بازار املاک / بازار مسکن خالی از فروشنده است

 بازار مسکن خالی از فروشنده است

بازار مسکن خالی از فروشنده است

طی دو هفته اخیر خریدار ملک وجود داشته اما حالا فروشندگان هستند که به دلیل نوسانات بازار عقب نشینی کرده اند .

تنش‌های اخیر منطقه

تنش‌های اخیر منطقه تاثیر محسوسی به بازار مسکن این منطقه نداشته ، اما نوسانات دلار که در آن مدت زمان اتفاق افتاده بی تاثیر نبوده است.


به گفته او، معمولا سازنده و مالکین در فروردین قیمت گذاری نمی‌کنند و تا اواخر اردیبهشت دست نگه می‌دارند تا شرایط بازار را بسنجند.


او با اشاره به اینکه در اردیبهشت و خرداد سال گذشته بازار مسکن این منطقه در رکود سنگینی قرار داشت می‌گوید، در دی ماه سال گذشته با افزایش دلار بازار با تغییراتی همراه شد و به اصطلاح گرم شد.


برای آپارتمانی با 113 مترمربع زیربنا و 16 سال ساخت، 14 میلیارد و 690 میلیون تومان و در ولنجک، برای آپارتمانی 195 متری و نوساز، 50 میلیارد و 700 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.


در محله ازگل، آپارتمانی 122 متری و نوساز، 19 میلیارد تومان و در محله نیاوران، واحدی 117 متری و 16 سال عمربنا، 13 میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش می‌رسد.






  • اگر ازدواج نکنید خانه، بی خانه!

    اگر ازدواج نکنید خانه، بی خانه!

    اگر مجردانی که ثبت نام کرده اند تا زمان تحویل واحد ازدواج نکنند، طبیعتاً واحد مسکونی تحویل خانوارهای واجد شرایط می‌شود.محمود محمودزاده در گفتگو با خبر رادیو اظهار کرد: از دوشنبه ۲۰ دی تا کنون تعداد مردان مجرد بالای ۲۳ سالِ ثبت نام کرده در سامانه ثمن (سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن) به حدود ۱۲۰ هزار نفر رسیده است.

  • افزایش مقاومت در برابر زلزله با مصالح سبک

    افزایش مقاومت در برابر زلزله با مصالح...

    تولید مصالح سبک از ماسه بادی، از جمله فناوری‌هایی است که با توجه به کارکردهای بالای ساختمانی و اقتصادی، مورد توجه فعالان این حوزه قرار گرفته است. نایب رئیس هیات‌مدیره شرکت مهندسی نوآوران تکساز صنعت (تایکو) گفت: ماسه بادی در بسیاری از مناطق خشک و نیمه خشک جهان به عنوان یک چالش اساسی در تخریب مزارع کشاورزی، راه‌های ارتباطی و مناطق مسکونی مطرح است.

  • در شرایط جوی مناسب جاده‌ها بازگشایی می‌شوند

    در شرایط جوی مناسب جاده‌ها بازگشایی...

    معاون استاندار لرستان با بیان اینکه خوشبختانه بارندگی اخیر خسارتی به منازل مسکونی و زمین‌های کشاورزی وارد نکرده است، گفت: بارندگی‌ها ادامه دارد و امیدواریم خسارت‌بار نباشد. در صورت شرایط جوی مناسب، تمامی جاده‌ها بازگشایی می‌شوند.احمدرضادالوند در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آخرین وضعیت استان لرستان پس از بارندگی‌های شب گذشته گفت: از عصر روز جمعه بارندگی‌ها آغاز شد و باعث بروز سیلاب آزادراه «خرم زال» و نیز محور قدیم پلدختر- اندیمشک شد.

  • وام 1550 میلیونی برای خانواده‌هایی که فرزند سوم دارند

    وام 1550 میلیونی برای خانواده‌هایی که...

    ماجرا چیست؟ براساس طرح جوانی جمعیت خانواده‌های دارای فرزند سوم مشمول وام‌‌های متعددی می‌شوند؛ از وام ۳۰ میلیون تومانی تا وام ۴۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن. اما شرایط دریافت این وام چیست و وام فرزند سوم چه زمان پرداخت می‌شود؟

  •  مسکن را از عوامل تاثیرگذار بر کاهش زاد و ولد

    مسکن را از عوامل تاثیرگذار بر کاهش زاد...

