بازار املاک / ویلا‌های ۸ تا ۱۰ میلیارد تومانی

ویلا‌های ۸ تا ۱۰ میلیارد تومانی

ویلا‌های ۸ تا ۱۰ میلیارد تومانی

بر اساس آگهی‌های منتشرشده در پلتفرم‌های مختلف، از ۳ میلیون و ۷۸۲ هزار آگهی خریدوفروش مسکن در دو استان گیلان و مازندران، ۲۱.۸ درصد از آن‌ها زیر ۱۰۰ متر، ۲۵.۷ درصد بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر، ۲۰.۷ درصد بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر، ۲۸.۹ درصد بالای ۳۰۰ متر و ۲.۹ درصد نیز بدون مشخصات متراژ بوده است. این متراژ بیانگر این موضوع است که سهم ویلا در این استان‌ها نسبتا بالا بوده و آپارتمان‌ها نیز با قواره‌های بیشتر ساخته می‌شود.

به جرات می‌توان گفت تراکم جمعیت و خانه‌سازی در بیشتر استان‌ها و شهر‌های کشور به حداکثر خود رسیده به‌طوری که در برخی مناطق زمین بایر زیادی باقی نمانده است. شهر‌های شمالی نیز از این امر مستثنی نیستند و این ساخت‌وساز‌ها تا جایی پیش رفته که در چندسال اخیر اغلب زمین‌های کشاورزی و باغات موجود در استان‌های شمالی به‌صورت قانونی یا غیرقانونی تخریب و به آپارتمان یا ویلا تبدیل شده‌اند. 

با توجه به ورود حجم بالای سرمایه‌گذاری‌ها به املاک و زمین‌های استان‌های شمالی از دیگر استان‌ها و ازجمله تهران؛ گرچه همچنان ویلاسازی ادامه دارد، اما روند ساخت‌وساز از ویلاسازی به آپارتمان‌سازی تغییر فاز داده است. از همین‌رو در سال‌های اخیر خرید زمین در استان‌های شمال به میزان قابل‌توجهی مورد استقبال قرار گرفته است که علت آن علاوه‌بر پتانسیل رشدپذیری اقتصادی که شهر‌های شمالی دارند، آب‌وهوای مطلوب این شهر‌ها نیز است که موجب شده افراد زیادی تمایل به خرید زمین یا ملک در این منطقه از کشور داشته باشند. آمار‌ها نشان می‌دهد در برخی شهر‌های گیلان و مازندران قیمت‌های ۳۰ میلیون تومان برای آپارتمان و ۳۶ میلیون تومان برای واحد‌های تجاری آگهی می‌شود که چندین‌برابر قیمت سال‌های قبل است.


۳۶ میلیون تومان یک‌متر مغازه در شمال!

افزایش تقاضای سکونت در استان‌های شمالی کشور موجب افزایش قیمت املاک در این منطقه شده است به‌طوری که در شش‌ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان‌های مازندران و گیلان شاهد افزایش متوسط قیمت‌های املاک هستیم؛ اما در همین مدت زمان در استان گلستان افزایش قیمت در این حوزه را داشته‌ایم. قیمت املاک مسکونی گلستان از دو استان دیگر گران‌تر است به‌طوری که براساس آمار اعلام‌شده ازسوی موتور جست‌وجوی ملک‌رادار، گلستان با متوسط قیمتی هر مترمربع ۸ میلیون و ۹۶۱ هزار تومان به گران‌ترین استان میان استان‌های شمالی تبدیل شده است. ازسوی دیگر گیلان با متوسط قیمتی هر مترمربع ۸ میلیون و ۵۰۲ هزار تومان و مازندران با قیمت متوسط هر مترمربع ۸ میلیون و ۴۷۸ هزار تومان به‌ترتیب در رتبه‌های پایین‌تر از گلستان از نظر قیمتی جای گرفته‌اند.

