طراحی ودکوراسیون / زیبایی مبلمان خود را دوچندان کنید

زیبایی مبلمان خود را دوچندان کنید

زیبایی مبلمان خود را دوچندان کنید

وقتی صحبت از گرما و راحتی می‌شود، شال مبل نظر‌ها را به خود جلب می‌کند. با انتخابی صحیح و درست، این شال می‌تواند یک وسیله عالی برای زیبایی مبلمان هر خانه‌ای باشد.

شال مبل در زیبایی مبلمان
چه کسی دوست ندارد هنگام تماشای یک فیلم، یک شال زیبا، گرم و دنج را روی مبل خود داشته باشد؟ این شال‌ها هم کاربردی و هم شیک هستند و به‌عنوان یک المان جدید در طراحی دکوراسیون منزل شناخته می‌شوند. به همین دلیل است که در طراحی داخلی، استفاده از شال مبل در زیبایی مبلمان منزل تاثیر زیادی دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید با یکی از ترندهای روز دکوراسیون منزل آشنا شوید، با این مطلب از مجله دلتا  همراه باشید.

هدف استفاده از شال مبل
شامل مدت زمان طولانی است مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ابتدا شال به‌عنوان پارچه‌ای ضخیم در هنگام سرد شدن هوا کاربرد داشت، اما در دوران مدرن، شال مبل بیشتر به یک جنبه زیبایی در دکوراسیون منزل استفاده می‌شود. شال مبل‌ با سبک‌ها، رنگ‌ها و اشکال بسیار زیادی در بازار موجود هستند، اما معمولا در ابعاد تقریباً ۱، ۱٫۲ و ۵/۱ متر به فروش می‌رسند.

پارچه کشمیر

این پارچه از بزهای کشمیر تهیه شده است که در مناطق مختلف جهان مانند تبت، هند و پاکستان پرورش می‌یابد. کشمیر از نظر بافت، قوی، سبک و بسیار نرم است و عایق بسیار خوبی دارد. شال مبل کشمیر خالص با کیفیت بالا، نسبت به سایر پشم‌های گوسفندان لوکس‌تر است. زیرا گرم‌تر و ظریف‌تر می‌باشد و به آن پارچه، راحتی بیشتری می‌بخشد. به دلیل عایق فوق العاده این پارچه، کشمیر می‌تواند علاوه بر خواب راحت و گرمی که در شب‌های سرد فراهم می‌کند، بسیار عالی باشد.

شال مبل در زیبایی مبلمان

پارچه پنبه
الیاف گیاه پنبه، نرمی، سبکی و استفاده طولانی مدت را حتی بعد از شستشوی متعدد ارائه می‌دهد. این پارچه هم برای گرما هم سرما مناسب است. بیشتر افراد، این نوع متریال را برای شال مبل انتخاب می‌کنند، زیرا پنبه دوام، ماندگاری بالا و نگهداری آسانی را به همراه دارد.

پارچه پنبه

پارچه پشمی برای شال مبل
شال‌های پشمی فوق العاده نرم، سبک و در عین حال بسیار گرم هستند و از الیاف اکریلیک ساخته شده‌اند. پشم گوسفند راحت و گرم است و آن را به یک پارچه مناسب برای کل سال تبدیل می‌کند. بسیاری از افراد شال‌های پشمی را به دلیل اینکه یکی از نرم‌ترین پارچه‌ها هستند و در عین حال هنوز هم مقرون به صرفه هستند، انتخاب می‌کنند.

پارچه پشمی

رنگ و الگوی شال مبل در زیبایی مبلمان
از آنجا که می‌توان این پارچه را به راحتی بر روی سایر مبلمان قرار داد، اما از شال مبل به طور مرتب برای اضافه کردن رنگ و طرح به دکوراسیون منزل استفاده می‌شود. در این روش، آن‌ها اغلب در کنار موارد مشابهی مانند کوسن‌ها استفاده می‌شوند. همچنین می‌توان از شال مبل‌ها برای پوشاندن لکه روی یک تکه مبلمان اتاق نشیمن استفاده کرد. برای برخی از مشتریان، این مورد دلیل اصلی نیازشان به شال مبل است و در این حالت، حتماً شال را در رنگ، الگو و پارچه‌ای انتخاب کنید که از لحاظ شکل بصری با دکوراسیون داخلی خانه مطابقت داشته باشد.

