بازار املاک / خبر بسیار مهم برای متقاضیان مسکن ملی

خبر بسیار مهم برای متقاضیان مسکن ملی

خبر بسیار مهم برای متقاضیان مسکن ملی

طرح مسکن ملی برای کمک به قشر ضعیف است. قرار بر این است برای ساخت مسکن ملی وام مسکن ملی پرداخت شود اما صف دریافت وام مسکن ملی هر روز طولانی تر میشود.

وعده تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر 

شهرام ملکی با بیان این‌که 6000 واحد مسکونی در شهرهای جدید آماده افتتاح است، اظهار کرد: چنانچه منابع مورد نیاز تامین شود می‌توانیم طی دو ماه آینده واحدهای نیمه تمام مسکن مهر را تکمیل کنیم.

وی افزود: در پروژه‌ نهضت ملی مسکن نیز لیست پروژه‌های اولویت دار بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی را برای بانک‌ها ارسال کرده‌ و انتظار داریم با تامین منابع این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.


در حالی سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران وعده تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر را تا 2 ماه آینده داده که بخش قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارد.


20 شهریورماه امسال مدیرعامل شرکت عمران شهر جدیدی پردیس گفته بود: حدود 10 هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس باقی مانده است که تلاش می‌کنیم این واحدها را تا پایان سال به اتمام برسانیم.


محبت‌خواه با بیان این‌که “حدود 3000 واحد مسکن مهر آماده افتتاح است و در حال برنامه‌ریزی برای انجام این کار هستیم.”، افزود: حدود 700 واحد از مساکن مهر باقی می‌ماند که آنها را هم تا آخر سال تکمیل خواهیم کرد.


وی در عین حال یادآور شد: بخشی از این واحدها روی خاک است که البته تعدادی از آنها به مرحله اسکلت رسیده‌اند و تعدادی نیز در مرحله فونداسیون قرار دارند.


مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به قرارداد ساخت 12 تا 18 ماهه این واحدها، گفت: بخشی از واحدهایی که روی خاک است در فاز 11 قرار دارد.


 




  • سنگینه رکود بازار مسکن

    سنگینه رکود بازار مسکن

    آمار از کند شدن آهنگ رشد قیمت مسکن در سال گذشته نسبت به سه سال قبل از آن حکایت دارد. نرخ افزایش سالیانه آن به ۱۶ درصد رسید، به طوری که در مقایسه با سال ۱۳۹۶ تعداد معاملات مسکن شهر تهران ۵۷ درصد افت کرد. جامعه ۲۴ سال ۱۴۰۰ با وجود ثبات نسبی قیمت مسکن شهر تهران، رکود این بازار در مقایسه با سالهای قبل از آن عمیق‎تر شد.

  •  اوراق مسکن از ۱۰۰ هزار گذشت

    اوراق مسکن از ۱۰۰ هزار گذشت

    هر برگ اوراق مسکن دوباره از ۱۰۰ هزار تومان عبور کرد قیمت اوراق تسهیلات مسکن که سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و تا ۱۶۰ هزار تومان هم افزایش یافته بود. در سال جدید توانست به زیر ۱۰۰ هزار تومان برسد اما این روند ادامه نداشت و قیمت هر برگ دوباره به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین و اردیبهشت و خرداد سال گذشته به ترتیب ۱۰۲ هزار و ۵۰۰، ۱۰۴ هزار و ۳۰۰ و ۱۰۴ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارند.

  • خریداران مسکن ملی حذف از فهرست متقاضیان

    خریداران مسکن ملی حذف از فهرست متقاضیان

    مدیرکل راه و استان تهران گفت: متقاضیان مجرد اگر تعهدنامه محضری خود را در سامانه ثمن بارگذاری نکنند، از فهرست متقاضیان نهضت ملی مسکن حذف خواهند شد. متقاضیان مرد مجرد بالای ۲۳ سال با ورود به سامانه نهضت ملی مسکن به آدرس saman.mrud.ir، باید تعهد نامه محضری را دانلود و سپس به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کنند و پس از تکمیل تعهد نامه و ثبت محضری، اسکن تعهدنامه تکمیل شده را مجددا در سایت بارگذاری کنند تا شرایط احراز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پیگیری و دنبال شود.

  • افتتاح خانه های روستایی مقاوم سازی شده

    افتتاح خانه های روستایی مقاوم سازی شده

    ۳۰ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی در چالدران به بهره برداری رسید. برای احداث هر یک از این واحدهای مسکونی بیش از 1 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت شده است. عبدالله نژاد فرماندار چالدران گفت: در راستای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در چالدران امسال برنامه ریزی شده 600 واحد مسکونی با اعتبار 120 میلیارد تومان در قالب تسهیلات بهسازی شوند . در این خصوص 30 میلیارد تومان نیز تسهیلات بلاعوض به روستاییان پرداخت خواهد شد.

