لیست اخبار

  • حبس و جزای نقدی برای خرید و فروش امتیاز مسکن ملی

    حبس و جزای نقدی برای خرید و فروش امتیاز...

    وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید در تازه ترین اقدام خود اعلام کرده اند که معامله هر گونه امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و ثبت آن در دفاتر اسناد ممنوع و برای آگهی دندگان نیز جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

  • خبر خوب برای مسکن ملی ها

    خبر خوب برای مسکن ملی ها

    عطاءالله زمانی مظفرآبادی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری امروز خود در خصوص وضعیت قیمت تمام شده و متراژ پروژه های نهضت ملی مسکن که توسط بنیاد مسکن استان تهران در حال ساخت است گفت : بنیاد مسکن در حوزه نهضت ملی مسکن متولی شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر نسبت به تامین مسکن متقاضیان اقدام کرده است.

  • مالیات خانه‌های خالی و لوکس در حد هیچ!

    مالیات خانه‌های خالی و لوکس در حد هیچ!

    در لایحه بودجه ۱۴۰۳ درآمد حاصل از مالیات واحدهای خالی از سکنه فقط ۱۰۰۰ میلیارد تومان و مالیات واحدهای مسکونی گران‌قیمت ۴۳۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

  • وام مسکن و وام ازدواج در سال ۱۴۰۳

    وام مسکن و وام ازدواج در سال ۱۴۰۳

    شرایط دریافت وام مسکن نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است. برای گرفتن این وام باید بالای ۱۸سال سن داشته باشید و بانک برای خرید خانه‌ای به شما وام می‌دهد که از زمان ساختش کمتر از ۲۵سال گذشته باشد. این نکته را هم خیلی‌ها نمی‌دانند. یکی از روش‌های گرفتن وام از بانک مسکن گذاشتن سپرده و گرفتن وام بعد از یکسال بود. این نوع وام دیگر ارائه نمی‌شود و برای دریافت آن باید سراغ روش‌های دیگر دریافت وام بروید.

  • وام خرید مسکن ۴ برابر می‌شود؟

    وام خرید مسکن ۴ برابر می‌شود؟

    قفل «خرید خانه‌اول با وام مسکن» در صورت پذیرش یک طرح بانکی توسط سیاستگذار پولی باز می‌شود. بررسی‌هادرباره سطح کارآیی وام خرید مسکن نشان می‌دهد، قدرت پوششی این تسهیلات که دو سال پیش در تهران و برخی کلان‌شهرها از بین رفته بود، ابتدای سال گذشته در اکثر شهرها و استان‌ها نیز «سقوط» کرد و به میانگین ۱۰مترمربع رسید. سیاستگذار نیز در همین تعطیلات ابتدای سال با تصویب امتیاز «وام ۲میلیاردی» برای گروه‌های خاص، عملا بر «عدم کفایت» وام مسکن فعلی، مهر تایید زد.

  • افزایش وام خرید و ودیعه مسکن برای این افراد

    افزایش وام خرید و ودیعه مسکن برای این...

    معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: مجوزهای لازم برای افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان دریافت شد که بر این اساس، وام خرید به ۲ میلیارد و وام ودیعه مسکن به پانصد میلیون تومان افزایش یافت.

  • ۵ راز درباره وام‌ خرید خانه که نمی‌خواهند بدانید

    ۵ راز درباره وام‌ خرید خانه که...

    وام مسکن به دو دسته بدون سپرده و پرداخت در صورت داشتن سپرده در بانک عامل تقسیم می‌شود. اما سوال این است که متقاضیان در طرح‌های مختلف تا چه سقفی می‌توانند وام بگیرند؟

  • روش و مراحل دریافت وام اجاره مسکن

    روش و مراحل دریافت وام اجاره مسکن

    عبدالرضا غفوری از ابلاغ و تخصیص تسهیلات وام کمک ودیعه مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومانی برای شهر تهران خبر داد و به فارس گفت: اعطای این تسهیلات برای کمک به مستأجران و تأمین ودیعه مسکن آنان است که مرحله جدید ثبت‌نام تقریبا از اوایل اسفند ماه به استان‌ها ابلاغ شده است.

  • تكذيب آزادسازی ساخت مسكن در اراضی كشاورزی

    تكذيب آزادسازی ساخت مسكن در اراضی...

    گروه راه و شهرسازی در آستانه نوروز و گرم شدن سفر گردشگران ايرانی به مناطق شمال كشور و بازديد حضوری آنها از برخی زمين‌های كشاورزی با هدف خريد، آزادسازی ساخت مسكن در اين زمين‌ها را تكذيب كرد.

  •  پرداخت اقساط وام مسکن پلکانی می شود؟

    پرداخت اقساط وام مسکن پلکانی می شود؟

    طبق فرمول قبلی متقاضیان باید ظرف مدت 20 سال 240 قسط به مبلغ هشت میلیون و 488 هزار تومان می پرداختند، اما با تصمیم دولت مقرر شد اقساط وام 550 میلیون تومانی این وام پرداخت شود. طرح ملی نهضت مسکن به روش پلکانی محاسبه می شود.

