بازار املاک / عضو شورای شهر تبریز: مخالف برنامه‌ تلویزیونی شهرداری هستم

عضو شورای شهر تبریز: مخالف برنامه‌ تلویزیونی شهرداری هستم

عضو شورای شهر تبریز: مخالف برنامه‌ تلویزیونی شهرداری هستم

کاربری ساختمان پزشکی بهاران مسکونی است .عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: من مخالف برنامه تلویزیونی شهرداری هستم چراکه عملاً به یک ویترین کم اثر برای مدیران شهری تبدیل شده بود.روح الله رشیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سعی می‌کنم تمام مسائل مربوط به شهر را نه به عنوان مدافع و یا مخالف شهرداری بلکه به عنوان یک عضو برای همه بازگو کنم.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت تملک خانه منتسب به باقرخان، تصریح کرد: تملک خانه منتسب به باقرخان با توجه به ابعاد منطقه و کیفیت حاکم بر آن محیط پروژه‌ای سنگین بوده که زمان براست، موضوع هم فقط تملک خانه نبوده و شهرداری می‌خواهد تمام محیط را به منظور ایجاد مجموعه فرهنگی و تاریخی تملک کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: شورای شهر برای شهرداری چنین تکلیف کرد تا در برنامه آتی خود تملک محدوده را عهده دار شده تا هم ساکنین محله از وضعیت موجود نجات داده شود و هم فرصتی برای اتفاقات دیگری فراهم کند.

وی در خصوص بازدیدهای اخیر از حاشیه شهر توضیح داد: مجموعه مدیریت شهری جدید از آغاز فعالیت خود چندین بازدید مکرری از حاشیه شهر داشته و تصمیماتی در این راستا اتخاذ کرده‌اند، یکی از فوری‌ترین اتفاقات هم در این زمینه شکل‌گیری قرارگاهی توسط شهرداری با عنوان قرارگاه اقدام بوده که جلسات مختلفی در رابطه با حاشیه برگزار می‌شود.

رشیدی گفت: از جمله تصمیمات سریع دیگر امتداد چهل و دو متری به کوثر شرقی بود، همان طور که می‌دانید در گذشته یک پروژه افسانه‌ای در این محدوده تعریف شده بود که در سال ۹۲ شروع به تملک کردند و متأسفانه نیمه کاره و راکد ماند و دلیل آن اختلاف ارتفاع بالا بود و امکان ادامه نداشت.

وی با بیان اینکه پروژه امتداد ۴۲ متری به پاسداران می‌تواند به عنوان بزرگترین پروژه شهری از حیث تأثیرگذاری نام گذاری شود، اظهار کرد: در لایحه‌ی ارسالی به شورای شهر که فعلاً به تصویب نرسیده، پیرو همان قرارگاه اقدام یک ضابطه در مناطق که اراضی ملی بوده، تعریف شده و در این مناطق اجازه ساخت و ساز غیرمجاز داده نمی‌شود چراکه در این مناطق ساخت و ساز غیرمجاز با مصالح ساختمانی قاچاق باعث ساخت منازل مسکونی ناایمن شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به یکسان‌سازی مزار شهدا تصریح کرد: در خصوص این موضوع تحقیق و تفحصی صورت نگرفته است، البته یکی از موضوعات مطرح شده در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر موضوع ساماندهی گلزار شهدا بود که بنیاد شهید، گلزار شهدا و گروه‌های مردمی توافق کرده بودند از تخریب‌ها جلوگیری شود.

وی در خصوص سوالی مبنی بر استیضاح شهردار توضیح داد: استیضاح به موضوعی جاری تبدیل شده و قابل تحلیل است، یکی از دلایلی که کیفیت جلسات شورا افت کرده درگیری ذهن برخی از اعضا به این مساله است، اینکه ذهن برخی از اعضا به جای تقسیم وظایف و رسیدگی به موضوعات مشغولِ استیضاح شهردار است قابل تحلیل است و دلایل آن را خواهم گفت.

