بازار املاک / بازار مسکن خالی از فروشنده است

بازار مسکن خالی از فروشنده است

طی دو هفته اخیر خریدار ملک وجود داشته اما حالا فروشندگان هستند که به دلیل نوسانات بازار عقب نشینی کرده اند .

تنش‌های اخیر منطقه

تنش‌های اخیر منطقه تاثیر محسوسی به بازار مسکن این منطقه نداشته ، اما نوسانات دلار که در آن مدت زمان اتفاق افتاده بی تاثیر نبوده است.


به گفته او، معمولا سازنده و مالکین در فروردین قیمت گذاری نمی‌کنند و تا اواخر اردیبهشت دست نگه می‌دارند تا شرایط بازار را بسنجند.


او با اشاره به اینکه در اردیبهشت و خرداد سال گذشته بازار مسکن این منطقه در رکود سنگینی قرار داشت می‌گوید، در دی ماه سال گذشته با افزایش دلار بازار با تغییراتی همراه شد و به اصطلاح گرم شد.


برای آپارتمانی با 113 مترمربع زیربنا و 16 سال ساخت، 14 میلیارد و 690 میلیون تومان و در ولنجک، برای آپارتمانی 195 متری و نوساز، 50 میلیارد و 700 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.


در محله ازگل، آپارتمانی 122 متری و نوساز، 19 میلیارد تومان و در محله نیاوران، واحدی 117 متری و 16 سال عمربنا، 13 میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش می‌رسد.






اجاره خانه در منطقه افسریه

اجاره خانه در منطقه افسریه چقدر است؟ یک دستگاه واحد مسکونی حدود ۷۰ متر، واقع در منطقه افسریه با عمر بنای ۱۱ سال، با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه و ۳ میلیون تومان اجاره داده می‌شود. فهرست رهن و اجاره آپارتمان در منطقه افسریه تهران به شرح زیر است؛

فروش خانه برای خرید حلقه!

یکی از مهم ترین و گران قیمت ترین وسایلی که باید برای عروسی با فرد مورد علاقه تان تهیه کنید، انگشتر یا حلقه ازدواج می باشد. اما به چه قیمتی؟! یکی از بزرگترین و اصلی ترین آرزوهای هر یک از ما ازدواج با شخص مورد علاقه مان و تشکیل زندگی جداگانه با او می باشد تا بتوانیم زندگی جدید و جذابی را با شریکی جدید آغاز کنیم. اما شاید همیشه همه چیز اونجوری که تصور می کنیم، پیش نرود و با برخی کلمات و جملات شوکه شویم که شاید ساعت های طولانی ما را درگیر خود کند.

بهای گاز و برق مشترکان مشخص شد

نمایندگان مجلس در جلسه امروز خود میزان بهای گاز و برق مشترکان واحد‌های مسکونی، تجاری و روستایی را برای سال ۱۴۰۱ تعیین کردند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی، میزان بهای گاز و برق مشترکان واحد‌های مسکونی، تجاری و روستایی را برای سال آینده تعیین کردند. نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند (ه) تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.

اوراق تسه مسکن سقوط قیمت کرد

حمیدرضا جیهانی گفت: با توجه به افزایش عرضه، قیمت اوراق کاهش خواهد یافت و احتمالاً بازگشت قیمت‌ها به محدوده ۷۰هزار تومان در بهار یا تابستان رخ خواهد داد. افزایش قیمت اوراق تسه کارشناس بازار سرمایه درخصوص عوامل افزایش قیمت اوراق تسه مسکن گفت: اوراق تسهیلات مسکن در حقیقت برای تسهیل روند دریافت وام مسکن کسانی است که قصد خرید مسکن دارند اما سپرده‌گذاری قبلی نداشتند.

پیش‌بینی جذاب قیمت مسکن

پیش‌بینی جذاب از قیمت مسکن بعد از احیای برجام توافق برجامی، حباب قیمت مسکن را می‌ترکاند دستیابی به توافق‌های بین‌المللی در قیمت مسکن مؤثر است و نرخ‌ها را به قیمت واقعی آن برمی‌گرداند.

وام های قرض الحسنه بانک سینا

وام های قرض الحسنه پرداختی بانک سینا در سال 1400 به 11 هزار میلیارد ریال رسید. بانک سینا در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه با اجرای طرح‌های متعدد قرض‌الحسنه حدود 11 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان بهمن ماه جاری پرداخت کرده است.

تسهیلات ساخت مسکن قیمت مصالح ساختمانی...

