بازار املاک / بعد از گورخوابی نوبت به اتوبوس خوابی رسید

بعد از گورخوابی نوبت به اتوبوس خوابی رسید

بعد از گورخوابی نوبت به اتوبوس خوابی رسید

۱۲ تا ۲۵ هزار تومان هزینه یک شب بی‌آرتی خوابی در تهران است. بسیاری به جای اجاره خانه اینجا می‌خوابند. البته بی‌آرتی خوابی چندان هم راحت نیست، حداقل تا صبح باید پنج بار اتوبوس‌ عوض کنند و چند دقیقه بین هر بار پیاده و سوار شدن سرما را تحمل کنند.


کارتن خواب ها

رویداد۲۴ هر ۴۵ دقیقه باید پیاده شوند. به اتوبوس بعدی برسند. هزینه بلیت بدهند. سوار اتوبوس جدید شوند و بخوابند. سوز سرمای شب آنها را هل می‌دهد که خودشان را زودتر به اتوبوس برسانند.

بی‌آرتی خوابی تنها راهی است که برایشان مانده. یک صندلی در اتوبوس برای آنها خانه‌ای است ارزان در پایتخت! اما همین خانه ارزان برایشان در ماه ۳۶۰ تا ۷۵۰ هزار تومان خرج دارد. اتوبوس‌خواب‌ها شغل و درآمد دارند، اما نه آنقدر که بتوانند رهن و اجاره یک خانه در تهران را بدهند.

صندلی آخر اتوبوس سرپناهی گرم

ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه و دمای هوا سه درجه سانتی‌گراد است. یکی یکی به ایستگاه اتوبوس می‌آیند، پیر، جوان و حتی کودک! سامانه اتوبوس تندروی تهران هر شب میزبان آنهاست. یکی از ساعت ۱۲ شب به اتوبوس پناه می‌برد و آن یکی ساعت یک صبح. بستگی به سردی هوا دارد.

طولانی‌ترین مسیر، انتخابی هوشمندانه برای بی‌آرتی خوابی است. دو خط اتوبوسرانی خانه آنهاست؛ یکی خط آزادی-تهرانپارس و دیگری خط تجریش-راه‌آهن.

خط آزادی_تهرانپارس طولانی‌تر است. اتوبوس‌ خواب‌ها می‌توانند ۴۵ دقیقه بخوابند. پس دفعات کمتری خط عوض می‌کنند و پول کمتری می‌دهند. اما دمای هوای اتوبوس این خط فقط سه درجه است. مشابه هوای بیرون.

خط تجریش_راه‌آهن کوتاه‌تر است. حدود ۳۵ دقیقه. هم زمان خوابشان کوتاه‌تر است، هم باید دفعات بیشتری پیاده و سوار شوند. اما بی‌آر‌تی‌های این خط گرم است. دمای هوای آن ۲۴ درجه است. با صندلی‌های سالم و روکش‌های مخملی.

راننده بی‌آرتی هم می‌گوید: «اینجا بهتر از خط آزادی-تهرانپارس است. اتوبوس‌های آنجا به درد نخور و سرد است. همه طور آدم اینجا می‌خوابند حتی کودک ۱۲ ساله.»

مسافران خط تجریش هر کجای اتوبوس که بنشینند گرم و نرم است. اما در خط آزادی-تهرانپارس فقط صندلی آخر گرم است. موتورِ انتهای اتوبوس حکم بخاری را دارد. مسافران خواب‌آلود سرعت قدم‌هایشان را بیشتر می‌کنند تا صندلی آخر اتوبوس را بگیرند.

همه اتوبوس‌خواب‌ها معتاد نیستند

کت رنگ و رو رفته و کهنه‌ای به تن دارد. دست‌هایش تا انتهای مسیر بهم قفل است. آمده که امشب هم مثل شب‌های دیگر در اتوبوس بخوابد. می‌گوید زن و فرزندانش در خانه پدرزنش هستند اما خودش شب‌ها برای خوابیدن آواره اتوبوس‌هاست.

دستمال کاغذی را نشان می‌دهد و می‌گوید: «روزی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان از اینها می‌فروشم. متادون هم مصرف می‌کنم. این پول خرج خودم می‌شود و دیگر چیزی از آن برای اجاره نمی‌ماند. برای یک جای‌خواب حداقل باید شبی ۵۰ هزار تومان بدهم، اما نمی‌صرفد. اگر خانه داشتم این وضع و روزگارم بود؟»

آن یکی با کلاه کاسکت و لباس مرتبش شب در اتوبوس می‌خوابد. یکی دیگر کت مخمل تمیزی به تن دارد و خط تجریش-راه‌آهن را برای خواب انتخاب کرده. تمایلی به حرف زدن ندارند و ترجیح می‌دهند فقط بخوابند.