رشیدی در خصوص سوالی مبنی بر آلایندگی نیروگاه و پالایشگاه تبریز، گفت: آلایندگی نیروگاه و پالایشگاه موضوعی است که قبلاً نیز در این خصوص موضع گرفته بودم، مدیران اداره حفاظت از محیط زیست در دوره قبلی حواشی‌هایی در این خصوص داشت که بخاطر مجوز مدیر وقت این دو مرکز از پاسخ به مدیریت شهری شانه خالی کرده بودند، البته این موضوع را هم باید گفت که نیروگاه و پالایشگاه به مدیریت شهری بدهی داشته‌اند، حیات مردم و سلامتشان قابل قیمت گذاری نبوده و این مجموعه‌ها باید در این راستا ضررهایی را هم متحمل شوند تا جان و سلامتی شهروندان به خطر نیفتد.

وی در خصوص پروژه‌های نیمه تمام شهری اظهار کرد: پروژه عمرانی، آذربایجان گذشته‌ای عبرت‌آمیز دارد و پرونده‌هایش در دادگاه در حال بررسی است، تکمیل این ابنیه باید ایمن سازی شود تا خطرساز و خطرناک برای مردم نباشد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز اشاره داد: مشکل آسفالت و بدنه سازی پروژه میدان آذربایجان نیز یکی از موضوعات چالش برانگیز است که در مجموعه می‌خواهند برای سال آتی به مرحله اتمام برسانند.

وی افزود: بهتر است در پروژه‌های عمرانی به کلنگ زنی فشار نیاوریم و معیار عملکرد را کاهش هزینه‌های در مدیریت شهری بدانیم، سه پروژه اصلی شهر مانند میدان ارتش، شهید فروزنده و… که را به پیمانکاری دادند سابقه و توان چنین کاری را ندارند، به عنوان رئیس کمیسیون عمران سوالم این است چرا پروژه‌ها را به این پیمانکاران داده‌اند؟

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: متولی اصلی پیگیری سامانه جامع شفافیت شهرداری تبریز سازمان فناوری است و تمام مناطق و سازمان‌ها برای یکپارچگی باید با این نهاد هماهنگ شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در خصوص مسیر دوچرخه سواری شهر ما استانداردهای لازم در این راستا را دارد ولی توزیع این معابر عادلانه نیست و معابرمان تبدیل به پارکینگ خودروها شده است.

رشیدی اظهار کرد: نگاه نهادها و نیروهای فرهنگی در شهرداری منحط است و عامل اصلی این این موضوع هم خود شهرداری بوده، برخی از از افراد سازمان فرهنگی را تبدیل به محل استخدام نیروی فشار کرده‌اند و بودجه‌های کلان صرف این گروه‌ها شده است تا در صورت برکناری مدیران، شهرداری را به هم بزنند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: مسئله شهرداری در بخش فرهنگ مدیر نیست و کار فرهنگی در شهرداری منحط شده است، بازنگری در مأموریت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کمبود اتوبوس توضیح داد: در سال ۹۲ دولت ۹ میلیارد به اتوبوسرانی برای خرید دستگاه‌های جدید داده و پس از آن دیگری هزینه‌ای به این ارگان از سوی دولت پرداخت نشده، اکنون هم ۴۵۰ اتوبوس در حال حاضر به مردم خدمات ارائه می‌دهند و کمبود اتوبوس به موضوع ذکر شده مربوط است.

رشیدی درباره بودجه رسانه‌ها در شهرداری تصریح کرد: ضرورتی ندارد که یک نهاد برای رسانه‌ها هزینه کند ولی حمایت‌هایی به شکل دیگر می‌تواند روی دهد که به نفع عموم باشد.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه گفت: من خودم مخالف برنامه تلویزیونی شهرداری هستم چراکه عملاً به یک ویترین کم اثر برای مدیران شهری تبدیل شده است، توصیه شده که برنامه تبریزیم رویکرد خودش را تغییر دهد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز افزود: رادیو شهر ۶۰۰ میلیون تومان برای یک سال و تلویزیون یک و چهار صد میلیارد تومان قرارداد سالانه با شهرداری دارد.

