بازار املاک / مالیات کمرشکن بر لوکس‌ها؛ ۵ میلیون تومان مالیات برای خانه ۱۵ میلیاردی

مالیات کمرشکن بر لوکس‌ها؛ ۵ میلیون تومان مالیات برای خانه ۱۵ میلیاردی

مالیات کمرشکن بر لوکس‌ها؛ ۵ میلیون تومان مالیات برای خانه ۱۵ میلیاردی

پیمانه اقتصادی بورس سقوط کرد؛ وزیر اقتصاد مهمترین حمایت دولت از بازار سرمایه را اعلام کرد/ این سه کسب‌وکار از بند انحصار آزاد شدند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش بورس‌های جهان پس از گزارش صندوق بین المللی پول، پیش بینی IMF میانگین قیمت نفت، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی و مجاز، خودنمایی روبل در برابر دلار و یورو و افزایش ملایم طلای جهانی را در بر دارد.

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش بورس‌های جهان پس از گزارش صندوق بین المللی پول، پیش بینی IMF میانگین قیمت نفت، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی و مجاز، خودنمایی روبل در برابر دلار و یورو و افزایش ملایم طلای جهانی را در بر دارد.

ادامه ریزش ها در بورس تهران

امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۱۲۳۶ واحدی معادل ۱.۵۰ درصد به یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۴۴۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۴۱۶ واحدی به ۲۰ هزار و ۶۷ واحد رسید.

وزیر اقتصاد مهمترین حمایت دولت از بازار سرمایه را اعلام کرد

«سید احسان خاندوزی» در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «تویتر» نوشت: امروز انتخاب اعضای متخصص و خوشنام برای «شورای عالی بورس» مهمترین حمایت دولت از بازار سرمایه است.

درجلسه امروز هیات وزیران، با توجه به صلاحیت تخصصی، سلامت مالی و تجربه پیشین، آقایان «سید موسی فیض فلاح شمس»، «علی سعیدی» و «احمد شعبانی» به عنوان سه خبره مالی شورای عالی بورس انتخاب شدند. در این جلسه همچنین «رسول سعدی» به عنوان خبره بورس کالا و «علی امامی میبدی» به عنوان خبره بورس انرژی تعیین شدند.

ریزش بورس های جهان پس از گزارش صندوق بین المللی پول
به دنبال کاهش برآورد صندوق بین المللی پول از متوسط رشد اقتصادی جهان، بورس های مهم ریزش کردند. به نقل از بلومبرگ، صندوق بین المللی پول در گزارش جدیدی اعلام کرد برآورد 

خود از متوسط رشد اقتصادی کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱ را به ۵.۹ درصد کاهش داده که این رقم ۰.۱ درصد کمتر از برآورد قبلی این نهاد است. صندوق بین المللی پول همچنین انتظار دارد متوسط رشد اقتصادی جهان در سال آینده از رقم امسال نیز کمتر شده و به ۴.۹ درصد برسد. 


این نهاد با اشاره به اینکه اختلال های ایجاد شده ناشی از کرونا به ویژه در بخش تجارت خارجی ادامه خواهد داشت بار دیگر بر ضرورت واکسیناسیون تاکید کرد.

در وال استریت همه شاخص ها نزولی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایینتری از روز قبل خود بسته شدند.  شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۲۵ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۴۱۱.۳۵ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۱۷ درصد ریزش تا سطح ۴۳۵۳.۷۱ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۱۲ درصد کاهش در سطح ۱۴ هزار و ۴۶۸.۱۸ واحدی بسته شد. در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲۳ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۳۰.۲۳ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۳۴ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۱۴۶.۸۷ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۳۴ درصدی در سطح ۶۵۴۸.۱۱ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۴۱ درصد بالا رفت و به ۸۹۳۵.۹۰ واحد رسید.