  • سبک معماری آرامگاه حافظ

    سبک معماری آرامگاه حافظ

    آرامگاه حافظ مجموعه آرامگاهی در شمال شیراز و جنوب دروازه قرآن است. وسعت آن ۵ هکتار می باشد. از دو فضای باز شمالی و جنوبی تشکیل‌شده است که هرکدام با یک تالار از هم جداشده‌اند. این مجموعه دارای ۴ گیت ورودی و خروجی می‌باشد. دروازه اصلی در جنوب، ۲ دروازه در غرب و دیگری در شمال شرقی است. تالار آرامگاه حافظ که قدمت آن به دوران زندیه می‌رسد، ۵۶ متر طول و ۸ متر عرض دارد و از ۲۰ ستون سنگی به ارتفاع ۵ متر تشکیل‌شده است. این تالار درگذشته دارای ۴ ستون و ۴ اتاق بوده که بعداً اتاق‌ها از آن حذف‌شده است.

  • معماری منارجنبان

    معماری منارجنبان

    منارجنبان با مساحتی حدود ۱۴۶ متر مربع و مناره هایی به ارتفاع هفت و نیم متر از سطح بام، یکی از آثار معماری دوره ایلخانیان به شمار می رود. سقف بنای منارجنبان با کاشی کاری های لاجوردی و فیروزه ای پوشانده شده و چشم هر بیننده ای را بخود خیره می کند. بر فراز منار جنبان که از شاهکارهای معماری ایران است، دو مناره ی زیبا قرار گرفته که ارتفاع هرکدام از سطح زمین ۱۷.۵ متر و پهنایشان هم ۹ متر می باشد.

  • معماری  کاخ چهل ستون

    معماری کاخ چهل ستون

    کاخ چهل ستون یک عمارت با ۶۷هزار مترمربع مساحت است. ماجرای این کاخ با بناکردن کوشکی در میان باغ شروع می‌شود. این کوشک همان مرکز اولیه عمارت چهل ستون است. بعد از آن به‌تدریج ساختمان تکمیل می‌شود و بخش‌های دیگر در مجموعه به‌وجود می‌آیند عمارت چهل ستون بخش‌های مختلفی دارد، تالار ۱۸ ستون و تالار آینه. در اصل ایوان کاخ چهل ستون اصفهان دارای دو بخش است.

  •  معماری کاخ هشت بهشت

    معماری کاخ هشت بهشت

    معماری کاخ هشت بهشت همانند باغی است مسطح هم ردیف باغ هایی چون خرگاه، انگورستان و دمور. بخش مرکزی بنای کاخ ایوانی به سمت شمال دارد و 4 صفه است. سقف بالای صفه از مقرنس هایی از جنس گچ پوشیده شده که بسیار خوش طرح و رنگ هستند. گچ بری و ها نقاشی های اتاق های طبقه اول بسیار چشم نواز دیدنی هستند اما در برابر رواق ها، طاق ها و پنجره های بی نظیر طبقه دوم رنگ می بازند.

  • معماری عالی قاپو

    معماری عالی قاپو

    یکی از قسمت‌هایی که باعث تفاوت چشمگیر معماری عالی قاپو با معماری دیگر ساختمان‌ها شده است، وجود تزئینات داخلی و خارجی در آن است. در تزئینات داخلی و خارجی از کاشی‌هایی با آجرهای هفت‌رنگ و خطوط اسلیمی به همراه نقاشی‌های گل، بوته و حیوانات و مینیاتوری‌های اصیل ایرانی توسط رضا عباسی و خارجی توسط اروپاییان استفاده شده است.

