بازار املاک / آخرین وضعیت وام مسکن ملی

آخرین وضعیت وام مسکن ملی

جزئیات جدید نحوه اعطای وام نهضت ملی مسکن اعلام شد_نحوه اعطای وام در طرح نهضت ملی مسکن اعلام شد. آخرین وضعیت وام مسکن ملی | جزئیات جدید نحوه اعطای وام نهضت ملی مسکن اعلام شد

در حال حاضر برای ساخت این ۴ میلیون واحد مسکونی میزان تسهیلات و همچنین نحوه اعطای آن‌ها مشخص شده است. طبق مصوبه میزان تسهیلات در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهر‌های بالای یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون  تومان، در سایر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان و در روستا ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

نحوه اعطای تسهیلات به صورت مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه (به صورت تدریجی) است به طوری که در مرحله پی کنی-فونداسیون ۱۰ درصد،  اسکلت - سقف ۴۰ درصد، سفت کاری ۲۵ درصد، نازک کاری ۲۵ درصد پرداخت می‌شود.

 گفتنی است بانک‌های  عامل باید حداکثر تا ۲۰ درصد از کل مانده تسهیلات مشارکت مدنی را با تایید وزارت راه و شهرسازی و اخذ ضمانت نامه بانکی پرداخت کند.

آخرین وضعیت تسهیلات نهضت ملی مسکن

محمود محمود زاده معاون وزیر راه وشهرسازی درباره آخرین وضعیت تسهیلات نهضت ملی مسکن و تسهیلاتی که به خودمالکان پرداخت می شود گفت: از هفته پیش امکان پرداخت این تسهیلات به متقاضیان فراهم شده و مالکان می توانند مدارک را بارگذاری و بلافاصله بانک عامل هم نوع بانک و هم شعبه بانک را انتخاب کنند.

 هم اکنون دیگران می خوانند

خبر مهم درباره نرخ سود بانکی | حذف ضامن بانکی کلید خورد | کدام بانک‌ به سپرده شما سود بیشتری می‌دهد؟
ماجرای آزار جنسی آقای روانشناس در مشهد | روایتی تکان‌دهنده از آزار جنسی برخی مراجعان در مطب‌های مشاوره
(۱۸+) روایت‌هایی صریح درباره آزمایش بکارت و تست باکرگی | زنان از تجربه خود می گویند
اعترافات وحشتناک قاتل مخوف به قتل و تجاوز پسران نوجوان | برایم زن نگرفتند، به پسران تجاوز کردم | ۲۵ پسر را سر بریدم
اجاره صندلی بی‌آرتی برای خواب / هر خواب 45 دقیقه‌ای، 3 هزار تومان
نحوه دریافت یارانه جدید | زمان واریز یارانه معیشتی دی | یارانه ۵۰۰ هزار تومانی در راه است؟
او افزود: این افراد به بانک ها معرفی می شوند و با مراجعه به شعبه بانک نسبت به تکمیل مدارک اقدام می کنند.

محمودزاده بیان کرد: اسناد مالکیت پروانه ساخت  از موارد اصلی برای دریافت این تسهیلات است.

این مقام مسئول اظهار کرد: تسهیلات نهضت ملی مسکن به خود مالکی واگذار می شود نیاز به خرید اوراق و سپرده گذاری ندارد و می توانند این تسهیلات را عینا برای ساخت وساز استفاده کنند.

او گفت: این تسهیلات در ۴ مرحله و متناسب با پیشرفت پروژه توسط بانک عامل به حساب واریز می شود.

محمود جامساز کارشناس اقتصاد مسکن  با بیان اینکه تولید یک میلیون واحد مسکن در سال می‌تواند تاثیر بسزایی در رونق اقتصاد کشور داشته باشد گفت: اگر هدف دولت یعنی ساخت یک میلیون مسکن در سال و ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال محقق شود می‌توان انتظار داشت که با حرکت  روبه جلوی بخش مسکن، شاهد رشد شاخص‌های اقتصادی باشیم.

او افزود:  با در نظر گرفتن رقم ۶ میلیون تومان برای ساخت هر متر مسکن، سرمایه بسیار هنگفتی برای ساخت این واحد‌های مسکن در نظر گرفته شده است؛ اگر هر کدام از بخش‌های مسکن با ساخت این واحد‌ها رونق بگیرد، صد‌ها نفر در هر کدام از بخش‌های ساخت این واحد‌ها مشغول به کار می‌شوند و اشتغال برای افراد ایجاد شده و در نتیجه شاهد رونق تولید و اشتغال در اقتصاد کشور خواهیم بود.