نائب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس به بیان توضیحاتی درباره میزان راهگشا بودن تسهیلات اعطایی بانک ها برای ساخت و ساز و خرید مسکن پرداخت.اسماعیل حسین زهی نائب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس درباره تسهیلات اعطایی مسکن از سوی بانک ها گفت: قانون جهش تولید ملی مسکن مصوب مجلس در جهت رونق ساخت و ساز مسکن داشته ایم که تسهیلات مسکن نیز یکی از مسائلی است که در آن در نظر گرفته شده است.

سال آینده بازار مسکن راکد می‌شود

یک کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ رشد قیمت مسکن نهایتا به اندازه افزایش نرخ مصالح ساختمانی خواهد بود بیان کرد: احتمالا با وقوع توافق هسته‌ای، تثبیت نسبی نرخ ارز، کنترل روند کسری بودجه و فروش نفت بیشتر، تورم تا حدودی کنترل می‌شود؛ بازار مسکن نیز با رکود ساخت و ساز و معاملات مواجه خواهد شد.فردین یزدانی اظهار کرد: در حال حاضر اگر توافقی صورت گیرد که ظاهرا دارد صورت می‌گیرد، بازار مسکن دچار رکود تورمی خواهد شد. کما اینکه امسال هم دچار رکود تورمی بود

خرید ارزان‌ترین خانه در تهران

قیمت مسکن در مناطق ۲۲گانه تهران را منتشر کرد. قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

مسکن ۹۹ درصد گران شد!

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت : خرداد سال ۹۹ بانک مرکزی از افزایش ۴۸ درصدی قیمت مسکن خبر داد و انتشار این خبر در شرایطی بود که کف بازار افزایش ۸ تا ۱۲ درصدی را نشان می‌داد اما این خبر منجر به افزایش ۹۹ درصدی قیمت مسکن شد.«مصطفی قلی خسروی» با انتقاد از سیاست‌های دولت گذشته در حوزه مسکن، اظهار داشت: خرداد سال ۹۹ بانک مرکزی از افزایش ۴۸ درصدی قیمت مسکن خبر داد و انتشار این خبر در شرایطی بود که کف بازار افزایش ۸ تا ۱۲ درصدی را نشان می‌داد اما این خبر منجر به افزایش ۹۹ درصدی قیمت مسکن شد.

ممکن است ساخت ۴ میلیون مسکن ملی!

شروطی که برای ساخت‌وساز ضروری است .برخی کارشناسان ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را ممکن و برخی دیگر غیرممکن می‌دانند.از همان ابتدای شروع کار خود اعلام کرد که برنامه ویژه‌ای برای بخش مسکن دارد. آنطور که گفته شد، قرار است ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال ساخته شود تا بازار مسکن قدری رونق بگیرد و متقاضیان بیشتری خانه‌دار شوند.اما در طول بیشتر از ۶ ماهی که از فعالیت دولت سیزدهم می‌گذرد، خبر دقیق و گزارش شفافی از این طرح که با عنوان نهضت ملی مسکن شناخته می‌شود به میان نیامد.

چهار دیواریهای نجومی

یکی از مهم ترین دل مشغولی های کنونی بسیاری از خانواده های کشورمان موضوع مسکن است، به طوری که اغلب با موضوع قیمت های نجومی برای خرید یا اجاره بهای سرسام آور روبه رو هستند و موضوع مسکن را به یک معضلی جدی تبدیل کرده است.نبود ثبات در قیمت مسکن همه اقشار را آسیب پذیر کرده است.م _ افراسیاب مشاور املاک در ارومیه ضمن ابراز تاسف از اینکه تعداد زیادی از خانوارهای ایرانی زیر خط فقر مسکن به سر می‌برند، ادامه داد: خانواده‌هایی که بخش عمده درآمد ماهانه یا سالانه خود را صرف اجاره بها و هزینه‌های مرتبط با تهیه

هزینه ساخت یک واحد مسکونی سال ۱۴۰۱

در حالی که اسفند سال قبل هزینه های ساخت و ساز برای سال جاری اعلام شده بود نظام مهندسی مجددا فهرستی از هزینه ساخت را منتشر کرده است. هزینه ساخت یک واحد مسکونی در ایران در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ بر اساس مباحث ۲ مقررات ملی، سازمان نظام مهندسی وظیفه دارد ابتدای هر سال میانگین قیمت ساخت را اعلام کند و بر اساس آن تعرفه خدمات مهندسی تعیین شود. رئیس سازمان نظم مهندسی می گوید: این کار حدود ۲۵ سال یا انجام نمی شده یا بسیار دیر صورت می گرفته است.

