• معماری عالی قاپو

    معماری عالی قاپو

    یکی از قسمت‌هایی که باعث تفاوت چشمگیر معماری عالی قاپو با معماری دیگر ساختمان‌ها شده است، وجود تزئینات داخلی و خارجی در آن است. در تزئینات داخلی و خارجی از کاشی‌هایی با آجرهای هفت‌رنگ و خطوط اسلیمی به همراه نقاشی‌های گل، بوته و حیوانات و مینیاتوری‌های اصیل ایرانی توسط رضا عباسی و خارجی توسط اروپاییان استفاده شده است.

  •  تعهدات سازنده در مشارکت ساخت

    تعهدات سازنده در مشارکت ساخت

    به طورکلی سازنده طی اجرای قرارداد مشارکت در ساخت تعهداتی متعدد را بر عهده دارد که در شرایط مختلف این تعهدات متفاوت است. مهم ترین تعهدات سازنده عبارت اند از: پرداخت هزینه های ساختمانی پروژه پرداخت هزینه های اداری پروژه پرداخت مبلغی به عنوان اجاره بها به مالک طی مراحل ساخت

  • خانه تاريخي بروجرديها

    خانه تاريخي بروجرديها

    اين خانه درخيابان علوي كاشان واقع است و توسط بازرگاني به نام حاج سيد حسن نطنزي در حوالي سال 1275 قمري در دوره قاجاريه ساخته شده است ،چون صاحب خانه مال التجاره از بروجرد وارد مي كرده، لذا به حاج آقا حسن بروجردي مشهور شده و خانه اي هم كه متعلق به وي بوده به خانه بروجردي موسوم شده است .

  •  تهاتر ملک

    تهاتر ملک

    تهاتر ملک یکی از روش های این معامله است‌. تهاتر ملک در لفظ عامه با عنوان تاخت زدن شناخته می‌شود. که به معنای معاوضه یک ملک با ملک دیگر است. در معاوضه ملک باید دقت شود تا هیچ یک از طرفین با معاوضه زمین یا ملک خود دچار ضرر و زیان نشوند و به عبارتی معامله برد برد باشد

  • خانه تاريخي طباطبايي ها

    خانه تاريخي طباطبايي ها

    اين خانه كه از شاهكارهاي هنر معماري قديم بشمار مي رود در نزديكي خانه تاريخي بروجرديها و در جوار بقعه مباركه امامزاده سلطان امير احمد (ع) قرار دارد. به علت آنكه سنگ بناي اين خانه را شخصي به نام حاج سيد جعفر طباطبايي نطنزي بنا نهاده است به خانه طباطبايي ها موسوم و مشهور شده است.

  •  برگه استحکام بنا

    برگه استحکام بنا

    در زمان خرید و فروش و نقل و انتقال سند، هر ساختمانی به پایان کار نیاز دارد و برای صدور پایان کار بدون وجود نقشه و برگ تعهد اتمام عملیات ساخته شده و مهندس ناظر باشد در این صورت شهرداری تقاضای برگ استحکام بنا می‌کند. برخی از ساختمان‌های جدید و قدیمی به دلیل عدم نظارت مهندس ناظر برگه تایید استحکام بنا ندارند.

  • سبک معماری خانه آل یاسین

    سبک معماری خانه آل یاسین

    خانه آل ياسين كه در محله پشت مشهد در خيابان امام خميني (ره) كاشان قرار دارد . در اواسط قرن سيزدهم هجري قمري به دستور محمد شاه قاجار براي مرحوم سيد پشت مشهدي يعني محمد تقي حسيني كاشاني عالم و مرجع معروف قرن سيزدهم ساخته شده است.

  •  سبک معماری خانه های قزوین

    سبک معماری خانه های قزوین

    لان اصلی خانه‌های قزوین از یک تالار میانی با ابعاد گسترده و دو اتاق کوچک در طرفین تالار تشکیل شده و غالبا دارای شاه‌نشین و اتاق‌های گوناگون هستند. این خانه‌ها دارای زیرزمین‌های تودرتو با طرح‌های زیبا و پوشش‌های ضربی و آجرکاری‌های چشم‌نواز هستند. حوض‌خانه با سنگ‌های مرمرین و هواکش‌ها به منظور خنک کردن و تهویه فضای زیرزمین‌ خانه تعبیه شده‌اند و بیان‌گر ویژگی‌های معماری این شهر است.

  • جرایم درکمیسیون های ماده ۱۰۰ چگونه محاسبه میشود

    جرایم درکمیسیون های ماده ۱۰۰ چگونه...

    طبق تبصره ۲ ماده ۱۰۰جریمه اضافه بنا در اراضی مسکونی حداقل یک دوم وحداکثر سه برابر ارزش معاملاتی برای هرمترمربع خواهدبود. طبق تبصره ۳ ماده مذکور جریمه اضافه بنا در اراضی تجاری وصنعتی واداری حداقل دو برابر و حداکثر برابر ارزش معاملاتی است .طبق تبصره ۴ جریمه احداث بنا بدون پروانه یک دهم ارزش معاملاتی یا یک پنجم ارزش سرقفلی ساختمان و در مورد عدم احداث پارکینگ ویا غیرقابل استفاده بودن آن وعدم امکان اصلاح طبق تبصره ۵ ماده ۱۰۰ جریمه از حداقل یک برابر تا

