• فرودگاه بین‌المللی دبی

    فرودگاه بین‌المللی دبی

    فرودگاه بین‌المللی دبی (یاتا: DXB؛ ایکائو: OMDB) مرکز اصلی هواپیمایی امارات یا پرواز امارات (Fly Emirates) است. هواپیمایی امارات نام خطوط هوایی رسمی دولت دبی است که در حال حاضر به ۱۱۱ شهر در ۶۲ کشور از ۶ قاره جهان به‌طور مستقیم پرواز دارد. پرواز امارات از سمت سازمان بین‌المللی حمل و نقل هوایی به عنوان «برترین شرکت هواپیمایی سال ۲۰۱۱» انتخاب شده‌است.

  • گردشگری در دبی

    گردشگری در دبی

    دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان از نظر مساحت است. این مرکز خرید بخشی از پروژهٔ ۲۰ میلیارد دلاری برج خلیفه است. دبی مال در اواخر سال ۲۰۰۸ میلادی برای عموم باز شد. گردشگری یکی از استراتژی‌های مهم امیرنشین دبی برای سرازیری دلار به امارات متحده است. دبی بیشتر بر خرید است اگر چه جذابیت‌های مدرن و تاریخی نیز دارد. در سال ۲۰۰۷ میلادی شهر دبی ۸اُمین شهر پربازدید جهان بود. انتظار می‌رود که در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۱۵ میلیون گردشگر به دبی سفر کند.

  • با کمترین هزینه بیشترین لذت از سفر

    با کمترین هزینه بیشترین لذت از سفر

    چگونه میتوانیم با کمترین هزینه بیشترین لذت را از سفر خود ببریم؟ سفر کم هزینه به کیش جزیره کیش یکی از مهم ترین قطب های گردشگری ایران شناخته می‌شود که هر ساله پذیرای صدها هزار گردشگر از سرتاسر نقاط کشور است. فرقی نمی‌کند تابستان باشد یا زمستان، هر زمان به کیش سفر کنید با جمعیت زیادی از مسافران روبه‌رو می‌شوید.

  • سبک معماری  دبی

    سبک معماری دبی

    ساخت و ساز در دبی خیلی سریع‌تر از کشورهای غربی پیش می‌رود و علتش این است که نیروی کار ارزانی از آسیا در اختیار گرفته‌است. یکی از مهم‌ترین علل پیشرفت در ساخت و ساز این است که دبی در حال متنوع ساختن اقتصادش است. در واقع دبی نمی‌خواهد به درآمد نفت که تصور می‌شود تا سال ۲۰۲۵ تمام شود، تکیه کند.

  •  دبي

    دبي

    بزرگ‌ترین شهر کشور امارات متحده عربی است. اولین اشاره‌های تاریخی در دبی از سال ۱۰۹۵ میلادی ثبت شده‌است و اولین نشانه‌های شهرسازی در دبی به سال ۱۷۹۹ برمی‌گردد. دبی در سال ۱۸۳۳ به دست شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم به‌طور رسمی به عنوان یک شهر بنیان نهاده شد.

  • شگفتیه سازه های قطر

    شگفتیه سازه های قطر

    سازه های مدرن و باستانی قطر را باید جزو شگفت انگیزترین بناهای جهان دانست. استفاده از معماران بزرگ دنیا برای طراحی این سازه ها آنها را به مکانی جذاب و توریست پذیر تبدیل کرده است. بسیاری از گردشگرانی که برای تماشای بازی های جام جهانی 2022 به این کشور سفر کرده اند، فرصت بازدید از این بناها را غنیمت می شمارند.

  • خانه های رنگی استانبول

    خانه های رنگی استانبول

    معرفی محله بالات استانبول استانبول یکی از زیباترین و مشهورترین شهرهای ترکیه است که سالانه تعداد قابل‌توجهی از گردشگران از سراسر دنیا از این شهر دیدن می‌کنند. این شهر که به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم شده است. پیشینه تاریخی بسیار کهن و جذابی دارد. هر یک از محله‌های استانبول با جاذبه‌های شگفت‌انگیز خود قصه‌‌هایی شنیدنی برای شما شرح می‌دهند.