جامساز یادآور شد: با ارائه تسهیلات به بخش مسکن می‌توان در جهت رونق آن قدم‌های موثری برداشت چرا که در حال حاضر نقدینگی در این بخش وجود ندارد و با سرازیر شدن پول می‌توان رونق را به بازار مسکن و بخش‌های مختلف اقتصاد رساند؛ از سوی دیگر دولت باید به بخش مسکن نگاه ویژه‌ای داشته باشد چرا که این بخش می‌تواند لوکوموتیو بخش اقتصاد را به حرکت در بیاورد.

این کارشناس مسکن همچنین درباره تاثیر بازار مسکن بر رونق اقتصاد و رشد شاخص‌های اقتصادی بیان کرد: با توجه به اینکه بخش مسکن یک بخش مولد و تولید کننده است و نیازی به واردات در این زمینه وجود ندارد؛ می‌تواند به خودی خود چرخه اقتصادی را به حرکت در بیاورد و رونق اقتصادی ایجاد کند.

او بیان کرد:  هم اکنون بخش مسکن به رکود عمیقی فرو رفته و علت آن نیز افزایش بی رویه قیمت‌ها و همچنین نبود مسکن کافی برای متقاضیان است اگر این بخش از رکود خارج شود می‌توان انتظار داشت که بخش‌های مختلف اقتصادی نیز رونق بگیرند؛ چرا که این بخش چرخ ده‌ها شغل را به گردش در می‌آورد و می‌تواند صد‌ها نفر را نیز مشغول به کار کند.

براساس این گزارش دولت در حال حاضر عزم خود را برای اجرای پروژه بزرگ نهضت ملی مسکن به کارگرفته است و در این خصوص هم تسهیلات بسیاری را در نظر گرفته،  اما با توجه به آنکه هنوز بعد از گذشت چندین ماه تنها در مرحله ثبت نام باقی مانده، می‌تواند نکته مهمی باشد که آیا مانعی بر سر اجرای این طرح وجود دارد که به کندی پیش می‌رود؟


 باشگاه خبرنگاران

بهترین خانۀ جایزه ریبا ۲۰۲۲ معرفی شد

پروژه «خانه سرخ» عنوان بهترین خانه سال ۲۰۲۲ جایزه معماری سلطنتی بریتانیا را کسب کرد. موسسه سلطنتی معماران بریتانیایی (RIBA) «خانه سرخ» را که دیوید کوهن طراحی کرده، برنده جایزه ریبا ۲۰۲۲ اعلام کرد. این خانه خانوادگی دو طبقه در مناطق روستایی جنوب غربی انگلستان واقع شده

بازار مسکن شب عید

سه شاهد آماری و مستند در بازار معاملات مسکن می‌ گوید، این شب عید با همه خریدهای شب عید دوره‌ های گذشته تفاوت دارد. در ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته – دست کم از سال ۹۵ تا ۹۹- نبض معاملات خرید آپارتمان در تهران یکی از سه فاز «نرمال»، «هیجان مثبت» یا «کما» (هیجان منفی) را تجربه کرده است؛ به‌طوری‌که در شرایط طبیعی – فاز اول- خریدها در بیشترین حجم ممکن قرار داشت. الان اما شرایط بازار ملک فاز «میانه» را تجربه می‌کند. ارقام مربوط به حجم معاملات و تورم زمستانی ملک این فاز را توضیح می‌دهد.

دولت بی برنامه و خواب زمستانی دولتمردان

تمایل مالکان به گرفتن اجاره‌های سنگین به جای رهن کامل همزمان با کاهش روزافزون ارزش پولی ملی در حالی صاحبان خانه این روزها به دنبال گرفتن اجاره‌های نجومی به جای رهن کامل واحد‌ مسکونی خود هستند. که عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور هشدار داد که اگر جلوی موج بحران افزایش اجاره مسکن گرفته نشود، تهدید جدی متوجه بیشتر مستاجران کشور خواهد شد.

