بازار املاک / ساخت بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان

ساخت بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد؛ زنجان-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ساخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طی چهار سال آینده در استان زنجان برنامه ریزی شده است.

 مسعود بیات منش ظهر سه شنبه در آئین رونمایی از دومین فصل نامه اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان «بناراه» در محل پروژه گلشهر؛ کوی زنگان و پروژه ۱۲۹۶ واحدی زون m۶ گفت: در پروژه شرق زنجان هشت شرکت در قالب پنج هزار واحد مسکونی فعالیت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: در این پروژه‌ها از پیمانکاران و مشاورین بومی استان که از توان فنی و مهندسی برخوردار هستند استفاده شده است تا شاهد ساخت واحدهای مسکونی با کیفیت در استان باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده است و این پروژه‌ها بیش از ۷ تا هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته و اجرای این پروژه‌ها باعث توسعه و رونق شهر زنجان خواهد شد

بیات منش تاکید کرد: در شهر زنجان به ازای هر ۱۰۰ خانواده حدود ۹۸ واحد مسکونی باید داشته باشیم و این در کشور ۹۶ واحد است.

وی با بیان اینکه ۳۴ درصد زنجانی‌ها مستاجر هستند، ابراز داشت: تولید مسکن نیازمند عزم جدی و ملی است و در این راستا برای تامین مسکن در استان طرح اقدام ملی تامین مسکن در دولت یازدهم و سیزدهم مطرح شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه تسهیلات ۲۵۰ میلیون مصوب شورای پول و اعتبار برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن است، افزود: طی هفته آینده این تسهیلات به استان‌ها ابلاغ خواهد شد و کمک شایانی را به ساخت واحدهای مسکونی خواهد کرد.

بیات منش با بیان اینکه طی سال گذشته با اجرای این طرح قرار داد هر متر زمین یک میلیون و ۹۸۰ هزار تومان بود که یک واحد مسکونی ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود، گفت: در استان زنجان بسترهای لازم برای ساخت چهار میلیون واحد که از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است آماده شده است.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن در شهر زنجان به ۱۵ هزار واحد می‌رسد، تصریح کرد: زنجان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در کشور پیشتاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه حاشیه نشینی شهرها را تهدید کرده و یک آسیب است، گفت: در این میان به کیفیت اجرای پروژه‌ها بسیار توجه شده است تا به سکونت گاه‌های غیر رسمی تبدیل نشوند.

بیات منش یاد آور شد: ساخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طی چهار سال آینده در استان زنجان برنامه ریزی شده است و راه و شهرسازی و سازمان ملی منابع خوبی در شهر زنجان دارد و الزامات قانونی و مواد قانونی که طرح اقدام ملی را پشتیبانی می‌کند.

وی گفت: کوی زنگان یکی از طرح‌های ویژه شهری است که طی سالهای اخیر در سطح استان طراحی شده که بعد از آماده سازی و تامین زیر ساخت‌ها و خدمات روبنایی امکان سکونت با کیفیت بالا را برای مردم استان فراهم کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: متقاضیان اقدام ملی مسکن در استان در پرداخت آورده‌های خود همکاری خوبی کردند.

بیات منش با بیان اینکه کوی زنگان نقطه انتهایی زنجان است و شهر تمام می‌شود، گفت: در این راستا اسیب و تهدیدی در خصوص ورودی‌ها و حاشیه‌های شهر است که اگر به کیفیت و ارتقای سطح زندگی در این مناطق پرداخته نشود به سکونت گاه‌های غیر رسمی و حاشیه نشینی تبدیل می‌شود و در این راستاطرحی که در پروژه کوی زنگان بازنگری شده از کیفیت بسیار عالی برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: طبق شرایط تعیین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی افرادی که از سال ۱۳۸۴ به بعد و از تاریخ ۲۲ بهمن سال ۵۷ از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد و افرادی که متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار باشند، مشمول استفاده از تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن می‌شوند.

بیات منش افزود: خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، افراد دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا، نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و …) از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در درباره متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی از دیگر شرایط تعیین شده توسط وزارت راه و شهرسازی برای ثبت‌نام در مسکن ملی اقدام است.


به گزارش خبرنگار مهر

وام فوری ۸۰۰ میلیونی با اقساط ۵میلیون...