  • جزیره کارپاز درقبرس شمالی

    جزیره کارپاز درقبرس شمالی

    در ساحل شن طلایی در شبه جزیره کارپاز در قبرس شمالی مناظر بی پایان تپه های شنی و سواحل شنی خالی و طولانی مردم لزوماً از مقصد تعطیلات خود در قبرس شمالی انتظار ندارند. این شبه جزیره تقریباً دست نخورده کارپاسیا در شرق قبرس شمالی بازدید کنید شما باید یک روز کامل، بهتر دو روز، را برای تور شبه جزیره کارپاز وقت بگذارید، زیرا سفر بسیار طولانی است و چشم انداز بسیار جذابی دارد.

  • کار در قبرس شمالی

    کار در قبرس شمالی

    برای کار در قبرس شمالی شما باید مجوز کار داشته باشید. مجوزهای کار ، که موقت هستند ، در حال حاضر فقط به کسانی پیشنهاد می شود که دارای یک پست خاص هستند، که توسط یک شهروند واجد شرایط قبرس شمالی قابل پر کردن نیست. علاوه بر این، در حالی که واقعاً در قبرس شمالی هستید، نمی توانید به طور رسمی درخواست مجوز کار کنید، اگرچه به نظر می رسد این موقعیت در سطح محلی انعطاف پذیر است. با این حال همیشه برای اولین بار قبل از استخدام با دولت مشورت کنید.

  • مزایای زندگی در قبرس شمالی

    مزایای زندگی در قبرس شمالی

    در شرق دریای مدیترانه در همسایگی جنوب شرقی یونان و جنوبی ترکیه، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه قرار دارد. قبرس گرم‌ترین سرزمین قاره اروپا با ۳۰۰ روز آفتابی و زمستانی کوتاه و پاییزی معتدل، به واقع سرزمین آفتابِ مدیترانه می باشد. آب و هوای مدیترانه ایی با پوششی مملو از درختان زیتون و سوزنی برگانی چون سرو, بلوط طلایی. حتی درختان قبرس هم سرگذشت و روایت منحصر بفرد خود را دارا می باشند.

  • اطلاعات جامع درمان در قبرس شمالی

    اطلاعات جامع درمان در قبرس شمالی

    مراکز درمان و بهداشتی در قبرس شمالی به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می‌شود. مراکز دولتی خدمات درمانی، رایگان و یا گاهاً با هزینه اندک انجام می‌شود. در مراکز خصوصی( غیر دولتی)خدمات شامل هزینه است که با داشتن بیمه تکمیلی درصدهاي متفاوتی با توجه به نوع بیمه از بیمار دریافت میشود . در شهرهای لفکوشا، گیرنه و فاماگوستا بیمارستان و مراکز درمانی بیشتری در حال ارائه خدمات درمانی می‌باشند.

  • هتل جاسمین کورت - Jasmine Court Hotel

    هتل جاسمین کورت - Jasmine Court Hotel

    یکی دیگر از هتل های لوکس و مجلل در قبرس ، هتل پنج ستاره جاسمین کورت است که در ساحل زیبای Kyrenia واقع شده است. هتل جاسمین قبرس در محوطه ای فوق العاده سرسبز قرار گرفته که باغات اطراف آن را احاطه کرده اند. یکی از مشخصه های هتل جاسمین کورت (Jasmine Court Hotel) استخر بزرگ آن می باشد. طراحی اتاق ها در نوع خود بی نظیر است و برای این منظور از رنگ های طبیعی استفاده شده است. تمام اتاق ها از امکانات و خدمات 24 ساعته برخوردار می باشند؛ و همین امر اقامتی دلچسب را برای تور قبرس مسافران به ارمغان می آورد.

  • هتل الکسوس قبرس شمالی | Elexus Hotel

    هتل الکسوس قبرس شمالی | Elexus Hotel

    هتل الکسوس با معماری منحصر‌به‌فرد و فضای زیبایی که دارد از محبوب‌ترین هتل های قبرس شمالی به شمار می‌آید. اتاق‌های این هتل بسیار دلبازند و فضای داخلی آن‌ها بسیار هنرمندانه و حرفه‌ای طراحی و چیده شده است.

  • سبک معماری آرامگاه حافظ

    سبک معماری آرامگاه حافظ

    آرامگاه حافظ مجموعه آرامگاهی در شمال شیراز و جنوب دروازه قرآن است. وسعت آن ۵ هکتار می باشد. از دو فضای باز شمالی و جنوبی تشکیل‌شده است که هرکدام با یک تالار از هم جداشده‌اند. این مجموعه دارای ۴ گیت ورودی و خروجی می‌باشد. دروازه اصلی در جنوب، ۲ دروازه در غرب و دیگری در شمال شرقی است. تالار آرامگاه حافظ که قدمت آن به دوران زندیه می‌رسد، ۵۶ متر طول و ۸ متر عرض دارد و از ۲۰ ستون سنگی به ارتفاع ۵ متر تشکیل‌شده است. این تالار درگذشته دارای ۴ ستون و ۴ اتاق بوده که بعداً اتاق‌ها از آن حذف‌شده است.