درمقابل املاک اداری و تجاری استان گیلان با فاصله کمی از استان مازندران در صدر قیمت‌ها قرار دارد. با وجود این، متوسط قیمت‌های ثبت‌شده در آگهی‌های استان مازندران از نیمه اول امسال فاصله خود را با استان گیلان کمتر کرده است. در این حوزه گلستان با قیمت هر مترمربع ۲۴ میلیون و ۴۹۴ هزار تومان پایین‌تر از دو استان شمالی جای گرفته است. مازندران با متوسط قیمتی هر مترمربع ۳۵ میلیون و ۳۶۸ هزار تومان قرار دارد و گیلان با ۳۶ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان گران‌ترین قیمت هر مترمربع از املاک اداری را به‌خود اختصاص داده است.


خانه متری ۳۰ میلیون تومان!

نگاهی به قیمت‌های آپارتمان و ویلا در استان گیلان نشان می‌دهد بالاترین قیمت ویلا مربوط به لنگرود، اطاقور، شلمان و کومله با ۸.۴ میلیون تومان به‌ازای هر متر و بندرانزلی با ۸.۱ میلیون تومان است. لاهیجان، سیاهکل، دیلمان و رودبنه با ۷.۴ میلیون تومان و رودسر، املش، کلاچای، رانکوه و واجارگاه با ۶.۷ میلیون تومان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. ارزان‌ترین ویلا‌ها هم مربوط به صومعه‌سرا، ماسال، گوراب‌زرمیخ و مرجقل است که هر متر ویلا ۳/۳ میلیون تومان آگهی شده است. رضوانشهر و پره‌سر با ۳.۵ و فومن، شفت و ماسوله با ۴/۴ میلیون تومان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. درخصوص قیمت آپارتمان‌ها نیز، بالاترین قیمت آگهی‌های استان گیلان مربوط به لاهیجان، سیاهکل، دیلمان و رودبنه با ۱۸.۱ میلیون تومان و رشت با ۱۵.۱ میلیون تومان است. رودبار با ۸.۵ میلیون تومان و تالش، اسالم و لیساربالاده با ۸.۶ میلیون تومان کمترین قیمت را بین شهر‌های این استان دارند. روند قیمتی املاک در استان گیلان صعودی است و با افزایش قیمت ملک در این استان‌ها نرخ اجاره‌بها نیز دستخوش افزایش شده است. به این ترتیب میانگین خرید هر مترمربع ویلا در استان گیلان ۵ میلیون تومان و میانگین قیمت برای هر مترمربع آپارتمان در این استان ۱۱ میلیون تومان است.

املاک ویلایی موجود در سلمانشهر، کلارآباد و عباس‌آباد با فاصله زیادی از مناطق دیگر این استان، گران‌ترین املاک در شهر‌های استان مازندران محسوب می‌شوند به‌طوری که متوسط قیمت خرید هر مترمربع ویلا در این شهر‌ها که گران‌ترین شهر‌های این استان هستند بیش از ۲۱ میلیون تومان است. همچنین متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهر‌های چاف و چمخاله در این استان نزدیک به ۳۰ میلیون تومان است. ارزان‌قیمت‌ترین ویلا در این استان مربوط به شهر چمستان با متری ۵ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان است. در استان مازندران گران‌ترین آپارتمان‌ها مربوط به چاف و چمخاله با ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. پس از آن سلمان‌شهر، کلارآباد و عباس‌آباد با میانگین متری ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. علاوه‌بر آن ارزان‌ترین آپارتمان‌های این استان در شهر‌های نکا و سورک قرار دارد که متوسط قیمت هر مترمربع در آن‌ها ۷ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان است. با توجه به ارقام اعلامی میانگین قیمت برای خرید ویلا در استان مازندران ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و برای خرید آپارتمان ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.


