بازار املاک / خبر مهم خرید مسکن

خبر مهم خرید مسکن

هر چند تابستان امسال قیمت‌ها به طور قابل توجهی بالا نرفت، اما باید توجه داشت که در طی یک الی دو سال گذشته قیمت مسکن به شدت افزایش پیدا کرد و مردم دیگر قدرت خرید ندارند.

۲ پیش‌بینی مهم درباره قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳

با توجه به اینکه وزارت صمت سامانه مربوط به آمار و ارقام معاملات مسکن را به وزارت راه و شهرسازی واگذار کرده، مشاوران املاک به آمار دقیق از میزان معاملات دسترسی ندارند، اما بررسی‌های میدانی و شواهد بازار حاکی از آن است که معاملات بسیار کاهش پیدا کرده‌است.

 این رکود بازار مسکن در شرایطی است که افزایش قیمت‌ها در تابستان محسوس نبود و قیمت‌ها در بازار مسکن مانند یک سال گذشته افزایش انفجاری و جهشی نداشت.

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران به ۸۷.۵ میلیون تومان رسیده‌است در حالی که این عدد تا همین دو سال گذشته در کانال ۴۰ میلیون تومان بود. در شرایطی که در این مدت دستمزد و حقوق مردم افزایش قابل توجهی نداشته، طبیعی است که مردم نتوانند خانه خریداری کنند و تابستان امسال میزان معاملات به حداقل برسد.


در حال حاضر فقط تعاونی‌ها مجاز به پیش فروش مسکن است و برای غیر از تعاونی‌ها معاملات مسکن ممنوع و غیر قانونی است. 

هر چند امروز شاهد افزایش پیش فروش‌های مسکن در منطقه ۲۲ تهران هستیم، اما مردم مراقب کلاهبرداری در این مناطق هستند و توجه داشته باشند که فقط تعاونی‌ها امکان پیش فروش دارند.


در شرایطی که قدرت خرید مردم به خرید مسکن و پرداخت تمام هزینه آن به صورت یکجا کاهش یافته استقبال از پیش فروش بیشتر می‌شود، اما مردم قبل از معامله با تعاونی ضروری است که اساسنامه آن تعاونی را مورد بررسی و استعلام قرار دهند و باید بدانند که هر تعاونی هم امکان ورود به ساخت مسکن را ندارد.

 دیده شده تعاونی با مجوز باربری وارد این حوزه شده که این امکان و فعالیت قانونی نیست و تنها تعاونی‌هایی در اساسنامه آن ساخت مسکن ذکر شده می‌توانند وارد این بازار شود و پیش‌فروش داشته باشد.


 




قیمت‌ها در بازار مسکن نامتعارف هستند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با توصیه به مالکان برای پایین آوردن قیمت مسکن گفت: بازار نه فقط ظرفیت پرش قیمت ندارد بلکه بسیاری از نرخ‌های فعلی هم نامتعارف است و نمی‌شود که هرکس هر قیمتی دلش خواست برای آپارتمان خود تعیین کند؛ نرخ‌های موجود در سامانه‌های ملکی باید توسط دستگاه‌های ناظر رسیدگی شود.

خانه های مسکن ملی کجا ساخته می‌شوند

اسامی شهرهایی که قرار است در آنها واحدهای مسکونی طرح جدید دولت سیزدهم احداث شوند، اعلام شد.

پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت...

عجیب است که مالکان در سایت ها قیمت های ۱۵۰ میلیون تومان در هر متر مربع تعیین می‌کنند. این رویه در سامانه‌های ملکی باید توسط دستگاه‌های ناظر رسیدگی شود.

عملیات آغاز ساخت ۴۰۱ واحد مسکونی...

عملیات آغاز ساخت ۴۰۱ واحد مسکونی محرومان در مانه و سملقان با حضور نماینده ولی فقیه در استان آغاز شد.

کدام گروه از مجردها می‌توانند در طرح...

قصد دولت سیزدهم بر این است که با ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، کسری مسکن در کشور را جبران کند. بر اساس تصمیم اولین جلسه شورای عالی مسکن، کار با ساخت دو میلیون مسکن شده است. کدام گروه از مجردها می‌توانند در طرح «نهضت ملی مسکن» ثبت‌نام کنند؟

نامه بذرپاش به رئیس کل بانک مرکزی...

رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور در نامه‌ای به رئیس‌کل بانک مرکزی با تاکید بر لزوم اهتمام بیش از پیش بانک مرکزی به ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت زمین و مسکن، توجه ویژه نظام بانکی برای ساخت یا خرید حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی جهت اقشار مستضعف را خواستار شد.

