بازار املاک / وام ارزان 600 میلیونی دریافت کنید

وام ارزان 600 میلیونی دریافت کنید

معاون وزیر راه و شهرسازی از تسهیلات دولت در قالب وام ارزان و تخفیف در پروانه ساخت برای نوسازی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی بافت‌های فرسوده خبر داد. در مورد نقش نوسازی بافت‌های فرسوده در ایجاد اشتغال گفت: بخش مسکن به صورت مستقیم ۵ درصد و به صورت غیرمستقیم ۱۲ تا ۱۳ درصد از تولید ناخالص کشور را تشکیل می‌دهد که با ساخت هر یک میلیون واحد مسکونی می‌توان انتظار داشت، حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و یا یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم در کشور ایجاد و یا تثبیت شود.

دستورات مهم رئیس بانک مرکزی درباره وام بانکی چه بود؟
 شرایط آسان‌تر شد؟

 در بخش ساختمان به ازای هر ۶۰ مترمربع ساخت و ساز یک شغل مستقیم و ۱.۲۴ شغل غیرمستقیم ایجاد و یا تثبیت می‌شود و از نظر حجم اشتغال نیز حدود ۱۳ تا ۱۵ درصد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در کشور وابسته به صنعت ساختمان و مسکن است.

معاون وزیر با بیان اینکه در کشور ما حدود ۱۶۰ هزار و ۶۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری شامل بافت‌های فرسوده، تاریخی، بافت حاشیه‌ای به عنوان سکونتگاه غیررسمی و بافت روستایی در دل شهرها وجود دارد که در این بافت‌ها حدود ۵.۷ میلیون واحد مسکونی وجود دارد که قریب ۴۶ درصد از این خانه‌ها از سازه‌های پایداری برخوردار نیستند، یعنی فاقد سازه اسکلت فلزی یا بتنی هستند که اگر خدای ناکرده زلزله شدیدی روی دهد، این خانه‌ها نمی‌توانند مقاومتی داشته باشند و باعث کشتار تعداد زیادی از هم‌وطنان خواهد شد.

 
وجود ۲.۶ میلیون واحد مسکونی ناپایدار

 از طرفی با یک مسأله مواجه هستیم که ۲.۶ میلیون واحد مسکونی ناپایدار در بافت فرسوده وجود دارد که باید نوسازی و مقاوم‌سازی شود و تجربه و شواهد نشان می‌دهد که نوسازی بافت فرسوده می‌تواند ظرفیت جدیدی برای تولید مسکن ایجاد کند.

 به طور میانگین هر پلاک فرسوده‌ای که تخریب می‌شود حداقل سه واحد آپارتمانی جدید و مقاوم تولید می‌شود که می‌توان گفت دو واحد اضافه تولید خواهد شد. با این حساب ظرفیت قابل توجهی برای تولید مسکن در فضای موجود ایجاد می‌شود و نوسازی محلات و محدوده‌ها می‌تواند سرعت بگیرد.

هدف دوم تولید مسکن اضافه‌ای که اشتغال مناسبی هم می‌تواند به همراه داشته باشد و شاخص‌های قابل اعتمادی وجود دارد که در ازای تولید هر واحد مسکونی چندین شغل جانبی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود، بنابراین بخش مسکن ظرفیت ایجاد اشتغال در کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد، ضمن اینکه نوسازی بافت فرسوده فضای شهری را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم ارتقا می‌دهد و کیفیت زندگی مردم افزایش می‌یابد.

 فناوری‌های دانش بنیان در بخش مسکن اظهار داشت: ساخت و ساز در محلات فرسوده و بافت فرسوده به دلیل اینکه معابر باریک و تنگ و پیچ در پیچ دارند، چون به صورت معمولی حمل مصالح سخت و هزینه‌بر است و خودروها نمی‌توانند به راحتی رفت و آمد کنند، بنابراین بخشی از این راه حل می‌تواند به وسیله شرکت‌های دانش بنیان و ابتکار تکنولوژی و ابزارهای ساخت مرتفع شود، به گونه‌ای که توجیه اقتصادی برای ساخت در بافت‌های فرسوده را‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر کند. همچنین در زمینه حمل نخاله و ضایعات ساختمانی از بافت‌های فرسوده هم می‌توان از روش‌های نو و با تکنولوژی استفاده کرد.

