بازار املاک / ثبت نام وام ودیعه مسکن

ثبت نام وام ودیعه مسکن

به دلیل اینکه وارد فصل تغییر خانه شده ایم تمامی مستاجر ها در فکر افزایش پول پیش هستند و برای همین به دریافت وام ودیعه مسکن فکر میکنند. وام ودیعه مسکن به دلیل سود زیادی که دارد خیلی از افراد را از دریافت آن منصرف میکند چرا که بازپرداختش برای مستاجران سنگین میشود.

چگونه وام ودیعه مسکن بگیریم؟

کسانی که برای تامین پول پیش مسکن یا ودیعه مسکن‌شان دچار مشکل جدی هستند و از همراهی صاحبخانه‌ها در این شرایط اقتصادی برخوردار نیستند، می‌توانند با مطالعه شرایط وام ودیعه مسکن، برای دریافت وام مستاجران اقدام کنند. هدف اصلی این تسهیلات، زنان سرپرست خانوار، حقوق‌بگیران، کارگران، مستمری‌بگیران و بازنشستگان هستند و در اولویت پرداخت این وام قرار دارند. خانواده‌های ۵نفره، خانه‌اولی‌ها و کسانی که امسال ازدواج کرده‌اند، هم می‌توانند برای وام ودیعه مسکن اقدام کنند

سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران tem.mrud.ir

طرح پرداخت تسهیلات به مستاجران، از جمله راه حل هایی می باشد که دولت به منظور حمایت از این گروه در نظر گرفته است. همزمان با افزایش قیمت مسکن، نرخ رهن و اجاره منزل مسکونی هم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. به همین خاطر، بسیاری از مردم به خصوص در شهرهای بزرگ، توان پرداخت اجاره مسکن را نداشته و به زندگی در حاشیه یا خارج از شهرها روی آورده اند. این افراد با اطلاع از زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، می توانند به سایت تعیین شده جهت این امر مراجعه کرده و برای دریافت تسهیلات مستاجری، درخواست دهند. مبلغ وام ودیعه متناسب با شهر محل سکونت افراد تعیین شده و به ترتیب برای تهران، مراکز استان ها، سایر شهرها و روستاها ۲۰۰، ۱۵۰، ۱۰۰ و ۴۰ میلیون تومان می باشد. مهلت بازپرداخت این وام هم برای تهران ۵ سال و در سایر مناطق کشور ۳ سال می باشد.


متقاضیان ثبت نام وام ودیعه باید شناخت کاملی از سایت ثبت نام و نحوه استفاده از آن داشته باشند. این گونه می توانند در مهلت زمانی اعلام شده، به سامانه مربوطه مراجعه و درخواست وام شان را ثبت کنند. در این قسمت، نحوه ورود به سایت تسهیلات ودیعه مسکن را بیان کرده ایم. جهت این امر، باید مراحل زیر را طی کنید:


۱ در اولین قدم باید نشانی اینترنتی آن یعنی tem.mrud.ir را در مرورگر خود قرار داده و سرچ کنید. سپس اولین سایت بالا آمده در لیست گوگل با همین آدرس و عنوان «سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن» را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک نمایید.

۲ در مرحله بعد، به صفحه اصلی این سایت وارد شده و لیست خدمات آن را مشاهده می کنید. آخرین گزینه در منوی خدمات سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران، مربوط به ثبت درخواست وام بوده و با عنوان «تسهیلات ودیعه» مشخص شده است. پس بر روی آن کلیک کنید. ۳ با انتخاب گزینه قبل، پنجره ورودی سایت خدمات دولت هوشمند برای تان نمایش داده می شود. چرا که ورود به سامانه ثبت نام تسهیلات ودیعه از طریق پنجره ملی خدمات انجام می گیرد. پس باید شماره موبایل خود را در کادر مربوطه قرار داده و پس از تایید کد امنیتی، گزینه «ارسال رمز یکبار مصرف» را بزنید. ۴ در گام بعدی ثبت نام وام مستاجری، رمزی یکبار مصرف بر روی گوشی موبایل تان ارسال خواهد شد. این رمز را دریافت کرده و در جایگاه تعیین شده برای آن قرار دهید. در صورتی که کد یکبار مصرف را به درستی وارد کنید، مستقیما به حساب کاربری خود در سایت ثبت نام تسهیلات ودیعه منتقل خواهید شد. ۵ پس از احراز هویت و ورود به حساب کاربری، یک بار دیگر منوی خدمات سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن برای تان نمایش داده می شود. اکنون می توانید با انتخاب گزینه «تسهیلات ودیعه»، فرایند ثبت نام را انجام دهید.

با طی کردن این چند مرحله ساده، می توانید وارد سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن شده و اقدامات لازم را جهت ثبت درخواست تسهیلات، انجام دهید. در ادامه روش نام نویسی آنلاین وام ودیعه از طریق این سامانه را هم بررسی خواهیم کرد تا جهت ثبت نام تسهیلات مذکور با چالشی مواجه نشوید.