افزایش ۹۸ درصدی قیمت زمین

با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم در کشور اغلب افراد تمایل به سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف دارند که زمین یکی از آنهاست. در شهر‌های شمالی نیز رایج‌ترین نوع سرمایه‌گذاری در چندسال اخیر مربوط به خرید باغ و زمین بوده چراکه با چنین سرمایه‌گذاری‌ای نه‌تن‌ها سرمایه‌گذاران کسب سود می‌کنند بلکه می‌توانند برای زمان فراغت نیز از این اماکن استفاده کنند. آمار‌ها نشان می‌دهد حجم خریدوفروش باغ و زمین در استان‌های شمالی کشور در شش‌ماهه ابتدایی سال حدود ۳.۳۳ درصد رشد داشته است. همچنین قیمت خرید باغ و زمین در استان‌های مازندران و گلستان در مقایسه با املاک مسکونی نیز رشد بیشتری را تجربه کرده است درحالی که در استان گیلان، املاک مسکونی نسبت به باغ و زمین دستخوش افزایش قیمت بالاتری بوده و علاوه‌بر آن متوسط افزایش قیمت باغ و زمین در استان گلستان ۸۹ درصد، استان گیلان ۹۴ درصد و استان مازندران ۹۸ درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته رسیده است. با نگاهی به آگهی‌های موجود در برخی پلتفرم‌ها می‌توان دریافت که از هر ٣باغ و زمین آگهی‌شده در شمال کشور، یکی از آن‌ها را می‌توان با ٥٠٠میلیون تومان خریداری کرد.

از همین‌رو مازندران با متوسط قیمت هر مترمربع ۴ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۶۰۰ تومان در رده گران‌ترین و استان گلستان با متوسط قیمت هر مترمربع ۲ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۱۰۰ تومان ارزان‌ترین باغات و زمین را در شهر‌های شمالی عرضه می‌کند. براساس آماری که پلتفرم شیپور از شش‌ماهه ابتدایی سال جاری ارائه کرده، مازندران با ۹۸ درصد رشد قیمتی در هر مترمربع بالاترین رشد قیمت برای سرمایه‌گذاران بین استان‌های شمالی محسوب می‌شود که بیشترین میزان عرضه در شمال کشور (استان‌های گیلان، گلستان و مازندران) نیز در همین استان قرار گرفته است.


ویلا‌های ۸ تا ۱۰ میلیارد تومانی

بر اساس آگهی‌های منتشرشده در پلتفرم‌های مختلف، از ۳ میلیون و ۷۸۲ هزار آگهی خریدوفروش مسکن در دو استان گیلان و مازندران، ۲۱.۸ درصد از آن‌ها زیر ۱۰۰ متر، ۲۵.۷ درصد بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر، ۲۰.۷ درصد بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر، ۲۸.۹ درصد بالای ۳۰۰ متر و ۲.۹ درصد نیز بدون مشخصات متراژ بوده است. این متراژ بیانگر این موضوع است که سهم ویلا در این استان‌ها نسبتا بالا بوده و آپارتمان‌ها نیز با قواره‌های بیشتر ساخته می‌شود. با احتساب ویلا‌های بالای ۳۰۰ متر، در هر دو استان شمالی آگهی‌های بالای ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان به تعداد زیادی دیده می‌شود؛ ارقامی که در سال‌های قبل نصف این مقدار هم نبود.

منبع: روزنامه فرهیختگان

  • قیمت آپارتمان امروز ۵ شهریور ۱۴۰۱

    قیمت آپارتمان امروز ۵ شهریور ۱۴۰۱

    بر اساس بررسی‌های میدانی برای قیمت مسکن در تهران، مشاورین املاک سطح شهر قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را به شرح جدول زیر اعلام کردند.

  • اختصاص 197 هکتار زمین در آلونی...

    اختصاص 197 هکتار زمین در آلونی...

    مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۹۷ هکتار از اراضی ملی خارج از محدوده شهر «آلونی» برای ساخت مسکن طرح نهضت ملی اختصاص یافت. ۱۹۷ هکتار از اراضی ملی خارج از محدوده شهر آلونی برای ساخت مسکن طرح نهضت ملی اختصاص یافت. همزمان با هفته دولت کلنگ احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن و مجتمع ادارات در اراضی شهرستان خانمیرزا به زمین زده شد.با مصوبه شورای مسکن استان و پس از انجام آزمایشات ژئوتکنیک و مکانیک خاک، ۱۹۷ هکتار اراضی توسط منابع طبیعی تحویل راه و شهرسازی شد.

