بازار املاک / قیمت مسکن در شهریور چگونه می‌شود؟

قیمت مسکن در شهریور چگونه می‌شود؟

دولت توان اجرای اقدام جدیدی را در بازار مسکن ندارد و در نتیجه برنامه اصلی در این باره تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن خواهد بود. هفته گذشته بود که بالاخره پازل کابینه دولت چهاردهم پس از حواشی بسیار کنار هم چیده شد. حالا که تب انتخابات ریاست جمهوری فرونشسته و وزارتخانه‌ها هر کدام صاحب متولی جدید شده‌اند، چه افقی برای آشفته بازار مسکن وجود دارد؟

وزاتخانه‌ها درگیر ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن هستند

درحال‌حاضر اتفاق ویژه‌ای در بازار وجود ندارد و به‌نظر نمی‌رسد در آینده نزدیک نیز تغییر محسوسی پیدا کند. دولت و وزارتخانه‌های جدید درگیر واحدهای مسکن مهر و نهضت ملی مسکن هستند و فرصتی وجود ندارد تا اقدام دیگری انجام دهند. 

از سوی دیگر از مصاحبه‌های آقای عراقچی و دیگر مسئولان این‌گونه برمی‌آید که به‌دنبال گشایش در روابط بین‌المللی هستند؛ اگر در سناریوی خوشبینانه در روابط اقتصادی گشایش‌هایی صورت بگیرد، می‌توان امید داشت در بازارهای مبادله‌ای نیز رونقی نسبی به‌وجود بیاید

بهبود روابط اقتصادی بین‌المللی موجب رونق در بازارهای مبادله‌ای می‌شود 

بنابراین در مجموع می‌توان گفت به‌نظر نمی‌رسد دولت جدید، توانی برای اقدامی تازه در زمینه مسکن داشته باشد. تنها اقدام دولت جدید در تکمیل واحدهای پروژه‌های پیشین خلاصه می‌شود و باید تعهدات خود را نسبت به کسانی که آورده‌ای اولیه داشته‌اند، به سرانجام برساند. 

در این شرایط از سوی دولت اقدامی صورت نمی‌گیرد تا انعکاس آن در بازار دیده شود.»


کاهش تحریم‌ها نقدینگی را به سمت بخش‌های تجارت و صنعت سرازیر می‌کند 

از منظر بازار و اقتصاد اگر رشد اقتصادی تسریع شود می‌توان شرایط را به سال‌های ۹۲ و ۹۶ تشبیه کرد.در این سال‌ها بازار ابتدا شاهد رکود مطلق بود. علت رکود نیز این بود که راه برای بخش‌های مبادله‌ای باز شده بود. 

اگر دولت در سیاست‌گذاری خارجی در راستای کاهش آثار تحریم‌ها پیش رود نقدینگی به سمت بخش‌های تجارت و صنعت سرازیر می‌شود.


در این شرایط منابع کمتری به بخش مستغلات وارد می‌شود و قدرت این بخش در جذب نقدینگی کاهش پیدا خواهد کرد. در نهایت اگر این اتفاقات بیفتد می‌توان به‌تدریج انتظار رشد اقتصادی و تداوم رشد سال‌های قبل را داشته باشیم. 

البته این سناریو همان‌گونه که گفته شد خوشبینانه است و ما نمی‌دانیم در واقعیت چه رخ خواهد داد.


بعید است اتفاق خاصی در بازار مسکن رخ دهد 

این رشد اقتصادی بیشتر در بخش‌های دیگر منعکس می‌شود و تولید مسکن ردر شرایط کودی فعلی باقی می‌ماند. از سوی دیگر با کاهش جذب نقدینگی، بازار مبادلات در رکود به حیات خود ادامه می‌دهد. برآیند همه این موضوعات اینکه، بعید است اتفاق خاصی در بازار بیفتد.

تغییرات قیمتی وابستگی شدیدی به نرخ تورم دارد. اگر اتفاقات خوشبینانه‌ای که گفته شد در اقتصاد شکل بگیرد، می‌توان توقع داشت تورم کماکان در مسیر کاهشی حرکت کند و در نتیجه هم قیمت مسکن متناسب با نرخ تورم رشد کند و به هیچ وجه بیشتر از حد تورم نخواهد شد. زیرا قدرت جذب در بازار مسکن وجود ندارد.»

بنابراین به نظر می‌رسد بازار مبادلات در رکود باقی می‌ماند و از سوی دیگر وضعیت تولید بخش خصوصی رونقی نخواهد داشت و کماکان به رکود خود ادامه خواهد داد، اما قیمت‌ها متناسب با رشد هزینه تمام‌شده افزایش می‌یابد.


