بازار املاک / عضو شورای شهر تبریز: مخالف برنامه‌ تلویزیونی شهرداری هستم

عضو شورای شهر تبریز: مخالف برنامه‌ تلویزیونی شهرداری هستم

کاربری ساختمان پزشکی بهاران مسکونی است .عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: من مخالف برنامه تلویزیونی شهرداری هستم چراکه عملاً به یک ویترین کم اثر برای مدیران شهری تبدیل شده بود.روح الله رشیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سعی می‌کنم تمام مسائل مربوط به شهر را نه به عنوان مدافع و یا مخالف شهرداری بلکه به عنوان یک عضو برای همه بازگو کنم.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت تملک خانه منتسب به باقرخان، تصریح کرد: تملک خانه منتسب به باقرخان با توجه به ابعاد منطقه و کیفیت حاکم بر آن محیط پروژه‌ای سنگین بوده که زمان براست، موضوع هم فقط تملک خانه نبوده و شهرداری می‌خواهد تمام محیط را به منظور ایجاد مجموعه فرهنگی و تاریخی تملک کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: شورای شهر برای شهرداری چنین تکلیف کرد تا در برنامه آتی خود تملک محدوده را عهده دار شده تا هم ساکنین محله از وضعیت موجود نجات داده شود و هم فرصتی برای اتفاقات دیگری فراهم کند.

وی در خصوص بازدیدهای اخیر از حاشیه شهر توضیح داد: مجموعه مدیریت شهری جدید از آغاز فعالیت خود چندین بازدید مکرری از حاشیه شهر داشته و تصمیماتی در این راستا اتخاذ کرده‌اند، یکی از فوری‌ترین اتفاقات هم در این زمینه شکل‌گیری قرارگاهی توسط شهرداری با عنوان قرارگاه اقدام بوده که جلسات مختلفی در رابطه با حاشیه برگزار می‌شود.

رشیدی گفت: از جمله تصمیمات سریع دیگر امتداد چهل و دو متری به کوثر شرقی بود، همان طور که می‌دانید در گذشته یک پروژه افسانه‌ای در این محدوده تعریف شده بود که در سال ۹۲ شروع به تملک کردند و متأسفانه نیمه کاره و راکد ماند و دلیل آن اختلاف ارتفاع بالا بود و امکان ادامه نداشت.

وی با بیان اینکه پروژه امتداد ۴۲ متری به پاسداران می‌تواند به عنوان بزرگترین پروژه شهری از حیث تأثیرگذاری نام گذاری شود، اظهار کرد: در لایحه‌ی ارسالی به شورای شهر که فعلاً به تصویب نرسیده، پیرو همان قرارگاه اقدام یک ضابطه در مناطق که اراضی ملی بوده، تعریف شده و در این مناطق اجازه ساخت و ساز غیرمجاز داده نمی‌شود چراکه در این مناطق ساخت و ساز غیرمجاز با مصالح ساختمانی قاچاق باعث ساخت منازل مسکونی ناایمن شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به یکسان‌سازی مزار شهدا تصریح کرد: در خصوص این موضوع تحقیق و تفحصی صورت نگرفته است، البته یکی از موضوعات مطرح شده در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر موضوع ساماندهی گلزار شهدا بود که بنیاد شهید، گلزار شهدا و گروه‌های مردمی توافق کرده بودند از تخریب‌ها جلوگیری شود.

وی در خصوص سوالی مبنی بر استیضاح شهردار توضیح داد: استیضاح به موضوعی جاری تبدیل شده و قابل تحلیل است، یکی از دلایلی که کیفیت جلسات شورا افت کرده درگیری ذهن برخی از اعضا به این مساله است، اینکه ذهن برخی از اعضا به جای تقسیم وظایف و رسیدگی به موضوعات مشغولِ استیضاح شهردار است قابل تحلیل است و دلایل آن را خواهم گفت.

رشیدی در خصوص سوالی مبنی بر آلایندگی نیروگاه و پالایشگاه تبریز، گفت: آلایندگی نیروگاه و پالایشگاه موضوعی است که قبلاً نیز در این خصوص موضع گرفته بودم، مدیران اداره حفاظت از محیط زیست در دوره قبلی حواشی‌هایی در این خصوص داشت که بخاطر مجوز مدیر وقت این دو مرکز از پاسخ به مدیریت شهری شانه خالی کرده بودند، البته این موضوع را هم باید گفت که نیروگاه و پالایشگاه به مدیریت شهری بدهی داشته‌اند، حیات مردم و سلامتشان قابل قیمت گذاری نبوده و این مجموعه‌ها باید در این راستا ضررهایی را هم متحمل شوند تا جان و سلامتی شهروندان به خطر نیفتد.