وی در خصوص حادثه اخیر منطقه عباسی اظهار کرد: روز گذشته در این راستا جلسه‌ای در خصوص مسائل مربوط به حادثه کوی عباسی در مرکز پژوهش‌ها برگزار شد و در این راستا گزارشانی ارائه شد و نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که در حوزه شهرسازی معایب بسیاری وجود دارد و ساخت و سازهای غیر مجاز در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است به طوری که نزدیک صد هزار واحد ناایمن و ساخت و ساز غیر مجاز در تبریز داریم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تعرفه عوارض محلی گفت: دفترچه‌ای که از تعرفه قرار است منتشر شود، پیچیده بوده و باید در سال‌های گذشته ساده سازی فرمول‌ها انجام می‌شده که متأسفانه رخ نداده و بهتر است این مهم ساده سازی شود.

رشیدی در خصوص موضوع مشکل ترافیکی مراکز درمانی اظهار کرد: موضوع مراکز درمانی را سماجت بار پیگیر هستم، شما از شهردار مطالبه کنید که ساختمان بهاران چگونه ساخته شد؟ کاربری آن چه چیزی بود؟ تا به حال چند میلیون بدهی دارد؟

وی ادامه داد: کاربری ساختمان بهاران مسکونی بوده و تبدیل به ساختمان پزشکان شده که این یک تخلف است، پارکینگ ساختمان بهاران قرار بود تجاری و طبقات آن مسکونی باشد و الان از پارکینگ آن اطبا استفاده می‌کنند، چرا ساختمان شیخ‌الرئیس تا به امروز پروانه ندارد؟ چرا این تخلفات اتفاق افتاده است؟ و چه کسانی برای آنان مجوز صادر کرده‌اند؟

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ساماندهی وانت بارها نیز توضیح داد: در این خصوص نیاز است دستگاه‌های قضائی و سایر ارگان‌ها با شهرداری همکاری کنند تا برای آنها مکان برای فعالیتشان ارائه داده شود.

رشیدی همچنین یادآور شد: موضوع سرمایه گذاری یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید شهرداری در این راستا اقداماتی اساسی در نظر گیرد تا سرمایه گذران بتوانند به نحو احسن و با اعتماد به شهرداری فعالیت خود را آغاز کنند.


به گزارش خبرنگار ایمنا از تبریز

  • تورم نرخ مصالح

    تورم نرخ مصالح

    تورم فراگیر در نرخ مصالح ساختمانی سبب شد تا قیمت تمام شده مسکن در یکسال گذشته ۴۰ درصد افزایش یابد. حمیدرضا محبی اظهارکرد: در صنعت ساختمان، نرخ بتن و میله گرد به عنوان اصلی ترین شاخص و ملاک نوسانات قیمت در مصالح و نهاده های ساخت وساز تلقی می شود.

  • اعلام ۵۱۵ هزار خانه خالی به سازمان مالیاتی

    اعلام ۵۱۵ هزار خانه خالی به سازمان...

    ۱۰۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شد براساس پیگیری‌های انجام شده از سازمان امور مالیاتی در مجموع ۵۱۵ هزار و ۴۹۳ هزار خانه خالی به این سازمان معرفی شده طی سال گذشته هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان از محل دریافت مالیات از خانه‌های خالی وصول شده است.

  • خانه‌های نقلی کدام مناطق بیشترند؟

    خانه‌های نقلی کدام مناطق بیشترند؟

    بررسی پروانه‌های ساخت نشان می‌دهد سال گذشته کمترین متوسط متراژ خانه را مناطق ۹ و ۱۰ داشتند و بیشترین را مناطق یک و ۳ بررسی‌ها نشان می‌دهد طی ۵ سال اخیر و در شرایطی که سطح عمومی قیمت‌ها و به تبع آن متوسط درآمد مردم ۵.۳ برابر شده است متوسط قیمت مسکن در تهران حدودا ۱۱ برابر شده است. این یعنی طی ۵ سال اخیر متوسط قیمت واقعی مسکن در پایتخت رشد ۱۱۰ درصدی داشته است. همچنین میانگین قیمت یک متر مربع مسکن در تهران به بیش از ۴۶ میلیون تومان رسیده است.