راننده می‌گوید: «روزها هر کدام جایی مشغول هستند و شب اینجا پناه می‌گیرند. فکر نکنید همه معتاد هستند. هر کدام کاری دارند.» اما انگار زورشان به اجاره‌خانه نمی‌رسد و حالا بی‌آرتی خوابی را انتخاب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: چرا افراد بی سرپناه از مددسراها گریزانند؟/ گلایه کارتن خواب‌ها: حاضرم شام ندهند، فقط احترام بگذارند

ظرفیت گرمخانه‌ها کمتر از بی‌خانمان‌ها؟

بر اساس گزارش‌ها ۶۰ تا ۷۰ درصد از درآمد خانوارهای شهری صرف هزینه مسکن می‌شود. گرانی مسکن در یک سال اخیر بسیاری را به حاشیه شهر راند اما برخی حتی هزینه حاشیه‌نشینی را هم ندارند، چراکه به گفته اسماعیل حسین‌زهی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس «تهران بر اساس آمار و ارقام گران‌ترین پایتخت جهان» در بحث مسکن است.»

اگرچه برخی را گشت خدمات اجتماعی می‌برد اما آنطور که راننده می‌گوید تعدادشان زیاد است و برخی همچنان شب‌ها ساکن بی‌آرتی هستند.

پیگیری‌ها برای اطلاع از وضعیت گرمخانه‌های تهران به جایی نرسید. آمار دقیق و رسمی هم از تعداد بی‌خانمان‌های شهر تهران در دست نیست. براساس آمارهای غیررسمی در سال ۹۸ تعداد بی‌خانمان‌ها شهر تهران بین ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر بود.

این در حالی است که محمد امین توکلی زاده، معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران آبان ماه سال جاری گفته بود: «ظرفیت گرمخانه‌های تهران ۲ هزار نفر است.»

یعنی حدود ۱۳ هزار نفر دیگر باید دنبال جای دیگری برای خواب باشند. برخی کارتن‌خواب می‌شوند و برخی هم گورخواب. تعدادی هم راه دیگری را انتخاب کرده‌اند و آن بی‌آرتی خوابی است.

زمان طلایی برای بی‌آرتی خوابی

پایانه تجریش_راه‌آهن ۴۰ ایستگاه دارد. مسیری که در روز بیش از یک ساعت طول می‌کشد اما شب‌ها فاصله اول و آخر خط فقط ۳۵ دقیقه است. ۳۵ دقیقه طلایی برای خوابیدن و رسیدن به انتهای خط و سوار اتوبوس بعدی شدن.

راننده می‌گوید: زمانی که می‌توانند بخوابند متفاوت است. «بستگی دارد چقدر توقف داشته باشیم.» اما شب است و اتوبوس در بیشتر ایستگاه‌ها توقف ندارد. اگر در این بین مسافرانی بخواهند پیاده شوند یک امتیاز برای آنهاست چون یکی یا دو دقیقه بیشتر می‌خوابند.

پایانه آزادی_تهرانپارس هم ۲۷ ایستگاه دارد و هر بار حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد تا اتوبوس به انتهای خط برسد.

خواب شبانه بی‌آرتی خواب‌ها حداقل ۵ تا ۶ بار قطع می‌شود. هر بار باید پیاده و سوار اتوبوس بعدی شوند. مسافران خط تجریش-راه آهن شانس بهتری دارند. چون بعد از پنج دقیقه راه رفتن در سرما می‌توانند روی صندلی گرم بنشینند.

اما مسافران خط آزادی-تهرانپارس، این شانس را ندارند. هم بیرون سرد است و هم اتوبوسی که دوباره سوارش می‌شوند.

به انتهای خط که می‌رسند راننده صدایش را بلند می‌کند و می‌گوید: «بیدار شوید، رسیدیم.» اما گرمای اتوبوس خوابشان را عمیق کرده است، بیدار نمی‌شوند جز با سقلمه زدن راننده به پهلویشان.

راننده باید هر طور شده آنها را انتهای مسیر پیاده کند. مسافران نمی‌توانند در اتوبوس بمانند تا راننده دور بزند و آنها بیدار نشوند. راننده می‌گوید: «دوست ندارم آنها را پیاده کنم اما رئیسم گفته اگر انتهای خط یک نفر از آنها در اتوبوس باشد اخراج می‌شوی.»

