درباره ی قبرس / مهمترین و معروف ترین جاذبه های قبرس شمالی

مهمترین و معروف ترین جاذبه های قبرس شمالی

مهمترین و معروف ترین جاذبه های قبرس شمالی

جاذبه های قبرس شمالی طبیعت، آثار تاریخی و البته سواحل، قبرس را به مقصدی هیجان انگیز تبدیل کرده اند، سرزمینی جذاب در دریای مدیترانه که فقط جزیره ای آرام با سواحل زیبا نیست بلکه با تاریخی طولانی گنجینه ای از آثار تاریخی و البته طبیعتی چشم نواز را در خود جای داده است.

جاذبه های قبرس شمالی


 درست است که لارناکا در قبرس جنوبی مقصد سفر خیلی از ما ایرانی هاست اما این جزیره شهرهای دیگری هم دارد، شهرهایی مثل نیکوزیا، گیرنه، فاماگستا، لفکا و … که در قبرس شمالی قرار گرفته اند و هر کدام دنیایی از جاذبه های تماشایی اند. 

۱- بندر گیرنه | Gyrne Harbour



گیرنه (کیرنیا) یکی از شهرهای سواحل شمالی قبرس است که به بندر و قلعه ی تاریخی اش معروف است. این شهر یک بندر قدیمی دارد که اگر گذرتان به قبرس شمالی افتاد حتما باید از آن دیدن کنید، بندری که در احاطه ی کافه ها و رستوران هاست و بهترین جا برای امتحان طعم غذاهای محلی قبرس.

بندر گیرنه

۲- قلعه گیرنه  | Gyrne Castle 
قلعه گیرنه درست در کنار بندر گیرنه قرار دارد و برای ساختش از معماری های ترکیبی و پیچیده ای استفاده شده که واقعا ارزش بازدید دارد. در پشت دیواره های این قلعه جاذبه هایی مثل کلیسای سنت جورج، آپارتمان های پادشاهی و کلیسایی کوچک را پیدا می کنید که بازدید از آن ها سفر تاریخی تان را تکمیل می کند. در موزه ی کشتی های شکسته چشمتان به کشتی ای می افتد که حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد غرق شده و قدیمی ترین کشتی کشف شده در بستر دریاست.

قلعه گیرنه




۳- ساحل لاک پشت | Turtle Beach
حتما انتظار دارید این ساحل پر از لاک پشت باشد؟ اینطور نیست؟ در فصل تابستان این ساحل ماسه ای و طولانی محل رفت و آمد لاک پشت های سبز رنگ می شوند که برای تخم گذاری خودشان را به اینجا می رسانند. مردم قبرس برای تفریح و استراحت به این ساحل می روند پس اگر دوست دارید به ساحلی بروید که بیشتر از توریستان مردم محلی را تماشا کنید این ساحل انتخاب مناسبی است.

ساحل لاک پشت




۴- کلیسای بلاپایس | Bellapais Monastery
این کلیسا که در قرن ۱۳ ساخته شده بدون شک یکی از آرام ترین جاذبه های قبرس شمالی است. کلیسا در روستای کوچک بلاپایس در ۵ کیلومتری شهر گیرنه قرار دارد و بیشتر آثار به جای مانده از آن مربوط به زمان پادشاه هوگ سوم است. این بنای جذاب و زیبا در طی قرن ها بزرگ و بزرگ تر شد و امروز معماری جذاب گوتیک را به نمایش گذاشته است.

کلیسای بلاپایس




۵- قلعه سنت هیلاریون | St Hilarion Castle
باز هم جاذبه ی تاریخی و جذاب دیگر در قبرس شمالی! این قلعه در شهر گیرنه و در ارتفاع ۶۷۰ متری ساخته شده و از آن جایی که در ابتدا سنت هیلاریون بر روی قله زندگی می کرد به این اسم معروف شد. این قلعه سه طبقه دارد و طبقه ی بالایی اش پر از پله های باریک و پیچ در پیچ است که به برج پرینس جان و خانه های سلطنتی منتهی می شوند. در این قلعه تماشاگر چشم اندزهای جذابی از گیرنه و روستاهای اطراف هستید.