  • چگونه مسکن ملی ثبت نام کنیم؟

    چگونه مسکن ملی ثبت نام کنیم؟

    سامانه مسکن ملی، جهت پیگیری ثبت نام مسکن ملی، راه اندازی شده و نحوه پیگیری ۱۴۰۲​، به این صورت است که ثبت نام کنندگان، ابتدا باید، وارد سایت مسکن ملی شده و سپس، در بخش ( مشاهده و پیگیری درخواست ها )، با وارد کردن کد ملی و دریافت رمز عبور، اقدام به مشاهده استعلام نتیجه با کد ملی خود نمایند

  • ممنوعیت انتقال امتیاز طرح نهضت ملی مسکن

    ممنوعیت انتقال امتیاز طرح نهضت ملی مسکن

    عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: خرید و فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تا زمانی که تکمیل و واگذار نشده اند، غیرقانونی است.

  • نکات پیش خرید مسکن

    نکات پیش خرید مسکن

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از شهروندان خواست با توجه به آمار بالای کلاهبرداری‌ها و گرفتار شدن مردم در موضوعات پیش خرید ساختمان با دقت و به دور از عجله عمل کنند. حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه قانون پیش فروش ساختمان مصوب سال ۱۳۸۹ از جمله قوانینی است که به دلیل عدم اطلاع شهروندان مغفول مانده است.

  • بیمه ضروری مدیر ساختمان

    بیمه ضروری مدیر ساختمان

    مدیریت ساختمان و مجتمع‌های تجاری برخلاف تصور عموم یک وظیفه پرمسئولیت است. در واقع، مدیریت ساختمان یک مسئولیت حقوقی برای فرد در زمینه خسارت به ساختمان، ساکنان آن و افراد غیر است. خسارات جانی و مالی مرتبط با ساختمان می‌تواند برای مدیران ساختمان دردسرساز شود. در این میان برخی از بیمه‌نامه‌ها می‌تواند ریسک خسارات مالی را برای مدیر ساختمان کاهش دهد.

  • حذف قولنامه چه تاثیری بر بازار مسکن می‌گذارد؟

    حذف قولنامه چه تاثیری بر بازار مسکن...

    حذف قولنامه از معاملات املاک مسکونی در بازار مسکن به دلیل ریسک‌ها و خطر‌هایی که دارد چندسالی می‌شود در دست پیگیری بوده و با اعلام‌نظر صریح رهبری قطعی می‌شود، اما پس از اجرای این طرح چه تغییراتی در فرآیند کاری بنگاه‌های مشاور املاک رخ خواهد داد

  • افراد دارای سه فرزند چگونه وام خرید خانه بگیرند؟

    افراد دارای سه فرزند چگونه وام خرید...

    بنا بر اعلام بانک مرکزی، اصلاحیه دستورالعمل «تسهیلات قرض الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن برای متقاضیان دارای فرزند سوم و بیشتر» برای اجرا به پنج بانک عامل ابلاغ شد

  • سقف تسهيلات خريد و ساخت مسکن 2 برابر شد

    سقف تسهيلات خريد و ساخت مسکن 2 برابر شد

    رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: ️سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل گواهی حق تقدم 2 برابر شد.

  • انتشار کتاب «معماران و مهندسان حرفه ای ساختمان»

    انتشار کتاب «معماران و مهندسان حرفه ای...

    مؤلف: مهندس علی احمدی نسب ناشر: انتشارات جنگل تاریخ انتشار: چاپ اول | ۱۴۰۰ شمارگان: ۱۰۰۰ جلد تعداد صفحات: ۳۲۰ صفحه قیمت: ۱۲۵/۰۰۰ تومان ♦ پیشگفتار: فارغ‌ التحصیل و مهندس از هر دو بعد نظری و عملی دو عنوان متفاوت‌ اند. در دانشگاه، درسی با محتوای مسائل حـرفه‌ ای مطرح نمی‌ شود و فـرد به محض ورود به بازار کار با یک فضای جدید و با دنیایـی مملو از ناشناخته‌ ها مواجه می‌ شود که به نظر می‌ رسد می‌ بایست در مورد ابعاد ناشناختۀ فضای کسب‌ و کار به آموختن ادامه دهد.

  • خرید قراردادی، جایگزین خرید تضمینی می‌شود

    خرید قراردادی، جایگزین خرید تضمینی...

    وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تداوم تولید محصولات کشاورزی، خرید قراردادی جایگزین خرید تضمینی می‌شود و خرید قراردادی اصلی‌ترین برنامه ما در وزارتخانه خواهد بود.

  • قانون اجاره در سال 1400 ؛ تمدید اجباری قراردادهای اجاره ادامه دارد

    قانون اجاره در سال 1400 ؛ تمدید اجباری...

    سال گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه ای داشت که بر اساس آن مالکان با لحاظ کردن برخی شرایط حق افزایش بیش از 25 درصد اجاره بها را نداشتند و دادگاه ها نیز از صدور حکم تخلیه برای مستاجران خودداری می کردند و بر اساس اعلام معاون وزیر مسکن قانون اجاره در سال 1400 نیز به همین روال خواهد بود.