بازار املاک / پیش‌بینی عجیب نماینده مجلس

پیش‌بینی عجیب نماینده مجلس

پیش‌بینی عجیب نماینده مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه "انتشار آمار تحولات بازار مسکن تاثیری در کسب‌وکار ندارد" گفت: بازار مسکن به سمت تعادل و عدم جهش قیمت مسکن پیش می‌رود. اقبال شاکری در خصوص وضعیت بازار مسکن و ارزیابی از اقدامات دولت و مجلس در این زمینه، اظهار کرد: به‌نظرم بازار مسکن روبه به تعادل و بهتر شدن حرکت می‌کند. با اقدامات تنظیم‌گری وزارت راه و شهرسازی در حوزه نظارت بر خانه‌های خالی، زمین‌های بایر، مشاوران املاک، سایت‌های منتشر کننده آگهی‌های املاک و… به نظرم بازار مسکن به سمت تعادل می‌رود.

مقداری قیمت مسکن کاهش یافته است البته نه به اندازه‌ای که مدنظر است. 

اگر تامین مسکن به این برنامه‌ها اضافه شود که بخشی از آن به ساخت مسکن، بافت فرسوده، پروژه‌های خودمالکی برمی‌گردد.
 هم‌ترازی انجام شود به نظر می‌رسد بازار مسکن در آینده جهش قیمت نخواهد داشت.

 تصویب قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره توسط مجلس، گفت: 


این قانون در رفت و برگشت با شورای نگهبان است که در آن یک سری قوانین تنظیم‌گری از جمله ثبت اطلاعات
ایجاد سکو‌های اطلاعاتی و … پیش‌بینی شده که کنترل بازار مسکن را به‌دنبال خواهد داشت.

خصوص اعتبارزدایی از اسناد قولنامه‌ای مسکن و تاثیر بر بازار مسکن اضافه کرد: 


این کار ریسک را به‌طور کلی از بازار مسکن حذف می‌کند و مشتاقیم زودتر تصویب شود.
 الحمدلله با حمایت رهبر معظم انقلاب وقفه به‌وجود آمده نیز برطرف شده و به‌زودی برای اصلاحات به صحن علنی مجلس می‌آید.
 با این کار نه تنها برای بخش مسکن، در خصوص کسب و کار‌ها ریسک سنگین بر بازار اقتصادی از جمله فروختن یک دارایی به چند نفر حذف می‌شود .
 این یکی از اقدامات بزرگ مجلس برای اطمینان خاطر به بازار مسکن است.

در خصوص عدم انتشار آمار تحولات بازار مسکن 

طی ۱۰ ماه اخیر و تاثیر آن بر فعالیت سازندگان و سرمایه‌گذاران بخش مسکن،
 احتمال دارد که آمار برای کار مدیریتی کاربرد داشته باشد، اما به نظرم در بازار کسب و کار تاثیری ندارد. 
انبوه‌سازان و سازندگان نیز می‌توانند از مراجع دیگر اطلاعات و آمار را دریافت کنند.

  • واگذاری مسکن به کارگران و حداقل بگیران

    واگذاری مسکن به کارگران و حداقل بگیران

    سورپرایز ویژه رئیسی برای کارگران و حداقل بگیران، کارگران صاحبخانه شدند ، جزییات جدید از واگذاری مسکن کارگران پیگیری تامین زمین برای احداث شهرک‌های مسکونی کارگران و تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن مهر توسط وزارت راه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

  • واگذاری ۴۵۰ واحد مسکونی در راستای جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری

    واگذاری ۴۵۰ واحد مسکونی در راستای جوانی...

    واگذاری ۴۵۰ واحد مسکونی در راستای جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: ۲ دغدغه مهم خانواده‌ها برای فرزندآوری مسکن و اشتغال است. لذا از ماه آینده تعداد ۴۵۰ منزل مسکونی که توسط شرکت توسعه‌گران عمران ستاد در شهرکرد و بروجن ساخته‌شده‌است، واگذار می‌شود.