 که عمده ساکنان و مالکان بافت‌های فرسوده افراد کم‌درآمد و متوسط به پایین جامعه هستند، با ابزارهای تکنولوژی و دانش بنیان می‌توان هزینه ساخت را‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش داد و همچنین سرعت در ساخت و ساز افزایش پیدا کند که آن هم در ارزان سازی مؤثر است. از طرفی مالکان بافت‌های فرسوده پس از تخریب خانه‌های کهنه باید در جای دیگر مستقر شوند که هرچه زمان ساخت بافت نو سریع‌تر باشد، هزینه‌های جانبی را‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش می‌دهد.

موضوع فناوری‌های پیش ساخته اگر با رفع ایرادات انجام شود به گونه‌ای که بومی‌پسند و عامه پسند شوند می‌تواند در کاهش هزینه و افزایش سرعت ساخت و ساز مؤثر باشد.

 قطعات و پلاک‌های موجود در بافت فرسوده اشکال هندسی متعارف و شناخته شده ندارند و با استفاده از تکنولوژی‌های مدولار یا پیش‌ساخته در آن سخت‌تر می‌شود، اما شرکت‌های دانش بنیان با انعطاف پذیری در طرح‌های خود می‌توانند در نوسازی سریع بافت‌های فرسوده و ارزان‌سازی کمک کنند و در واقع فناوری دانش بناین در مدولارسازی می‌تواند به کمک بیاید و مصالح سبک و مناسب تولید کند که هزینه ساخت کاهش و سرعت ساخت و ساز بالا برود.

این مقام مسئول در بخش دیگری در مورد مقاوم‌سازی بناهای تاریخی در بافت فرسوده گفت: برخی از بناها را‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌شود تخریب کرد چون میراث فرهنگی مانع می‌شود، بنابراین نیاز به مقاوم‌سازی یا مرمت دارد که در این بناها نیز می‌توان از فناوری‌های روز استفاده کرد که با حفظ ظاهر و نمای بناهای تاریخی آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ مقاوم‌سازی کنیم؛ به عنوان مثال استفاده از الیاف کربنی یا مصالح سبک دیگر می‌توان مقاومت ساختمان‌های تاریخی را‌‌‌‌‌‌‌‌ بالا برد و یا سازه‌هایی در دل بنا تزریق شود که از تخریب آن جلوگیری شود.

 

 نوسازی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده

آیینی این را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت که سال جاری قرار است حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در دل یک میلیون واحد مسکونی که در طرح ملی مسکن دیده شده است، از طریق نوسازی در بافت‌های فرسوده ایجاد شود.

 

وام ارزان ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون برای نوسازی بافت فرسوده

به گفته وی همه تخفیفات و تشویق‌هایی که برای سازندگان در نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است برای فعالان در نوسازی بافت فرسوده هم دیده شده است. در نهضت ملی مسکن در چهار سطح در تهران برای هر واحد ۴۵۰ میلیون تومان، در کلانشهرها ۴۰۰ میلیون، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات دیده شده است که در نوسازی بافت‌های فرسوده در سه سطح این مبالغ دیده شده است؛ یعنی در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلانشهرها و مراکز استان‌ها ۴۰۰ میلیون و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

به گفته آیینی در اعطای تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده شرایط چهارگانه مثل داشتن فرم ج سبز و یا سابقه سکونت و سابقه مالکیت و سرپرستی خانوار وجود ندارد، اما همه تشویق‌ها اعم از تخفیف در پروانه ساخت و بیمه و هر موضوع دیگری که در طرح ملی مسکن دیده شده، در نوسازی بافت فرسوده هم ساری و جاری است.

 

 نرخ تسهیلات نوسازی بافت فرسوده ۱۲ درصد

 وزارت راه و شهرسازی خط اعتباری ویژه‌ای در اختیار دارد که به مبلغ ۵۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ۲۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده است که از طریق بانک مسکن در سه رده پرداخت می‌کنیم که ۴۵۰ میلیون تومان برای هر واحد در تهران، ۴۰۰ میلیون تومان در کلانشهرها و ۳۵۰ میلیون تومان در سایر شهرها پرداخت می‌شود که ۱۵۰ میلیون تومان از این تسهیلات با سود صفر درصد و وام ارزان است؛ یعنی در مجموع در تهران نرخ سود این تسهیلات ۱۲ و خرده‌ای درصد، در کلانشهرها ۱۱ و خرده‌ای درصد و در سایر شهرها ۱۰ درصد خواهد بود.

