طراحی ودکوراسیون / طراحی دفتر اداری و تامین آسایش حرارتی

طراحی دفتر اداری و تامین آسایش حرارتی

طراحی دفتر اداری و تامین آسایش حرارتی


طراحی فضای اداری باید مبتنی بر ترندهای روز دنیا باشد. در این مقاله فاکتورهای مهم طراحی فضای اداری مبتنی بر مدرنیته را شرح خواهیم داد.
طراحی فضای اداری و فاکتورهای مهمی که می‌تواند بهترین خروجی کاری را داشته باشد صحبت خواهیم کرد، برای طراحی یک فضای ایده‌آل باید به ابعاد مختلفی از طراحی در جهت تامین رفاه و آسایش کارمندان توجه شود که در ادامه به بخش مهمی از آن ها اشاره خواهیم کرد. اگر پس از مطالعه نیاز به مشاوره بیشتر داشتید با ما تماس بگیرند.

از مهمترین عوامل در طراحی دکوراسیون داخلی اداری که می تواند رفاه کارمندان را به بهترین نحو فراهم نماید، توجه به حرارت محیط است که یکی از پارامترهای اصلی بازدهی فضای کار است. همان طور که می دانید دمای طبیعی بدن انسان 37 درجه است، دمای ایده‌آل هر فرد بسته به موقعیت جغرافیایی، فصول سال، سن و جنسیت شان با یکدیگر متفاوت است. بهترین کار این است که اگر طراحی بر مبنای ایجاد فضای خصوصی صورت می‌گیرد 
حتما آزادی عمل برای تنظیم دمای محیط برای هر فرد تعبیه شود و کلیات طراحی به شیوه‌ای صورت پذیرد که در فصول مختلف سال بتوان خروج و ورود سرما و گرما را به‌خوبی کنترل کرد تا از نظر هزینه نیز بهینه‌سازی شده باشد.


طراحی دفتر اداری و تامین آسایش حرارتی

از دیگر عوامل مهم در طراحی دکوراسیون اداری قابلیت کنترل و کاهش صدا حین انجام کار است، این صدا می‌تواند صداهای فضای بیرونی ساختمان و همچنین محیط داخلی از جمله صدای موبایل‌های شخصی، تلفن و صداهای محیطی را شامل شود که برای کنترل هر کدام می‌توان راهکاری مناسب در نظر گرفت. ایجاد یک محیط آکوستیک می‌تواند بازدهی کاری را افزایش دهد، برخی مشاغل به خودی خود پر سر و صدا هستند که این دور از انتظار نیست اما به عنوان مثال در محیط یک آژانس تبلیغاتی توجه به فاکتورهای ذکر شده و چیدمان صحیح فضا می تواند از شنیده شدن صداهای جانبی محیط بکاهد و بهره وری را بالا ببرد. در ادامه به چند راهکار برای تحقق این امر در طراحی دکوراسیون اتاق کار اداری اشاره می شود:

1.تعبیه پوشش‌های سقفی مناسب که بتواند صدای خارج از محیط را جذب و از ورود آن جلوگیری کند

2.بهره‌گیری از پانل در بخش ایستگاه‌های کاری که منجر به مسدود شدن صداهای مجاور می‌گردد

3.استفاده از تکنیک‌های پوشش الکترونیکی که جزو موارد به روز دنیا به‌شمار می‌رود

4.چیدمان صحیح

5.بهره‌گیری از فضاهای هندسی مناسب همچون مربع که میزان کنترل صدا را افزایش می‌دهد

6.عدم استفاده از متریال های سخت به دلیل قابلیت پایین این متریال در جذب صدا

آسایش بصری در طراحی داخلی ساختمان اداری

تامین آسایش بصری در طراحی دکوراسیون اتاق اداری، شرایط نور و المان های محیطی را شامل می شود. در این امر باید از طراحان معمار خبره بهره گرفت چرا که انجام یک طراحی صحیح می تواند نورپردازی محیط را بالا برده و همسو با آن سلامت روان کارکنان را نیز افزایش دهد. در این بخش به حفظ حریم خصوصی کارکنان نیز توجه کنید و آن را نادیده نگیرید.

طراحی داخلی فضای اداری و توجه به کیفیت هوا از نظر مهران طاهری

طراحی فضای اداری باید بر مبنای حفظ کیفیت فضا و کنترل آلودگی صورت پذیرد. در جهت تحقق این امر توجه به نوع تهویه داخلی بسیار مهم است. اگر حوزه کاری شما صنعتی نیست بدانید که باید هوای بیرون به خوبی در محیط داخلی جریان داشته باشد چرا که می تواند میزان غلظت آلاینده های هوا را کاهش دهد، البته توجه به میزان ورود و خروج هوا از بیرون بسته به نوع حوزه کاری بسیار مهم است. در این بخش سعی کنید از تهویه طبیعی کمک بگیرید چرا که استفاده زیاد از تهویه مکانیکی علاوه بر عدم بهبود مصرف انرژی، فواید کمتری را نیز دارا می باشد.