رابطه مستقیم قیمت دلار و مسکن

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرج گفت: در شرایط کنونی جاذبه سرمایه‌گذاری در مسکن کاهش یافته است. فریدون کردلو در گفت : با توجه به اینکه قیمت مصالح ساختمانی از قیمت دلار تاثیر زیادی می‌پذیرد، قیمت مسکن در ایران ارتباط مستقیمی به قیمت دلار دارد . اگر توافقی صورت بگیرد بدون استثنا قیمت ملک شیب نزولی خواهد داشت. زیرا هم از لحاظ روانی در بازار مسکن موثر است هم به کاهش قیمت مصالح کمک می‌کند.

با 2 تا 3 میلیارد کجا خانه رهن کنم

در حالی که بسیاری از افراد جامعه توان پرداخت ودیعه‌های چند صد میلیونی و اجاره‌های چند میلیونی برای تهیه سرپناه خود وخانواده‌شان را ندارند، در پایتخت آپارتمان‌هایی با ودیعه‌های میلیاردی رهن داده می‌شوند.بررسی فایل‌های اجاره نشان می‌دهد رهن آپارتمان 170 تا 305 متری در محله‌های اعیان نشین پایتخت با رقمی بین 2 تا 3 میلیارد تومان امکان‌پذیر است.

نهضت ملی مسکن

طرح "نهضت ملی مسکن" راهی برای آرامش بازار مسکن در لرستان؛ دستگاه‌های اجرایی استان برای تامین زمین همکاری کنند.راهی برای آرامش بازار مسکن در لرستان؛ دستگاه‌های اجرایی استان برای تامین زمین همکاری کنندگروه استان‌ها- مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه با اجرای "طرح نهضت ملی مسکن" دراستان شاهد کنترل افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها خواهیم بود گفت: دستگاه‌های اجرایی استان درتامین زمین همکاری و طبق قانون زمین‌هایی که در اختیار دارند معرفی کنند.

اجاره خانه در خواجه عبدالله تهران

یک دستگاه واحد مسکونی ۱۷۰ متری با عمر بنای ۱۵ سال واقع در منطقه خواجه عبدالله، با ۷۰۰ میلیون تومان ودیعه و ۷ میلیون تومان اجاره معامله می‌شود. هزینه اجاره خانه در منطقه خواجه عبدالله تهران

کرایه خانه نیمه اول سال

در شرایطی که معمولا بازار اجاره در نیمه دوم سال افت می‌کند، بررسی‌ها از رشد محسوس اجاره بها نسبت به نیمه اول امسال حکایت دارد؛ این در حالی است که دی ماه امسال تورم سالیانه اجاره ۳۰ درصد بالاتر از تورم خرید و فروش مسکن بود.بازار اجاره مسکن در سال جاری مسیری متفاوت از بازار خرید و فروش در پیش گرفت؛ به طوری که نرخ رشد آن در شهر تهران ۳۰ درصد بالاتر از نرخ افزایش سالیانه قیمت مسکن بوده است.

هزینه ساخت خانه ویلای در مسکن رئیسی

وعده وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ساخت واحدهای مسکونی یک طبقه در نهضت ملی مسکن مزایای بسیاری از جمله کاهش هزینه ساخت را به همراه دارد.به گزارش صبحانه، وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی از برنامه دولت برای ساخت واحدهای مسکونی یک طبقه ویلایی در قالب برنامه نهضت ملی مسکن سخن به میان آورد.رستم قاسمی ضمن تاکید بر ساخت واحدهای مسکونی ویلایی در نهضت ملی مسکن

کاهش قیمت خانه های کلنگی

عرضه‌‌کنندگان واحدهای مسکونی کلنگی به بازار مسکن شهر تهران طی روزهای اخیر اقدام به اعمال انعطاف در قیمت‌‌های پیشنهادی خود برای فروش این واحدها به متقاضیان کرده‌‌اند. خانه های کلنگی .بررسی‌‌های میدانی از آخرین و‌ضعیت بازار معاملات خرید‌ و فروش خانه های کلنگی (واحدهای مسکونی با عمربنای بیش از ۲۰ سال) نشان می‌دهد، در روزهای اخیر نوعی انعطاف قیمتی در بازار این واحدها از سوی مالکان اعمال شده است.

۴۷ هکتار اراضی بنیاد برای ساخت مسکن...

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ۹٠٠ هکتار از زمین‌های بنیاد مستضعفان در سراسر کشور به صورت رایگان برای ساخت مسکن به دولت واگذار شده است، گفت: ۳۰۰ بلوک ۲٠ واحدی در منطقه دولت آباد کرمانشاه در ۴۷ هکتار از زمین‌های بنیاد مستضعفان ساخته می‌شود.