  • خانه تاريخي بروجرديها

    خانه تاريخي بروجرديها

    اين خانه درخيابان علوي كاشان واقع است و توسط بازرگاني به نام حاج سيد حسن نطنزي در حوالي سال 1275 قمري در دوره قاجاريه ساخته شده است ،چون صاحب خانه مال التجاره از بروجرد وارد مي كرده، لذا به حاج آقا حسن بروجردي مشهور شده و خانه اي هم كه متعلق به وي بوده به خانه بروجردي موسوم شده است .

  • خانه تاريخي طباطبايي ها

    خانه تاريخي طباطبايي ها

    اين خانه كه از شاهكارهاي هنر معماري قديم بشمار مي رود در نزديكي خانه تاريخي بروجرديها و در جوار بقعه مباركه امامزاده سلطان امير احمد (ع) قرار دارد. به علت آنكه سنگ بناي اين خانه را شخصي به نام حاج سيد جعفر طباطبايي نطنزي بنا نهاده است به خانه طباطبايي ها موسوم و مشهور شده است.

  • سبک معماری خانه آل یاسین

    سبک معماری خانه آل یاسین

    خانه آل ياسين كه در محله پشت مشهد در خيابان امام خميني (ره) كاشان قرار دارد . در اواسط قرن سيزدهم هجري قمري به دستور محمد شاه قاجار براي مرحوم سيد پشت مشهدي يعني محمد تقي حسيني كاشاني عالم و مرجع معروف قرن سيزدهم ساخته شده است.

  •  سبک معماری خانه های قزوین

    سبک معماری خانه های قزوین

    لان اصلی خانه‌های قزوین از یک تالار میانی با ابعاد گسترده و دو اتاق کوچک در طرفین تالار تشکیل شده و غالبا دارای شاه‌نشین و اتاق‌های گوناگون هستند. این خانه‌ها دارای زیرزمین‌های تودرتو با طرح‌های زیبا و پوشش‌های ضربی و آجرکاری‌های چشم‌نواز هستند. حوض‌خانه با سنگ‌های مرمرین و هواکش‌ها به منظور خنک کردن و تهویه فضای زیرزمین‌ خانه تعبیه شده‌اند و بیان‌گر ویژگی‌های معماری این شهر است.

  • کاروانسرای زین الدین در یزد

    کاروانسرای زین الدین در یزد

    مهریز یکی از شهرستان های تاریخی و باستانی استان یزد است که به دلیل قدمت و آثار تاریخی که در خود دارد سالانه میزبان جمعیت بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی می باشد. این کاروانسرا قدمتی بیش از ۴۰۰ سال دارد و یکی از دیدنی ترین جاذبه هایی است که در این شهرستان وجود دارد

  • معماری کاروانسرای دیرگچین

    معماری کاروانسرای دیرگچین

    دِیرِ گچین کاروانسرایی در ایران است که بر سر راه جاده تاریخی ری به قم در مرکز پارک ملی کویر قرار دارد. دیر گچین یکی از بزرگ‌ترین کاروانسراهای ایران است و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این اثر باعث شده آن را «مادر کاروانسراهای ایران» بنامند. دیر گچین در بخش مرکزی شهرستان قم، ۸۰ کیلومتری شمال شرقی شهر قم (کیلومتر ۶۰ بزرگراه گرمسار)، و ۳۵ کیلومتری جنوب غربی ورامین واقع شده‌است.

  • کاروانسرای عباسی مادرشاه

    کاروانسرای عباسی مادرشاه

    کاروانسرای عباسی مادرشاه در مورچه خورت، یكی از بزرگترین كاروانسراهای اصفهان اسـت که همزمان با بنای مدرسه چهارباغ ساخته شد تا درآمد و عواید آن بـه مصرف مخارج طلاب و نگه داری مدرسه برسد.

  • معماری بازار قزوین

    معماری بازار قزوین

    بازار قزوین، از جمله دیدنی‌ترین آثار معماری شهر قزوین به شمار می‌آید. این بازار تشکیل شده از تعدادی سرا و تیمچه، و مجموعه‌ای زیبا و دیدنی است. این مجموعه در دوره صفویه ساخته شد اما، قسمت‌های دیگر آن در دوران قاجاریه تکمیل شد. این بازارهای در گذشته شامل مراکز تجاری چون سراها، مراکز فرهنگی - مذهبی مانند مدارس، مساجد و فضاهای خدماتی نظیر گرمابه و آب انبار بوده است.