علاوه بر آن در دوران جابجایی مالکان بافت فرسوده این امکان فراهم شده که وام قرض‌الحسنه برای اسکان مالک بافت فرسوده و ساکنان پلاک‌های فرسوده دیده شده که در تهران ۶۰ میلیون تومان در سایر شهرها ۴۵ میلیون تومان، وام قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و دوره بازپرداخت سه ساله پرداخت می‌شود.

 

نوسازی بافت اطراف حرم‌های مطهر با وام ۶۰۰ میلونی ارزان

در بافت‌های پیرامون حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و حرم احمدبن موسی شاهچراغ در شیراز و اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در تهران با تفاهمی که با صندوق سرمایه‌گذاری حرم‌های مطهر که زیر مجموعه وزارت راه است انجام شده آن صندوق هم ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به این تسهیلات اضافه می‌کنند.

یعنی برای اطراف حرم‌ها تا ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت پرداخت می‌شود، بنابراین در دوران ساخت در نهضت ملی مسکن و نیز نوسازی بافت فرسوده تسهیلات ۱۲ درصد در قالب عقود مشارکت مدنی و یا فروش اقساطی پرداخت می‌شود.

 

تخفیف ۵۰ درصدی در پروانه ساخت در بافت فرسوده

به گفته وی در کنار این موارد شهرداری‌ها موظف شده‌اند حداقل ۵۰ درصد در پروانه ساخت برای نوسازی بافت فرسوده تخفیف بدهند که تا صد درصد هم امکان تخفیف وجود دارد و مدت زمان صدور پروانه ساخت هم تا حد امکان کاهش یابد و این تسهیلات به رونق نوسازی بافت‌های فرسوده کمک خواهد کرد.

گزارش عملکرد سازمان ملی زمین و مسکن

گزارش عملکرد سازمان ملی زمین و مسکن در دولت سیزدهم؛ کمک به تکمیل۲۶ هزار و ۸۸۸ واحد مسکونی در ۱۳۷ شهر| رفع تعرض از هزار و ۳۴۱ هکتار زمین عملکرد سازمان ملی زمین و مسکن از ابتدای دولت سیزدهم تا تیرماه سال جاری حاکی از کمک به تکمیل۲۶ هزار و ۸۸۸ واحد مسکونی در ۱۳۷ شهر و رفع تعرض از یک هزار و ۳۴۱ هکتار زمین است.

چیدمان خانه بریتنی,سام اصغری

چیدمان خانه 9 میلیون دلاری بریتنی اسپیرز و سام اصغری چگونه است؟ ماجرای عروسی بریتنی اسپیرز با سام اصغری در روزهای گذشته جزو مطالب پر بازدید شبکه های مجازی بود. حالا که این داستان کم رنگ شده یک نشریه مشهور تصاویری از خانه جدید بریتنی و سام را منتشر کرده و واکنش های زیادی را به وجود آورده است.

آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی

آغاز عملیات اجرایی هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در محدوده شهرک شهید بهشتی همدان آغاز شده است و تا سه سال آینده به بهره‌برداری می رسد. مساحت زمین تامین شده برای این طرح، ۱۱ هکتار است که ۳۳ ساختمان هشت طبقه، هر طبقه چهار واحد در این فضا احداث می‌شود. از ۱۱ هکتاری که برای ساخت این واحد‌ها در نظر گرفته شده، ۱۵ درصد به فضای مسکونی، ۱۸ درصد به خدمات رفاهی و آموزشی و ۱۷ درصد به پارک و فضای سبز اختصاص یافته است.

اهداف قانون جهش تولید مسکن

کاهش قیمت مسکن استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن با تلاش مدیران استانی و شهری نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: قانون جهش تولید مسکن و برنامه نهضت ملی مسکن دولت ظرفیت بزرگی است و هر استان و شهر که مدیرانش تلاش نموده و از این ظرفیت استفاده کند، می‌تواند گام‌های خوبی در رفع مشکلات مسکن بردارد. بایستی همواره این انگیزه را داشته و به دنبال استفاده از ظرفیت موجود باشیم.