  • عدم مقاوم‌سازی خانه‌های روستاییان

    عدم مقاوم‌سازی خانه‌های روستاییان

    تلاش راهداران برای آواربرداری روستا‌های زلزله‌زده خوی زمین لرزه ۵.۴ ریشتری خوی باعث بروز خسارت ۵۰ درصدی به منازل مسکونی شد اما آنچه که مشخص است مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در استان تنها ۳۳ درصد محقق شده و این یعنی به توسعه پایدار روستا‌ها توجهی نشده است. تلاش راهدران برای آوار برداری روستا‌های زلزله زده خوی/ عدم مقاوم سازی خانه‌های روستاییان

  • صف‌کشی روس‌ها برای خرید خانه در ترکیه

    صف‌کشی روس‌ها برای خرید خانه در ترکیه

    روس‌ها در ماه گذشته میلادی باز هم اصلی‌ترین مشتریان خارجی املاک در ترکیه بودند تا خریدهایشان از اول سال به بیش از ۹۳۰۰ واحد برسد. مرکز آمار ترکیه گزارش خرید خارجی‌ها در ماه گذشته میلادی در بازار مسکن این کشور را منتشر کرد. طبق این گزارش در ماه گذشته میلادی خارجی‌ها در بازار مسکن ترکیه بیش از ۵۱۰۰ واحد مسکونی خریده‌اند.

  • کسی که خانه نمی خرد

    کسی که خانه نمی خرد

    از آذرماه سال ۱۳۹۶ که شروع فرآیند رشد بازار مسکن بود تا امروز متوسط قیمت خانه در شهر تهران تقریبا ۱۰ برابر شده و بازار ارز، مقداری کمتر از این عدد رشد داشته است. در واقع به اندازه‌ای که پول کاهش ارزش داشته قیمت آپارتمان نیز افزایش یافته .واسطه‌های ملکی از تشدید رکود معاملات مسکن درپی کاهش انتظارات تورمی و افت توان طرف تقاضا در مهرماه خبر می‌دهند.

  • تنها منطقه که درمعاملات مسکن رشدکرد

    تنها منطقه که درمعاملات مسکن رشدکرد

    منطقه ۲۱ تنها منطقه تهران بود که در شهریور ماه رشد معامله مسکن داشته و درحالی که در تمامی مناطق تهران خریداران عقب نشینی کرده بودند رشد ۱۸ درصدی معاملات را تجربه کرد. در آخرین ماه تابستان ریزش معاملات مسکن ادامه داشت و در مجموع ۶ هزار و ۳۳ معامله در این ماه به ثبت رسید، بیشترین کاهش معاملات در منطقه ۲۲ تهران با ثبت ۱۰۴ معامله و ریزش ۳۵.۴ درصدی رخ داده است. همچنین منطقه ۱۲ با ۳۳.۸ درصد وثبت ۱۴۳ معامله مسکن در مقام دوم ریزش معاملات قرار دارد.

  •  هشدار فروش متری ملک در بورس

    هشدار فروش متری ملک در بورس

    یک کارشناس بازار سرمایه گفت: فروش متری ملک در بورس بیشتر از آنکه به شفافیت بازار مسکن کمک کند در این شرایط اقتصادی کشورمان به افزایش قیمت‌ها منجر می‌شود و تقاضای سفته‌بازانه را بالا می‌برد. مهدی سوری درباره ورود صندوق املاک و مستغلات به بازار سرمایه و امکان فروش متری املاک در بورس اظهار داشت: اینکه معاملات املاک و مستغلات در بستر یک پلتفرمی انجام شود

  • آپارتمان های قدیمی ساز مرکز تهران چه قیمت؟

    آپارتمان های قدیمی ساز مرکز تهران چه...

    در گزارش زیر به بررسی قیمت و مشخصات آپارتمان‌های قدیمی‌ساز مرکز تهران خواهیم‌ پرداخت. به علت قیمت نسبتا بالای مسکن در مرکز تهران افراد زیادی به خرید خانه‌های قدیمی‌ساز روی آورده‌اند تا سرمایه نسبتا کمتری را صرف خرید خانه کنند. آپارتمانی ۳۰ ساله در محله جهاد با متراژ ۱۱۲ متر و ۲ اتاق خواب ارزشی معادل ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دارد.

