بازار املاک / سامانه خودنویس، قیمت‌های اجاره را کاهش می‌دهد

سامانه خودنویس، قیمت‌های اجاره را کاهش می‌دهد

سامانه خودنویس، قیمت‌های اجاره را کاهش می‌دهد

کارشناس بازار مسکن گفت: با اجرایی شدن سامانه خودنویس از سال گذشته، قیمت‌های اجاره در فصل جابه‌جایی کاهش یافته است.

 بازار اجاره مسکن 

 هاشم کاظمی کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه سامانه خودنویس از سال گذشته که اجرایی شده توانسته است بازار اجاره مسکن را به ثبات برساند، گفت: متاسفانه بازار اجاره مسکن در سال‌های گذشته درگیر ورود دلالان و سوداگران بوده که همین امر خود باعث شده بود که نرخ‌های اجاره مسکن افزایش یابد و بازار درگیر حق الزحمه‌های نجومی شود.

وی افزود: از سال گذشته همزمان با راه اندازی سامانه خودنویس بازار اجاره مسکن به ثبات رسیده و امسال هم با تکمیل این سامانه و انتقال مشاوران املاک به این سامانه به طور قطع بازار اجاره مسکن با آرامش بیشتری همراه خواهد بود.


کاظمی بیان کرد: بازار اجاره مسکن که از ماه آینده کم کم جان می‌گیرد، با راه اندازی سامانه خودنویس و همکاری سکو‌های اینترنتی آگهی دهنده با این سامانه به طور قطع بازار آرام تری را نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.
وی توضیح داد: ثبت اجاره در سامانه خودنویس رشد ۴۰ درصدی داشته است که با ورود به فصل اجاره هم به طور قطع میزان استفاده از این سامانه بیش از گذشته خواهد شد.گفتنی است؛ طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی با توجه به اینکه از طریق سامانه خودنویس به سامانه‌های دیگری نیز دسترسی داریم، استعلام اولیه‌ای از اصالت ملک انجام می‌شود. همچنین افراد از طریق درگاه «دولت من» وارد شده و احراز هویت می‌شوند.

  • مبلغ وام مسکن نخبگان مشخص شد

    مبلغ وام مسکن نخبگان مشخص شد

    عضو هیئت مدیره بانک مسکن از افزایش وام مسکن نخبگان و استعدادهای برتر به ۶۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله خبر داد. باتوجه به نقش مسکن در ایجاد آرامش خانوار و تأکید مدیران ارشد بانک درخصوص حمایت از موضوع تهیه مسکن، سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن نخبگان و استعدادهای برتر به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

  • قیمت نجومی مسکن ملی چه کسانی سود کردند؟

    قیمت نجومی مسکن ملی چه کسانی سود کردند؟

    قیمت مسکن از ابتدا تا به امروز با نوسان زیادی همراه شده است که این مهم برای بسیاری از متقاضیان دردسرهای مالی زیادی را به وجود آورده است. باتوجه به آخرین قیمت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن که چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شده، اگر بعضی واحدها با همین نرخ به دست متقاضیان برسد قیمت یک واحد ۶۰ متری این پروژه ۲۸۲ میلیون تومان خواهد بود؛ البته برخی سازندگان مدعی هستند که به دلیل رشد قیمت نهاده‌های ساختمانی قیمت هر متر به حدود ۸ میلیون تومان رسیده .....

  • تفاهم قرارگاه خاتم برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن

    تفاهم قرارگاه خاتم برای ساخت ۱۰۰ هزار...

    این قرارگاه در حال حاضر ۳۱۵ طرح فعال در سطح کشور دارد.مشکلات و چالش‌ها آن‌ها و همچنین بازدید از سامانه‌های جدید کنترل طرح این قرارگاه برگزار شد.سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در حال حاضر ۸ هلدینگ تخصصی داشته که ۴۰ گرایش در زیر مجموعه آن‌ها فعال است. این قرارگاه هم اکنون دارای ۵۳ هزار نیروی سازمانی و ۱۵۰ هزار نیروی شرکتی و دارای ۱۳ هزار ماشین آلات است و ۳۱۵ پروژه فعال در سطح کشور دارد.

  • جنوب ایران لرزید

    جنوب ایران لرزید

    زلزله به بزرگی ۴.۴ ریشتر استان کرمان را لرزاند. صبح امروز (دوشنبه) در منطقه هجدک از توابع این استان هیچگونه خسارت مالی و جانی نداشته است. هجدک در خارج از مناطق مسکونی بوده است افزود: تیم های ارزیاب در حال بررسی روستاهای اطراف کانون زلزه هستند.

  • فاکتورهایی که بر قیمت نهایی ساختمان تاثیرگذارند

    فاکتورهایی که بر قیمت نهایی ساختمان...