مدیرعامل بانک مسکن با اعلام این‌که وام فوری ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن هنوز ابلاغ نشده است، گفت: تسهیلات‌دهی بانک مسکن متوقف نشده است.

سهم مسکن در کل هزینه سالانه خانوار

آخرین گزارش مرکز آمار از بودجه خانوار، مربوط به سال ۱۴۰۱ است که سهم مسکن از کل هزینه سالانه خانوار به بالاترین سطح خود می‌رسد.

قیمت خانه با این اتفاق ارزان می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث ١٠٠٠ واحد از مساکن نهضت ملی و مشارکتی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان را به اجرا می‌رسانیم، گفت: حمایت ما از شرکت‌های دانش‌بنیان تنها مالی و تسهیلاتی نیست بلکه در حمایت‌ها به دنبال ایجاد پلتفرم‌هایی هستیم که ساختار بروکراسی تغییر دهیم و به ساختار شبکه‌ای برسیم که بتوانیم از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها استفاده کنیم.​

بانک‌ها بازار مسکن را به آتش کشیدند؟

تقریبا تمام کارشناسان این گزاره را تایید می‌کنند که بانک‌ها یکی از مظنونین قطعی افزایش قیمت‌ها دربازارمسکن کشور هستند؛ چراکه آنان برای جبران ناترازی‌های خود وضمنا سرمایه گذاری، درعین داشتن نقدینگی اقدام به خرید انبوده واحد‌های مسکونی درکشور کرده وبدین سان باعث برهم خوردن عرضه وتقاضا دراین بازار وافزایش قیمت‌ها می‌شوند.

رکود شدید در بازار مسکن

بسیاری از افرادی که در سال‌های گذشته به خانه‌دار شدن امیدوار بودند، اکنون این امید را از دست داده‌اند و در حال تلاش برای تأمین هزینه‌های رهن منازل خود هستند.برپایه آمارها، خرداد ماه امسال سه‌هزار و ۸۰۰ قرارداد خرید مسکن در تهران به ثبت رسید که نشان‌دهنده رکود شدید در این بخش است.

تاثیر افزایش قیمت سیمان بر بهای مسکن

قطعی برق در فصل گرما یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی‌ است که صنایع با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. امسال نیز قطعی برق، دامن صنعت سیمان را گرفته و موجب افزایش قیمت این فراورده ساختمانی شده است.

با پول کم صاحب خانه شوید

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن گفت: در شرایط تورمی کشور مردم می‌توانند با هر سرمایه‌ای یونیتی از نهضت ملی مسکن خریداری کنند.

مسکن در بدترین وضعیت دهه‌های اخیر

بد مسکنی به بدترین وضعیت در دهه‌های اخیر رسیده است و طبق آنچه داده‌های رسمی و گزارش‌ها می‌گویند، سیر سقوطِ شهروندان از ارتفاعِ بلندِ مسکن شایسته از سال ۱۴۰۰ به شیوه‌ای جدی کلید خورده است.

بازار مسکن کاملا از بازار ارز تاثیر...

فهرست فایل‌های ارائه‌شده از بازار مسکن طی یک ماه گذشته نشان می‌دهد، بازار مسکن با نوعی ثبات در قیمت‌ها همراه بوده که در بازار کاملا محسوس است.

شرایط دریافت وام 4 میلیارد تومانی بانک...

مشتریان بانک توسعه تعاون که مایل به خرید دفتر کار اداری یا مسکونی هستند و کمبود مالی دارند، امکان درخواست برای تسهیلات 4 میلیارد تومانی طرح «هم کار» این مجموعه را دارند. این وام 4 میلیاردی به ساکنان شهرهای بزرگ تهران، کرج، مشهد، تبریز، شیراز و اهواز پرداخت می‌شود.

شرایط ویژه وام مستاجری در سال ۱۴۰۳

با توجه به افزایش قیمت مسکن و هزینه‌ بالای رهن و اجاره در کشور دولت برای کمک به مستاجرین مصوبه وام کمک ودیعه مسکن( وام اجاره) را تصویب کرد. این وام توسط به ۲۰ بانک، ملت، ملی، مسکن، صادرات، رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصادنوین، ایران‌زمین، پست بانک و مؤسسه اعتباری ملل ابلاغ شد.