بهترین راهکار جبران کمبود زمین

معاون وزیر راه و شهرسازی: در شهرهای شمالی که با مشکل کمبود زمین در مراکز شهرها مواجه هستند، بهترین گزینه جبران کمبودها ساخت وساز در بافت فرسوده است. اگر ساخت و سازها را به سمت بافت فرسوده هدایت کنیم با یک تیر چند هدف حاصل می‌شود؛ ساخت و ساز در بافت فرسوده در شهرهای شمالی که با مشکل کمبود زمین در مراکز شهرها مواجه هستند گزینه مناسبی است.

خانه بخریم یا صبر کنیم؟

در فضای کلی اگر کسی امکان خرید مسکن دارد باید نیاز مصرفی خود را تامین کند و آن را به تعویق نیندازد. مرکز آمار ایران، تورم بازار مسکن تهران در آبان‌ماه ۱۴۰۱ حدود ۵ درصد بیشتر شد. در آبان‌ماه امسال قیمت مسکن در همه شاخص‌های تورم ماهانه، نقطه‌ای و سالانه با افزایش همراه شد. بر این اساس، متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی در شهر تهران در ماهی که گذشت، به ترتیب ۴۷ میلیون و ۹۳۸ هزار تومان و ۴۶ میلیون و ۱۶ هزار تومان بود.

وام نوسازی مسکن در یزد

در طرح بازآفرینی شهری ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود صفر درصد و ۲۰۰ میلیون تومان دیگر با سود ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود. طرح بازآفرینی شهری به در سه محور تکمیل زیرساخت‌های شهری تکمیل طرح‌های خدماتی روبنایی و تکمیل و نوسازی مسکن به دنبال افزایش کیفیت زندگی مردم در مناطق کمتر برخوردار شهری اجرایی می‌شود.

صدور ۲۰ هزار پروانه ساخت در سال آینده

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: ما می‌خواهیم صدور پروانه ساخت را از ۵ هزار به ۱۰ هزار فقره در سال جاری و سال آینده نیز به ۲۰ هزار فقره افزایش دهیم. در خصوص "تبصره دوم اصلاحیه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران" با بیان اینکه استفساریه برای تکمیل لایحه بوده است

یک چهارم سكونت گاه های بافت فرسوده است

براساس آخرین آمار و شاخص‌های مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی در حدود یک چهارم سطح کشور را بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل داده است که جمیعتی بالغ بر ۲۲ میلیون نفر را در این بافت‌ها ساکن هستند.یک چهارم سكونت گاه هاي كشور در بافت های فرسوده

احداث واحدهای تخریب شده در زلزله

ارومیه - فرماندار خوی گفت:بیش از ۵۰ درصد واحدهای مسکونی تخریب شده در مناطق زلزله زده شهرستان خوی ساخته شده است. عصر دوشنبه در بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله زده خوی در حال پی کنی این روستاها به اتمام رسیده و۳۸۰و احد در مرحله اجرای عملیات بتن ریزی ۲۹۰ واحد در مرحله اسکلت بندی بندی دارند و پوشش سقف ۱۰۰ واحد نیز به اتمام رسیده است.

تعمیر و مرمت ۱۶۰ واحد مسکونی در زنجان

تعمیر و مرمت ۷۲ باب منزل مسکونی انجام‌شده است ۱۶۰ باب هم در ذیل تفاهم‌نامه منعقده ساخته خواهد شد. در جلسه شورای هم‌اندیشی گروه‌های جهادی که در محل کمیته امداد استان برگزار شد

انفجار گاز در یک مجتمع مسکونی

انفجار مهیب گاز شهری در یک مجتمع مسکونی ۵ طبقه، خسارت های هنگفتی را به بار آورد و طبقه همکف این ساختمان را ویران کرد. این حادثه دلهره آور صبح روز گذشته در بولوار شهید مطهری مشهد هنگامی رخ داد که صدای وحشتناک ناشی از انفجار در ساختمان ، اهالی محل را از منازل بیرون کشید.

راه کاهش قیمت تمام شده مسکن

با عرضه محصولات و کالاهای مختلف در بورس کالا (از جمله مصالح ساختمانی) می‌توان هزینه های توزیع را کاهش داد. علی اصغر ضیاچی، کارشناس بازار سهام با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا فرآیند بورس کالا به حذف قیمت‌گذاری دستوری و کشف قیمت بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا کمک می‌کند. عرضه خودرو در بورس کالا، خودروسازان امکان فروش محصول با قیمت بالاتر را دارند و صد البته که این اقدام به نفع شرکت‌ها است و فروش خودرو خارج از بورس کالا هیچ منطقی ندارد.

