قوانین املاک / یک قرارداد ملکی معتبر شامل چه بخش هایی است؟

یک قرارداد ملکی معتبر شامل چه بخش هایی است؟

یک قرارداد ملکی معتبر شامل چه بخش هایی است؟

در مسائل حقوقی ملکی قراردادها  بسیار مهم اند و باید شما مواردی باشد تا به ان ها اعتبار ببخشد. در ادامه قسمت های مهم یک قرارداد را بررسی می کنیم:


1)نام و هویت خریدار و فروشنده:در هر قراردادی باید مشخصات کامل هردو طرف در قرارداد نوشته شود.از جمله این موارد نام و نام خانوادگی ، کدملی و شماره شناسنامه ،شماره تلفن ،پیمانکاران ،مستاجران و … هستند که باید به صورت کاملا دقیق در قرارداد بیان شود.


2)تعیین دقیق مورد معامله :در همه قراردادها باید چیزی که قرار است بین طرفین معامله شود به صورت دقیق و درست بیان شود. برای مثال درمورد یک ملک و یا زمین باید ادرس دقیق ان ،شماره مربوط به سند ،همه مشخصات که در سند ان ذکر شده است و… به صورت دقیق و واضح بیان شود. اگر مورد معامله در مسائل حقوقی ملکی به صورت درست بیان نشود نمی توان به قرارداد مورد نظر استناد کرد.


3)مدت مورد معامله مشخص شود: در همه قراردادها باید به صورت دقیق زمان معامله بیان شود.اگر مدت زمانی که در معامله مشخص شده است به پایان برسد و خریدار و یا فروشنده به کارهایی که در قرارداد تعیین شده عمل نکنند.ان گاه باید براساس سایر مفاد ان عمل کرد.


4)قیمت موردمعامله:از مواردی که باید در هر قرارداد به صورت دقیق بیان شود قیمت ملکی است که معامله شده است.قرارداد اگر از هر نوع اجاره نامه ، مبایعه نامه و .. باشد باید حتما قیمت ملک مورد معامله در ان ذکر شود در غیر این صورت اعتباری در این زمینه نخواهد داشت.