پیش بینی IMF میانگین قیمت نفت
صندوق بین‌المللی پول (IMF) در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرد میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۶۰ درصد بالاتر از سال ۲۰۲۰ خواهد بود و به ۶۵ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه می رسد. صندوق بین‌المللی پول در واقع پیش بینی که در ژوییه از افزایش قیمتهای نفت در سال ۲۰۲۱ داشت را حفظ کرد. تحلیلگران صندوق بین‌المللی پول پیش بینی می کنند میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۲ به ۶۴ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه می رسد و از نظر واقعی در میان مدت بدون تغییر خواهد ماند. این وام دهنده جهانی اعلام کرد میانگین قیمت نفت در سال میلادی جاری ۵۹ درصد بالاتر از میانگین قیمت ۴۱ دلار و ۲۹ سنت در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. با این حال تحلیلگران صندوق بین‌المللی پول بر این باورند که در بلندمدت قیمتهای نفت کاهش پیدا می کند و در سال ۲۰۲۶ به ۵۶ دلار و ۳۰ سنت می رسد.

مالیات کمرشکن بر لوکس‌ها؛ ۵ میلیون تومان مالیات برای خانه ۱۵ میلیاردی
نحوه اجرای قانون مالیات املاک لوکس به این ترتیب است که املاک مذکور به پنج طبقه قیمتی تقسیم و برای هر یک ضریبی تعریف شده است که مبنای اخذ مالیات است. در بودجه 1400 کشور نیز درآمد حاصل از این نوع مالیات 707میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه پیش‌بینی شده است، دولت از محل مالیات خانه‌‌‌های خالی که امکان اجرای آن با توجه به نبود بانک اطلاعاتی از املاک زیر سوال است، 2هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند.
 
در مورد مالیات املاک لوکس، برای خانه‌‌‌هایی با ارزش روز 10 تا 15میلیارد تومان، معادل 1/ 0درصد از ارزش روز ملک مالیات پیش‌بینی شده و این در حالی است که کف مالیات سالانه املاک در جهان 16/ 0درصد و در آمریکا 2/ 0درصد است. این ضریب حداقلی نیز صرفا برای املاک واقع در مناطق کم‌‌‌برخوردار پیش‌بینی شده است. در عین حال املاک لوکس در سایر کشورها تا 93/ 1درصد از ارزش روز را باید به صورت سالانه به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند. با این حساب یک واحد مسکونی 15میلیارد تومانی در کشور ما در حالی باید سالانه 5میلیون تومان مالیات پرداخت کند که شارژ عمومی سکونت در آن واحد مسکونی که باید به صورت ماهانه پرداخت کند، به مراتب بیشتر و حداقل دو برابر این مقدار است.  آنچه معیوب بودن نرخ مالیات سالانه را بیشتر نشان می دهد مقایسه آن با مالیات بر خانه‌های خالی به عنوان مالیات فرعی است. برای چنین واحدهایی میزان مالیات برخانه خالی بیش از 40میلیون تومان برآورد می‌شود. به این ترتیب میزان مالیات اصلی و ضد سفته‌بازی به مراتب کمتر از مالیات ناکارآمد یعنی مالیات بر خانه خالی است. همچنین شارژ سالانه املاک 5 تا 10 میلیارد تومان در تهران، ‌‌‌ سالانه 4 تا 8 میلیون تومان است، در حالی که برای آنها در قانون مالیاتی پیش‌بینی نشده است.
 
طبقه دوم قیمتی املاک 15 تا 25میلیارد تومانی را شامل می‌شود که نرخ مالیات آنها 2/ 0درصد ارزش روز ملک پیش‌بینی شده است که رقمی بین 25 تا 40میلیون تومان خواهد بود. طبقه سوم املاک 25 تا 40میلیارد تومانی هستند که نرخ مالیات این دسته از املاک نیز 3/ 0درصد پیش‌بینی شده و این یعنی حداکثر 70میلیون تومان مالیات سالانه باید پرداخت کنند. در مورد املاک 40 تا 60میلیارد تومانی نیز ضریب 4/ 0درصدی با نرخ مالیاتی حداکثر150میلیون تومانی در نظر گرفته شده است. در مورد املاک ابرلوکس بالای 60میلیارد تومان نیز کف متعارف مالیات سالانه در دنیا که حدود 5/ 0درصد ارزش روز ملک است و برای املاک ارزان‌قیمت در نظر گرفته می‌شود، پیش‌بینی شده که رقم آن بیش از 150میلیون تومان خواهد بود. /دنیای اقتصاد
ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چقدر شد؟
مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۲۳۴۰ میلیارد دلار برآورد‌ می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۲۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۶ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیتکوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  
 