  • بهره‌برداری از سه‌هزار واحد طرح مسکن‌مهر در یزد

    بهره‌برداری از سه‌هزار واحد طرح...

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد: سه هزار واحد طرح ملی مسکن تا پایان امسال قابل بهره‌برداری است.

  • ساخت ۲۸۰هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن

    ساخت ۲۸۰هزار واحد مسکونی توسط بنیاد...

    ساخت ۲۸۰هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن اهواز- رئیس بنیاد مسکن گفت: در شهرها و روستاهای کشور در مجموع ۲۸۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است.

  • پروانه‌ساختمانی ۲۰هزار واحد نهضت‌ملی مسکن اصفهان

    پروانه‌ساختمانی ۲۰هزار واحد نهضت‌ملی...

    پروانه‌ساختمانی ۲۰هزار واحد نهضت‌ملی مسکن اصفهان - معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان تا کنون برای حدود ۲۰ هزار واحد پروانه ساختمانی صادر شده‌است.

  • کمبود آپارتمان کوچک‌متراژ در تهران

    کمبود آپارتمان کوچک‌متراژ در تهران

    به گزارش ایسنا، کمبود آپارتمان کوچک متراژ در بازار مسکن شهر تهران محسوس است. بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد واحدهای مسکونی عرضه شده برای فروش به بازار مسکن شهر تهران را آپارتمان‌های با متراژ بالای ۹۰ متر مربع تشکیل می‌دهد؛ در حالی که فقط ۳۳ درصد معاملات در این گروه متراژی انجام می‌شود. سهم آپارتمانهای بالای ۱۰۰ متر از معاملات نیز ۲۵ درصد است.

  • بازار اجاره‌مسکن غرب تهران

    بازار اجاره‌مسکن غرب تهران

    بازار اجاره مسکن در غرب تهران، به عنوان یک مقصد محبوب برای مستاجران مهاجر از منطقه پرتقاضای تهران، رونق یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای اجاره آپارتمان در منطقه ۲۲، که به عنوان غربی‌ترین و جوان‌ترین منطقه پایتخت شناخته می‌شود، رو به افزایش است.

  • خانه‌های ویلایی در نهضت ملی‌مسکن

    خانه‌های ویلایی در نهضت ملی‌مسکن

    سهم خانه های ویلایی در نهضت ملی مسکن ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن در برنامه‌ زنده تلویزیونی ثریا با تشریح سیاست های توسعه مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی برای حل معضل مسکن دو خط تلاش را دنبال کرد. نخستین خط افزایش عرضه مسکن و مسیر دیگر نیز کنترل تقاضاهای سرمایه بود.

  • نکات قابل‌توجه برای اجاره‌خانه

    نکات قابل‌توجه برای اجاره‌خانه

    اجاره کردن یا اجاره دادن ملک گاهی با چالش‌هایی برای مالک یا مستاجر همراه است و اکثر این چالش‌ها به دلیل بی‌اطلاعی طرفین از قوانین مربوط به عقد قراردادهای استیجاری است. در روزهایی که ملک به خصوص در شهرهای بزرگ قیمت‌های سرسام‌آوری دارد خرید آن به ویژه برای جوانان با سختی‌هایی همراه است بنابراین بسیاری از افراد و خانواده‌ها با اجاره خانه و پرداخت مبلغی به عنوان رهن و اجاره ملک مورد اجاره را برای مدت یک سال یا کمتر یا بیشتر در اختیار می‌گیرند.

  • دادمستاجران از اجاره بها

    دادمستاجران از اجاره بها

    اجاره آپارتمان در برخی شهرستان‌های استان تهران تقریباً با مناطق ارزان این شهر برابری می‌کند و بعضاً پیشی هم گرفته است. حدود یک ماه از آغاز سال ۱۴۰۲ می‌گذرد و آن‌طور که مشاوران املاک فعال در استان تهران فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، مهم‌ترین عامل در کسادی بازار اجاره و نیز تخلیه خانه‌ها و عدم تمدید اجاره‌ها محسوب می‌شود.بررسی‌ها نشان می‌دهد بعد از عید، نرخ‌های پیشنهادی نسبت به سال گذشته نوسان بیشتری را تجربه کرده است تا برگی دیگر از تورم در زندگی مردم ورق بخورد.