  • آپارتمان در تهران ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

    آپارتمان در تهران ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

    قیمت آپارتمان در تهران با عمر بنای بین یک تا ۲۵ سال براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش از مناطق ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کردیم.

  •  طرح نهضت ملی بیمه کیفیت می‌شد

    طرح نهضت ملی بیمه کیفیت می‌شد

    معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی از سه تا ۱۰ سال بیمه کیفیت می‌شوند. محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای هماهنگی برنامه‌های حوزه مسکن گفت: تفاهم نامه‌ای با بیمه امضا شد که براساس آن واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی از سه تا ۱۰ سال بیمه کیفیت می‌شوند.

  • صدور پروانه ساختمانی اسیر بوروکراسی اداری

    صدور پروانه ساختمانی اسیر بوروکراسی...

    کندی روند صدور پروانه های ساختمانی باعث شده تا نوسازی واحد های فرسوده به تعویق بیفتد. برای نوسازی و ترغیب ساکنین بافت فرسوده مشوق های در نظر گرفته شد که می توان به ارا ئه تسهیلات به دارندگان واحد ها در بافت فرسوده ، تخفیف در صدور پروانه های ساختمانی و کاهش 50 درصدی درهزینه های نظام مهندسی اشاره کرد اما با وجود این مشوق ها ، آمار های صدور پروانه های ساختمانی در سال گذشته ، نشان ازکاهش 18.5 درصدی صدور پروانه های ساختمانی در تهران است.

  • نقلی‌های زیر یک میلیارد تومان در تهران

    نقلی‌های زیر یک میلیارد تومان در تهران

    با بودجه کمتر از یک میلیارد تومان می‌توانید آپارتمان‌های بین ۳۰ تا ۷۱ با سن بنای ۶ تا بیش از ۳۰ را خریداری کنید. ارزان‌ترین فایل موجود یک واحد ۷۱متری در خانی‌آباد است که هر متر آن ۱۰.۵ میلیون تومان نرخ‌گذاری شده و خرید آن با بودجه ۷۵۰ میلیون تومانی امکان‌پذیر است. در تهران‌پارس شرقی هم یک آپارتمان ۶ ساله با متراژ ۶۰ متر به صورت قولنامه‌ای متری ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و با قیمت کل ۸۰۰ میلیون تومان برای فروش آگهی کرده‌اند.

  •  افزایش قیمت ها و سکوت وتماشا و تکذیب دولت

    افزایش قیمت ها و سکوت وتماشا و تکذیب...

    دولت درباره گرانی_منشا بیشتر گرانی ها خود دولت وشرکت های دولتی هستند جدا از اینکه قیمت تقریبا تمام کالاها وخدمات از نیمه فروردین به شدت روبه افزایش بوده و رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است،فرآیند خاموش اما ملموس حذف ارز۴۲۰۰ تومانی هم آغاز شده وبه قطارگرانی ها سرعت بخشیده است و تمام اینها درحالی است که واکنش دولت و وزارتخانه های عریض و طویل به این موضوع فعلا سکوت است.

  • کمتر از یک میلیارد تومان خانه بخرید

    کمتر از یک میلیارد تومان خانه بخرید

    در این مناطق از تهران با کمتر از یک میلیارد تومان خانه بخرید آپارتمان های 50 متری در مناطق جنوبی تهران که کمتر از یک میلیارد قیمت گذاری شده است، می پردازیم. آنجایی که به دلیل قیمت مسکن و آپارتمان نوساز ، خرید خانه در تهران جزو سخت ترین کار هاست و برای این کار سرمایه نسبتا زیادی لازم است، برای افرادی که سرمایه کمتری دارند مناطق جنوبی تهران می‌تواند انتخاب خوبی باشد. در این گزارش به بررسی منازل ۵۰ متری و آپارتمان نوساز در جنوب تهران پرداخته‌ایم.

  •  50 واحد مسکونی به محرومان کمیته

    50 واحد مسکونی به محرومان کمیته

    تحویل 50 واحد مسکونی به محرومان کمیته امداد خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از تحویل 50 واحد مسکونی محرومان از محل تفاهم نامه با یکی از کارخانجات خبرداد. عصر امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با ساخت مسکن محرومان، اظهارکرد: یکی از کارخانجات تعهد ساخت ۵۰ واحد مسکونی برای محرومان استان را داشت که هم اکنون این واحد ها در حال اتمام هستند.