قلعه سنت هیلاریون




۶- قلعه بوفاونتو | Buffavento Castle
این قلعه در فاصله ۱۶ کیلومتری شهر گیرنه قرار دارد و با ارتفاع ۹۵۴ متر بلندترین قلعه است پس مطمئنا چشم اندازهای جذابی دارد. با اینکه بیشتر قسمت های این قلعه در اثر گذشت زمان از بین رفته اما معماری جذابی دارد که حیفه تا قبرس شمالی بروید و از آن دیدن نکنید. از طرفی اگر عاشق مسیرهای کوهنوردی هستید خبر خوبی برایتان داریم چون برای رسیدن به قلعه ۴۵ دقیقه کوهنوردی در پیش رو دارید.


قلعه بوفاونتو




۷- شبه جزیره کارپاس و و کلیسای آندریس | Karpaz Peninsula and Apostolos Andreas Monastery
شبه جزیره کارپاس سرزمینی آرام با کیلومترها ساحل شنی بکر است که در شمال شرقی قبرس شمالی قرار دارد. یکی از مهمترین جاذبه های این شبه جزیره کلیسای آندریس است که تاریخی و معماری جذابی دارد. اینجا به حیات وحش و به خصوص الاغ های وحشی معروف است و خیلی ها آن را یکی از جذاب ترین جاذبه های قبرس شمالی می دانند.


شبه جزیره کارپاس





۸- قلعه کانتارا | Kantara Castle
قلعه کانتارا در دوره بیزانس و در سال ۹۶۵ ساخته شده تا بعد از حمله عرب ها از شبه جزیره کارپاس محافظت کند. این قلعه در ارتفاع ۶۱۰ متری قرار دارد و دسترسی به آن خیلی راحت است. کافیست در روز آفتابی به این قلعه بروید تا با تماشای چشم اندازهای جذاب شبه جزیره کارپاس، خلیج سالامیس، فاماگوستا و دیگر بخش های قبرس شمالی غافلگیر شوید.


قلعه کانتارا



۹- شهر باستانی سالامیس | Salamis Ancient City
سالامیس که در ساحل شرقی قرار دارد یکی از مهمترین و جذاب ترین سایت های باستان شناسی و جاذبه های قبرس شمالی است. این شهر باستانی در قرن ۱۲ قبل از میلاد تاسیس شده و سال ها رشد و پیشرفت داشته تا اینکه به دست حمله عرب ها، زلزله و جزر و مدهای قرن هفتم از بین رفت. این شهر بزرگ مملوء از آثار و بناهای رومی ست که تماشای آن ها برای تاریخ دوستان پر از جذابیت است.


شهر باستانی سالامیس

 



۱۰- ساحل گلپسیدس | Glapsides Beach
ساحل ماسه ای و تمیز با رستوران ها و کافه ها اینجا را به یکی از محبوب ترین سواحل قبرس شمالی تبدیل کرده است. عاشقان تفریحات ساحلی در سفر به قبرس شمالی بدون اینکه وقت تلف کنند خودشان را به این ساحل می رسانند.


ساحل گلپسیدس

 



۱۱- دیوارهای تاریخی شهر فاماگوستا | Famagusta City-Walls
دیوارهایی که در ابتدا بلند و نازک ساخته شدند تا از شهر در برابر حمله دشمنان محافظت کنند اما بعدها ونیزی ها بخش هایی به این دیوارها اضافه کردند تا به راحتی بتوانند برای حفاظت از شهر در برابر عثمانی ها آتش پرتاب کنند. برج و باروهای مارتیننگو (Martinengo) یکی از بهترین نمونه های معماری نظامی قرن ۱۶ در قبرس شمالی است.


دیوارهای تاریخی شهر فاماگوستا

 



۱۳- مسجد لالا مصطفی پاشا، کلیسای جامع سنت نیکولاس | Lala Mustafa Pasa Mosque – St Nicolas’ Cathedral
کلیسای جامع سنت نیکولاس مهمترین جاذبه ی فاماگوستا و یکی از دیدنی ترین جاذبه های قبرس شمالی است. این کلیسا که در ابتدا محل تاجگذاری غیابی پادشاهان زیادی بوده بعد از حمله ی عثمانی ها به مسجد تبدیل و به نام ژنرال عثمانی فاتح قبرس نامگذاری شد.