آیا خرید خانه قولنامه‌ای معتبر است؟

حتما تا حالا در مورد قولنامه و معاملاتی که به‌صورت قولنامه انجام می‌شود، زیاد شنیده‌اید. احتمالا خودتان هم معامله قولنامه‌ای انجام دادید.

کلنگ زنی ساخت 48 واحد مسکن مددجویان...

کردستان مدیر کل کمیته امداد کردستان از کلنگ‌زنی ساخت 48 واحد مسکن مددجویان سروآباد خبر دارد.

به دنبال افزایش قدرت خرید مردم هستیم

قالیباف: با همکاری دولت به دنبال افزایش قدرت خرید مردم هستیم رییس مجلس شورای اسلامی گفت که با همکاری دولت تلاش داریم افزایش ماهانه نقدینگی را کنترل کنیم تا بالا نرود که همین امر باعث افزایش قدرت خرید می شود.

شاخص کرایه مسکن در یک سال اخیر چقدر رشد...

بر اساس اطلاعات بانک مرکزی، شاخص کرایه مسکن در شهریورماه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته ۴۵.۷ درصد افزایش داشته که بیانگر وضعیت نامناسب بازار مسکن اجاره‌ای است.

شرایط خرید مسکن رئیسی اعلام شد

متقاضیان طرح جهش تولید مسکن از ساعت ۱۲ ظهر امروز می‌توانند با مراجعه به سامانه ثمن اقدام به ثبت نام در بزرگ ترین طرح عمرانی کشور کنند.

دو ماهنامه “معمار”، شماره ۱۲۹، مهر و...

دو ماهنامه معمار شماره ۱۲۹ مهر و آبان ۱۴۰۰ قیمت: ۵۰/۰۰۰ تومان

آغاز ثبت‌نام سهمیه ۱۵ هزار واحدی زنجان...

زنجان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در طرح جهش تولید مسکن، ساخت سالانه ۱۵ هزار واحد مسکونی در سال پیش‌بینی شده است.

تجمع مالباختگان مجتمع آفتاب ری مقابل...

صبح امروز تعدادی از مالباختگان پروژه مسکونی آفتاب ری که فروش واحدهای آن در سال ۹۵ به صورت پیش فروش کلید خورد و خریداران آن در سال ۹۸ متوجه کلاهبرداری شدند در مقابل دادسرای شهرری تجمع کردند.

وضعیت بازار مسکن در منطقه ۶ پایتخت

بررسی فایل‌های فروش آپارتمان‌های مسکونی منطقه شش تهران در یک ماه گذشته که در یکی از استارت‌آپ‌های جست‌و‌جوی املاک ثبت شده، نشان می‌دهد با وجود کم بودن فایل‌های نوساز، همچنان تب فروش بالاست و هر چند از شدت فایل شدن آپارتمان‌ها -که از ابتدای مهر اوج گرفته بود- کاسته شده، اما عمده فروشندگان کماکان قیمت‌هایی متعادل و حتی کمتر از میانگین محله پیشنهاد می‌دهند.

«سامانه املاک و اسکان» همچنان مورد بی...

با اراده قوی دولت، ساخت بیش از یک میلیون واحد مسکونی امکان پذیر است عضو سابق شورای عالی مسکن، توجه ویژه به سامانه املاک و اسکان را از اولویت‌های نخست وزارت راه راه و شهرسازی دانست و پیرامون این مسئله خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی وزارت راه و شهرسازی، مدیریت و کنترل بازار است و نه ساخت و ساز مسکن.

مددجویان پشت نوبت «مسکن» تا ۴ سال آینده...

معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که ۱۶۰ هزار مددجوی پشت نوبت دریافت مسکن در قالب طرح «ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی» دولت، صاحب مسکن می‌شوند.

کنترل بازار اجاره مسکن نیازمند قانون...

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تصویب آیین نامه اجاره داری در هیئت دولت، تحول بزرگی در بازار اجاره بها ایجاد خواهد کرد، گفـت: کنترل بازار اجاره مسکن نیازمند قانون است.

مسکن ترکیه در ۲ سناریوخریدهای ایرانی در...

داده‌های مرکز آمار اقتصادی ترکیه نشان می‌دهد ایرانی‌ها در سپتامبر ۲۰۲۱، بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ خانه در این کشور خریداری کردند که حدود ۵/ ۲برابر میانگین حجم خرید ماهانه همین گروه طی ۵ سال گذشته بوده است.

رشد قیمت مسکن در جنوب تهران شکسته شد

در آخرین ماه تابستان منطقه ۱۸، ۱۳ و یک بیشترین رشد قیمت را نسبت به مرداد ماه داشتند.

قیمت اوراق مسکن در استان‌ها چقدر است؟

سقف تسهیلات خرید مسکن برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است اوراق مسکن