    عوامل متعددی در افزایش قیمت خانه موثر می باشد که یکی از مهمترین این عوامل تغییرات قیمتی مقاطع فولادی مورد استفاده در ساختمان است. به طور کلی هرچقدر این مقاطع بیشتر بوده و ساختمان نیز مقاومت تر باشد، اصولا قیمت تمام شده ی آن بالاتر در نظر گرفته خواهد شد. جدای این مساله پرسش اینجاست که چه عواملی بر قیمت مقاطع فولادی موثر می باشد ؟

  • طرح شهرسازی پیکانشهر در مرحله تصویب

    طرح شهرسازی پیکانشهر در مرحله تصویب

    طرح شهرسازی شهرک قدیمی و ناپایدار پیکانشهر در مرحله تصویب قرار دارد سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از تهیه طرح شهرسازی برای بازآفرینی و ارتقای کیفیت زندگی شهرک قدیمی و ناپایدار پیکانشهر خبر داد. مهدی هدایت در حاشیه بازدید از شهرک پیکانشهر در منطقه 22 با بیان این که سابقه ساخت این مجموعه مسکونی به سال 1384 برمی‌گردد.

  • خوش بینی بهبود وضعیت مسکن در کشور

    خوش بینی بهبود وضعیت مسکن در کشور

    محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تامین نیازهای متقاضیان بخش مسکن با کمک مردم شدنی است. معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های دولت در زمینه اختصاص زمین و تامین منابع مالی تاکید کرد: پشتیبانی و حمایت از تشکل‌ها و کانون‌های ساخت و ساز مسکن در کشور از وظایف جدی دولت در راستای تحقق ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده است.

  • افزایش قراردادهای پنهانی در بازار مسکن

    افزایش قراردادهای پنهانی در بازار مسکن

    کاهش اجاره منوط به افت قیمت است گرگان- صنعتی، رئیس اتحادیه املاک گرگان گفت: با توجه به تعیین سقف اجاره بها و افزایش قیمت مسکن، قراردادهای پنهانی بین صاحبان املاک و موجرها افزایش یافته است. با توجه به تعیین سقف برای اجاره بها و افزایش قیمت مسکن، قراردادهای پنهانی بین صاحبان املاک و موجرها افزایش یافته است.

  • ضرورت افزایش سقف تسهیلات بانکی

    ضرورت افزایش سقف تسهیلات بانکی

    نهضت ملی مسکن متقاضیان توان آورده بیشتر ندارند گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به تورم عمومی و افزایش ۷۰ درصدی قیمت نهاده های مسکن، گفت که ضرورت دارد تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن افزایش یابد. بیشتر متقاضیان واحدهای پروژه نهضت ملی مسکن از پرداخت هزینه های این طرح ناتوان و با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

  •  جدیدترین قیمت آپارتمان در تهران

    جدیدترین قیمت آپارتمان در تهران

    ۱۹ میلیارد ناقابل برای این خانه در نیاوران براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش از مناطق ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۴۳ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۶۰ متر گردآوری کردیم.

  • قیمت مصالح ساختمانی در دولت سیزدهم چقدر بالا رفت؟

    قیمت مصالح ساختمانی در دولت سیزدهم چقدر...

    مرکز آمار ایران تازه‌ترین آمار رسمی درباره تحولات قیمت مصالح ساختمانی در تهران را منتشر کرد. این آمار مربوط به تغییرات قیمت مصالح و نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در بهار۱۴۰۱ است.

  • تخریب ۲۳۹ واحد مسکونی در یزد

    تخریب ۲۳۹ واحد مسکونی در یزد

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد: ۲۳۹ واحد مسکونی در یزد نیاز به احداث داشته و هزار و ۹۷۰ واحد هم باید تعمیر شوند. محمدعلی ملک زاده گفت: تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ واحد در سامانه اعلام خسارت سیل ثبت نام کردند که ۲ هزار و ۲۰۰ واحد توسط ارزیاب اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارزیابی شده است.تخریب ۲۳۹ واحد مسکونی بر اثر سیل در یزد ۲۳۹ واحد بر اثر سیل تخریب شده و نیاز به احداث دارند. هزار و ۹۷۰ واحد هم در حوزه تعمیر سطح یک تا سه ارزیابی شده و وسایل زندگی قریب به ۸۰۰ واحد هم آسیب دیده است.

  • کاهش هزینه وام مسکن

    کاهش هزینه وام مسکن

    روند کاهشی هزینه وام مسکن ادامه دارد و در حالی که متاهل‌های ساکن پایتخت حدود ۱۰ روز قبل برای اخذ این وام باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت می‌کردند، اکنون باید بیش از ۱۲۹ میلیون تومان پرداخت کنند.