مسجد لالا مصطفی پاشا




۱۴- مسجد سلیمیه، کلیسای جامع سنت سوفیا | Selimiye Mosque – St Sophia Cathedra
این کلیسای جامع در شهر نیکوزیا قرار دارد و یکی از بهترین نمونه های معماری گوئتیک در قبرس شمالی است. با اینکه ساخت این کلیسا در سال ۱۲۰۹ شروع شد اما سال های طولانی طول کشید تا کامل شود و در تمام مدت محل تاجگذاری پادشاهان زیادی بوده است. در زمان عثمانی این کلیسا به مسجد تبدیل شد تا نمادی از دین اسلام شود.

مسجد سلیمیه




۱۵- شهر  باستانی سولی | Ancient City of Soli
این شهر باستانی احتمالا در قرن ۶ قبل از میلاد تاسیس شده و یکی از ۱۰ شهر تشکیل دهنده ی این جزیره بوده است. شهری باستانی که انگار در زمان یخ زده و با قدم زدن در آن ویرانه هایی را می بینید که روزگاری رومی ها آن ها را ساخته اند.


  • جزیره کارپاز درقبرس شمالی

    جزیره کارپاز درقبرس شمالی

    در ساحل شن طلایی در شبه جزیره کارپاز در قبرس شمالی مناظر بی پایان تپه های شنی و سواحل شنی خالی و طولانی مردم لزوماً از مقصد تعطیلات خود در قبرس شمالی انتظار ندارند. این شبه جزیره تقریباً دست نخورده کارپاسیا در شرق قبرس شمالی بازدید کنید شما باید یک روز کامل، بهتر دو روز، را برای تور شبه جزیره کارپاز وقت بگذارید، زیرا سفر بسیار طولانی است و چشم انداز بسیار جذابی دارد.

  • کار در قبرس شمالی

    کار در قبرس شمالی

    برای کار در قبرس شمالی شما باید مجوز کار داشته باشید. مجوزهای کار ، که موقت هستند ، در حال حاضر فقط به کسانی پیشنهاد می شود که دارای یک پست خاص هستند، که توسط یک شهروند واجد شرایط قبرس شمالی قابل پر کردن نیست. علاوه بر این، در حالی که واقعاً در قبرس شمالی هستید، نمی توانید به طور رسمی درخواست مجوز کار کنید، اگرچه به نظر می رسد این موقعیت در سطح محلی انعطاف پذیر است. با این حال همیشه برای اولین بار قبل از استخدام با دولت مشورت کنید.

  • مزایای زندگی در قبرس شمالی

    مزایای زندگی در قبرس شمالی

    در شرق دریای مدیترانه در همسایگی جنوب شرقی یونان و جنوبی ترکیه، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه قرار دارد. قبرس گرم‌ترین سرزمین قاره اروپا با ۳۰۰ روز آفتابی و زمستانی کوتاه و پاییزی معتدل، به واقع سرزمین آفتابِ مدیترانه می باشد. آب و هوای مدیترانه ایی با پوششی مملو از درختان زیتون و سوزنی برگانی چون سرو, بلوط طلایی. حتی درختان قبرس هم سرگذشت و روایت منحصر بفرد خود را دارا می باشند.

  • اطلاعات جامع درمان در قبرس شمالی

    اطلاعات جامع درمان در قبرس شمالی

    مراکز درمان و بهداشتی در قبرس شمالی به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می‌شود. مراکز دولتی خدمات درمانی، رایگان و یا گاهاً با هزینه اندک انجام می‌شود. در مراکز خصوصی( غیر دولتی)خدمات شامل هزینه است که با داشتن بیمه تکمیلی درصدهاي متفاوتی با توجه به نوع بیمه از بیمار دریافت میشود . در شهرهای لفکوشا، گیرنه و فاماگوستا بیمارستان و مراکز درمانی بیشتری در حال ارائه خدمات درمانی می‌باشند.