از آنجا که وضعیت خانوارها برای ورود به بازار تملک بسیار وخیم است، بنابراین تقاضای بیشتری به سمت بازار اجاره هدایت می‌شود؛ اما از آنجا که ساخت‌وساز رونق ندارد عرضه واحدها کماکان با مشکل مواجه خواهد بود. بنابر این، چنین عدم تعادلی باعث می‌شود رشد قیمت اجاره تا حدی ادامه پیدا کند و جامعه مستاجران با مشکلات بیشتری مواجه باشد.»

کارشناسان معتقدند چشم‌انداز مثبتی برای رونق معاملان وجود ندارد، اما چشم‌انداز قیمت مسکن همچنان افزایشی است. آنها معتقدند در این شرایط اصلی‌ترین اقدام دولت چهاردهم در زمینه بازار مسکن پشت سر گذاشتن رکود تورمی پیش رو است.

زمین‌ لرزه‌ ۴.۲ ریشتری کازرون

زمین‌لرزه‌ خشت کازرون خسارتی نداشت مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: زمین لرزه ۴.۲ ریشتر شامگاه شنبه در خشت شهرستان کازرون خسارتی نداشت. خلیل عبداللهی شامگاه شنبه در گفت و گو افزود: این زمین لرزه در منطقه غیرمسکونی رخ داد و خوشبختانه خسارتی نداشت. از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر ساعت ۲۱:۴۳ دقیقه شامگاه شنبه خشت کازرون را لرزاند.

گلایه مردم شهر مشکان شهرستان نی ریز

نهضت ملی مسکن طرحی برای خانه‌دار شدن یا بدهکار شدن؟ طرح ملی مسکن در شهر مشکان شهرستان نی ریز اینگونه شده است که بنیاد مسکن قراردادی را به متقاضیان زمین این طرح ارسال کرده که بر اساس آن سالانه هر شخص می‌بایست بسته به متراژ زمینی که تحویل گرفته است مبالغ زیادی اجاره پرداخت نماید.، یکی از وعده های مهم دولت آیت الله رئیسی به مردم قشر ضعیف خصوصا جوانان، خانه دار کردن آنان است.

گرانقیمت ترین خانه ها در جهان

بالاترین ثروتی که یک سلبریتی در 2021 کسب کرده، چیزی حدود 580 میلیون دلار بوده است. سلبریتی‌ها ثروت زیادی که دارند را خرج خرید چیزهایی مانند عمارت‌های لوکس، جواهرات گران‌قیمت، لباس‌های خاص، خودروهای لوکس و … می‌کنند. به عنوان مثال اخیرا جنیفر لوپز و بن افلک برای خرید یک عمارت 64 میلیون دلاری اقدام کرده‌اند.خانه‌های بزرگ و لوکس سلبریتی‌ها امکانات رفاهی عالی و گاهی عجیب و غریب دارد. خانه‌هایی که متراژ بسیار بالایی دارند و از قسمت‌های متعددی تشکیل شده‌اند. در ادامه می‌توانید گران‌قیمت‌ترین خانه‌های

قیمت اجاره خانه در قشم برای عید نوروز

از آنجایی که طی فروردین ماه دمای جزیره قشم استان هرمزگان نهایتا 24 درجه خواهد بود بسیاری از مردم عید نوروز را برای سفر به این جزیره انتخاب می‌کنند. البته سفر نیازمند محلی برای اقامت است که برخی اچاره خانه را ترجیح می‌دهند. براساس بررسی‌های صورت گرفته در سایت‌های اجاره خانه، قیمت اجاره خانه در قشم برای عید نوروز در ارزان‌ترین حالت شبی 700 هزارتومان قیمت دارد.

آپارتمان 70 متری در پیروزی

پیروزی در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین محدوده‌های شرق تهران به شمار می‌رود که به سبب افزایش قیمت خانه درتهران در کمترین حالت خریدار برای آپارتمان 70 متری در پیروزی باید حدود 3 میلیارد تومان بودجه داشته باشد.

خانه 64 میلیون دلاری جنیفر لوپز و بن...

زوج مشهور هالیوودی، جنیفر لوپز و بن افلک در حال بازسازی خانه 64 میلیون دلاری خود که به تازگی در لس آنجلس خریداری کرده‌اند، دیده شده‌اند. پس از هفته‌ها جست و جو، جنیفر لوپز و بن افلک بلاخره خانه رویایی خود را در منطقه پسیفیک پلسیدس پیدا کردند! جنیفر لوپز و بن افلک در خانه باورنکردنی و 64 میلیون دلاری خود در لس آنجلس دیده شده‌اند. این زوج پس از ازدواجشان در جولای گذشته به دنبال خانه رویایی و مناسب برای خانواده جدید خود بودند.

