بازار املاک / خبر بسیار مهم برای متقاضیان مسکن ملی

خبر بسیار مهم برای متقاضیان مسکن ملی

خبر بسیار مهم برای متقاضیان مسکن ملی

طرح مسکن ملی برای کمک به قشر ضعیف است. قرار بر این است برای ساخت مسکن ملی وام مسکن ملی پرداخت شود اما صف دریافت وام مسکن ملی هر روز طولانی تر میشود.

وعده تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر 

شهرام ملکی با بیان این‌که 6000 واحد مسکونی در شهرهای جدید آماده افتتاح است، اظهار کرد: چنانچه منابع مورد نیاز تامین شود می‌توانیم طی دو ماه آینده واحدهای نیمه تمام مسکن مهر را تکمیل کنیم.

وی افزود: در پروژه‌ نهضت ملی مسکن نیز لیست پروژه‌های اولویت دار بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی را برای بانک‌ها ارسال کرده‌ و انتظار داریم با تامین منابع این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.


در حالی سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران وعده تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر را تا 2 ماه آینده داده که بخش قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارد.


20 شهریورماه امسال مدیرعامل شرکت عمران شهر جدیدی پردیس گفته بود: حدود 10 هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس باقی مانده است که تلاش می‌کنیم این واحدها را تا پایان سال به اتمام برسانیم.


محبت‌خواه با بیان این‌که “حدود 3000 واحد مسکن مهر آماده افتتاح است و در حال برنامه‌ریزی برای انجام این کار هستیم.”، افزود: حدود 700 واحد از مساکن مهر باقی می‌ماند که آنها را هم تا آخر سال تکمیل خواهیم کرد.


وی در عین حال یادآور شد: بخشی از این واحدها روی خاک است که البته تعدادی از آنها به مرحله اسکلت رسیده‌اند و تعدادی نیز در مرحله فونداسیون قرار دارند.


مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به قرارداد ساخت 12 تا 18 ماهه این واحدها، گفت: بخشی از واحدهایی که روی خاک است در فاز 11 قرار دارد.


 




  • عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه رهن و اجاره مسکن برای برخی از مردم آرزو شده است

    عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه...

    گفت: باید برای سکونت اقشار مختلف مردم به ویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه چاره اندیشی شود.مجتبی یوسفی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما درباره وضعیت اجاره بها گفت: در حوزه مسکن از جمله خرید و فروش و رهن و اجاره, قطعا رهن و اجاره متاثر از قیمت ملک است و با افزایش قیمت املاک رهن و اجاره بها افزایش می یابد و نگرانیم که بیش از این افزایش یابد.

  • دستور العمل مواجهه با گرگ‌های گرسنه در زمستان

    دستور العمل مواجهه با گرگ‌های گرسنه در...

    با گرگ‌های گرسنه در زمستان مواجهه کنیم.رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست طارم گفت: در فصول سرد به دلیل کمتر شدن غذا، احتمال نزدیک شدن حیوانات وحشی مانند گرگ به روستاها و سایر مناطق مسکونی وجود دارد. سیدسعید موسوی در رابطه با کمک به حیوانات در روزهای سرد و برفی و با بیان اینکه گرگ حیوانی با ویژگی‌های عجیب است که حتی مشابه آن بین سایر درندگان کمتر یافت می‌شود، اظهار کرد: گرگ به طور معمول به محل زندگی انسان‌ها و مناطق شهری نزدیک نمی‌شود، مگر در صورتی که هار شده یا به شدت گرسنه باشد.

  • مدیرعامل سیمان «هگمتان» :سایه سنگین قیمت‌های دستوری بر بورس سیمان

    مدیرعامل سیمان «هگمتان» :سایه سنگین...

    دنیای معدن -سیدسجاد موسوی : بعد از اینکه صنعت سیمان در دهه ۸۰ به اوج رشد کمی‌ و کیفی خود رسید و حتی توانست فراتر از مرزهای داخلی، نیاز کشورهای همسایه را برطرف کند، با سیاستگذاری نادرست به ورطه ضرر و زیان کشیده شد چرا که دولت مصرانه بر قیمت‌گذاری دستوری تاکید داشت و معتقد بود با این کار از افزایش قیمت مسکن جلوگیری می‌کند؛ اتفاقی که هیچ گاه محقق نشد و هر سال شاهد چند برابر شدن قیمت‌ها بودیم. بنابراین هر روز ضعف‌های این شیوه برنامه‌ریزی در صنعت سیمان آشکارتر شد.

  • آبخیزداری؛ عامل ایمنی شهر‌ها و روستا‌ها از سیلاب

    آبخیزداری؛ عامل ایمنی شهر‌ها و روستا‌ها...

    معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها گفت: هر جایی در استان‌های سیل زده که عملیات آبخیزداری اجرا شده، مناطق مسکونی و مزارع کشاورزی در امان بوده است. عامل ایمنی شهر‌ها و روستا‌ها از سیلاب پرویز گرشاسبی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اثرات آبخیزداری در سیلاب‌های اخیر کشور گفت: در سیلاب اخیر در جنوب کشور در بعضی از ایستگاه‌ها در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی متر بارش اتفاق افتاده است البته باید ببینیم که چطور این سیل‌ها را تبدیل به نعمت کنیم.

  • رنج اجاره نشینی در کلانشهرها بیشتر است

    رنج اجاره نشینی در کلانشهرها بیشتر است

    همه چیز دست به دست داده است تا بسیاری از دهک‌های درآمدی حتی اجاره‌نشینی برایشان رویایی دست‌نیافتنی شود. از کاهش ارزش پول ملی گرفته تا کاهش ساخت‌و‌ساز مشکلاتی است که سبب شده سهم هرینه مسکن در سبد خانوار به طرز غیر معقولی افزایش پیدا کند.بازار اجاره که اکنون تحت تاثیر کمبود عرضه و افزایش قیمت مسکن به رقم‌هایی خارج از توان خانوار رسیده است، ترکش کاهش ساخت و ساز در ۸ سال گذشته، عدم تحویل به موقع مسکن مهر و طولانی شدن صف مستاجران را می‌خورد.

  •  افزایش ناگهانی و جهش لجام‌گسیخته اجاره‌بها

    افزایش ناگهانی و جهش لجام‌گسیخته...

    بازار اجاره مسکن چگونه کنترل می‌شود؟ یک کارشناس مسکن گفت: الزامی شدن اخذ کد رهگیری می‌تواند از روند افزایش ناگهانی و جهش لجام‌گسیخته اجاره‌بها جلوگیری کند.

  • آتش سوزی واحد مسکونی در لامرد

    آتش سوزی واحد مسکونی در لامرد

    نشت گاز باعث انفجار و آتش سوزی یک منزل مسکونی در لامرد شد.آتش سوزی واحد مسکونی در لامرد.مرکز فارس، عبدالحسین غفاری مدیر آتش نشانی و خدمات ایمنی

  • حریق مرگبار در برج مسکونی ۲۰ طبقه در بمبئی

    حریق مرگبار در برج مسکونی ۲۰ طبقه در...

    بر اثر وقوع آتش‌سوزی صبح امروز (شنبه) در یک ساختمان مسکونی در جنوب شهر بمبئی در هند، دست‌کم هفت تن جان خود را از دست داده و ۱۵ تن دیگر نیز زخمی شدند. گزارش ها حاکیست که این حریق از طبقه هجدهم یک ساختمان مسکونی ۲۰ طبقه آغاز شده است.

  •  افزایش فشار دولت به بانکها تورم را بالاتر برد

    افزایش فشار دولت به بانکها تورم را...

    از سوی دیگر تورم کالاهای غیرخوراکی نیز 2.7 درصد اعلام شده که اجاره بهای واحدهای مسکونی و پوشاک از مهمترین کالاهای تاثیرگذار بر تورم کالاهای غیرخوراکی بوده اند. اعتماد نوشت: بر اساس تازه ترین گزارش مرکز آمار روند نزولی تورم ماهانه و نقطه ای، در دی ماه سال جاری قطع شده ولی تورم سالانه با یک واحد درصد کاهش نسبت به آذرماه، همچنان بر مدار کاهشی است.

  • مدیرکل محیط زیست استان اردبیل:خطر حمله گرگ‌ها به مناطق مسکونی

    مدیرکل محیط زیست استان اردبیل:خطر حمله...

    مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: به دلیل وقوع سرما و نایاب شدن غذا، حیات وحش به روستاها و شهرهای مختلف نزدیک شدند. سعید شهند اظهار کرد: از چند شهر و روستای استان گزارش‌های مکرری از حضور حیات وحش و حیوانات وحشی گزارش شده که به محض اطلاع محیط‌بانان در محل مورد نظر حاضر شده و نسبت به حمایت از حیات وحش اقدام کردند.

  • سال ۱۴۱۰ جشن نوسازی

    سال ۱۴۱۰ جشن نوسازی

    سال ۱۴۱۰ جشن نوسازی تمام واحدهای مسکونی روستایی کشور گرفته می‌شود همدان رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور ساخته می‌شود، گفت: همچنین نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در اولویت است تا در سال ۱۴۱۰ جشن نوسازی تمام واحدهای مسکونی روستایی کشور گرفته شود.

  • رئیس بنیاد مسکن: نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی

    رئیس بنیاد مسکن: نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار...

    سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی باید در روستا‌ها نوسازی شود که با اجرای این طرح در سال۱۴۱۰ جشن نوسازی همه واحد‌های مسکونی روستایی کشور گرفته می‌شود.اولویت بنیاد مسکن: نوسازی روستاها «اکبر نیکزاد» در آیین معارفه رییس بنیاد مسکن استان همدان افزود: بنیاد مسکن در راستای تعهد دولت مبنی بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، علاوه بر ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها، ساخت ۲۰۰ هزار مسکن نیز در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر را تعهد کرده است.