اما اوضاع هم همیشه خوب پیش نمی‌رود و همین پیاده و سوار شدن آنقدر اتوبوس‌خواب‌ها را آشفته می‌کند که به گفته یکی از رانندگان کار به چاقوکشی هم رسیده که راننده آنها را پیاده نکند.

برخی تا ساعت پنج صبح حدود هفت یا هشت بار در رفت‌وآمدند. برخی هم پنج بار رفت‌وآمد دارند به این امید که بتوانند در روز بخشی از این بی‌خوابی را جبران کنند.

بلیت طلایی برای چند ساعت خواب!

بلیت اتوبوس و بی‌آرتی در روز ۱۴۰۰ تومان است و در شب سه هزار تومان. افرادی که در بی‌آرتی می‌خوابند برای مسیر تجریش-راه‌آهن دست کم باید ۱۵ هزار تومان و حداکثر ۲۴ هزار تومان پرداخت کنند.

مسیر آزادی-تهرانپارس که طولانی‌تر است و هزینه آن دست کم ۱۲ هزار تومان و حداکثر ۱۸ هزار تومان است. هزینه‌ای کم برای سرپناهی گرم در شب‌های سرد زمستانی پایتخت!

منبع: تجارت نیوز

  •  دو عاملی  جدید بازار مسکن

    دو عاملی جدید بازار مسکن

    براساس آمار رسمی متوسط قدرت خرید واقعی خانوارهای کشور برای حدود ۱۵ سال گذشته به‌طور کلی روندی کاهشی را تجربه کرده است، در سال ۱۴۰۱ حتی در صورت دستیابی به رشدهای اقتصادی مناسب، افزایش چشمگیر قدرت خرید متقاضیان مصرفی برای ورود به بازار مسکن دور از انتظار است.دو عامل اساسی نقش پررنگی در شکل‌دهی به تحولات بازار مسکن در سال ۱۴۰۱ ایفا خواهند کرد؛ ضعف تقاضای مصرفی و تحولات کلان اقتصاد.

  • قیمت آپارتمان سه‌شنبه6اردیبهشت

    قیمت آپارتمان سه‌شنبه6اردیبهشت

    قیمت روز آپارتمان در تهران سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید. براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش از مناطق ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کردیم.توجه کنید که قیمت‌ها بر حسب مترمربع به تومان بوده و تقریبی است.

  • با ۵۰۰ میلیون تومان صاحب خانه شوید

    با ۵۰۰ میلیون تومان صاحب خانه شوید

    در چند سال اخیر، خرید خانه تبدیل به رویای دست نیافتنی بسیاری از ایرانیان شده است، چرا که عمده خانواده‌ها قادر به تامین هزینه‌های میلیاردی برای تهیه سرپناه نیستند.در سال‌های گذشته همواره مسکن مهر جزو آپارتمان‌های ارزان قیمت به ویژه در اطراف شهرهای بزرگ محسوب می‌شد اما اکنون واحدهای مسکونی مهر نیز دچار جهش قیمت شده و برای خرید آنها در شهر جدید پردیس حداقل باید بین ۷۶۰ میلیون تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان داشت.

  • خیز قیمت اوراق مسکن

    خیز قیمت اوراق مسکن

    روند صعودی هزینه وام مسکن ادامه‌دار شد؛ خیز قیمت اوراق مسکن برای فتح قله ۱۰۰ میلیون تومانی در حالی که قیمت اوراق تسهیلات مسکن در هفته نخست پس از تعطیلات نوروز تا ۷۸ هزار تومان کاهش یافته بود، دوباره روند صعودی خود را پیش گرفت به حدود ۱۰۱ هزار تومان رسید.و روز یکشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به‌طور میانگین به حدود ۱۰۱ هزار تومان رسید.این قیمت در مقایسه با قیمت هفته نخست پس از تعطیلات نوروزی افزایشی ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

  • آغاز پذیرش درخواست‌های وام خرید

    آغاز پذیرش درخواست‌های وام خرید

    ودیعه مسکن اعضای هیات علمی پذیرش درخواست‌های اعضای هیأت علمی متقاضی وام خرید یا ودیعه مسکن، در سال ۱۴۰۱ توسط ستاد امور رفاهی وزارت علوم آغاز شد. همایون حسینیان مشاور ستاد امور رفاهی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار مهر از آغاز پذیرش درخواست‌های اعضای هیأت علمی متقاضی وام خرید یا ودیعه مسکن، در سال ۱۴۰۱ خبر داد. تأمین اعتبار بانک‌ها معمولاً از اردیبهشت ماه شروع می‌شود و زمان پرداخت وام‌ها نیز از اردیبهشت ماه به بعد خواهد بود.