قیمت مسکن ارزان می‌شود؟

ناراحتی شدید دلالان مسکن از قانون جدید با سیستمی شدن تعیین حق کمیسیون املاک و کاهش نفع مشاوران در قیمت‌گذاری، نقش این صنف در تغییرات قیمت مسکن کاهش می‌یابد.وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین آیین‌نامه‌ای برای اجرای قانون جدید کد رهگیری معاملات مسکن است که براساس آن ضمن اجباری شدن صدور کد رهگیری برای معاملات املاک، ارتباط مستقیم تعیین حق کمیسیون مشاوران املاک و دلالان ملکی با قیمت معامله قطع شده و نفع و نقش این صنف در افزایش یا کاهش غیرواقعی قیمت مسکن کاهش پیدا می‌کند.

قیمت آپارتمان 90 متری در قیطریه

برخی از متقاضیان مسکن برای خرید خانه به منطقه یک مراجعه می‌کنند و قیمت خانه در تهران محدوده قیطریه را موردبررسی قرار می‌دهند. آپارتمان 90 متری 2 خوابه با عمر بنا 10سال 8 میلیارد و 600 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و متقاضی برای هر متر آن باید 95 میلیون و 555 هزارتومان هزینه کند. این واحد در طبقه چهارم واقع شده و امکاناتی همچون آسانسور، پارکینگ و انباری دارد.

مدیریت نرخ ارز و تقویت پول ملی

دولت برای مدیریت نرخ ارز و تقویت پول ملی برنامه ریزی داشته باشد.نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه هیچ کنترلی در زمینه نرخ ارز در کشور وجود ندارد،گفت:دولت نیرو و امکانات و تجهیزات زیادی برای مدیریت بازار ارز دارد لذا دولت هرجا که لازم است باید نظارت خود را در این بخش تقویت کند.افزایش قیمت دلار و به تبع آن کاهش ارزش پول ملی گفت:نگرانی در زمینه کاهش ارزش پول ملی و افزایش بی رویه قیمت دلار در جامعه محسوس است متاسفانه هیچ کنترل موثری در زمینه نرخ ارز در کشور وجود ندارد

اجاره‌بهای یک واحد آپارتمان درفرمانیه

برای اجاره در محدوده فرمانیه حداقل باید به میزان ۳ میلیون تومان اجاره و ۲۰۰ میلیون تومان پول پیش داشته باشید. در ادامه قیمت‌های اجاره مسکن در این منطقه تهران منتشر می‌شود:

آپارتمان 70 متری در تهرانپارس

بررسی قیمت خانه‌ در تهران نشان می‌دهد که متقاضی برای خرید آپارتمان 70 متری در تهرانپارس در کمترین حالت باید مبلغی حدود 3 میلیارد تومان بپردازد. قیمت 6 آپارتمان 70 متری در تهرانپارس را بررسی می‌کند؛ آپارتمان 70 متری در تهرانپارس شرقی با عمر بنا 22 سال متری 47 میلیون و 142 هزارتومان قیمت‌گذاری شده و متقاضی برای خرید این بنا باید 3 میلیارد و 300 میلیون تومان بپردازد. از امکانات این آپارتمان می‌توان به پارکینگ، 2 اتاق و انباری اشاره کرد.

وام نوسازی بافت فرسوده تمام شد

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خواستار واگذاری همه اراضی دولتی به شهرداری شد و گفت:‌ تسهیلات بانک‌ها برای نوسازی بافت فرسوده تمام شده است. مهدی هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به وجود برخی موانع در مباحث مربوط به مسکن شهر تهران، اظهار کرد:‌ یکی از مسائل این است که دولت‌ها به عنوان اصلی‌ترین متعهد ساخت مسکن در کشور، زمین فراوانی در شهر تهران دارد که می‌تواند این‌ها (زمین‌ها)‌ را در برنامه‌ریزی مسکن با شهرداری مشارکت دهد.

قرار نیست به هر قیمتی مسکن احداث کنیم

وزیر راه و شهرسازی : از تجربه های گذشته درس بگیریم بذرپاش گفت: برای ارتقاء کیفیت مسکن ملی می توان از شرکت آزمایشگاه مکانیک خاک کمک گرفت. مهرداد بذر پاش، وزیر راه و شهرسازی در گردهمایی مدیران شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شرکت آزمایشگاه فنی مکانیک خاک با فدمتی ۷۰ ساله یکی از فنی ترین مجموعه های وزارت راه و شهرسازی است و ماموریت های نظارتی و محاسباتی را بر عهده دارد.

خانه‌های + 20میلیارد تومان مشمول مالیات...