قیمت دلار در صرافی های بانکی و مجاز
 
جدیدترین قیمت ها در بازار ارز نشان می دهد هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 26000 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 26526 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، اندکی کاهش یافته است.
 
خودنمایی روبل در برابر دلار و یورو
راشاتودی: جهش قیمت‌های انرژی در جهان نرخ ارز روسیه را تقویت کرده و باعث شده است نرخ برابری آن با دلار و یورو به بالاترین سطح در چند ماه اخیر برسد. روبل روسیه در معاملات روز چهارشنبه و تا ساعت ۱۳:۵۷ به وقت تهران، در نرخ برابری ۷۱.۸۱ واحد تثبیت شد و فاصله اندک خود را با نرخ ۷۱.۵۵۵ واحد ثبت شده در روز دوشنبه، که بالاترین سطح در ۴ ماه اخیر بود، حفظ کرد. نرخ برابری روبل با یورو تا این لحظه در ۸۳.۰۷ واحد تثبیت شد که به بالاترین نرخ خود از جولای ۲۰۲۰ تا کنون (۸۲.۷۵ واحد) نزدیک است. در همین زمان قیمت هر بشکه نفت خام برنت که بنچ‌مارک اصلی صادرات نفت خام روسیه است در ۸۲.۷۷ دلار باقی ماند. قیمت نفت خام برنت روز گذشته دوباره به ۸۴ دلار رسید که بالاترین قیمت در ۳ سال اخیر است. تحلیل‌گر پرومسویازبانک در یادداشتی به رویترز گفت: اگر افزایش قیمت‌های نفت خام به همین شکل ادامه داشته باشد نرخ برابری روبل با دلار حتی تا ۷۱.۵ واحد تقویت خواهد شد. روبل تنها ارز در بین ارزهای اقتصادهای در حال ظهور بود که در ماه سپتامبر نرخ خود در مقابل دلار را تقویت کرد.

افزایش ملایم طلای جهانی
قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی عقب نشینی دلار، اندکی افزایش یافت. بر این اساس؛ بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۶۰ دلار و ۹۱ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۶۱ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۷۵۹ دلار و ۳۰ سنت بسته شد. شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از ارزهای رقیب دنبال می کند، ۰.۲ درصد کاهش یافت و از بالاترین رکورد بیش از یک سال اخیر که روز سه شنبه ثبت کرده بود اندکی فاصله گرفت.

کمبود زغال‌سنگ هند را در معرض بحران انرژی قرار داد
به نقل از سی‌ان‌بی‌سی: چین تنها کشور آسیایی نیست که با بحران کمبود انرژی روبرو شده است؛ هند هم به علت کمبود زغال‌سنگ در آستانه یک بحران جدی انرژی قرار دارد. ذخایر زغال‌سنگ اکثر نیروگاه‌های زغال‌سنگی هند به شکلی بحرانی کاهش یافته است و این اتفاق درست در زمانی رخ داده که اقتصاد این کشور در حال رونق گرفتن است و تقاضا برای برق اوج خواهد گرفت. ۷۰ درصد برق تولیدی در هند از زغال‌سنگ به وجود می‌آید. داده‌های دولتی نشان می‌دهد که تا ۶ اکتبر ۸۰ درصد از ۱۳۵ نیروگاه زغال‌سنگی هند برای کمتر از ۸ روز ذخیره زغال‌سنگ داشتند و بیش از نیمی از این تعداد فقط زغال‌سنگ کافی برای ۲ روز را در اختیار داشتند. در مقایسه باید اشاره کرد در ۴ سال گذشته میانگین ذخایر زغال‌سنگی که این نیروگاه‌ها در اختیار داشته‌اند برای ۱۸ روز کاری کافی بوده است. هتال قندی، رئیس تحقیقات شرکت رتبه‌بندی کریسیل، که یکی از زیرمجموعه‌های اس‌اندپی گلوبال است، می‌گوید: تا ماه دسامبر این ذخایر به ۸ تا ۱۰ روز افزایش خواهند یافت اما هرگز به ۱۸ روز نزدیک هم نمی‌شوند. کاهش واردات زغال‌سنگ هم‌زمان با اختلالات به وجود آمده در زنجیره تأمین داخلی، در کنار تقاضای رو به افزایش، هند را با بحرانی جدی روبرو کرده است.