  • قیمت آپارتمان۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

    قیمت آپارتمان۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش از مناطق ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کردیم.

  • ریزش قیمت مسکن

    ریزش قیمت مسکن

    پیش‌بینی عجیب رییس اتحادیه املاک درباره قیمت مسکن رییس اتحادیه مشاوران املاک با اعلام اینکه سال ۱۴۰۱ سال کاهش قیمت مسکن است، گفت: این شرایط تا دو تا سال آینده نیز در کشور ادامه دارد و شاهد تداوم کاهش قیمت مسکن خواهیم بود.

  • چگونه وام ۴۸۰ میلیونی مسکن بگیریم؟

    چگونه وام ۴۸۰ میلیونی مسکن بگیریم؟

    هزینه وام مسکن نسبت به حدود ۱۰ روز قبل تفاوت چندانی نداشته و بر این اساس متاهل‌های ساکن تهران میتوانند با پرداخت ۹۱ میلیون تومان، نسبت به اخذ وام ۴۸۰ میلیون تومانی اقدام کنند.بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین و اردیبهشت و خرداد سال گذشته به ترتیب ۹۸ هزار و ۳۰۰، ۹۳ هزار و ۲۰۰ و ۹۴ هزارتومان قیمت دارند.

  • رهن و اجاره در پونک تهران

    رهن و اجاره در پونک تهران

    قیمت رهن و اجاره مسکن در منطقه پونک تهران یک دستگاه واحد مسکونی حدود ۱۳۰ متر، واقع در منطقه پونک با عمر بنای ۶ سال، با مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان ودیعه و ۵ میلیون تومان اجاره داده می‌شود.فهرست رهن و اجاره آپارتمان در منطقه پونک تهران به شرح زیر است؛

  • ساخت مسکن مهر ارتش در خرم‌آباد

    ساخت مسکن مهر ارتش در خرم‌آباد

    سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خبر داد؛ ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکونی توسط تعاونی مسکن مهر ارتش در خرم‌آباد سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکونی توسط تعاونی مسکن مهر ارتش در خرم‌آباد خبر داد. روز چهارشنبه در سومین روز از هفته کارگر سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از پروژه مسکن مهر لشکر ۸۴ خرم آباد بازدید کرد.

  • تسهیلات بافت فرسوده دوگنبدان

    تسهیلات بافت فرسوده دوگنبدان

    رئیس بنیاد مسکن گچساران گفت: با پیگیری های انجام شده میزان تسهیلات بافت فرسوده این شهرستان افزایش یافته است. محمد مراد راغ پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: افزون بر یک هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۲۲۰ میلیارد ریال به صورت بلاعوض برای احیای بافت فرسوده دوگنبدان هزینه شده است. این میزان تسهیلات برای نوسازی ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان پرداخت شده است.

  • قیمت آپارتمان چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

    قیمت آپارتمان چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

    قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید. براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش از مناطق ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کردیم.

  • ۵۲ درصدخانه از بی دوام است

    ۵۲ درصدخانه از بی دوام است

    مدیر بنیاد مسکن گرگان از مجموع ۳۲ هزار واحد مسکونی روستایی در گرگان، ۱۷ هزار واحد معادل ۵۲ درصد بی دوام هستند. در گرگان ۹۳ روستا داریم و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد واحدهای مسکونی روستایی ۳۲ هزار و ۵۰۷ واحد بوده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۳ واحد بادوام و ۱۷ هزار و ۷۵ واحد بی دوام است؛ یعنی ۵۲ درصد واحدهای روستایی گرگان بی دوام هستند.

  •  دو عاملی  جدید بازار مسکن

    دو عاملی جدید بازار مسکن

    براساس آمار رسمی متوسط قدرت خرید واقعی خانوارهای کشور برای حدود ۱۵ سال گذشته به‌طور کلی روندی کاهشی را تجربه کرده است، در سال ۱۴۰۱ حتی در صورت دستیابی به رشدهای اقتصادی مناسب، افزایش چشمگیر قدرت خرید متقاضیان مصرفی برای ورود به بازار مسکن دور از انتظار است.دو عامل اساسی نقش پررنگی در شکل‌دهی به تحولات بازار مسکن در سال ۱۴۰۱ ایفا خواهند کرد؛ ضعف تقاضای مصرفی و تحولات کلان اقتصاد.

  • قیمت آپارتمان سه‌شنبه6اردیبهشت

    قیمت آپارتمان سه‌شنبه6اردیبهشت

    قیمت روز آپارتمان در تهران سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید. براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش از مناطق ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کردیم.توجه کنید که قیمت‌ها بر حسب مترمربع به تومان بوده و تقریبی است.