  • بازار مسکن رفت به خواب رکود

    بازار مسکن رفت به خواب رکود

    در حالی که از ابتدای اردیبهشت تا پایان تیرماه بازار مسکن پایتخت با افزایش نسبی معاملات همراه بود، مرداد ماه وضعیت بازار مسکن تحت‌تاثیر دو عامل دستخوش تغییر شد. تغییری که به واسطه آن، فروش در بازار مسکن را در چند هفته اخیر دشوارتر از ماه‌های پیش از آن کرد. با شروع شهریور ماه نیز از آنجا که هنوز از تاثیرگذاری عوامل رکودزا در بازار مسکن به طور محسوس کاسته نشده. فعلا تغییر محسوسی پیرامون وضعیت بازار مسکن به چشم نمی‌آید.

  • قیمت آپارتمان در تهران_دوم شهریور ۱۴۰۱

    قیمت آپارتمان در تهران_دوم شهریور ۱۴۰۱

    قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید. براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش از مناطق ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کردیم.

  • خانه الان بخریم یا بعد از توافق احتمالی

    خانه الان بخریم یا بعد از توافق احتمالی

    پیش‌ بینی قیمت مسکن یک کارشناس اقتصادی مسکن از ثبات قیمت مسکن تا یکسال آینده خبر داد و گفت: بحث توافق احتمالی یا حتی عدم توافق مذاکرات و برجام در حال حاضر تاثیر خاصی روی قیمت مسکن و زمین نخواهد داشت وضعیت بازار مسکن مانند بازار ارز و سکه نیست که با کوچکترین خبری از برجام تحت تاثیر قرار گیرد. مسکن به یکی از موضوعات پر از دغدغه و بحث برانگیز برای اکثر خانواده‌ها تبدیل شده است.

  • 316 واحد مسکونی در نیکشهر افتتاح می‌شود

    316 واحد مسکونی در نیکشهر افتتاح می‌شود

    316 واحد مسکونی طی هفته دولت در نیکشهر افتتاح می‌شود فرماندار نیکشهر گفت: 316 واحد مسکونی با هزینه 316 میلیارد ریال در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید. مجیب حسنی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 316 واحد مسکونی با هزینه 316 میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

  • قیمت دلار در فردای احیای برجام

    قیمت دلار در فردای احیای برجام

    به سقوط قیمت ارز خوشبین باشیم؟ یک کارشناس بازار ارز معتقد است: ممکن است توافقات و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده و آزادی فروش نفت بتواند به طور موقت و مانند یک مسکن بر روی اقتصاد کشور اثر بگذارد، ولی درمان اصلی نیست.علی‌اصغر سمیعی در یادداشتی درباره قیمت احتمالی ارز پس از توافق برجام . با اینکه برجام و توافقات احتمالی می‌تواند توانایی‌های مالی بانک مرکزی را افزایش دهد، ولی آمدن مقداری پول به خزانه کشور نمی‌تواند بر واقعیت‌های اقتصادی اثر جدی بگذارد.

  • تحویل 2 هزار واحد مسکن در دهه فجر

    تحویل 2 هزار واحد مسکن در دهه فجر

    تحویل 2 هزار واحد مسکن در سیستان و بلوچستان طی دهه فجر مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی از تحویل 2 هزار واحد مسکن در سیستان و بلوچستان طی دهه فجر خبر داد. حسین مذنب مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در سفر به سیستان و بلوچستان از پروژه های نهضت مسکن در سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

  • تفاهم نامه سازمان ملي زمين و مسکن و وزارت دفاع

    تفاهم نامه سازمان ملي زمين و مسکن و...

    تفاهم نامه سازمان ملي زمين و مسکن و وزارت دفاع براي ساخت 500 هزار واحد مسکوني زمین‌های در اختیار ستاد کل نیرو‌های مسلح قابلیت ساخت 500 هزار واحد مسکونی را دارد که این میزان، بخش قابل توجهی از اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن را شامل می‌شود.