  •  قیمت آپارتمان دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

    قیمت آپارتمان دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

    قیمت روز آپارتمان در تهران دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید. به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش از مناطق ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کردیم.

  • پیش‌بینی آینده مسکن

    پیش‌بینی آینده مسکن

    مدیران رده‌بالا هم حقوقشان صرف اجاره مسکن می‌شود دولت مستقیم ورود نکند قیمت مسکن به دلیل کسری تولید به شدت افزایش پیدا کرده و با درآمدها همخوانی ندارد و حتی دهک‌های بالا را هم درگیر کرده است، یعنی یک مدیر رده‌بالا باید تمام حقوق خود را بدهد تا بتواند سرپناه مناسب شان خود را تامین کند.

  •  مشکل خرید خانه برای پزشکان

    مشکل خرید خانه برای پزشکان

    یک کارشناس مسکن با بیان این ادعا که طبقات بالای جامعه مثل پزشکان و دندانپزشکان هم در خرید مسکن ناتوان شده‌اند گفت: مسکن مثل یک چرخ در حال حرکت است که متقاضیان به آن نمی‌رسند.در حال حاضر قیمت مسکن در بازار به مراتب کمتر از هزینه ساخت است. به طور مثال سال گذشته در منطقه ۲۲ پروژه مسکونی وجود داشت که قیمت آن متری ۲۳ تا ۲۵ میلیون تومان تعیین شده بود ولی هم‌اکنون قیمت تمام شده در همان منطقه حدود ۳۰ میلیون تومان در هر متر مربع درمی‌آید که مشتری قدرت خرید ندارد.

  • پایین ترین خانه ها در تهران

    پایین ترین خانه ها در تهران

    قیمت مسکن در یافت آباد و عبدل آباد به ترتیب به متری ۱۱ و ۱۴ میلیون رسیده است. براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش از مناطق ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کردیم. توجه کنید که قیمت‌ها بر حسب مترمربع به تومان بوده و تقریبی است، چراکه قیمت مسکن در تهران با توجه به نوع ساختمان، امکانات، خیابان و یا نظر مالک تغییر می‌کند.

  • سود سیمانی ها در بورس کالا

    سود سیمانی ها در بورس کالا

    کدام عوامل روی سودآوری شرکت های سیمانی اثرگذار خواهد بود؟ با توجه به طرح نهضت تولید ملی مسکن که سالانه ساخت یک میلیون مسکن را در دستورکار قرار دارد، چه دورنمایی برای صنعت سیمان دیده میشود.ناظران و تحلیلگران بازارهای کالایی بر این باورند با شروع ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن و رونق نسبی در بخش ساخت و ساز، افزایش تقاضا برای سیمان را شاهد خواهیم بود.

  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی معلولان لرستان

    ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی معلولان لرستان

    مشارکت بنیاد مستضعفان در ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی معلولان لرستان مدیر عمران و زیرساخت بنیاد مستضعفان در لرستان از مشارکت این بنیاد در ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی با اولویت خانواده‌های دارای دو معلول لرستانی خبر داد.

  •  یک میلیون مسکن  رئیسی  عملی نیست

    یک میلیون مسکن رئیسی عملی نیست

    چرا وعده رئیسی برای ساخت یک میلیون مسکن در سال عملی نیست؟ تهدید مسکن ملی برای بورس تهران امروز در نشست دوره ای مدیران عامل بانک‌ها با حضور وزیر مسکن حمایت از ساخت مسکن در دستور کار بانک ها قرار گرفت. حالا دیگر به نظر می‌رسد ابرپروژه نهضت ملی مسکن وارد فازی جدید و اجرایی شده است.‌ پروژه‌ای که از مناظر مختلف با انتقاداتی جدی مواجه است.

  • خبر بسیار ویژه برای مستاجران

    خبر بسیار ویژه برای مستاجران

    4 برابر بیشتر وام ودیعه مسکن دریافت کنید در سه سال گذشته، با شروع جابه‌جایی مستأجران، بازار اجاره دچار التهاب و افزایش قیمتی افسار گسیخته ناشی از افزایش مداوم و ماهانه قیمت مسکن بود.امسال به خاطر ثبات قیمت مسکن و خروج التهاب از این بازار، قیمت‌های اجاره نیز رشد بی‌ضابطه ندارد. گزارش میدانی از برخی بنگاه‌های املاک، نشان می‌دهد بیشتر مستأجرانی که به بنگاه‌ها مراجعه می‌کنند، برای جابه‌جایی بعد از ماه مبارک رمضان و در اواخر خرداد، خود را آماده می‌کنند.