    رئیس بنیاد مسکن، پیری جمعیت از دغدغه‌های مهم است، مسکن را از عوامل تاثیرگذار بر کاهش زاد و ولد دانست و بر لزوم همکاری همه بخش‌ها و همت مسئولات برای رفع مشکل تامین مسکن تاکید کرد.اکبر نیکزاد در جلسه بررسی ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در صدرا، ضمن بیان اینکه بحث مسکن خانواده‌ها را دچار مشکلات عدیده کرده است، گفت: چند سالی است در بحث مسکن ورود جدی شده و مردم تا حدودی از فشار مسکن خارج شده‌اند.

  • آغاز دریافت مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس

    آغاز دریافت مالیات از خودروها و...

    رئیس سازمان مالیاتی: از مجموع درآمد شهروندان هم مالیات می‌گیریم افرادی که با اهداف سوداگرانه اقدام به خرید و فروش ساختمان، طلا، ارز یا خودرو می‌کنند، با توجه به افزایش ارزش از زمان خرید، مابه‌التفاوت این بازه زمانی مشمول مالیات می‌شود.سرانجام سازمان امور مالیاتی گرفتن مالیات از خودروها و خانه‌های گران‌قیمت را آغاز کرد. رئیس این سازمان اعلام کرد: مالیات بر مجموع درآمد هر فرد ظرفیت جدید دیگری است که در دست اقدام است.

  • تأمین زمین برای ساخت دو میلیون واحد مسکونی

    تأمین زمین برای ساخت دو میلیون واحد...

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر برای ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی زمین تامین شده است. محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن، گفت: وزارت راه‌ و شهرسازی شرایط تامین زمین مورد نیاز برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را فراهم کرده است.

  • افتتاح ۵۰۰ واحد مسکونی مدد جویان کمیته امداد

    افتتاح ۵۰۰ واحد مسکونی مدد جویان کمیته...

    عملیات ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی ویژه مدد جویان کمیته امداد در استان لرستان شروع شد. شیخ پور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان گفت: امروز ۵۰۰ واحد مسکونی مدد جویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به بهره برداری رسید.

  • عرضه واحدهای قدیمی بیش از تقاضا واحدهای نوساز است

    عرضه واحدهای قدیمی بیش از تقاضا واحدهای...

    با وجود کسادی معاملات مسکن در اغلب مناطق تهران، واسطه‌های ملکی غرب پایتخت از رونق نسبی در این محدوده خبر می‌دهند. علت آن می‌تواند به ازدیاد عرضه آپارتمان در منطقه ۵ مربوط باشد. اگرچه آپارتمانهای قدیمی و ناقص در بازار مسکن به وفور وجود دارد، عرضه خانه‌های نوساز در بازار کاهش یافته و همین مساله فاصله قیمتی بین واحدهای نوساز و عرضه واحدهای قدیمی را تشدید کرده است.

  • عضو شورای شهر تبریز: مخالف برنامه‌ تلویزیونی شهرداری هستم

    عضو شورای شهر تبریز: مخالف برنامه‌...

    کاربری ساختمان پزشکی بهاران مسکونی است .عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: من مخالف برنامه تلویزیونی شهرداری هستم چراکه عملاً به یک ویترین کم اثر برای مدیران شهری تبدیل شده بود.روح الله رشیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سعی می‌کنم تمام مسائل مربوط به شهر را نه به عنوان مدافع و یا مخالف شهرداری بلکه به عنوان یک عضو برای همه بازگو کنم.

  • قانون جدید برای فروش املاک ایرانیان در ترکیه

    قانون جدید برای فروش املاک ایرانیان در...

    خبر‌ها حاکی از آن است که بر اساس تصمیم جدید دولت ترکیه، ایرانی‌ها تنها با این شرط می‌توانند املاک خود را به فروش برسانند که آن را ۴۰ درصد زیر قیمت و به اتباع ترکیه بفروشند. قوانین جدید اخذ اقامت در ترکیه کدامند؟ چندسالی می‌شود که برخی از مردم به جهت کسب اقامت و یا سرمایه‌گذاری در ترکیه اقدام به خرید ملک در این کشور می‌کنند، متأسفانه این رویه به دلیل عدم جذابیت سرمایه‌گذاری در داخل کشور سرعت گرفته و سرمایه‌های بسیاری از ایرانیان از کشور خارج می‎‌شود، اما

  •  قیمت سیمان _سیمان گران می‌شود؟

    قیمت سیمان _سیمان گران می‌شود؟

    بازار سیمان در ثبات است اما دبیر انجمن سیمان می‌گوید وزارت صمت و وزارت نیرو بدون اطلاع قبلی و با مکاتبه تصمیم گرفتند برق صنایع سیمانی را سهمیه‌بندی کنند. گاز صنایع سیمانی هم از قبل سهمیه‌بندی شده بود. اما آیا سهمیه‌بندی برق و گاز واحدهای سیمانی قیمت این کالا را دوباره افزایش می‌دهد؟ قیمت هر پاکت سیمان امروز ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰زیر ۲۵ هزار تومان بود. به گفته عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنعت سیمان، بازار سیمان تنظیم شده و ثبات و تعادل در بازار به چشم می‌خورد.