  • حداقل هزینه‌های زندگی چقدر است؟

    حداقل هزینه‌های زندگی چقدر است؟

    هزینه زندگی کارگران و بازنشستگان ماهی چند؟ اجاره خانه در تهران و کلانشهرها یک معضل است؛ الان در تهران، وقتی مبلغ رهن را در نظر بگیریم، متوسط اجاره خانه ده تا ۱۲ میلیون تومان است؛ هزینه‌های آموزش و درمان و حمل و نقل هم سرسام‌آور است. «ساده زندگی می‌کنیم، در همین رشت شهریه‌ی یک ترم مدرسه غیرانتفاعی، نوزده میلیون تومان است اما ما که بچه‌هایمان را نمی‌توانیم به این مدارس بفرستیم. اگر خرید کنیم فقط از تره‌بار؛ تره‌بار هر کیلو میوه زیر ۲۵ هزار تومان نیست

  • رواج پدیده تازه در بازار مسکن

    رواج پدیده تازه در بازار مسکن

    بازار مسکن برخلاف بازارهای مالی هم‌چنان در رکود به سر می‌برد. در هفته‌های اخیر بسیاری از معاملات مسکن چه از سوی خریدار و چه از سوی فروشنده فسخ شده است. دلیل فسخ قراردادهای مسکن چیست و آیا تعیین تکلیف برجام، به رکود بازار خاتمه می‌دهد؟ برخی از واسطه‌های ملکی عدم قطعیت در مذاکرات برجام باعث شده در چند ماه اخیر معاملات بازار مسکن راکد باقی بماند. این رکود با توجه به شروع دور جدید مذاکرات وین سنگین‌تر حس می‌شود.

  • ارزان‌ترین و گران‌ترین شهر برای خرید خانه در آمریکا

    ارزان‌ترین و گران‌ترین شهر برای خرید...

    با چه حقوقی در آمریکا صاحبخانه شویم؟ در شهر نیویورک، یک فرد برای خرید خانه باید حداقل حسابی شش رقمی داشته‌باشد، اما در کلیولند فرد آمریکایی می‌تواند با درآمد سالانه کمی بیش از ۴۵۰۰۰ دلار صاحب‌خانه شود. بررسی‌ها حاکی از آن است که شهروند آمریکایی برای خرید خانه حداقل به درآمد سالانه ۴۵ هزار دلار نیاز دارد.

  • بی رغبتی سرمایه گذار بازار مسکن

    بی رغبتی سرمایه گذار بازار مسکن

    عضو کمیسیون عمران مجلس با بازار مطرح کرد بی رغبتی سرمایه گذار به دلیل عوارض ۶۰ درصدی ساخت و ساز مسکن چندین برابر شدن نرخ بیمه ساختمانی عضو کمیسیون عمران مجلس درباره رکود و کاهش ساخت مسکن امسال شهرداری ها در کلان شهرها عوارض ساخت و ساز را بیش از ۶۰ درصد و گاهی اوقات بیش از صد درصد افزایش داده اند.

  • هزینه اجاره خانه های لوکس در تهران

    هزینه اجاره خانه های لوکس در تهران

    آپارتمان های لوکس محله های شمالی پایتخت همیشه مشتری‌های خاص خود را دارند و چندان تابع فضای کلی بازار مسکن در تهران نیست. این روزها پیدا کردن آپارتمان نقلی در یک محله متوسط با مبلغ اجاره زیر ۵ میلیون تومان دشوار است. این درحالی است که اجاره‌های پیشنهادی نسبتی با حداقل حقوق مصوب ندارد. افزایش قیمت‌ها به گونه‌ای بود که سران سه قوه بسته‌ای حمایتی را برای مهار قیمت اجاره مصوب کردند.

  • طرحی پایین آوردن قیمت خانه

    طرحی پایین آوردن قیمت خانه

    نماینده مجلس با انتقاد از وضعیت نامناسب اجاره‌بهای مسکن در کشور گفت: نهضت ملی مسکن طرح خوبی است که به تعادل عرضه و تقاضا کمک می‌کند. اجرای قانون جهش تولید مسکن به صورت کلی بسیار مفید است اما متاسفانه در استان سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه سیستان با وجود قریب به ۵۰۰ هزار نفر جمعیت اتفاق خاصی در حوزه ساخت مسکن رخ نداده و تنها تعدادی زمین در منطقه ای نامناسب برای این امر شناسایی شده است.