مبلغ وام مستاجران ۱۴۰۳؛ حداکثر وام اجاره مسکن در تهران و شهرستان‌ها


مبلغ وام اجاره مسکن ۱۴۰۳ با توجه به شرایط اقتصادی و تورم، تغییراتی داشته است. در سال جاری، میزان تسهیلات وام اجاره مسکن به شرح زیر است:


در شهر تهران، سقف وام به۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

در مراکز استان‌ها و سایر کلانشهرها این رقم۱۵۰ میلیون تومان می‌باشد.

برای سایر شهرها، متقاضیان می‌توانند تا۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند.

در روستاها، سقف وام۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.


شروط دریافت وام مسکن روستایی


وام مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است. دو شرط اصلی برای دریافت این وام وجود دارد؛ یکی اینکه فرد باید در شهری با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر سکونت و پروانه ساخت داشته باشد. دیگر اینکه، متقاضی باید قدرت بازپرداخت اقساط این تسهیلات مسکن روستایی را داشته باشد و ضمن اینکه به هیچ بانکی هم بدهی نداشته باشد.

وام مسکن روستایی، افزون بر این موارد به افرادی که یک زمین در اختیار دارند یا قصد دارند منزل خود را تعمیر یا بازسازی کنند، اختصاص داده می‌شود. اگر فرد متقاضی این تسهیلات مسکن قبلا از هر یک از این تسهیلات بنیاد مسکن استفاده کرده باشد، دیگر این تسهیلات روستایی ۱۴۰۳ شامل حالش نمی‌شود.


اقساط وام مسکن روستایی چقدر است ؟


سود وام مسکن روستایی ۵ درصد و دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله میباشد.اقساط این وام در هر ماه برای متقاضی نزدیک یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان هزینه دارد. جمع کل اقساط به ۵۳۴ میلیون تومان می‌رسد به اضافه اینکه سود کل وام حدود ۱۸۴ میلیون تومان است.

افغانستانی ها عامل افزایش اجاره در...

به عقیده کارشناسان یکی از عوامل افزایش اجاره در بازار مسکن، تقاضای گسترده اتباع خارجی به خصوص افغان ها برای اسکان در خانه‌های ارزان‌قیمت است.

دلیل ترمز ناگهانی بازار مسکن

بررسی فایلهای فروش آپارتمان نشان می دهد که تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران شده درحالی که در ماه های گذشته با کاهش قیمت ها تعدادخریداران در بازار بیشتر شده بود .

در سال ۱۴۰۳ اجاره مسکن چقدر افزایش...

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا به امروز ۴ تا ۵ استان تعیین سقف‌های اجاره خود را اعلام کرده‌اند که تا یک هفته آینده سقف اجاره مسکن تعیین و اعلام می‌شود.

فرمول تعیین قیمت مسکن اعلام شد

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: با بیان اینکه عوامل بسیار زیادی بر تعیین قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران اثر دارد گفت: محل قرارگیری ساختمان و دسترسی آن به نقاط مختلف و مراکز اصلی شهر تاثیر بسیار زیادی بر تعیین قیمت مسکن دارد به طوری که اگر دسترسی واحد‌ها به مناطق مرکز شهر و خطوط ارتباطی مترو و بی آرتی مناسب و سریع باشد زمینه ساز افزایش قیمت‌ها خواهد بود.

پیام بازار مصالح به بازار مسکن

تورم تولید مسکن در پایتخت طی سال گذشته با دو تغییر معنادار برای بازار ساخت‌وساز همراه شد. نرخ رشد هزینه ساخت‌وساز از محل قیمت مصالح‌ساختمانی و خدمات مرتبط، از ۴۰درصد در بهار سال گذشته –تغییرات نقطه‌ای- به ۲۳درصد در فصل آخر کاهش پیدا کرد.

سامانه برآورد منطقه‌ای قیمت مسکن ایجاد...

برای جلوگیری از قیمت‌سازی کاذب در بازار مسکن، طبق قانون قرار شد سامانه‌ای برای برآورد قیمت به صورت منطقه‌ای ایجاد شود و دیگر قیمت سازی توسط مشاوران املاک یا دلالان نخواهد بود.

تعیین سقف قیمت اجاره مسکن

تعیین سقف قیمت اجاره مسکن در استان‌های با نرخ تورم ۳۰ درصد در دستور کار قرار گرفته است.

پیشگویی بازار اجاره مسکن کار ناپسندی...

نایب رئیس اتحادیه مشاور املاک با بیان اینکه " پیشگویی بازار اجاره مسکن کار ناپسندی است" گفت: آثار مثبت تصمیمات دولت در سال قبل در حوزه مسکن، احتمالا امسال نمایان می‌شود.

خرداد ماه و آغاز مصايب مسکن اجاره‌ای

هر سال با نزدیک شدن به خرداد ماه، معضلی با عنوان مسکن اجاره‌ای، زندگی بیش از نیمی از خانواده‌های ایرانی را درگیر خود می‌كند.

سامانه خودنویس، قیمت‌های اجاره را کاهش...