میانگین قیمت مسکن 30 متری

با چندسال کار کردن می توان خانه خرید؟ با توجه به افزایش قیمت ها، قیمت مسکن هم سر به فلک کشیده است. در این گزارش میانگین قیمت مسکن 30 متری در ایران را برای شما نوشتیم. فکر می کنید با چند سال کار کردن می توان خانه خرید؟ قیمت مسکن 30 متری در ایران بسیار متغیر است. به تازگی یک نهاد مسئول، مجوز ساخت مسکن با مساحت ۳۰ تا ۳۵ متری را در تهران صادر کرده است.

نحوه دریافت وام اجاره

جزئیات جدید از نحوه دریافت وام اجاره درحالی که دولت بسته جدیدی را برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ابلاغ کرده، اما هنوز بسیاری از بانک‌ها از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به بهانه‌های نبود اعتبار برای متقاضیان مشکل ساز شده اند.داستان پرداخت وام ودیعه مسکن آن هم بعد از گذشت سه سال از شیوع کرونا در کشور، همچنان با فراز و نشیب های همیشگی خود ادامه دارد.

کلنگ‌زنی احداث ١٠٠٢ واحد مسکونی

کلنگ‌زنی احداث ١٠٠٢ واحد مسکونی کارکنان سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر به سیستان و بلوچستان در مراسم کلنگ‌زنی١٠٠٢ واحد مسکونی کارکنان سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان که در قالب نهضت ملی مسکن است، حضور یافت.

پایان امپراتوری مشاوران املاک

وزارت راه و شهرسازی با هدف ساماندهی بازار مسکن و اجاره و حمایت از مستاجران بسته‌ پیشنهادی خود را با عنوان «ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها» به هیات دولت ارسال کرده است. این بسته دارای ۵ محور است که یکی از محورها بحث ساماندهی حق کمیسیون مشاوران املاک است. براساس این پیشنهاد مبنای حق کمیسیون خریدوفروش، ارزش معاملاتی املاک موضوع ماده ۶۴ قانون مالیات‌های مستقیم است که هر سال توسط کمیسیون تقویم املاک تعیین می‌شود، خواهد بود.

یک روز تا عملیاتی‌سازی باقیست

یک روز تا عملیاتی‌سازی وعده رئیس جمهور توسط استاندار تهران باقی است پروژه مسکونی سبحان ۲ قرچک که از سال ۹۳ فرآیند ساخت آن تکمیل شده است، پس از هشت سال با دستور آیت الله رئیسی در مسیر واگذاری قرار گرفت و به گفته استاندار تهران، در بازه زمانی که رئیس جمهور اعلام کرده، تحویل این واحدها عملیاتی می‌شود.

100 واحد مسکن ویژه محرومان در مهاباد

از مصوبات سفر رئیس بنیاد مسکن کشور به مهاباد؛100 واحد مسکن ویژه محرومان در مهاباد ساخته می‌شود در سفر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به مهاباد، ساخت۱۰۰ منزل مسکونی ویژه محرومان و پرداخت مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به هر واحد در مهاباد مصوب شد.

نهضت ملی مسکن در سمنان

احداث 4452 خانه در طرح «نهضت ملی مسکن» در سمنان چهار هزار و ۴۵۲ واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان در حال احداث است.با سوژه «مسؤول کنترل قیمت مسکن در سمنان کیست؟»، از مسؤولان پیگیری این موضوع را درخواست کرده‌اند.

قیمت آهن ۱۰ % کاهش می‌یابد

رییس سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر قیمت سیمان ثابت و تغییری نکرده است، گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت سیمان افزایش کرایه حمل و نقل است.به گزارش 9 صبح؛ امیرحسین نظری در جلسه تنظیم بازار خوزستان که امروز، ۲۵ تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در خوزستان ۳ کارخانه تولید سیمان در شهرستان های رامهرمز، بهبهان و مسجدسلیمان داریم که کارخانه خوزستان با ذخیره ۸ هزار تنی، بهبهان ۳ هزار تنی و کارون هم ۲ هزار و ۵۰۰ تنی سیمان در حال فعالیت هستند.

قیمت رهن و اجاره خانه در منطقه افسریه

یک دستگاه واحد مسکونی ۵۵ متری واقع در منطقه افسریه، به مبلغ ۳ میلیون تومان اجاره و ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه معامله می‌شود. لیست آپارتمان های مسکونی اجاره‌ای در منطقه افسریه به شرح زیر است. توجه کنید که قیمت‌ها بر حسب مترمربع به تومان بوده و تقریبی است.

