بازار املاک / بازار مسکن خالی از فروشنده است

بازار مسکن خالی از فروشنده است

طی دو هفته اخیر خریدار ملک وجود داشته اما حالا فروشندگان هستند که به دلیل نوسانات بازار عقب نشینی کرده اند .

تنش‌های اخیر منطقه

تنش‌های اخیر منطقه تاثیر محسوسی به بازار مسکن این منطقه نداشته ، اما نوسانات دلار که در آن مدت زمان اتفاق افتاده بی تاثیر نبوده است.


به گفته او، معمولا سازنده و مالکین در فروردین قیمت گذاری نمی‌کنند و تا اواخر اردیبهشت دست نگه می‌دارند تا شرایط بازار را بسنجند.


او با اشاره به اینکه در اردیبهشت و خرداد سال گذشته بازار مسکن این منطقه در رکود سنگینی قرار داشت می‌گوید، در دی ماه سال گذشته با افزایش دلار بازار با تغییراتی همراه شد و به اصطلاح گرم شد.


برای آپارتمانی با 113 مترمربع زیربنا و 16 سال ساخت، 14 میلیارد و 690 میلیون تومان و در ولنجک، برای آپارتمانی 195 متری و نوساز، 50 میلیارد و 700 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.


در محله ازگل، آپارتمانی 122 متری و نوساز، 19 میلیارد تومان و در محله نیاوران، واحدی 117 متری و 16 سال عمربنا، 13 میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش می‌رسد.






با ۵۰۰ میلیون تومان صاحب خانه شوید

در چند سال اخیر، خرید خانه تبدیل به رویای دست نیافتنی بسیاری از ایرانیان شده است، چرا که عمده خانواده‌ها قادر به تامین هزینه‌های میلیاردی برای تهیه سرپناه نیستند.در سال‌های گذشته همواره مسکن مهر جزو آپارتمان‌های ارزان قیمت به ویژه در اطراف شهرهای بزرگ محسوب می‌شد اما اکنون واحدهای مسکونی مهر نیز دچار جهش قیمت شده و برای خرید آنها در شهر جدید پردیس حداقل باید بین ۷۶۰ میلیون تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان داشت.

خیز قیمت اوراق مسکن

روند صعودی هزینه وام مسکن ادامه‌دار شد؛ خیز قیمت اوراق مسکن برای فتح قله ۱۰۰ میلیون تومانی در حالی که قیمت اوراق تسهیلات مسکن در هفته نخست پس از تعطیلات نوروز تا ۷۸ هزار تومان کاهش یافته بود، دوباره روند صعودی خود را پیش گرفت به حدود ۱۰۱ هزار تومان رسید.و روز یکشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به‌طور میانگین به حدود ۱۰۱ هزار تومان رسید.این قیمت در مقایسه با قیمت هفته نخست پس از تعطیلات نوروزی افزایشی ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

آغاز پذیرش درخواست‌های وام خرید

ودیعه مسکن اعضای هیات علمی پذیرش درخواست‌های اعضای هیأت علمی متقاضی وام خرید یا ودیعه مسکن، در سال ۱۴۰۱ توسط ستاد امور رفاهی وزارت علوم آغاز شد. همایون حسینیان مشاور ستاد امور رفاهی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار مهر از آغاز پذیرش درخواست‌های اعضای هیأت علمی متقاضی وام خرید یا ودیعه مسکن، در سال ۱۴۰۱ خبر داد. تأمین اعتبار بانک‌ها معمولاً از اردیبهشت ماه شروع می‌شود و زمان پرداخت وام‌ها نیز از اردیبهشت ماه به بعد خواهد بود.

قیمت آپارتمان دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

قیمت روز آپارتمان در تهران دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید. به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش از مناطق ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کردیم.

پیش‌بینی آینده مسکن

مدیران رده‌بالا هم حقوقشان صرف اجاره مسکن می‌شود دولت مستقیم ورود نکند قیمت مسکن به دلیل کسری تولید به شدت افزایش پیدا کرده و با درآمدها همخوانی ندارد و حتی دهک‌های بالا را هم درگیر کرده است، یعنی یک مدیر رده‌بالا باید تمام حقوق خود را بدهد تا بتواند سرپناه مناسب شان خود را تامین کند.