این سه کسب‌وکار از بند انحصار آزاد شدند!
مهر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سرانجام با رأی مثبت خود به برخی مواد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار، انحصار سه کسب‌وکار وکالت، سردفتری و کارشناس رسمی دادگستری را برطرف کردند.
در تبصره یک ماده ۶ طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار که امروز به تصویب نمایندگان رسید، آمده است که:

«کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده مکلفند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام نمایند. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰ درصد) امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند قبول اعلام شده و جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوطه معرفی می‌گردند. نظارت بر اجرای این تبصره برعهده وزیر دادگستری است و وزارت مزبور مکلف است در صورت استنکاف کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده از برگزاری آزمون، راساً به برگزاری آن اقدام کند»


به گزارش ایرنا

  • کوچ مستاجران به حاشیه شهرها

    کوچ مستاجران به حاشیه شهرها

    افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها برای پایتخت‌نشینان تصویب شد با فرا رسیدن فصل جابه‌جایی مستاجران و افزایش سرسام‌آور اجاره مسکن در هفته‌های اخیردستگاه‌های سیاست‌گذار بخش مسکن کنترل‌کننده بازارها و نهاد قانون‌گذاری به‌دنبال یافتن راه‌هایی هستند تا بازار اجاره مسکن از وضعیت کنونی رهایی یابد. بر همین اساس مجلس شورای اسلامی با هدف ساماندهی بازار، بررسی دوفوریت طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی را در دستور کار قرار داد و نمایندگان با ۱۵۰ رأی موافق با فوریت این طرح موافقت کردند.

  • خرید میلگرد از کارخانه به پروژه شما

    خرید میلگرد از کارخانه به پروژه شما

    با شناسایی نزدیک ترین کارخانه به محل پروژه، بیشترین سود را از پروژه‌هایتان داشته باشید. میلگردها به دو شکل ساده و آجدار تولید می‌شوند و برای صنایع مختلف، از جمله ساخت‌وساز یا صنایعی که به جوشکاری نیاز دارند، به کار می‌روند. میلگرد یکی از اصلی‌ترین محصولاتی است که کارخانه‌های فولاد در ایران تولید می‌کنند. پیمانکاران پروژه‌ها هنگام خرید میلگرد و برآورد بودجه مورد نیاز برای پروژه‌شان، به عوامل مختلفی توجه می‌کنند

  • ریزش ساختمان تجاری ۱۰ طبقه در آبادان

    ریزش ساختمان تجاری ۱۰ طبقه در آبادان

    سگ های زنده‌یاب و امدادگران هلال‌احمر اعزام شدند فرماندار آبادان هم گفت: آمار دقیقی از تلفات درحال حاضر وجود ندارد. تمامی دستگاه ها در منطقه حضور دارند و درحال انجام وظایف خود هستند. پساختمان درحال ساخت بوده و احتمال افزایش تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد. دستور تخلیه مناطق اطراف ساختمان داده شده است.