  • ماجرای پیامک خانه‌های خالی چیست؟

    ماجرای پیامک خانه‌های خالی چیست؟

    پیامک ارسال شده برای فراخوان مالکان خانه‌های خالی از سرشماره V.MASKAN جعلی نیست .در روزهای اخیر پیامکی با مضمون فراخوان مالکان خانه‌های خالی برای تکمیل اطلاعات خود در سامانه ملی املاک و اسکان ارسال شده است که درست یا جعلی بودن این پیام‌ها در حاله‌ای از ابهام به سر می‌برد!

  • تمدید طرح کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق بانک مسکن

    تمدید طرح کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید...

    تمدید طرح کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق بانک مسکن .طرح کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق مسکن تا پایان بهمن‌ماه سال جاری تمدید شد.یک ماه پیش و در جریان افزایش قیمت اوراق مسکن بود که مسئولان بانک مسکن به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تأسیس بانک، اقدام به کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق بانک مسکن کردند.

  • چرا قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرا نمی‌شود؟

    چرا قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرا...

    معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشورگفت: اطلاعات و داده‌های ما از خانه‌های خالی قابل اتکا نیست. محمد مسیحی - معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: به اجرای قانون " مالیات بر خانه‌های خالی" مصمم هستیم، اما اطلاعات ما قابل اتکا نیست.

  • وام 200 میلیون تومانی برای مقاوم سازی مسکن های روستایی

    وام 200 میلیون تومانی برای مقاوم سازی...

    رضا حمیدی، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از تصویب افزایش مبلغ تسهیلات یارانه دار مسکن روستاها تا سقف 200 میلیون تومان خبر داده است.برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

  •  آخرین وضعیت تامین مسکن در تهران

    آخرین وضعیت تامین مسکن در تهران

    رئیس سازمان نوسازی شهر تهران از امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری و وزارت راه برای تامین مسکن خبر داد. نیاز نیست به حاشیه برویم محله خوب فقط مسکن خوب نیست قرار است به زودی تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری تهران و وزارت راه در خصوص تأمین مسکن امضا شود. مسکن در داخل شهر ساخته می‌شود و قرار نیست شهر افقی رشد کند.

  • ۱۹ کشته در آتش‌سوزی یک ساختمان در نیویورک

    ۱۹ کشته در آتش‌سوزی یک ساختمان در...

    مقامات آمریکایی اعلام کردند که آتش سوزی بزرگ در ساختمانی در نیویورک ۱۹ کشته از جمله ۹ کودک بر جای گذاشته است. به گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی‌نیوز، اداره آتش نشانی نیویورک روز یکشنبه گفت که بیش از ۶۰ نفر نیز در حادثه آتش سوزی زخمی شدند.

  •  ۳۰ میلیون واحد مسکونی مشمول قانون بیمه اجباری حوادث طبیعی شدند

    ۳۰ میلیون واحد مسکونی مشمول قانون بیمه...

    رئیس هیئت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان از بیمه شدن ۳۰ میلیون واحد مسکونی در کشور در برابر بلایای طبیعی با پرداخت ۱۰ هزار تومان در سال جاری خبر داد.

  • اعزام ۱۰۰گروه جهادی به مناطق سیل‌زده هرمزگان_لایروبی ۱۹۲۵ واحد مسکونی توسط جهادگران

    اعزام ۱۰۰گروه جهادی به مناطق سیل‌زده...

    رئیس بسیج سازندگی استان هرمزگان به حضور و اعزام ۱۰۰گروه جهادی جهت کمک به سیل‌زدگان اشاره و عنوان کرد: گروه‌های جهادی تا برگشت زندگی مردم به شرایط عادی در کنار آنها خواهند بود.

  •  میزان اقساط نهضت ملی مسکن اعلام شد

    میزان اقساط نهضت ملی مسکن اعلام شد

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی مبلغ اقساط خرید واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن را از دو و نیم میلیون به بالا اعلام کرد.محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با برنامه «فرامتن» شبکه افق در خصوص موضوع نهضت ملی مسکن گفت: با برنامه ریزی انجام شده در دولت جدید تأمین زمین، ارائه تسهیلاتی مانند تخفیف در مالیات ساختمان، انشعابات و مصالح ساختمانی توسط دولت انجام می‌شود و ساخت مسکن توسط اشخاص صورت می‌گیرد.