  • جاماندگی میلگرد و تیرآهن از تورم

    جاماندگی میلگرد و تیرآهن از تورم

    گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد حاکی است که روز گذشته نیز قیمت آهن بر مدار ثبات بود و در برخی مبادی فروش کاهش جزئی هم مشاهده شد اما در این میان برخی شرکت‌ها به افزایش قیمت‌ محصولات خود مداومت ‌کردند. نوسان چشمگیری در بازار ارز نیز مشاهده نشد اما تا پایان روز قیمت دلار کمی افزایشی بود، به طوری که در بازار آزاد هر دلار حدود ۳۲ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

  • بازگشایی مدارس بازار مسکن را بی رونق کرد

    بازگشایی مدارس بازار مسکن را بی رونق...

    عضو اتحادیه مشاوران املاک گفت: بازار مسکن با توجه به اتمام فصل تابستان، عدم متقاضی از رونق همچنین تب وتاب گرانی افتاده است. آمار‌ها و بررسی‌های صورت گرفته نشان میدهد که بازار مسکن با توجه به تعطیلات در فصل تابستان وهمچنین بازگشایی مدارس کمی از رونق افتاده و هم اکنون به آرامش رسیده است.

  • سکته در بازار خرید و فروش واحدهای نوساز!

    سکته در بازار خرید و فروش واحدهای...

    ساخت‌وساز در تهران خوابید؟ در زمستان 1400 میانگین قیمت هر مترمربع زمین در پایتخت به بیش از 5/ 1 برابر قیمت مسکن رسیده و این در حالی است که این نسبت در دهه 70 تقریبا یک به یک بود.در واقع تا سال 80 فاصله چندانی بین قیمت زمین و آپارتمان در پایتخت وجود نداشت و به تدریج با سرعت گرفتن روند ساخت‌وساز در پایتخت و کاهش عرصه در شهر به عنوان زمین قابل ساخت‌وساز، بر قیمت آن افزوده شد، تا جایی که اکنون نسبت قیمت زمین به مسکن در پایتخت به بیش از 5/ 1 رسیده است.

  • آغاز عملیات اجرایی ۱۱۰۰ واحد مسکونی

    آغاز عملیات اجرایی ۱۱۰۰ واحد مسکونی

    آغاز عملیات اجرایی ۱۱۰۰ واحد مسکونی مسکن ملی در شرق استان سمنان عملیات اجرایی یک هزار و ۱۲۶ واحد پروژه مسکن ملی در شهرستان های شاهرود و میامی آغاز شده است. با بیان اینکه یک هزار و ۴۴۷ نفر در شرق استان سمنان افتتاح حساب و واریز وجه را در زمینه مسکن ملی صورت داده اند. تاکنون عملیات ساخت یک هزار و ۱۲۶ پروژه آغاز شده است.

  • خسارات زلزله ی خوی

    خسارات زلزله ی خوی

    مصدومیت یک هزار و ۱۲۶ نفر در اثر زلزله خوی بازسازی منازل زلزله‌زده تا قبل از شروع فصل سرما زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ حوالی خوی در آذربایجان غربی را لرزاند در این زلزله یک هزار و ۱۲۶ نفر دچار مصدومیت شدند و همچنین بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد به یک هزار و ۴۶۱ واحد مسکونی این منطقه خسارت وارد کرد.

  •  استانهای صدرنشین نرخ تورم مسکن

    استانهای صدرنشین نرخ تورم مسکن

    روند تورم مسکن در شهریورماه کل کشور مسیری صعودی را اتخاذ کرده است. با توجه به ضریب اهمیت اجاره در این بخش می توان گفت این عامل در رشد تورم مسکن سهم به سزایی را داشته است. کدام استان صدرنشین نرخ تورم بخش مسکن در کشور است؟ بررسی تورم مسکن در شهریور ۱۴۰۱ حاکی از وضعیت صعودی این شاخه در کل کشور بوده است.