  •  شرط خانه‌دار شدن کارگران

    شرط خانه‌دار شدن کارگران

    عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار اولین شرط برای خانه دار شدن کارگران را داشتن امنیت شغلی آنها دانست و گفت: کارگری که قرارداد کارش موقت و سه ماهه و شش ماهه باشد چطور می تواند خانه ای را یکسال اجاره کند یا از عهده پرداخت اقساط وام مسکن برآید؟ علی اصلانی درباره پروژه ساخت ۴۰۰ هزار مسکن کارگری اظهار کرد: معتقدم ساخت سالی یک میلیون واحد مسکونی با شعار صورت نمی گیرد و باید در عمل به تولید مسکن روی آوریم.در حال حاضر شرایط برای ورود به طرح‌های مسکن دشوار است چون کارگران آورده ای ندارند و اگر داشته

  • قیمت آپارتمان تهران 1 خرداد

    قیمت آپارتمان تهران 1 خرداد

    قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران در 1 خرداد اعلام شد. جدول قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران | این منطقه سر به فلک کشید!

  • عمیق‌تر شدن فقر مسکن

    عمیق‌تر شدن فقر مسکن

    نیک نفس با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در شورای عالی مسکن، بیان کرد: با شناختی که از ساختار وزارت مسکن دارم، بعید می‌دانم که مقامی در این نهاد حضورداشته باشد که مانع تحقق محوری‌ترین وعده رئیس‌جمهور شود و آقای رئیسی توان برکناری او را نداشته باشد. رئیس‌جمهور در سومین جلسه شورای عالی مسکن در خصوص وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در طول 4 سال

  • هیزم در آتش گرانی مسکن

    هیزم در آتش گرانی مسکن

    عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس: دلالان مسکن هیزم در آتش گرانی کرایه خانه می‌ریزند چارچوب گذاری مجلس برای اجاره مسکن شاوردیان، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس از بررسی و چکش کاری طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره مسکن در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

  •  سورپرایز جدید دولت

    سورپرایز جدید دولت

    سورپرایز جدید دولت برای خریداران مسکن اجرای نهضت ملی مسکن تغییر کرد؟ قاسمی، وزیر راه و شهرسازی: اکنون در سطح کشور ۸ میلیون مستاجر داریم، حدود ۵۰ درصد از هزینه سبد خانوار مربوط به مسکن است که تصمیم داریم در این ۴ سال به طور میانگین سالانه یک میلیون واحد مسکن بسازیم. نهضت ملی مسکن طرحی برای اقشار با درآمد پایین است. نهضت ملی مسکن برای کسانی است که شرایط خاصی را همچون بیوگی، اعتیاد و ... داشته باشند.

  • ارزان‌ترین خانه‌های تهران

    ارزان‌ترین خانه‌های تهران

    به گزارش زنهار، قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • تسهیلات نوسازی بافت فرسوده

    تسهیلات نوسازی بافت فرسوده

    نحوه دریافت وام نوسازی بافت فرسوده متقاضیان باید چه شرایطی داشته باشند؟ بافت فرسوده قزوین مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت ۲ هزار و ۷۰۰ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد.

  • آغاز عملیات ساخت واحدهای مسکونی

    آغاز عملیات ساخت واحدهای مسکونی

    آغاز عملیات اجرایی ساخت بیش از ۲۴ هزار واحد مسکونی در سه شهر جدید اصفهان همزمان با سراسر کشور و با دستور رئیس جمهور، ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سه شهر جدید بهارستان، مجلسی و فولادشهر استان اصفهان آغاز شد. علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در جلسه ویدئو کنفرانسی شورای عالی مسکن، فرمان آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی تولید مسکن از سوی رئیس جمهور صادر شد، که از این میزان بیش از ۲۴ هزار واحد مربوط به شهرهای جدید استان اصفهان بود.

  • شوک به خریداران مسکن مهر

    شوک به خریداران مسکن مهر

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: آخر خرداد امسال پایان زمان دریافت کارت تقسیط مسکن مهر استان تهران است.