  • قوانین تخریب ملک

    قوانین تخریب ملک

    تخریب به عملیاتی گفته می شود که در جریان آن یک خانه کلنگی و فرسوده با استفاده از روشهای مدرن یا دستی خراب می گردد و آوار حاصل از آن به محیطی دیگر منتقل گردیده و سرانجام آن خانه مهیای ساخت جدید می گردد. هیچ کس بدون داشتن پروانه نمی تواند اقدام به تخریب و نوسازی کند. شهرداری ها و برخی از مراجع کنترل ساختمان موظف به متوقف کردن ساخت و ساز ساختمان هایی هستند که پروانه لازم را اخذ نموده اند.

  • معماری منارجنبان

    معماری منارجنبان

    منارجنبان با مساحتی حدود ۱۴۶ متر مربع و مناره هایی به ارتفاع هفت و نیم متر از سطح بام، یکی از آثار معماری دوره ایلخانیان به شمار می رود. سقف بنای منارجنبان با کاشی کاری های لاجوردی و فیروزه ای پوشانده شده و چشم هر بیننده ای را بخود خیره می کند. بر فراز منار جنبان که از شاهکارهای معماری ایران است، دو مناره ی زیبا قرار گرفته که ارتفاع هرکدام از سطح زمین ۱۷.۵ متر و پهنایشان هم ۹ متر می باشد.

  • حکم تخریب ماده ۱۰۰

    حکم تخریب ماده ۱۰۰

    مواردی که منتهی به حکم تخریب ماده ۱۰۰ (جریمه ماده ۱۰۰) می گردند: ساخت بنا بدون اخذ پروانه از شهرداری رعایت نکردن اصول شهرسازی، فنی، بهداشتی و خلاف مقررات پروانه ساختمان در صورت تخلّف از دو مورد ذکر شده، مطابق تبصره ۱ کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، موضوع در کمیسیونی با حضور نماینده وزارت کشور (به انتخاب وزیر کشور) و یکی از قضات دادگستری (به انتخاب وزیر دادگستری) و یکی از اعضای انجمن شهر (به انتخاب انجمن) مطرح می شود.

  • معماری  کاخ چهل ستون

    معماری کاخ چهل ستون

    کاخ چهل ستون یک عمارت با ۶۷هزار مترمربع مساحت است. ماجرای این کاخ با بناکردن کوشکی در میان باغ شروع می‌شود. این کوشک همان مرکز اولیه عمارت چهل ستون است. بعد از آن به‌تدریج ساختمان تکمیل می‌شود و بخش‌های دیگر در مجموعه به‌وجود می‌آیند عمارت چهل ستون بخش‌های مختلفی دارد، تالار ۱۸ ستون و تالار آینه. در اصل ایوان کاخ چهل ستون اصفهان دارای دو بخش است.

  •  معماری کاخ هشت بهشت

    معماری کاخ هشت بهشت

    معماری کاخ هشت بهشت همانند باغی است مسطح هم ردیف باغ هایی چون خرگاه، انگورستان و دمور. بخش مرکزی بنای کاخ ایوانی به سمت شمال دارد و 4 صفه است. سقف بالای صفه از مقرنس هایی از جنس گچ پوشیده شده که بسیار خوش طرح و رنگ هستند. گچ بری و ها نقاشی های اتاق های طبقه اول بسیار چشم نواز دیدنی هستند اما در برابر رواق ها، طاق ها و پنجره های بی نظیر طبقه دوم رنگ می بازند.

  • انتقال قدرالسهم سازنده

    انتقال قدرالسهم سازنده

    انتقال قدرالسهم به نام سازنده در سه الی چهار مرحله و با توجه به هزینه هایی که سازنده کرده است صورت گیرد و این مراحل شامل: انتقال بخشی از قدرالسهم پس از دریافت جواز انتقال بخشی از قدرالسهم پس از پایان مرحله سفت کاری انتقال بخشی از قدرالسهم پس از تحویل ملک قابل سکونت انتقال کامل قدرالسهم پس از دریافت صورت مجلس تفکیکی