راهی برای کاهش قیمت مسکن

توسعه افقی شهرها در دولت چهاردهم منجر به کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت مسکن می‌شود.الحاق اراضی یکی از اصلی‌ترین نیازهای پروژه های نهضت ملی مسکن است که باید این موضوع را هم دولت چهاردهم دنبال کند در حالی که توسعه افقی شهرها در سال های گذشته زمینه ساز کاهش مدت زمان خرید مسکن شده است. طبق آمارها ساخت مسکن، شهرک سازی و توسعه افقی شهرها و همچنین بازگشت به پروژه های ویلایی سازی انگیزه را برای بسیاری متقاضیان افزایش داده است.

با انتشار 5000 آگهی جعلی، قیمت مسکن را...

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات با بیان اینکه با قانون جدید مسکن جلوی انتشار آگهی‌های جعلی را می‌گیریم، گفت: گزارش‌هایی داشتیم که یک فرد با انتشار 5 هزار آگهی فیک از طریق یکی از سکوهای اینترنتی توانست 5 درصد قیمت یک منطقه را افزایش دهد.

پیش‌بینی بازار مسکن؛ زمان مناسب برای...

واسطه‌های بازار مسکن پیش‌بینی می‌کنند که در صورت ادامه روند نزولی بازارهای سرمایه نظیر دلار، طلا و سکه، قیمت مسکن افزایش خواهد یافت. برخی از واسطه‌های ملکی معتقدند که در صورت ادامه روند نزولی بازارهای سرمایه با نقدشوندگی بالا مانند دلار، طلا و سکه، افزایش قیمت مسکن را شاهد خواهیم بود.

اهدا زمین رایگان به اقشار کم درآمد

زمین رایگان با اجاره ٩٩ ساله در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که در روستاها ساکن شوند. بدین ترتیب تا پایان دولت به ٢ میلیون متقاضی در شهرها و روستاها زمین داده می‌شود

۷۰ درصد حقوق کارگران صرف اجاره‌بها...

​رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگری کشور با اشاره به اینکه اصل ۳۱قانون اساسی درباره تأمین مسکن همواره رعایت نشده است گفت: کدام کارگری با ۱۱ میلیون حقوق می تواند از پس هزینه های مسکن در کشور برآید؟

خرید خانه با سرمایه کم

خرید خانه با سرمایه کم ممکن است چالش بزرگی به نظر برسد، اما با برنامه‌ریزی دقیق و استراتژی‌های مناسب می‌توانید به این هدف دست یابید. به بررسی روش‌ها و نکات کلیدی برای خرید خانه با حداقل سرمایه پرداخته و راهکارهای عملی برای شما ارائه خواهیم داد.

آرامش قیمت مسکن و تب تند اجاره بها

بانک مرکزی داده های خود از وضعیت بازار مسکن تهران را برای اردیبهشت و خرداد امسال به روزرسانی کرد. با استفاده از این داده ها مشخص می شود که در سه ماهه نخست امسال، معاملات مسکن در این شهر حدود ۸ درصد بیشتر شده و این اتفاق همزمان با تورم ۵.۵ درصدی مسکن رخ داده است.

دریافت وام اجاره 200 میلیون تومانی

وام ودیعه مسکن یکی از راه هایی است که افراد برای رهایی خود از کرایه خانه به آن امید دارند. در این فصل که همه درگیر اسباب کشی هستند خیلی از مستأجران به وام ودیعه مسکن فکر میکنند ولی وقتی مبلغ و سود آن را می‌بینند از این فکر خیلی ها منصرف می‌شوند و به دنبال راه دیگری برای جبران هستند.

خبر مهم برای مستاجران

سقف اجاره بهای مسکن به ۳۱ استان کشور ابلاغ شد که با اجرای آن شاهد قانونی شدن کامل سقف اجاره بهای مسکن خواهیم بود.

کمک سامانه خودنویس به مستاجران

انتفاع مالی مستاجران و موجران از محل ثبت رایگان قرارداد اجاره در سامانه خودنویس به مرز هزار میلیارد تومان رسیده است. طبق آمار‌های وزارت راه و شهرسازی، در دوره فعالیت سامانه خودنویس ۵۷۰ هزار و ۷۵۴ قرارداد اجاره در این سامانه ثبت شده و کل حق کمیسیون این قرارداد‌ها در هزینه طرفین معامله صرفه جویی شده است.