  • ۸ میلیون خانوار مستاجر در کشور

    ۸ میلیون خانوار مستاجر در کشور

    نماینده مردم خمین در مجلس با بیان اینکه بیش از ۸ میلیون خانوار مستاجر در کشور وجود داشته . که اغلب آنها از اقشار کم درآمدجامعه بوده و حدود ۷۰ درصد درآمد خود را صرف پرداخت هزینه های تامین مسکن می‌کنند از ارائه تدوین طرحی برای ساماندهی بازار اجاره بها مسکن خبر داد.

  • نرخ مالیات خانه‌های لوکس و خودروهای لاکشری مشخص شد

    نرخ مالیات خانه‌های لوکس و خودروهای...

    سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از تصویب نرخ مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت و خودروهای لاکچری در این کمیسیون خبر داد.رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در نشست خبری امروز اظهار داشت: خودرو تا سقف یک میلیارد تومان مشمول مالیات خودرو نخواهد شد.

  • پس از ۹ ماه کشمکش صورت گرفت تفاهم دو دستگاه بر سر مالیات خانه‌های خالی

    پس از ۹ ماه کشمکش صورت گرفت تفاهم دو...

    پس از ماه‌ها کشمکش بر سر نحوه اعمال مالیات بر خانه‌های خالی، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که نسبت به محاسبه مالیات واحدهای مسکونی خالی اقدام کرده و نتایج آن در درگاه الکترونیک این سازمان منتشر شده است. از طرف دیگر طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، نخستین فهرست قطعی خانه‌های خالی به تعداد یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شد.

  •  طراحی ساختمان خورشیدی خیره کننده در تایوان

    طراحی ساختمان خورشیدی خیره کننده در...

    تولید یک میلیون کیلووات ساعت برق در سال نکته حائز اهمیت این است که "سان راک" حتی می‌تواند انرژی اضافی تولید شده را به شبکه برق شهری تزریق کند. بنابراین احتمالا تمامی ساختمان‌های اداری و مسکونی در آینده می‌توانند به همین روش به عنوان منابع انرژی عمل کنند.

  • هشدار به وزارت راه و شهرسازی درباره فرونشست‌ها

    هشدار به وزارت راه و شهرسازی درباره...

    بررسی های هواشناسی و اقلیمی ثابت کرده که منابع آبی ایران به ویژه در اطراف فلات مرکزی حداقل در ۱۵ سال آینده افزایشی نخواهد یافت؛ بنابراین جمعیت جدیدی که به واسطه برنامه جهش ملی مسکن در اطراف فلات مرکزی بارگذاری خواهد شد، برای مصارف خود ناچار می شود به سفره های زیرزمینی فشار بیشتری وارد کند و سرعت فرونشست زمین در این مناطق را افزایش دهد.

  • تمرکز بازار مسکن بر خانه‌های ارزان قیمت

    تمرکز بازار مسکن بر خانه‌های ارزان قیمت

    نتایج بررسی ۲۱۹ محله از بین ۳۷۰ محله شهر تهران نشان می‌دهد قیمت پیشنهادی مسکن فقط در ۱۱.۸ درصد از محله‌ها بالاتر از متوسط و در سایر محلات پایین‌تر از متوسط شهر تهران است. قیمت پیشنهادی مسکن در ۶۴ درصد از محله‌های شهر تهران پایینتر از متری ۳۰ میلیون تومان است.

  •  افزایش شدت بارندگی و آب‌گرفتگی معابر در بندرعباس

    افزایش شدت بارندگی و آب‌گرفتگی معابر...

    در حال برآورد خسارات هستیم هرمزگان مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به امکان شدت گرفتن بارش‌ها و آب‌گرفتگی معابر در بندرعباس تا قبل از ظهر امروز، گفت: در حال برآورد خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی و مسکونی در استان هستیم.

  • ببینید دیگه سوراخ موش هم نمیشه اجاره کرد!

    ببینید دیگه سوراخ موش هم نمیشه اجاره...

    بررسی تحولات بازار مسکن تهران حاکی از آن است که طی ۱۰ سال اخیر قیمت مسکن حدود ۱۶۰۰ درصد افزایش یافته است. خبرآنلاین با انتشار کارتونی از مهدی عزیزی به این موضوع پرداخت.

  •  قیمت مسکن بعد از توافق وین

    قیمت مسکن بعد از توافق وین

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه تورم بازار مسکن در ۹ ماه گذشته نزدیک صفر بوده است پیش‌بینی‌های غیر منتظره درباره قیمت مسکن بعد از توافق وین! مصطفی‌قلی خسروی اظهار کرد: این روزها اخبار خوبی از پیشرفت مذاکرات هسته‌ای شنیده می‌شود که به نوعی موضع عزتمندانه دولت آیت الله رئیسی در تعاملات بین‌المللی را نشان می‌دهد. همین مسأله باعث شده تا انتظارات افزایشی، جای خود را به انتظارات کاهشی در بازارهای طلا، ارز و به خصوص مسکن بدهد.