  • پیش‌بینی قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۱۴۰۱

    پیش‌بینی قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۱۴۰۱

    کارشناس اقتصاد مسکن با پیش‌بینی بازار مسکن و قیمت واحدهای مسکونی در نیمه دوم سال‌جاری گفت:‌ چند سالی است که سرمایه‌گذاری در بازار مسکن منفی است. فردین یزدانی با پیش‌بینی کاهش ساخت‌وساز مسکن توسط بخش خصوصی در کشور از سال ۹۷ به این سو، قیمت زمین رشد بسیار بالایی داشته است.

  • کاهش ۳۰ % معاملات مسکن

    کاهش ۳۰ % معاملات مسکن

    طی ۶ ماه نخست سال در گرگان ، رئیس اتحادیه املاک شهرستان گرگان با اشاره به ضرورت اصلاح نرخ عوارض شهرداری این شهر معاملات مسکن طی شش ماه نخست سال در گرگان ۳۰ درصد کاهش یافت. از ابتدای سال تاکنون و با جهش عوارض ساختمانی با کاهش تولید مسکن در گرگان روبرو هستیم و این امر قیمت آپارتمان ها و واحدهای مسکونی موجود را افزایش داده است.

  • خانه ارزان برای بازنشستگان و کارگران

    خانه ارزان برای بازنشستگان و کارگران

    رحمت الله پورموسی فعال حوزه کار درباره حل مشکل مسکن کارگران از طریق خانه‌های اجاره‌ای، گفت: ایده خانه‌های اجاره‌ای ایده خوبی است و در رفع دغدغه مسکن کارگران بی تاثیر نیست، ولی نمی‌تواند راه درمان نهایی باشد یک فعال حوزه کار با بیان اینکه کارگران را در بحث خانه‌دار شدن باید به طور ویژه ببینیم، گفت: ایده خانه‌های اجاره‌ای در کوتاه مدت می تواند دغدغه کارگران و اقشار محروم و کم درآمد را برطرف کند ولی مشکل مسکن کارگران و بازنشستگان از طریق ساخت خانه‌های ارزان توسط تعاونی‌ها و با اختصاص زمین رایگان حل

  • آینده مسکن بدون برجام

    آینده مسکن بدون برجام

    در چشم‌انداز فعلی، قیمت مسکن از دو منظر هزینه تمام‌شده و شاخص‌های تورم عمومی ناشی از رشد نقدینگی تحت فشار خواهد بود و در صورت ادامه روند فعلی در اقتصاد، رشد قیمت مسکن مجدداً، به صورت مداوم سالیانه ادامه‌دار خواهد بود. با روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی، مجموعه‌ای از وعده‌های انتخاباتی از سوی او و مجموعه وزرا مطرح شد. ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، بزرگترین وعده اقتصادی رئیس جمهور جدید بود.

  • کلنگ‌زنی ۱۰ هزار واحد مسکونی در تهران

    کلنگ‌زنی ۱۰ هزار واحد مسکونی در تهران

    امروز حدود ۱۰ هزار واحد از پروژه‌های قرارگاه مسکن شهرداری تهران در مناطق مختلف شهر کلنگ‌زنی می‌شود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، امروز حدود ۱۰ هزار واحد از پروژه‌های قرارگاه مسکن شهرداری تهران در مناطق مختلف شهر مانند مناطق ۴، ۱، ۲۲ و ۱۳ کلنگ زنی می‌شود.

  • ساکن شدن در تهران چقدر هزینه دارد

    ساکن شدن در تهران چقدر هزینه دارد

    مقایسه قیمت یک شب اقامت خانوادگی در یکی از هتل‌های تهران با آپارتمان‌هایی که به طور روزانه کرایه داده می شود نشان می دهد اقامت در یک خانه ویلایی در تهران با تمام امکانات ارزان‌تر تمام می‌شود.اگر خانوادگی به تهران سفر کنید و میزبانی هم در این شهر منتظرتان نباشد برای یک شب اقامت در تهران دست کم باید 350 هزار تومان در نظر بگیرید.این هزینه یک آپارتمان 30 متری در محله نواب است. این رقم می تواند تا شبی 33 میلیون تومان برای اقامت در یک اتاق خانوادگی در یک هتل 5 ستاره در شمال غرب تهران افزایش داشته باشد