قیمت رهن و اجاره خانه منطقه هروی

قیمت رهن و اجاره خانه در منطقه هروی چقدر است؟ یک دستگاه واحد مسکونی ۶۰ متری واقع در منطقه هروی، به مبلغ ۱۰ میلیون تومان اجاره و ۱۲۰ میلیون تومان ودیعه معامله می‌شود. لیست آپارتمان های مسکونی اجاره‌ای در منطقه هروی به شرح زیر است. توجه کنید که قیمت‌ها بر حسب مترمربع به تومان بوده و تقریبی است.

افزایش تسهیلات ساخت مسکن زلزله‌زدگان

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به تلاش و پیگیری برای افزایش میزان وام احداث منازل مسکونی جدید برای زلزله‌زدگان هرمزگانی به ۴۰۰ میلیون گفت: از کمیسیون عمران مجلس و دستگاه‌های عمرانی کشور برای حضور در مناطق زلزله‌زده غرب استان دعوت کرده‌ایم.

ستاره استقلال خانه پدری‌اش را زیر قیمت...

ستاره استقلال شب دربی گفت بازی نمی کنم؛ پورحیدری مجبور شد شبانه خانه پدری‌اش را زیر قیمت بفروشد همسر زنده یاد منصور پورحیدری گفت: منصور عاشق من و فرزندانش بود اما باور کنید گاهی اوقات می‌گویم استقلال را حتی از من هم بیشتر دوست داشت. صحبت کردن با خانواده‌ای که همسر و پدرشان بخشی فراموش‌نشدنی از فوتبال ایران تلقی می‌شود و به درستی برای باشگاه استقلال حکم پدر یک خانواده را داشت، واقعاً کار آسانی نیست.

غصه‌ی بزرگ اجاره‌بها در کشور

نیکزاد در نطق پیش از دستور: اجاره‌بها در کشور به ویژه در شهرهای بزرگ و کلانشهرها به غصه‌ای بزرگ تبدیل شده است استنکاف بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه در اجرای قانون جهش تولید مسکن نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون جهش تولید مسکن شبکه بانکی مکلف شده تا حداقل ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش مسکن پرداخت کند اما متاسفانه شاهد استنکاف بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه در اجرایی سازی این قانون هستیم.

افتتاح ۶۱ واحد مسکونی مددجویی

سرپرست بهزیستی استان مرکزی: به مناسبت فرارسیدن هفته بهزیستی، ۶۱ واحد مسکونی مددجویی در استان افتتاح می‌شود. از تاریخ ۲۵ لغایت ۳۱ تیرماه با شعار «شروعی دوباره برای بهتر زیستن» در استان مرکزی برگزار می‌شود.

پیش‌فروشندگان مسکن ورشکست شده‌اند

گذشته از آن‌که به دلیل نوسان شدید قیمت‌ها متقاضیان مصرفی توان خرید خانه را از دست داده‌اند افزایش تا ۵۵ درصدی قیمت نهاده‌های ساختمانی، بخش تولید مسکن را دچار بحران کرده و بسیاری از سازندگان که واحدهای خود را قبل از سال ۱۳۹۷ پیش‌فروش کرده بودند، به دلیل آن‌که اجازه تعدیل قیمت را نداشتند ورشکست شدند.

بافت‌های فرسوده حاشیه‌ی کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از هشت سال عدم اجرای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده و تاریخی شهری، از تسریع اجرای نوسازی در محلات هدف خبر داد و گفت: ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار واحد از بناهای مسکونی واقع در این محدوده‌ها ناپایدار هستند.بیش از ۱۶۲ هزار هکتار معادل ۲۵ درصد و یک چهارم سطح شهرها را بافت‌های هدف بازآفرینی شهری اعم از سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ای، بافت‌فرسوده میانی و بافت فرسوده تاریخی تشکیل می‌دهند که بیش از یک‌سوم جمعیت شهری در این مناطق سکونت دارند.

اجرای مصوبه حمایت از مستأجران

پلمب پنج املاکی متخلف در مشهد سید مرتضی مدنی فدکی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از استمرار طرح برخورد با متصدیان واحدهای صنفی املاک خبر داد. واحدهای صنفی که مصوبه سران قوا را در مورد میزان مجاز افزایش اجاره واحدهای مسکونی و آپارتمان‌ها در شهرها رعایت نکنند طعم برخورد قاطع و عبرت‌آموز را خواهند چشید و کمترین آن پلمب واحد صنفی متخلف خواهد بود.