  • معرفی دانشگاه های قبرس شمالی

    معرفی دانشگاه های قبرس شمالی

    تحصیل در خارج از ایران همواره یکی از مهم ترین اهداف دانشجویان جویای علم می باشد؛ به همین سبب در این مقاله دانشگاه های قبرس شمالی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. قبرس شمالی کشوری مستقل در شمال جزیره قبرس بوده و نام رسمی آن جمهوری ترک قبرس شمالی است. استقلال این کشور را صرفا کشور ترکیه معتبر می داند. ولیکن این کشور از نظام تحصیلی و دانشگاه ها از شرایط خوبی برخوردار می باشد. معمولا قبرس به عنوان مقصد موقت دانشجویان معرفی می شود. زیرا تحصیل در قبرس اغلب به زبان انگلیسی بوده و نظام تحصیلی آن نیز مطابق

  • محله وحیدیه در تهران

    محله وحیدیه در تهران

    وحیدیه یکی از شهرهای استان تهران در ایران است. این شهر در بخش جوقین قرار دارد. شهر وحیدیه در ۲۰کیلومتری کلانشهر تهران واقع شده‌است. شهر وحیدیه به مرکزیت بخش جوقین یکی ازشهرهای زیبا وخوش آب وهواست این شهر از ادغام روستاهای جوقین، شفیع آباد، اسماعیل‌آباد، قصبه و قُصطانک تشکیل شده‌است.

  • مراحل رسیدگی به تخلفات ساختمانی

    مراحل رسیدگی به تخلفات ساختمانی

    مرحله اول: احراز تخلف ساختمانی و تشکیل پرونده: تخلف ساختمانی معمولا در اثر مراجعه مالک یا بر اساس گزارش مأمورین شهرداری، مهندس ناظر، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و یا بر اساس شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی، به شهرداری و بررسی آن احراز می شود.

  • محله پونک تهران

    محله پونک تهران

    پونک محله ای در شمال تهران است که در منطقه ۲ و ۵ شهرداری تهران واقع شده‌است. طبق آخرین آمار سرشماری سال ۱۳۹۰، این محله حدود ۲۹۰۰۰ نفر جمعیت دارد. جایگاه جغرافیایی و شهری محدوده مرزی این محله از از شمال به بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، از جنوب به بزرگراه شهید همت، از شرق به رودخانه پونک (بوستان نهج البلاغه) و از غرب به بزرگراه ستاری منتهی می‌شود.

  • کاروانسرای زین الدین در یزد

    کاروانسرای زین الدین در یزد

    مهریز یکی از شهرستان های تاریخی و باستانی استان یزد است که به دلیل قدمت و آثار تاریخی که در خود دارد سالانه میزبان جمعیت بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی می باشد. این کاروانسرا قدمتی بیش از ۴۰۰ سال دارد و یکی از دیدنی ترین جاذبه هایی است که در این شهرستان وجود دارد

  • محله جُردَن تهران

    محله جُردَن تهران

    بلوار نلسون ماندلا (نام‌های پیشین: خیابان آفریقا، خیابان جُردَن) یکی از خیابان‌های شناخته شدهٔ شمال شهر تهران است. این خیابان در میان مردم بیشتر با نام خیابان جُردن شناخته می‌شود.

  • محله دزاشیب در تهران

    محله دزاشیب در تهران

    دِزاشیب محله‌ای است در شمال تهران واقع در شمیران که در شرق تجریش واقع شده‌است، از شمال به جماران و نخجوان، از جنوب به تپه‌های قیطریه، از غرب به خیابان شریعتی و از شرق به چیذر و فرمانیه محدود می‌شود. قسمت شمالی دزاشیب را محله بالا و قسمت جنوبی آن را محله پایین می‌گویند.

  • مهمترین و معروف ترین جاذبه های قبرس شمالی

    مهمترین و معروف ترین جاذبه های قبرس...

    جاذبه های قبرس شمالی طبیعت، آثار تاریخی و البته سواحل، قبرس را به مقصدی هیجان انگیز تبدیل کرده اند، سرزمینی جذاب در دریای مدیترانه که فقط جزیره ای آرام با سواحل زیبا نیست بلکه با تاریخی طولانی گنجینه ای از آثار تاریخی و البته طبیعتی چشم نواز را در خود جای داده است.

  • شهر فاماگوستا قبرس شمالی

    شهر فاماگوستا قبرس شمالی

    فاماگوستا (ترکی استانبولی: Gazimağusa‎ یونانی: Αμμόχωστος: آموخوستوس) در ناحیه غازی ماغوسا در کشور قبرس شمالی واقع شده‌است. جمعیت این شهر ۶۹،۷۴۱ نفر است. فاماگوستا (آموخوستوس به یونانی و قاضی ماگوسا به ترکیه‌ای) بندری بزرگ در بخش ترک نشین قبرس در شمال است. این شهر در ساحل شرقی جزیره در خلیجی بین کیپ گرکو و الویا قرار دارد و در حدود 55 کیلومتری شرق نیکوزیا پایتخت قبرس شمالی است.

  • تلفن های ضروری در قبرس شمالی

    تلفن های ضروری در قبرس شمالی

    لیست شماره های اضطراری

  • هتل لس امبسادور در شهر گیرنه

    هتل لس امبسادور در شهر گیرنه

    هتل پنج ستاره_ Les Ambassadeurs قبرس شمالی_خارق العاده همچنین رستوران کنار آن بسیار جذاب هستند . مکان بسیار عالی است. و رستوران دارای صدف شگفت انگیز است. دوباره به اینجا می آیم. اتاق های دیلاکس هتل آمباسادور قبرس شمالی 32 متر بوده و دارای یک تخت دو نفره و یا دو تخت یک نفره جداگانه می باشد. همۀ اتاق ها مجهز به میز مطالعه، تلویزیون LED اینترنت WIFI ماهواره، صندوق امکانات، مینی بار و فرش شده هستند. توجه داشته باشید مینی بار و روم سرویس شامل هزینۀ جداگانه خواهد بود.