  • عمارت لوکس رونالدو که جورجینا

    عمارت لوکس رونالدو که جورجینا

    وی قصد دارد عمارت بزرگ ۵ میلیون پوندی خود در مادرید با استخر و سالن بدنسازی را اجاره دهد؛ خانه‌ای که جورجینا رودریگز، نامزد او، پیش‌تر ادعا کرده بود در اولین حضور خود در آن گم شده بود.فوق ستاره سابق رئال مادرید، پیش از رفتن به یوونتوس در سال ۲۰۱۸، بیشتر اوقات خود را در برنابئو در این خانه بزرگ زندگی می‌کرد. او پس از ترک منچستر در سال ۲۰۰۹، وقتش را تلف نکرد و ۴.۸ میلیون پوند برای اقامت در محله گران قیمت La Finca و ساختمانی طراحی شده توسط معمار مشهور خواکین تورس، هزینه کرد.

  •  مالکیت خانه در کدام کشورها بیشتر است؟

    مالکیت خانه در کدام کشورها بیشتر است؟

    بر اساس نتایج تحقیق جدید دانشکده مدیریت رادی دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو آمریکا کسانی که دوره‌های تورم بالا را تجربه می‌کنند، تمایل بیشتری به خرید خانه دارند. این تحقیق از منابع مختلف داده استفاده می‌کند که نشان می‌دهد خانوارهایی که در معرض تورم بالا بوده‌اند، احتمال بیشتری برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات دارند. این تحقیق نشان می‌دهد که بسیاری از صاحبان خانه‌ها به این دلیل که انگیزه دارند از خود در برابر افزایش قیمت‌های احتمالی در آینده محافظت کنند، خانه خریداری می‌کنند.

  • خانه فوق لوکس ریحانا در کالیفرنیا

    خانه فوق لوکس ریحانا در کالیفرنیا

    «ریحانا »خواننده و بازیگر سرشناس باربادوسی 35 ساله در گران ترین معامله آپارتمانی از سال 2015 تا به امروز در کالیفرنیای جنوبی « پنت هاوسی» بزرگ در طبقه 40 یک برج در لس آنجلس به قیمت 21 میلیون دلار از « متیو پری» کمدین 53 ساله خریده است!در یک خانه ۳ اتاقه به همراه خانواده‌اش در شهر بریج‌تاون زندگی می‌کرده و معمولاً روزها به همراه پدرش در یکی از خیابان‌های شهر مشغول فروش لباس می‌بود،به تازگی صاحب یک خانه فوق لوکس شده است.

  • وام مسکن ارزان شد

    وام مسکن ارزان شد

    قیمت وام مسکن برای مجردها و متاهل‌ها چند؟ روند کاهشی هر برگ اوراق مسکن از اواخر سال گذشته آغاز شده و دامنه آن به سال جاری هم کشیده شده است. به طوری‌که متاهل‌های ساکن تهران می‌توانند با پرداخت کمتر از ۸۹ میلیون تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند. هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ معادل ۸۳ هزار و ۱۰۰ تومان و در خردادماه سال مذکور نیز ۸۷ هزار تومان قیمت دارد.

  • تحویل ۱۵۰۰ واحد مسکونی در قم تا پایان سال جاری

    تحویل ۱۵۰۰ واحد مسکونی در قم تا پایان...

    تا پایان امسال در قالب طرح نهضت ملی مسکن هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تکمیل و به تدریج تحویل متقاضیان می‌شود. مدیر کل بنیاد مسکن قم تا پایان امسال این واحد‌ها هر سه ماه یک بار تحویل مردم می‌شوند که در مرحله اول، ازدیبهشت امسال ۱۹۶ واحد در سلفچگان و پس از آن در تیر ماه مجتمع‌های زیتون ۱۳ و ۱۴ آماده بهره برداری می‌شوند.