وی در خصوص پروژه‌های نیمه تمام شهری اظهار کرد: پروژه عمرانی، آذربایجان گذشته‌ای عبرت‌آمیز دارد و پرونده‌هایش در دادگاه در حال بررسی است، تکمیل این ابنیه باید ایمن سازی شود تا خطرساز و خطرناک برای مردم نباشد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز اشاره داد: مشکل آسفالت و بدنه سازی پروژه میدان آذربایجان نیز یکی از موضوعات چالش برانگیز است که در مجموعه می‌خواهند برای سال آتی به مرحله اتمام برسانند.

وی افزود: بهتر است در پروژه‌های عمرانی به کلنگ زنی فشار نیاوریم و معیار عملکرد را کاهش هزینه‌های در مدیریت شهری بدانیم، سه پروژه اصلی شهر مانند میدان ارتش، شهید فروزنده و… که را به پیمانکاری دادند سابقه و توان چنین کاری را ندارند، به عنوان رئیس کمیسیون عمران سوالم این است چرا پروژه‌ها را به این پیمانکاران داده‌اند؟

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: متولی اصلی پیگیری سامانه جامع شفافیت شهرداری تبریز سازمان فناوری است و تمام مناطق و سازمان‌ها برای یکپارچگی باید با این نهاد هماهنگ شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در خصوص مسیر دوچرخه سواری شهر ما استانداردهای لازم در این راستا را دارد ولی توزیع این معابر عادلانه نیست و معابرمان تبدیل به پارکینگ خودروها شده است.

رشیدی اظهار کرد: نگاه نهادها و نیروهای فرهنگی در شهرداری منحط است و عامل اصلی این این موضوع هم خود شهرداری بوده، برخی از از افراد سازمان فرهنگی را تبدیل به محل استخدام نیروی فشار کرده‌اند و بودجه‌های کلان صرف این گروه‌ها شده است تا در صورت برکناری مدیران، شهرداری را به هم بزنند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: مسئله شهرداری در بخش فرهنگ مدیر نیست و کار فرهنگی در شهرداری منحط شده است، بازنگری در مأموریت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کمبود اتوبوس توضیح داد: در سال ۹۲ دولت ۹ میلیارد به اتوبوسرانی برای خرید دستگاه‌های جدید داده و پس از آن دیگری هزینه‌ای به این ارگان از سوی دولت پرداخت نشده، اکنون هم ۴۵۰ اتوبوس در حال حاضر به مردم خدمات ارائه می‌دهند و کمبود اتوبوس به موضوع ذکر شده مربوط است.

رشیدی درباره بودجه رسانه‌ها در شهرداری تصریح کرد: ضرورتی ندارد که یک نهاد برای رسانه‌ها هزینه کند ولی حمایت‌هایی به شکل دیگر می‌تواند روی دهد که به نفع عموم باشد.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه گفت: من خودم مخالف برنامه تلویزیونی شهرداری هستم چراکه عملاً به یک ویترین کم اثر برای مدیران شهری تبدیل شده است، توصیه شده که برنامه تبریزیم رویکرد خودش را تغییر دهد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز افزود: رادیو شهر ۶۰۰ میلیون تومان برای یک سال و تلویزیون یک و چهار صد میلیارد تومان قرارداد سالانه با شهرداری دارد.

وی در خصوص حادثه اخیر منطقه عباسی اظهار کرد: روز گذشته در این راستا جلسه‌ای در خصوص مسائل مربوط به حادثه کوی عباسی در مرکز پژوهش‌ها برگزار شد و در این راستا گزارشانی ارائه شد و نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که در حوزه شهرسازی معایب بسیاری وجود دارد و ساخت و سازهای غیر مجاز در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است به طوری که نزدیک صد هزار واحد ناایمن و ساخت و ساز غیر مجاز در تبریز داریم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تعرفه عوارض محلی گفت: دفترچه‌ای که از تعرفه قرار است منتشر شود، پیچیده بوده و باید در سال‌های گذشته ساده سازی فرمول‌ها انجام می‌شده که متأسفانه رخ نداده و بهتر است این مهم ساده سازی شود.