مشکل خرید خانه برای پزشکان

یک کارشناس مسکن با بیان این ادعا که طبقات بالای جامعه مثل پزشکان و دندانپزشکان هم در خرید مسکن ناتوان شده‌اند گفت: مسکن مثل یک چرخ در حال حرکت است که متقاضیان به آن نمی‌رسند.در حال حاضر قیمت مسکن در بازار به مراتب کمتر از هزینه ساخت است. به طور مثال سال گذشته در منطقه ۲۲ پروژه مسکونی وجود داشت که قیمت آن متری ۲۳ تا ۲۵ میلیون تومان تعیین شده بود ولی هم‌اکنون قیمت تمام شده در همان منطقه حدود ۳۰ میلیون تومان در هر متر مربع درمی‌آید که مشتری قدرت خرید ندارد.

پایین ترین خانه ها در تهران

قیمت مسکن در یافت آباد و عبدل آباد به ترتیب به متری ۱۱ و ۱۴ میلیون رسیده است. براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش از مناطق ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کردیم. توجه کنید که قیمت‌ها بر حسب مترمربع به تومان بوده و تقریبی است، چراکه قیمت مسکن در تهران با توجه به نوع ساختمان، امکانات، خیابان و یا نظر مالک تغییر می‌کند.

سود سیمانی ها در بورس کالا

کدام عوامل روی سودآوری شرکت های سیمانی اثرگذار خواهد بود؟ با توجه به طرح نهضت تولید ملی مسکن که سالانه ساخت یک میلیون مسکن را در دستورکار قرار دارد، چه دورنمایی برای صنعت سیمان دیده میشود.ناظران و تحلیلگران بازارهای کالایی بر این باورند با شروع ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن و رونق نسبی در بخش ساخت و ساز، افزایش تقاضا برای سیمان را شاهد خواهیم بود.

ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی معلولان لرستان

مشارکت بنیاد مستضعفان در ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی معلولان لرستان مدیر عمران و زیرساخت بنیاد مستضعفان در لرستان از مشارکت این بنیاد در ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی با اولویت خانواده‌های دارای دو معلول لرستانی خبر داد.

یک میلیون مسکن رئیسی عملی نیست

چرا وعده رئیسی برای ساخت یک میلیون مسکن در سال عملی نیست؟ تهدید مسکن ملی برای بورس تهران امروز در نشست دوره ای مدیران عامل بانک‌ها با حضور وزیر مسکن حمایت از ساخت مسکن در دستور کار بانک ها قرار گرفت. حالا دیگر به نظر می‌رسد ابرپروژه نهضت ملی مسکن وارد فازی جدید و اجرایی شده است.‌ پروژه‌ای که از مناظر مختلف با انتقاداتی جدی مواجه است.

خبر بسیار ویژه برای مستاجران

4 برابر بیشتر وام ودیعه مسکن دریافت کنید در سه سال گذشته، با شروع جابه‌جایی مستأجران، بازار اجاره دچار التهاب و افزایش قیمتی افسار گسیخته ناشی از افزایش مداوم و ماهانه قیمت مسکن بود.امسال به خاطر ثبات قیمت مسکن و خروج التهاب از این بازار، قیمت‌های اجاره نیز رشد بی‌ضابطه ندارد. گزارش میدانی از برخی بنگاه‌های املاک، نشان می‌دهد بیشتر مستأجرانی که به بنگاه‌ها مراجعه می‌کنند، برای جابه‌جایی بعد از ماه مبارک رمضان و در اواخر خرداد، خود را آماده می‌کنند.

قیمت آپارتمان در تهران سه‌شنبه ۳۰...

قیمت آپارتمان در تهران با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید. براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش سعی کردیم از هر منطقه ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کنیم.

قیمت تمام شده ساختمان

تأمین «زمین»؛ چالش طرح ملی مسکن در استان های شمالی گرگان- قدس مفیدی، عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: چالش طرح ملی مسکن در استان های شمالی کشور، تأمین زمین بوده که کار دشواری است.