  • واگذاری واحدهای مسکونی به خبرنگاران

    واگذاری واحدهای مسکونی به خبرنگاران

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه توضیحاتی درباره جزئیات پرداخت وام خرید کالا از طریق کارت اعتباری ویژه خبرنگاران، از رایزنی برای واگذاری ۱۴ هزار مسکن ویژه خبرنگاران خبر داد. وزیر ارشاد با اشاره به فعالیت حدود ۱۷ هزار فعال رسانه‌ای در کشور و تلاش دولت برای بهره‌مندی آنان از زیرساخت‌های لازم فعالیت حرفه‌ای تاکنون بسته اینترنت هدیه روز خبرنگار برای ۱۲ هزار نفر تخصیص یافته و سایر خبرنگارانی که تاکنون مشمول دریافت این بسته اینترنت نشده‌اند با تکمیل مدارک می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

  • سند خانه بیاورید وام اجاره بگیرید

    سند خانه بیاورید وام اجاره بگیرید

    بهانه تراشی برخی بانک‌ها در پرداخت وام اجاره در شرایطی که تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از اوایل خردادماه امسال ابلاغ شده، بنا به گفته برخی متقاضیان در نقاط مختلف کشور، برخی بانک‌ها به بهانه نداشتن ابلاغیه و بخشنامه از پرداخت این وام خودداری می‌کنند. برخی مستاجران هم می‌گویند که بانک به آنها گفته کپی سند خانه یا خودرو متعلق به خود را بیاورید تا بدانیم توانایی پرداخت وام اجاره را دارید.

  • خانه های حسینی برای حمایت از مستاجران

    خانه های حسینی برای حمایت از مستاجران

    راه اندازی پویش خانه های حسینی برای حمایت از مستاجران یکی از مهم ترین فعالیت های این روزهای بنیاد راه اندازی پویش خانه های حسینی است که در آن، مستاجر متعهد می شود در ازای تخفیفی که از صاحب خانه می گیرد. به صورت مستمر در خانه ای که اجاره کرده، مراسم روضه برپا کند یا زیارت عاشورا بخواند و یا خانم خانه برای کودکان کلاس قرآن و نهج البلاغه داشته باشد.

  • بازار مسکن مقداری از تب و تاب افتاد

    بازار مسکن مقداری از تب و تاب افتاد

    مشاوران املاک شهر تهران از کاهش هیجانات بازار مسکن در مردادماه خبر می‌دهند. پس از یک دوره التهاب در چهار ماهه ابتدای سال جاری به نظر می‌رسد بازار ملک به ثبات نسبی رسیده و اطلاعات غیرسمی نشان می‌دهد سرعت رشد قیمت نسبت به ماه گذشته نصف شده است. انتظارات تورمی در بازار مسکن تا حدودی کاهش یافته و فعالان بازار می‌گویند که اثر ریسکهای غیراقتصادی در بازار کمرنگ شده است.

  • مبلغ وام مسکن نخبگان مشخص شد

    مبلغ وام مسکن نخبگان مشخص شد

    عضو هیئت مدیره بانک مسکن از افزایش وام مسکن نخبگان و استعدادهای برتر به ۶۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله خبر داد. باتوجه به نقش مسکن در ایجاد آرامش خانوار و تأکید مدیران ارشد بانک درخصوص حمایت از موضوع تهیه مسکن، سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن نخبگان و استعدادهای برتر به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

  • قیمت نجومی مسکن ملی چه کسانی سود کردند؟

    قیمت نجومی مسکن ملی چه کسانی سود کردند؟

    قیمت مسکن از ابتدا تا به امروز با نوسان زیادی همراه شده است که این مهم برای بسیاری از متقاضیان دردسرهای مالی زیادی را به وجود آورده است. باتوجه به آخرین قیمت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن که چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شده، اگر بعضی واحدها با همین نرخ به دست متقاضیان برسد قیمت یک واحد ۶۰ متری این پروژه ۲۸۲ میلیون تومان خواهد بود؛ البته برخی سازندگان مدعی هستند که به دلیل رشد قیمت نهاده‌های ساختمانی قیمت هر متر به حدود ۸ میلیون تومان رسیده .....