  • بازار وکیل شیراز

    بازار وکیل شیراز

    در مرکز این شهر و شرق میدان شهرداری بنا شده است. ساخت این بازار به نیمه قرن هجدهم میلادی بر می گردد که ۲۱ سال به طول انجامید. از بازار جهرم به عنوان خواهر دوقلوی بازار وکیل یاد می شود. برای ساخت بازار وکیل از مصالحی همچون گچ، آجر و آهک استفاده شده است. دیوارهای این بنا، روی پایه هایی از تخته سنگ تراشیده، قرار دارند.

  • معماری سنتی بازار کاشان

    معماری سنتی بازار کاشان

    تاریخ ساخت بازار سنتی کاشان را به دوران آل بویه نسبت می‌دهند. از دوران آق‌قیونلوها هم آثاری در این بازار تاریخی یافت شده است. در زمان شاه عباس صفوی این بازار گسترش زیادی یافت و در دوران زندیه و سپس قاجاریه بخش‌های بیشتری به آن افزوده شد. بخشی از این بازار در زلزله سال ۱۱۲۹ از میان رفت و بخش دیگری هم در دوران پهلوی و پس از آن، در جریان گسترش و نوسازی شهر ویران شد.

  • معماری بازار قیصریه اصفهان

    معماری بازار قیصریه اصفهان

    قیصریه معروفترین بازار اصفهان است که در میدان نقش جهان واقع شده است این بازار با نام بازار سلطانی نیز شناخته می شود. ساختار بازار قیصریه در دو طبقه مرتفع ساخته شده که طبقه بالا به امور دفتری و بازرگانی اختصاص داشت و در طبقه پایین مغازه‌های اصناف گوناگون در کنار هم مستقر بوده اند.

  • معماری بازار تبریز

    معماری بازار تبریز

    بازار تبریز یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان و جزو زنده‌ترین بازارهای تاریخی ایران به شمار می‌رود که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این بازار که شامل مجموعه‌ای از ساختارهای مختلف اجتماعی است، در میان بازارهای ایران منحصربه‌فرد است.

  • معماری بازار

    معماری بازار

    بازار در بافت شهر، استخوان بندی اصلی شهر را تشکیل می دهد. مسقف بودن بازار یکی از خصوصیات بارز آن به حساب می آید که بر اساس حکمت و دلایلی خاص، این گونه ساخته می شدند. بازارهای مسقف ضمن مصون نگه داشتن مردم از شرایط نامساعد جوی، امنیت در بازار را نیز تامین می کردند.

  • معماری مساجد دردوره قاجار

    معماری مساجد دردوره قاجار

    این دوره را باید دوره افول معماری ایران به شمار آورد چرا که در مقایسه با ابنیه بسیار زیبای دوره صفوی ، بنایی که بتواند با آن برابری کند ، ساخته نشد. برجسته ترین ابنیه این دوره متعلق به فتحعلی شاه است که خود تقلیدی از ابنیه صفوی است و اکثر تزئینات مهم از هنر اروپایی اقتباس شده است .

  • معماری مساجد دردوره صفویه

    معماری مساجد دردوره صفویه

    بناهای این دوره باز هم دارای طرح کلی چهار ایوانی است البته به ساخت ایوان های عظیم با ابعاد بزرگ توجه بسیار شده است. در ابنیه مذهبی کاشی های لعاب دار، معرق و هفت رنگ در تزیین دیواره های خارجی و داخلی بنا ، طاق ها، مناره ها، گنبدها و محراب ها استفاده شده است.

  • معماری مساجد دردوره تیموریان

    معماری مساجد دردوره تیموریان

    بناها در این دوره بازهم بر پایه شکل ها و ساختمان های دوره سلجوقی استوار است. ولی در سایه تسلط مغولان ، مقیاس و عظمت تازه ایی یافته و در تزئینات بنا توجه بسیار مبذول شده است.