طراحی فضای اداری و سندروم ساختمان بیمار

طراحی فضای اداری باید به شکلی باشد که با حضور مکرر در آن احساس ناراحتی و بیماری نکنیم، سندروم ساختمان بیمار به وضعیتی گفته می شود که فرد با حضور در ساختمان احساس

  • نور شمالی در معماری و طراحی داخلی

    نور شمالی در معماری و طراحی داخلی

    فضاهایی که رو به شمال هستند در نیمکره شمالی نور مستقیم دریافت نمی کنند. نور پراکنده بدون سایه یا انعکاس ایجاد می شود که برای کار کردن و نقاشی کردن و تماشای تلویزیون در کارگاه های نقاشی و دفتر کار مناسب است.

  • در زمان کوتاه طراحی دکوراسیون داخلی منزل را بهتر کنیم

    در زمان کوتاه طراحی دکوراسیون داخلی...

    قصد داریم روش‌ های سریع و ساده بهبود و تغییر دکوراسیون داخلی را به شما ارائه دهیم. اگر شما هم می‌ خواهید با صرف زمان و هزینه کمی دکوراسیون منزل خود را جذاب‌ تر کنید. گاهی اوقات تغییرات کوچک در دکوراسیون داخلی، ظاهر کلی محیط را به صورت چشمگیری تغییر می‌ دهند و باعث زیباتر شدن و دلنشین‌ تر شدن فضا می‌ گردند. برای بهبود طراحی دکوراسیون داخلی ایده‌ های مختلفی را می‌ توان اجرا نمود، اما ممکن است پر هزینه و زمانبر باشند.

  • کاخ چهلستون اصفهان

    کاخ چهلستون اصفهان

    کاخ چهلستون بیست ستون بیشتر ندارد.نام این کاخ چهل ستون است چرا که انعکاس بیست ستون آن در آب، مجموع ستون ها را به چهل می رساند. اینکه می گویند عدد چهل در ادبیات ایران چون بسیار کاربرد دارد کاخ چهلستون نام گرفته بی ربط است. در ادامه متن همراه سفرزون باشید. از آن دسته بناهایی است که بیشتر از اینکه شبیه کاخ باشد، یک باغ ایرانی است. باغ چهلستون شکلی محصور دارد، از شرق به خیابان چهارباغ عباسی می رسد از جنوب به خیابان سپه و از غرب مشرف به میدان نقش جهان است. این باغ ابعادی در حددود ۲۲۵ در ۲۷۵ متر دارد

  • سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

    سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

    سبک دکوراسیون اسکاندیناوی تجلی از سادگی سبک زندگی ساده مردم شمال اروپا است. در طراحی اسکاندیناوی .مبلمان استفاده شده مانند یک اثر هنری نستا ساده هستند.

  • سبک دکوراسیون مدرن قرن بیستم و سنتی غربی

    سبک دکوراسیون مدرن قرن بیستم و سنتی...

    سبک مدرن دهه نود میلادی که از آن با عنوان Mid-Century modern یاد می‌شود. در واقع بازگشتی به طراحی‌های اواسط دهه ۱۹۰۰ میلادی (۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰) است که حس نوستالژی را به فرد القا می‌کند.

  • سبک دکوراسیون صنعتی

    سبک دکوراسیون صنعتی

  • سبک دکوراسیون مینیمال

    سبک دکوراسیون مینیمال

  • بازسازی نمای ساختمان

    بازسازی نمای ساختمان

  •  باز سازی انواع نمای ساختمان

    باز سازی انواع نمای ساختمان

  • باز سازی انواع نمای ساختمان

    باز سازی انواع نمای ساختمان

  •  بازسازی آشپزخانه

    بازسازی آشپزخانه

  • سبک دکوراسیون مدرن و امروزی

    سبک دکوراسیون مدرن و امروزی

  • قوس

    قوس

  • بام و شیب بندی آن

    بام و شیب بندی آن

  •  نعل درگاهی

    نعل درگاهی

  • دیوار سازی ساختمان

    دیوار سازی ساختمان

  • کف سازی ساختمان

    کف سازی ساختمان

  •  بازسازی لوله کشی ساختمان

    بازسازی لوله کشی ساختمان

  •  متریال های شیشه و آینه

    متریال های شیشه و آینه

  •  انواع روف گاردن(roof garden) با بام باغ

    انواع روف گاردن(roof garden) با بام...

  •  روف گاردن(roof garden)

    روف گاردن(roof garden)