رشیدی در خصوص موضوع مشکل ترافیکی مراکز درمانی اظهار کرد: موضوع مراکز درمانی را سماجت بار پیگیر هستم، شما از شهردار مطالبه کنید که ساختمان بهاران چگونه ساخته شد؟ کاربری آن چه چیزی بود؟ تا به حال چند میلیون بدهی دارد؟

وی ادامه داد: کاربری ساختمان بهاران مسکونی بوده و تبدیل به ساختمان پزشکان شده که این یک تخلف است، پارکینگ ساختمان بهاران قرار بود تجاری و طبقات آن مسکونی باشد و الان از پارکینگ آن اطبا استفاده می‌کنند، چرا ساختمان شیخ‌الرئیس تا به امروز پروانه ندارد؟ چرا این تخلفات اتفاق افتاده است؟ و چه کسانی برای آنان مجوز صادر کرده‌اند؟

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ساماندهی وانت بارها نیز توضیح داد: در این خصوص نیاز است دستگاه‌های قضائی و سایر ارگان‌ها با شهرداری همکاری کنند تا برای آنها مکان برای فعالیتشان ارائه داده شود.

رشیدی همچنین یادآور شد: موضوع سرمایه گذاری یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید شهرداری در این راستا اقداماتی اساسی در نظر گیرد تا سرمایه گذران بتوانند به نحو احسن و با اعتماد به شهرداری فعالیت خود را آغاز کنند.


به گزارش خبرنگار ایمنا از تبریز

کمبود شدید فضای سبز در مجتمع‌های مسکونی

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: مالکان مجتمع‌های مسکونی بزرگ طبق طرح تفصیلی موظف به ساخت باغچه متناسب با فضای ساختمانی هستند. بسیاری از مجتمع‌های مسکونی که در چند سال اخیر در تهران ساخته می‌شود، یا فضای سبز ندارند یا اگر دارند بسیار محدود و کم رمق است. نمونه آن مجتمع‌های بزرگی است که در جنوب و غرب تهران توسط نهادهای دولتی یا شبه دولتی ساخته می‌شوند.

ثبت نام مسکن ملی

درحالیکه سال اول از 4 سال دوره دولت سیزدهم که باید در آن 1 میلیون واحد مسکونی ساخته شود در حال تمام شدن است.، ثبت‌نام دور جدید نهضت ملی مسکن در ۱۶ استان + اسامی ۱۶۳ شهر اعلام شد که نشان می دهد وزارت مسکن در دوران رستم قاسمی که قرار بود 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال بسازد از مرحله ثبت نام و کاغذبازی عبور نکرده و در گام اول متوقف شده است.

مسکن چگونه کاهش می یابد؟

با توجه به قیمت کنونی مسکن بر اساس اطلاعات مرکز آمار و همچنین روندیابی قیمت 5 ساله مسکن بر اساس نرخ دلار، قیمت هر متر مربع مسکن در حال حاضر با حباب 33 درصدی در بازار معامله می‌شود به گزارش 9 صبح، گره خوردن بخش‌های مختلف اقتصاد و شاخص‌های قیمت‌گذاری به قیمت ارز یکی از مشکلات بزرگی است که در سال‌های اخیر شاهد این مسئله بوده‌ایم. اوضاع زمانی دشوارتر از گذشته می‌شود که برخی از مهمترین کالاهای مورد نیاز مردم از جمله مسکن در قالب یک بازار سرمایه‌ای به قیمت عرض گره بخورد.

نقدینگیه امسال تابستان بازار مسکن

شوک قیمتی ایجاد شده در بازار معاملات مسکن تهران در نیمه بهار، فرضیه اتمام عصر آرامش ملکی در پایتخت را تقویت کرده است. بازار معاملات مسکن شهر تهران که از اواخر سال ۹۹ و همزمان با کاهش شیب تورم، در طول یک‌سال ۱۴۰۰ و یک‌ماه اول ۱۴۰۱، مسیر آرامش را در پیش گرفته بود، با بروز شوک قیمتی و معاملاتی در اردیبهشت ماه، به مسیری خلاف جهت آنچه دست‌کم در طول یک‌سال گذشته در آن به حرکت درآمده بود، هدایت شد.