براساس مصوبه تازه مجلس، از خانه‌ها و ویلاهای لوکس که قیمت بیش از 20 میلیارد تومان داشته باشند مالیات اخذ می‌شود. محمدرضا میرتاج‌‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امشب کمیسیون تلفیق بودجه گفت:‌ در این جلسه اعضای کمیسیون مالیات برخانه و ویلاهای لوکس را مصوب کردند. براساس این مصوبه خانه‌ها و ویلاهای لوکس که قیمت بیش از 20 میلیارد تومان داشته باشند مشمول مالیات بر خانه‌های لوکس می‌شوند که در این مصوبه قید جمعیت شهرهایی که این ویلا‌ها و خانه‌ها در آن قرار دارد نیز حذف شده ا

قیمت آپارتمان 80 متری در پرند

نوسانات اقتصادی و تغییر قیمت خانه در تهران سبب شده تا متقاضیان خرید مسکن به حومه پایتخت مراجعه کنند که همین امر سبب شده تا قیمت این محدوده‌ها نیز تا 12 برابر نسبت به چهارسال گذشته افزایشی شود. قیمت آپارتمان در پرند که طی سال‌های گذشته حدود 300 تا 400 میلیون تومان بود براساس بررسی‌های انجام شده حداقل بودجه موردنیاز برای خرید آپارتمان 80 متری در پرند در حال حاضر یک میلیارد تومان است.

بار گرانی آهن‌آلات روی دوش مسکن

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن معتقد است تاثیر افزایش قیمت کنونی آهن‌آلات بر صنعت ساختمان از دو جهت حائز اهمیت است، اولی تاثیر مستقیم به دلیل کاربرد فولاد و آهن‌آلات در تمام بخش‌های ساختمان و دیگری تاثیر تورم موجود در کشور در اثر افزایش نرخ ارز است.قیمت‌ انواع محصولات فولادی در روزهای اخیر علاوه بر اینکه در بازار جهانی صعود داشته، در بازار داخلی نیز روند صعودی را تجربه کرده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های...

آخرین قیمت وام مسکن در سراسر کشور | اوراق مسکن برای مجردها و متأهل‌های تهرانی چقدر تمام می شود؟ آخرین آمارها حاکی از آن است که روند کاهشی هر برگ اوراق مسکن همچنان ادامه دارد و متاهل‌های ساکن تهران می‌توانند با پرداخت بیش از ۱۱۳ میلیون تومان نسبت به اخذ این اوراق اقدام کنند، درحالی که هفته قبل باید ۱۱۹ میلیون تومان پرداخت می‌کردند.

اتمام آواربرداری714واحدمسکونی در خوی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: با استقرار ستادهای معین آذربایجان‌غربی در مناطق زلزله زده شهرستان خوی عملیات آواربرداری و ابلاغ دستورکارهای واحدهای مسکونی تعمیری تا پایان اسفندماه به اتمام خواهد رسید.جعفر برزگر مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی : دستورکارهای تعمیری تاکنون به ۸۹۰۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده است.

مسکن‌های چینی

تهاتر نفت در قبال ساخت مسکن یک نماینده مجلس از نهایی شدن قرارداد «انبوه‌سازی مسکن در برابر نفت» با شرکت چینی خبر داد. احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از قرارداد ساخت یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن ملی توسط سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد و گفت: این شرکت خارجی با مبلغی معادل ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع و بهره‌گیری از مصالح و نیروی انسانی داخلی و بومی عهده‌دار ساخت و سرمایه‌گذاری شده است.

ریزش بافت فرسوده در پی زلزله درز

مدیر جمعیت هلال احمر لارستان گفت: به دنبال وقوع زمین لرزه 5.5 ریشتری در منطقه درز و سایبان لارستان فارس که صبح امروز به وقوع پیوست، ترک خوردگی و شکستگی شیشه‌ها در برخی منازل مسکونی رخ داد و بافت فرسوده ریزش جزئی داشت.زمانی در گفتگو با خبرنگار فارس در لارستان با اشاره به وقوع دومین زلزله در مناطق درز و سایبان که با هرمزگان نیز هم مرز است، گفت: روز گذشته زلزله ای با قدرت 5.2 و صبح امروز نیز زلزله ای به بزرگی 5.5 ریشتر در این منطقه رخ داد.

خبر خوش صندوق بازنشستگی از مسکن

بازنشستگانی که برای مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند، به ادارات صندوق بازنشستگی در هر استان مراجعه کنند و اطلاعات خود را ارائه کنند تا در الویت واگذاری مسکن قرار بگیرند. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از تامین مسکن برای بازنشستگان این صندوق خبر داد.