کارشناس بازار مسکن گفت: با اجرایی شدن سامانه خودنویس از سال گذشته، قیمت‌های اجاره در فصل جابه‌جایی کاهش یافته است.

فرمول جدید تعیین سقف اجاره‌بها

طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره با تایید شورای نگهبان به قانون تبدل شد و به‌زودی ابلاغ می‌شود. این قانون حوزه‌های مختلف بازار مسکن را در برمی‌گیرد و هدف نهایی آن، نظارت بر اجرای قوانین بالادستی برای ساماندهی بازار و جلوگیری از التهاب این بازار تحت تأثیر عوامل داخلی و یا خارجی بازار مسکن است و فعالان بازار مسکن معتقد هستند این قانون بخشی از مشکلاتی را که هم‌اکنون در بازار اجاره، زمین و مسکن وجود دارد، رفع می‌کند.

شرایط دریافت وام مسکن یک میلیارد تومانی...

وام مسکن برای افراد که از مسکن محروم هستند مهم است. رقم جدید وام مسکن بدستور دولت رئیسی در نیمه دوم سال اوج گرفت. وام مسکن از سود کارمزد مناسبی برخوردار است

گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به گلایه مردم از اقساط سنگین تسهیلات مسکن گفت: بانک ها به دلایل مختلف اقتصادی تمایل چندانی به پرداخت تسهیلات با بازپرداخت طولانی مدت ندارند و ترجیح می دهند در بخش های مختلف زودبازده سرمایه گذاری کنند.

پیش‌بینی جدید از قیمت مسکن در ماه‌های...

رکود در بازار مسکن همچنان حکمفرماست‌ و شرایط به‌گونه‌ای که حتی مشاوران املاک می‌گویند تا حدی خرید و فروش ملک متوقف شده است. این در شرایطی است که مشاوران املاک معتقدند که قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در تهران نسبت به اسفند حدود ۱۰ درصد تغییر کرده، ولی با این حال به دلیل نبود مشتری، قیمت‌ها هنوز به قطعیت نرسیده‌اند.

نحوه دریافت وام اجاره بدون وثیقه

مبلغ وام در نظر گرفته شده توسط دولت بسته به شهر متفاوت است، به عنوان مثال برای تهران مبلغ وام و سپرده مسکن 200 میلیون تومان، برای شهرهای بزرگ 150 میلیون تومان، برای شهرها 100 میلیون تومان و برای شهرهای کوچک است. و روستاها 40 میلیون تومان.

چرا نصف متقاضیان خرید مسکن ملی، منصرف...

این افراد همان خانوارهایی هستند که بعد از اتمام ثبت‌نام‌های مسکن مهر از حدود یک دهه قبل، به‌رغم آنکه متقاضی خرید مسکن بوده‌اند اما به دلیل ضعف قدرت خرید و جهش‌های مکرر قیمتی، موفق به خرید مسکن مطابق با سازوکارهای بازار نشده‌اند.

دست‌های آلوده بانک‌ها در گرانی‌های...

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: این رها شدن قیمت‌ها و وضعیت مسکن می‌تواند بحران‌های اجتماعی و اقتصادی بزرگی را با خود در پی داشته باشد و همه این شرایط و اتفاقاتی که در حال رخ دادن است نشان از ضعف عملکردی دولت و مجلس در همه ادوار گذشته دارد. باید جلوی این اقدامات نیز گرفته شود و اکنون نیز ما بازاری، وحشی‌تر از بازار مسکن در کشور نداریم.

بازار مسکن خالی از فروشنده است

طی دو هفته اخیر خریدار ملک وجود داشته اما حالا فروشندگان هستند که به دلیل نوسانات بازار عقب نشینی کرده اند .

ارزش ودیعه مستاجران

در ۳۰ سال گذشته قیمت مسکن بیش از ۱۵۰۰ برابر شده است. این ناشی ازیک رهاشدگی است و یک شکاف جدی بین کاهش ارزش ودیعه مستاجران و افزایش قیمت مسکن ایجاد می‌کند. این موضوع باید با وام‌های بانکی پر شود، اما وام‌های بانکی هم عموما هزینه‌های سنگین مالی به خانواده‌های مستاجر تحمیل می‌کند.

خریدوفروش غیرقانونی امتیاز نهضت ملی...

درحالی خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن غیرقانونی است که در شهرهای پردیس و پرند این کار با قیمت‌های نسبتا بالا در حال انجام است.

چشم‌انداز اجاره مسکن: آغاز عصر جدید...

اجاره‌بهای مسکن در سال۱۴۰۲ با «صعود تاریخی» در شهر‌ها مواجه شد. بررسی‌ها با استناد به داده‌های رسمی از نبض اجاره نشان می‌دهد رشد ۳۹.۶درصدی اجاره کشوری و ۵۲درصدی اجاره تهران در یک‌سال، «عصر جدیدی در بازار اجاره‌نشین‌ها» رقم زده که مشخصه اصلی آن، «امکان جبران رشد هزینه‌های زندگی موجر از محل اجاره‌داری» است.