  • قیمت آپارتمان در تهران سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱

    قیمت آپارتمان در تهران سه‌شنبه ۳۰...

    قیمت آپارتمان در تهران با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید. براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش سعی کردیم از هر منطقه ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کنیم.

  • قیمت تمام شده ساختمان

    قیمت تمام شده ساختمان

    تأمین «زمین»؛ چالش طرح ملی مسکن در استان های شمالی گرگان- قدس مفیدی، عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: چالش طرح ملی مسکن در استان های شمالی کشور، تأمین زمین بوده که کار دشواری است.

  • عملکرد زاکانی در 200 روز شهرداری تهران

    عملکرد زاکانی در 200 روز شهرداری تهران

    زاکانی بیش از 200 روز است که سکان اداره شهر تهران را به دست گرفته است. در این مدت اقداماتی در زمینه ساماندهی معتادین متجاهر، حمایت از تولید مسکن، توسعه حمل ونقل و ... انجام داده است.گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، حدود 200 روز از حضور علیرضا زاکانی در شهرداری تهران می گذرد.اقدامات متعددی در حوزه اجتماعی، فرهنگی، حمل ونقل، خدمات شهری و .... در شهر صورت گرفته است.

  •  فصل نقل و انتقال مسکن

    فصل نقل و انتقال مسکن

    مالکان: رشد اجاره بها حداقل ۵۰ درصد؛ مشاوران املاک: فقط ۲۰ درصد در حالیکه اجاره بها از سوی مالکان و موجران بیش از ۵۰ درصد و مطابق با رشد نرخ تورم افزایش نسبت به اسفند پارسال دارد فعالان و املاکی ها رشد اجاره بها را فقط ۲۰ درصد عنوان می کنند. هنوز علیرغم اینکه به فصل نقل و انتقالات بازار مسکن دو ماهی باقی مانده است می بینیم که اجاره بها موضوع مهم این روزهای بازار مسکن شده است.

  • بهای ساخت مسکن روستایی فرا تر از شهری

    بهای ساخت مسکن روستایی فرا تر از شهری

    عدم هماهنگی میان دستگاه‌ها به ضرر روستاییان تمام شد نرخ مصالح ساخت مسکن و نهاده‌های ساختمانی در کشور رو به افزایش است؛ موضوعی که تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام‌شده واحدهای مسکونی در شهرها دارد. در این میان گزارشات از پیشی گرفتن روند رشد قیمت تمام‌شده مسکن در روستاها نسبت به شهرها حکایت می‌کند.

  •  بزرگ‌ترین پروژه مسکن‌ساز در اردستان

    بزرگ‌ترین پروژه مسکن‌ساز در اردستان

    انجمن خیران مسکن‌ساز شهرستان اردستان عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه مسکن‌ساز شامل ۴۵۰ واحد مسکونی را آغاز کرد. حمیدرضا تأملی، شامگاه (شنبه، ۲۷ فروردین) در نشست خبری پروژه‌های مسکن شهرستان، اظهار کرد: از دو سال گذشته تاکنون برنامه‌های مقدماتی پروژه مسکن کریمان شامل تهیه زمین، تعیین کاربری با هدف خانه‌دار شدن اقشار ضعیف، آسیب‌پذیر و فاقد مسکن در سطح شهرستان اردستان انجام شد.

  • تهران جای مستاجرها نیست

    تهران جای مستاجرها نیست

    مستأجر پارسال خانه را ۲۰ میلیون تومان رهن و ماهانه ۱.۵ میلیون تومان اجاره کرده است، امسال که برای تمدید آمده صاحبخانه می‌گوید ۵۰ میلیون تومان رهن بدهد و ۲.۵ میلیون تومان اجاره… مستأجر شوکه شده است و آخر هم با پولی که داشت در تهران خانه پیدا نکرد و مجبور شد به چهاردانگه اسلامشهر برود. مستأجر نشین‌ ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران حاکی از آن است که حدود چهار میلیون تهرانی، حاشیه‌نشین هستند یا در بافت ناکارآمد زندگی می‌کنند.

  • قیمت روز آپارتمان در تهران

    قیمت روز آپارتمان در تهران

    قیمت روز آپارتمان در تهران یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ قیمت آپارتمان در تهران با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید. براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش سعی کردیم از هر منطقه ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کنیم.