بازار مسکن تا ۱۴۰۲

طی ماه‌های اخیر سهم واحد‌های مسکونی نوساز در معاملات مسکن به پایین‌ترین سطح تاریخی خود رسید. این کاهش شدید سهم واحد‌های نوساز به خاطر چند مساله است که شاید مهم‌ترین آن، «سردرگمی سازنده‌ها نسبت به چگونگی محاسبه قیمت تمام‌شده ساخت و قیمت فروش در آینده» است. دو دوربین، تصاویر متفاوت از یکدیگر را نشان می‌دهد. تصویر اول به رشد قیمت مسکن در فاصله زمانی «قبل از جهش تا کنون» -۹۴ تا میانه بهار ۱۴۰۱- پرداخته که از رشد نقدینگی بیشتر بوده است

جدیدترین قیمت اوراق در تهران و سایر...

برای وام ۴۸۰ میلیونی مسکن چقدر باید اوراق خرید؟ بررسی آخرین قیمت‌های اوراق تسهیلات مسکن نشان می‌دهد، متاهل‌های ساکن پایتخت باید برای اخذ وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی، بیش از ۱۳۴ میلیون تومان بپردازند.بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن در فروردین ماه ۱۳۸ هزار و ۹۰۰ و در اردیبهشت و خردادماه سال گذشته نیز ۱۳۹ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارند.

شکایت مستاجران از مالکان متخلف

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد امکان ثبت شکایات در خصوص مبلغ افزایش اجاره‌بها بر اساس مصوبات اعلام شده، در سامانه ۱۲۴ فراهم شده است. روش شکایت مستاجران از مالکان متخلف! «رستم قاسمی» در نشست هماهنگی با ارگان‌ها و اصناف و مشاوران املاک برای پیگیری اجرایی شدن بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا در خصوص بازار اجاره‌بها، اظهار کرد: با توجه به شرایط حاضر در بازار اجاره مسکن در کشور نشست پیگیری اجرای مصوبات برگزار شده و ادامه خواهد داشت.

ساخت ۸۰۰ مسکن برای مددجویان لرستانی

ساخت ۸۰۰ مسکن برای مددجویان لرستانی دارای ۲ معلول ۸۰۰ واحد مسکونی با بنیاد مستضعفان تفاهم داریم که برای مددجویان دارای ۲ معلول به بالا ساخته شود. جلال شیخ‌پور صبح امروز در جلسه طرح‌های محرومیت‌زدایی و سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در لرستان، اظهار کرد: با بنیاد تفاهم داریم که ۸۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان دارای ۲ معلول به بالا ساخته شود.

بی اعتنایی موجران به مصوبه تعیین اجاره...

رئیس اتحادیه املاک گرگان خبرداد؛ بی اعتنایی موجران به مصوبه تعیین سقف اجاره بها در گرگان قراردادهای پنهان افزایش یافت صنعتی، رئیس اتحادیه املاک گرگان با اشاره به بی اعتنایی به برخی از موجران به مصوبه تعیین سقف اجاره بها، گفت: برخی افراد برای دورزدن قانون به انعقاد قراردادهای پنهان رو آورده اند.

نمایشگاه توانمندی‌های شهر تهران

در بازدید شهردار منطقه 19 از نمایشگاه توانمندی‌های مدیریت شهری تهران 1401 مطرح شد نقش موثر انتقال تجربيات شهرداري کلان شهرها در افزايش کيفيت زندگي و ارتقاي تکنولوژي هاي نوين شهردار منطقه 19 با حضور در محل دائمی نمایشگاه های شهرداری تهران در بوستان گفتگو از نمایشگاه «شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری تهران» بازدید کرد.

بازار سیمان

قیمت سیمان تغییر نداشته و مطابق نرخ مصوب در بازار عرضه می شود. با وجود اینکه زمزمه هایی مبنی بر قطعی برق (کارخانه) شنیده می شد، اما مسئولان شرکت برق و سازمان صمت پیگیری های لازم را در این زمینه انجام دادند . قطعی برق را در این مدت نداشتیم و در تولید سیمان نیز مشکلی به وجود نیامد. قیمت سیمان در بازار هیچگونه تغییری نداشته و ثابت است.

آغاز ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از فردا

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه ای جزییات ثبت‌نام مجدد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن را در سامانه طرح‌های حمایتی تشریح کرد. اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به شرح زیر است؛ با توجه به شناسائی ظرفیت مازاد در زمین‌های تامین شده قبلی یا تامین زمین جدید جهت احداث واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهرهای کشور

سقفِ بی سقف

خبری از مصوبه اجاره‌بها نیست! در سال­های اخیر قیمت­‌ها در حوزه مسکن چه در بخش خرید و فروش و یا در رهن و اجاره به شکل قابل توجهی رشد داشته است­، این در حالی است که در مقایسه با توان اقتصادی، درصد افزایش حقوق و سایر موارد وابسته به قیمت­‌گذاری­، این سیر صعودی همگام با باقی نرخ‌های موجود حرکت نکرده و هر روز دستیابی به این نیاز اولیه(سرپناه) برای افراد سخت‌تر می‌شود.