  • قیمت آپارتمان  در شهرک غرب

    قیمت آپارتمان در شهرک غرب

    محله شهرک غرب تهران به عنوان یکی از محله‌های اعیان‌نشین شناخته می‌شود. این شهرک به دلیل داشتن امکانات رفاهی مطلوب، تراکم جمعیت قابل قبول و نزدیکی به مراکز تجاری و تفریحی به یکی از مناطق محبوب سرمایه‌داران تبدیل شده است.انواع آپارتمان‌های مدرن و ویلایی در متراژهای مختلف در این شهرک موجود بوده و علاقمندان می‌تواند مطابق با سلیقه خود، بهترین مسکن را در این محدوده تهیه کند.

  • مسکن در سال 1402

    مسکن در سال 1402

    طبق داده‌های منتشر شده و اعلام تورم حداقل 50 درصدی توسط برخی مسئولان، در سال جدید نیز باید انتظار افزایش قیمت مسکن را داشت، چراکه کسری بودجه و تورم عمومی و به تبع آن افزایش نرخ ارز تاثیر مستقیم خود را بر بازار مسکن خواهد گذاشت علی مختار، کارشناس: مسکن یکی از ضروریات و وظایف بدیهی هر دولتی محسوب می‌شود که این مهم طی سال‌های اخیر بدون رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده فقط در مرحله وعده و شعار باقی می‌ماند

  • تحویل کلید ۱۹۲ واحد مسکونی

    تحویل کلید ۱۹۲ واحد مسکونی

    پروژه برکت - زنجان- در آیین افتتاح همزمان ۲ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در کشور که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرا شد، ۱۹۲ نفر از متقاضیان زنجانی، کلید واحد مسکونی خود را تحویل گرفتند. سراسر کشور ۲۰۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افتتاح شد. همچنین تحویل کلید نخستین‌ پروژه های نهضت ملی مسکن استان زنجان در منطقه کوی نصر انجام شد.

  •  آپارتمان 100 متری در قلهک ؟

    آپارتمان 100 متری در قلهک ؟

    قلهک به یکی از محله‌های اعیان‌نشین پایتخت تبدیل شده و قیمت هر متر از واحدهای مسکونی این محله به بالای 200 میلیون تومان هم می‌رسد! این محله قدیمی، خیابان‌های معروفی چون دولت، شریعتی و یخچال را در برگرفته و دسترسی بسیار خوبی به امکانات رفاهی، تفریحی و درمانی دارد.محله قلهک از گذشته‌های دور به محل سکونت اشراف‌زاده‌ها، شاهان و سفارتخانه‌های بزرگ بدل شده بود.

  • چطور کد رهگیری بگیریم؟ا

    چطور کد رهگیری بگیریم؟ا

    چطور برای معاملات مسکن کد رهگیری بگیریم؟اگر قصد خرید، فروش یا اجاره مسکن یا هر نوع ملک دیگری را دارید باید از مشاور املاک بخواهید قراردادتان را در سامانه املاک و مستغلات ثبت و کد رهگیری ارایه کند. کد رهگیری امنیت معامله را بالا می‌برد، رایگان و الزامی است و اگر واسطه‌ی ملکی از ارایه آن خودداری کرد می‌توانید به اتحادیه مشاوران املاک شکایت کنید.

  • تولید وافزایش ساخت و ساز مسکن

    تولید وافزایش ساخت و ساز مسکن

    بازار مسکن در سال ۱۴۰۲ قطعا در رکود نیست و قطعا شاهد افزایش ساخت وساز هستیم. بیت الله ستاری، کارشناس بازار مسکن درخصوص وضعیت مسکن در سال ۱۴۰۲ گفت: با توجه به کسری که در بخش مسکن وجود دارد روند افزایشی قیمت ادامه دار خواهد بود از سوی دیگر سال آینده رکودی در مسکن نخواهیم داشت بلکه رونق ساخت و ساز با افزایش قیمت را در این بازار شاهد خواهیم دید.