  • عرضه املاک شهرداري تهران در بورس کالا

    عرضه املاک شهرداري تهران در بورس کالا

    عرضه املاک شهرداري تهران در بورس کالاخبرگزاری آریا-مدیریت پذیرش بورس کالای ایران از عرضه دو ملک متعلق به شهرداری تهران در بورس کالا خبر داده است. بر اساس اطلاعیه بورس کالا؛ دو واحد آپارتمان مسکونی متعلق به شهرداری تهران پس از بررسی مدارک و مستندات در سیصد و چهل و نهمین جلسه کمیته عرضه 11 مردادماه جاری مورد تصویب قرار گرفت.

  • مقاوم‌سازی ۶۳ هزار واحد مسکن

    مقاوم‌سازی ۶۳ هزار واحد مسکن

    ۱۰۳ هزار واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد که ۶۳ هزارو ۹۰۰ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی مقاوم سازی شده است. مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گفت: ۱۰۳ هزار واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد که ۶۳ هزارو ۹۰۰ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی مقاوم سازی شدهمقاوم‌سازی ۶۳ درصد منازل روستاییان خراسان‌شمالی است.

  • شرایط دریافت وام بانکی جدید

    شرایط دریافت وام بانکی جدید

    شرایط دریافت وام بانکی جدید برای این افراد مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی جزئیات نحوه پرداخت تسهیلات جهش تولید مسکن از سوی بانک‌ها را تشریح کرد. وام بانکی مجموعه ای از وام های مختلف را شامل میشود . وام بانکی و دریافت آن با توجه به نوع بانک نوع وام و مبلغ آن میتواند شرایط متفاوتی داشته باشد . وام بانکی شامل وام ازدواج، وام تسهیلات مسکن، وام اجاره مسکن، وام تعمیرات، وام هایی برای راه اندازی کسب کارهای متفاوت است.

  •  اختلاف آماری بانک مرکزی و مرکز آمار ایران

    اختلاف آماری بانک مرکزی و مرکز آمار...

    علت اختلاف آماری بانک مرکزی و مرکز آمار ایران بر سر قیمت مسکن چیست؟ سازمان برنامه و بودجه در توضیح اختلاف آمار مرکز آمار ایران و بانک مرکزی در خصوص بازار مسکن اعلام کرد مرکز آمار ایران به ارائه ۲ نوع میانگین قیمت (حسابی و موزون) می‌پردازد، در حالی که گزارش تهیه شده توسط بانک مرکزی تنها شامل میانگین حسابی می‌باشد.

  • الحاق160 هکتار زمین به شهر زنجان

    الحاق160 هکتار زمین به شهر زنجان

    واگذاری زمین لیل‌آباد به راه و شهرسازی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به مصوبه مولدسازی و الحاق اراضی 160 هکتاری شهری زنجان گفت: منابع ایجاد شده ناشی از این مولدسازی برای فراهم کردن زیرساخت‌‌ها و دیگر نیازهای ایجاد شده ناشی از احداث واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن هزینه خواهد شد.

  • ۶۰۱ واحد مسکونی در کرمان نیازمند بازسازی

    ۶۰۱ واحد مسکونی در کرمان نیازمند...

    در بارش‌ها و سیل‌های اخیر در استان کرمان ۶۰۱ واحد مسکونی نیازمند احداث و هزار و ۱۸۹ واحد نیازمند تعمیر است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کرمان، علی‌اکبر سلطانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در بازدید از آواربرداری واحد‌های مسکونی مناطق سیل‌زده استان اظهار داشت: هزار و ۱۸۹ واحد مسکونی روستایی و شهری در سیلاب‌های اخیر آسیب دیده و نیازمند تعمیر است و بر اثر آب گرفتگی‌ها در اثر سیل اخیر به لوازم خانگی ۲ هزار و ۱۸۶ واحد مسکونی شهری و روستایی نیز خسارات وارد شده است.

  • با پول ۲۰۶ خانه ۱۰۶ متر در تهران بخرید

    با پول ۲۰۶ خانه ۱۰۶ متر در تهران بخرید

    در حالی که قیمت پژو ۲۰۶ به قیمت ۳۰۰ میلیون رسیده، که با این پول در سال ۹۷ می شد یک خانه در مناطف مختلف تهران خریداری کرد. بر اساس اطلاعات مرکز آمار در بهار سال ۱۳۹۷،‌ منطقه ۱۸ با میانگین قیمت دو میلیون و ۸۳۲ هزار تومان ارزان ترین منطقه تهران به شمار می رفت.

  • گران‌ترین خانه جهان

    گران‌ترین خانه جهان

    محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در طول سفر خود به فرانسه برای دیدار با امانوئل مکرون، رییس جمهوری این کشور در قصری مجلل‌اقامت دارد. ولیعهد عربستان این قصر را در سال ۲۰۱۵ خریداری کرده است که در آن زمان «گران‌ترین خانه جهان» لقب گرفت.