  • مصوبه مجلس برای کنترل اجاره بها

    مصوبه مجلس برای کنترل اجاره بها

    موجرها و مستاجرها بخوانند: مصوبه جدید مجلس برای کنترل اجاره بها نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌ بهای املاک مسکونی موافقت کردند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌ بهای املاک مسکونی موافقت کردند. در جلسه علنی چهارشنبه، علی خضریان نماینده تهران تقاضای بررسی دو فوریت طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌ بهای املاک مسکونی را مطرح کرد.

  •  طرح ساماندهی اجاره بهای املاک

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک

    تصویب دو فوریت طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی موافقت کردند. در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) علی خضریان نماینده تهران تقاضای بررسی دو فوریت طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌ بهای املاک مسکونی را مطرح کرد.

  • وام ۷۰۰ میلیون تومانی مسکن

    وام ۷۰۰ میلیون تومانی مسکن

    رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهاد افزایش سقف وام خرید مسکن به ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان در شهر تهران به شورای‌عالی مسکن خبر داد. پس از اوج گرفتن تنش‌های بازار مسکن و پیش بینی‌هایی که در زمینه آغاز دور جدید رشد قیمت‌ها در این بازار مطرح شده بود از برگزاری جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور و پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان و همچنین وام ودیعه ۱۰۰ میلیون تومانی خبر داده بود.

  • طرح نهضت ملی مسکن قزوین

    طرح نهضت ملی مسکن قزوین

    با دستور رئیس‌جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسمی به صورت ویدئوکنفرانس، طرح نهضت ملی مسکن در چند استان کشور از جمله قزوین آغاز شد. در این مراسم که با حضور هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان و اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن و جمعی از مدیران استان همراه بود، کلنگ ساخت ۱۸ هزار و ۱۷۰ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن استان قزوین به زمین زده شد.

  • دریافت پیامک مسکن مهر

    دریافت پیامک مسکن مهر

    اخیرا پیامکی با عنوان «متقاضی محترم خرید عرصه شما اجباری می باشد حضورا به واحد عرصه مراجعه نمایید». به برخی متقاضیان مسکن مهر شهر جدید پرند ارسال شده است. با توجه به این‌که قیمت فروش عرصه در حال حاضر به ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان رسیده، نگرانی‌هایی از این بابت ایجاد شد.

  •  افزایش اجاره بها

    افزایش اجاره بها

    خبر خوش برای مستاجران؛ اجاره بها فقط به این میزان افزایش خواهد یافت رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که اجاره بهای مسکن نباید بیشتر از ۲۵ درصد افزایش یابد،‌ گفت: بنگاه‌های املاک باید از وزارت راه مجوز فعالیت دریافت کنند.مسکن نیز مانند بسیاری چیزهای دیگر، یک بازار ملتهبی است. در این راستا جلساتی در ستاد تنظیم بازار برگزار شده و وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار مسکن به ستاد مذکور ارائه شده است.

  • قیمت آپارتمان سه‌شنبه ۲۷ /02/ ۱۴۰۱

    قیمت آپارتمان سه‌شنبه ۲۷ /02/ ۱۴۰۱

    قیمت آپارتمان در تهران با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید. براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش از مناطق ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کردیم.

  • آغاز طرح ساخت مسکن مدد جویان

    آغاز طرح ساخت مسکن مدد جویان

    ۵ باب منزل مسکونی برای ۵ خانواده مددجوی کمیته امداد شهرستان حمیدیه ساخته می‌شود. آئین آغاز طرح ساخت خانه برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی شهرستان حمیدیه، با حضور جمعی از مسئولان نهاد‌های حمایتی و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان ، برگزار شد .

  • 60 % مالکان از مصوبه اجاره بها تمکین دارند

    60 % مالکان از مصوبه اجاره بها تمکین...

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک: ۶۰ درصد مالکان از مصوبه سقف اجاره بها تمکین دارند رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه انعقاد قرارداد اجاره بالاتر از سقف تعیین شده ممنوع است، گفت: ۴۰ درصد صاحبخانه‌ها از این مصوبه تکمین ندارند و ۶۰ درصد اجاره نامه‌ها در محدوده سقف تعیین شده منعقد می‌شود.