خدمات بانکی و ثبت‌نام مدارس محدود می...

تمامی مردم باید در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام کنند و در صورتی که ثبت‌نام انجام نشود طبق قانون، خدمات بانکی نباید ارائه شود.رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره نهضت ملی مسکن با بیان این‌که ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی بسیار مشکل و سیر برنامه‌های طولانی است، اظهار کرد: ۵.۲ میلیون نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و تاکنون برای ۳ میلیون واحد زمین تأمین شده است.

تغییر کاربری اراضی پیشکوه متوقف شد

با حکم دادستانی تغییر کاربری اراضی پیشکوه تربت‌حیدریه متوقف شد مدیر راه و شهرسازی تربت‌حیدریه اظهار کرد: هرگونه ساخت و ساز با کاربری مسکونی در بوستان پیشکوه این شهرستان ممنوع و با افراد متخلف برابر قانون رفتار خواهد شد. مشاهده شده فردی حقیقی در رابطه با 29 هکتار زمین پیشکوه حکم مستثنیات از دولت گرفته و به طبع آن اقدام به تسطیع، قطعه‌بندی و فروش با کاربری مسکونی به غیر کرده‌است.

پروژه‌ای رها شد احداث فاز ۱۱ پردیس

احداث فاز ۱۱ پردیس، یکی از پروژه‌های مسکن مهر بود که در اواخر دولت احمدی‌نژاد آغاز شد و در زمان انتقال دولت به دوره حسن روحانی و وزارت عباس آخوندی، در‌حالی‌که پیشرفت فیزیکی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد داشت، تقریبا به کلی رها شد و سال‌ها معلق ماند تا زمان وزارت محمد اسلامی که با شیبی کند دوباره فعال شد؛ اگرچه علیرغم وعده‌های مکرر، نهایتا در این دوره نیز به سرانجام نرسید.

بازار مسکن پایین‌تر از تورم

با این‌که رشد سنگین قیمت مسکن در پنج سال گذشته اقتصاد خانوار‌ها را با مشکل مواجه کرده، بازار مسکن در یک سال اخیر و حتی ماه گذشته پایین‌تر از تورم عمومی حرکت کرده و نظر کارشناسان این است که روال نسبتا آرام آن تا پایان سال ادامه خواهد یافت. بازار مسکن تا پایان سال متعاذل است

بسته جدید برای بازار اجاره

وزیر راه و شهرسازی از تدوین بسته جدیدی برای بازار اجاره مسکن خبر داد که در جلسه هیات دولت برای تصویب هیات وزیران مطرح می‌شود، این در حالی است که مجلس هم طرح ساماندهی بازار اجاره با موضوعاتی از قبیل اجاره‌داری حرفه‌ای و ساخت واحدهای استیجاری را در دستور کار دارد که بخش خصوصی و شهرداری‌ها در اجرای آن نقش دارند.

تورم از ۴۰%به ۵۲ % رسیده

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد عدم ضمانت اجرایی پاشنه آشیل تعیین حد مجاز برای قراردادهای اجاره از تدوین بسته جدیدی برای اجاره مسکن خبر داد که روز یکشنبه در جلسه هیات دولت برای تصویب هیات وزیران مطرح می‌شود.

جریمه مالیاتی بانک‌هاکه وام اجاره ندهند

بانک‌ها برای امسال نیز باید ودیعه مسکن را با سقف‌های جدید بپردازند و اگر بدون دلیل موجه بانکی از پرداخت این وام امتناع کنند، مشمول جریمه مالیاتی خواهند شد. با تصویب پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سال جاری، حضور این وام در شبکه بانکی وارد سومین سال شد.

سهم اجرای نهضت ملی مسکن

سهم 130 هزار واحدی‌ ‌بسیج مستضعفین در‌ اجرای نهضت ملی مسکن سالانه 130 هزار واحد مسکونی از وعده ساخت یک میلیون مسکن رئیس جمهور با استفاده از ظرفیت جهادگران و بسیج مستضعفین ساخته خواهد شد.استفاده از ظرفیت جهادگران و بسیج مستضعفین در نهضت ملی مسکن زمینه رونق ساخت و ساز در این حوزه به حساب می‌آید.