  • هتل جاسمین کورت - Jasmine Court Hotel

    هتل جاسمین کورت - Jasmine Court Hotel

    یکی دیگر از هتل های لوکس و مجلل در قبرس ، هتل پنج ستاره جاسمین کورت است که در ساحل زیبای Kyrenia واقع شده است. هتل جاسمین قبرس در محوطه ای فوق العاده سرسبز قرار گرفته که باغات اطراف آن را احاطه کرده اند. یکی از مشخصه های هتل جاسمین کورت (Jasmine Court Hotel) استخر بزرگ آن می باشد. طراحی اتاق ها در نوع خود بی نظیر است و برای این منظور از رنگ های طبیعی استفاده شده است. تمام اتاق ها از امکانات و خدمات 24 ساعته برخوردار می باشند؛ و همین امر اقامتی دلچسب را برای تور قبرس مسافران به ارمغان می آورد.

  • هتل الکسوس قبرس شمالی | Elexus Hotel

    هتل الکسوس قبرس شمالی | Elexus Hotel

    هتل الکسوس با معماری منحصر‌به‌فرد و فضای زیبایی که دارد از محبوب‌ترین هتل های قبرس شمالی به شمار می‌آید. اتاق‌های این هتل بسیار دلبازند و فضای داخلی آن‌ها بسیار هنرمندانه و حرفه‌ای طراحی و چیده شده است.

  • معرفی دانشگاه های قبرس شمالی

    معرفی دانشگاه های قبرس شمالی

    تحصیل در خارج از ایران همواره یکی از مهم ترین اهداف دانشجویان جویای علم می باشد؛ به همین سبب در این مقاله دانشگاه های قبرس شمالی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. قبرس شمالی کشوری مستقل در شمال جزیره قبرس بوده و نام رسمی آن جمهوری ترک قبرس شمالی است. استقلال این کشور را صرفا کشور ترکیه معتبر می داند. ولیکن این کشور از نظام تحصیلی و دانشگاه ها از شرایط خوبی برخوردار می باشد. معمولا قبرس به عنوان مقصد موقت دانشجویان معرفی می شود. زیرا تحصیل در قبرس اغلب به زبان انگلیسی بوده و نظام تحصیلی آن نیز مطابق

  • شهر فاماگوستا قبرس شمالی

    شهر فاماگوستا قبرس شمالی

    فاماگوستا (ترکی استانبولی: Gazimağusa‎ یونانی: Αμμόχωστος: آموخوستوس) در ناحیه غازی ماغوسا در کشور قبرس شمالی واقع شده‌است. جمعیت این شهر ۶۹،۷۴۱ نفر است. فاماگوستا (آموخوستوس به یونانی و قاضی ماگوسا به ترکیه‌ای) بندری بزرگ در بخش ترک نشین قبرس در شمال است. این شهر در ساحل شرقی جزیره در خلیجی بین کیپ گرکو و الویا قرار دارد و در حدود 55 کیلومتری شرق نیکوزیا پایتخت قبرس شمالی است.

  • تلفن های ضروری در قبرس شمالی

    تلفن های ضروری در قبرس شمالی

    لیست شماره های اضطراری

  • هتل لس امبسادور در شهر گیرنه

    هتل لس امبسادور در شهر گیرنه

    هتل پنج ستاره_ Les Ambassadeurs قبرس شمالی_خارق العاده همچنین رستوران کنار آن بسیار جذاب هستند . مکان بسیار عالی است. و رستوران دارای صدف شگفت انگیز است. دوباره به اینجا می آیم. اتاق های دیلاکس هتل آمباسادور قبرس شمالی 32 متر بوده و دارای یک تخت دو نفره و یا دو تخت یک نفره جداگانه می باشد. همۀ اتاق ها مجهز به میز مطالعه، تلویزیون LED اینترنت WIFI ماهواره، صندوق امکانات، مینی بار و فرش شده هستند. توجه داشته باشید مینی بار و روم سرویس شامل هزینۀ جداگانه خواهد بود.

  • حمام عروس

    حمام عروس

    در فرهنگ ترک حمام ها در واقع جلوه ای از یک فرهنگ عمیق و ریشه دار هستند. حمام ها آنچنان با فرهنگ ترک عجین شده اند که نه تنها برای حمام کردن، بلکه در عین حال بعنوان مراکز اجتماعی نیز به ارائه خدمات می پردازند.