بازار مسکن از خواب زمستانه بیدار شد !

پشت پرده افزایش قیمت مسکن تازه‌ترین آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در آبان‌ماه دست‌کم سه میلیون تومان معادل 6.7 درصد افزایش یافته است اگرچه رقم اعلامی تنها ناظر بر متوسط قیمت واحدهای مسکونی معامله‌شده است تمام واقعیت را نشان نمی‌دهد اما به هر روی بیانگر حرکت تورمی بازار مسکن در هشتمین ماه سال است.

رقابت مسکن و دلار

تحرک بازار مسکن در دومین ماه از پاییز امسال در حالی رقم خورد که به دلیل پایان فصل جابه‌جایی انتظار رشد حدود ۷ درصد قیمت‌ها و ۴۸ درصد معاملات دور از ذهن بود؛ اما کارشناسان معتقدند نوسانات نرخ ارز، بخشی از سرمایه‌ها را به منظور محافظت در برابر تورم به سمت بازار ملک سوق داد.

بازار سیمان و عرضه‌ در بورس کالا

بررسی روند معاملات سیمان طی یک ماه گذشته در بورس کالای ایران بیانگر ثبات و آرامش ادامه‌دار این معاملات است. نهم شهریور سال ۱۴۰۰ بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از تولیدکنندگان و حذف قیمت‌های کاذب بازار، عرضه کل سیمان کشور در بورس کالای ایران را مصوب کرد.

گزارش تحولات بازار معاملات مسکن

تعداد آپارتمان های مسکونی معامله شده در شهر تهران در آبان ماه سال ۱۴۰۱، به ۸ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۴۷.۸ و ماه مشابه سال قبل ۹.۶ درصد افزایش نشان می دهد.

خانه 500 میلیاردی در تهران آگهی شد!

زعفرانیه و نیاوران یکی از گران‌ترین مناطقی هستند که بیشترین آگهی فروش ویلاهای سوپرمیلیاردی و لوکس را به خود اختصاص داده‌اند. در زعفرانیه یک عمارت و ویلای فول امکانات ۲۵۰۰ متری (با قدمت ۳۰ سال) ۵۰۰ میلیارد تومان آگهی شده یعنی متری ۲۰۰ میلیون تومان.

کمبود یونولیت در بازار مسکن

پور حاجت گفت:کمبود یونولیت همچنان در بازار وجود دارد و این موضوع روز به روز بر قیمت مسکن اثرگذارتر می شود. فرشید پور حاجت با تاکید بر کمبود یونولیت در بازار گفت: با وجود پیگیری های صورت گرفته هنوز تغییری در قیمت یونولیت ساختمانی صورت نگرفته است و همچنان قیمت آن نسبت به چند ماه گذشته بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

سقف بیمه ساختمانی ۳۰ میلیون تومان شد

هیات وزیران به استناد اصل (۱۳۸) قانون اساسی و در اجرای ماده (۲) قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی حداکثر تعهد صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان به ازای هر واحد مسکونی را تعیین کرد.

کلید حل بحران بازار مسکن

ساخت مسکن در سال‌های گذشته ۵۰ درصد کاهش یافت دریافت مالیات املاک، دولت همانند بسیاری از کشور‌های توسعه‌یافته بایستی با یک اهرم مالیاتی مؤثر، سوداگری در بازار مسکن را کاهش داده و بازار مسکن را به سمت مصرفی بودن هدایت کند. گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در چند سال اخیر و با رشد مداوم نرخ اجاره و خرید مسکن، تهیه سرپناه برای تمام اقشار جامعه به‌خصوص جوانان در شرف ازدواج به رویا تبدیل شده است.

اعجاب انگیزترین طرح شهرسازی در مرکز...

ساختمان‌هایی با معماری متفاوت و سبز در مهم‌ترین منطقه تجاری آمستردام هلند مجموعه مسکونی، اداری و تجاری «دره» به عنوان یکی از نوین ترین طرح‌های شهرسازی خودنمایی می‌کند. این مجموعه قلب بافت تجاری منطقه «زویداس» را تبدیل به منطقه مسکونی با حفظ فضای سبز و منظر مناسب شهری کرده است.