عملکرد زاکانی در 200 روز شهرداری تهران

زاکانی بیش از 200 روز است که سکان اداره شهر تهران را به دست گرفته است. در این مدت اقداماتی در زمینه ساماندهی معتادین متجاهر، حمایت از تولید مسکن، توسعه حمل ونقل و ... انجام داده است.گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، حدود 200 روز از حضور علیرضا زاکانی در شهرداری تهران می گذرد.اقدامات متعددی در حوزه اجتماعی، فرهنگی، حمل ونقل، خدمات شهری و .... در شهر صورت گرفته است.

فصل نقل و انتقال مسکن

مالکان: رشد اجاره بها حداقل ۵۰ درصد؛ مشاوران املاک: فقط ۲۰ درصد در حالیکه اجاره بها از سوی مالکان و موجران بیش از ۵۰ درصد و مطابق با رشد نرخ تورم افزایش نسبت به اسفند پارسال دارد فعالان و املاکی ها رشد اجاره بها را فقط ۲۰ درصد عنوان می کنند. هنوز علیرغم اینکه به فصل نقل و انتقالات بازار مسکن دو ماهی باقی مانده است می بینیم که اجاره بها موضوع مهم این روزهای بازار مسکن شده است.

بهای ساخت مسکن روستایی فرا تر از شهری

عدم هماهنگی میان دستگاه‌ها به ضرر روستاییان تمام شد نرخ مصالح ساخت مسکن و نهاده‌های ساختمانی در کشور رو به افزایش است؛ موضوعی که تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام‌شده واحدهای مسکونی در شهرها دارد. در این میان گزارشات از پیشی گرفتن روند رشد قیمت تمام‌شده مسکن در روستاها نسبت به شهرها حکایت می‌کند.

بزرگ‌ترین پروژه مسکن‌ساز در اردستان

انجمن خیران مسکن‌ساز شهرستان اردستان عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه مسکن‌ساز شامل ۴۵۰ واحد مسکونی را آغاز کرد. حمیدرضا تأملی، شامگاه (شنبه، ۲۷ فروردین) در نشست خبری پروژه‌های مسکن شهرستان، اظهار کرد: از دو سال گذشته تاکنون برنامه‌های مقدماتی پروژه مسکن کریمان شامل تهیه زمین، تعیین کاربری با هدف خانه‌دار شدن اقشار ضعیف، آسیب‌پذیر و فاقد مسکن در سطح شهرستان اردستان انجام شد.

تهران جای مستاجرها نیست

مستأجر پارسال خانه را ۲۰ میلیون تومان رهن و ماهانه ۱.۵ میلیون تومان اجاره کرده است، امسال که برای تمدید آمده صاحبخانه می‌گوید ۵۰ میلیون تومان رهن بدهد و ۲.۵ میلیون تومان اجاره… مستأجر شوکه شده است و آخر هم با پولی که داشت در تهران خانه پیدا نکرد و مجبور شد به چهاردانگه اسلامشهر برود. مستأجر نشین‌ ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران حاکی از آن است که حدود چهار میلیون تهرانی، حاشیه‌نشین هستند یا در بافت ناکارآمد زندگی می‌کنند.

قیمت روز آپارتمان در تهران

قیمت روز آپارتمان در تهران یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ قیمت آپارتمان در تهران با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید. براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش سعی کردیم از هر منطقه ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کنیم.

نجات اصفهان کمتر از ۱۰ سال

‏برای نجات ‎اصفهان کمتر از ۱۰ سال دیگر فرصت باقی است. حالا ۸۱۶ هزار خانه، ۶ هزار بنای تاریخی، ورزشگاه بزرگ نقش جهان، ۲ پالایشگاه، ۳ فرودگاه و ۲.۵ میلیون نفر در اصفهان در معرض خطر فرونشست زمین ناشی از ‎بحران آب هستند.

کاهش سقف آرزوهای مسکن

رئیس اتحادیه املاک گرگان مطرح کرد؛ کاهش سقف آرزوها از «خرید» به «اجاره خانه»| حذف ارز قیمت مسکن را افزایش خواهد داد گرگان- صنعتی، رئیس اتحادیه املاک گرگان از افزایش قیمت مسکن در پی حذف ارز ترجیحی خبرداد و گفت: هم اکنون قدرت خرید مردم کاهش یافته و از آرزوی خانه دار شدن به آرزوی اجاره خانه رسیده است.