بازار املاک / این افراد رایگان خانه دار می‌شوند

این افراد رایگان خانه دار می‌شوند

این افراد رایگان خانه دار می‌شوند

وزارت راه و شهرسازی جدیدترین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن را اعلام کرد که نشان می‌دهد مجموع واحد‌های مسکونی شامل آنهایی که شروع‌شده، در دست ساخت و تکمیل‌شده، به ۲ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴۵۰ واحد رسیده است.

عملکرد طرح نهضت ملی مسکن

گرچه آماری از میزان پیشرفت طرح‌ها ارایه نشده، اما بر اساس صحبت‌های مسئولان سابق وزارت راه و شهرسازی، تامین زمین که مرحله مهمی از اجرای طرح است به عنوان شروع اجرای پروژه‌ها تلقی می‌شود.


امروز عملکرد طرح نهضت ملی مسکن از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اعلام شد که نشان می‌دهد مجموع واحد‌های مسکونی شروع‌شده، در دست ساخت و تکمیل‌شده دو میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴۵۰ واحد است.


ارسلان مالکی از تامین بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین تاکنون در محدوده شهر و یا حاصل از الحاق شهر‌های کشور خبر داد. معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: این زمین‌ها به مرور و با توجه به سیاست وزارت راه و شهرسازی در اختیار طرح قرار خواهند گرفت و لازمه این اراضی، آماده‌سازی آنها است.


مالکی ادامه داد: تاکنون آماده‌سازی ۲۹ هزار هکتار از این اراضی، از مرحله طراحی خارج شده و به مرحله اجرا رسیده است. مابقی اراضی نیز در مرحله آماده‌سازی هستند.


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استان خوزستان یکی از استان‌های ویژه است و متعهدیم مسکن مهر که باقی مانده از طرح‌های گذشته است و طرح اقدام ملی و نهضت ملی را بر اساس تعهد، به پایان برسانیم.


مالکی بیان کرد: بازدید‌ها نیز به منظور پایش آخرین وضعیت اجرای طرح‌های مسکن انجام می‌شود تا اگر نیاز به کمک، تصمیم یا مصوبه خاص است، بتوانیم کار را تسهیل کنیم. امروز نیز بازدیدی از طرح نهضت ملی مسکن اهواز داشتیم که با وجود موانع، اما پروژه‌ها در حال اجرا است.


وی در خصوص پروژه دو هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز، گفت: از این پروژه بازدیدی داشتیم. این پروژه منابع دولتی و عمومی ندارد و مردم سال‌هاست انتظار تکمیل آن را دارند. خوشبختانه با توجه به منابع داخلی سازمان ملی زمین و مسکن و صندوق ملی مسکن، پیشرفت خوبی داشته و تا دو ماه آینده بخش قابل توجهی تحویل متقاضیان داده می‌شود.


معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پروژه‌های طرح ملی مسکن نیز در حال اجراست و موانعی که پیش روی این پروژه‌ها است رفع خواهد شد.


مسعود بیات‌منش مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز اظهار کرد: امروز به منظور سرعت‌بخشی و تصمیم‌گیری برای تامین زمین ساخت پروژه‎های ملی مسکن و تعیین تکلیف پروژه مسکن مهر باقی‌مانده، توسط معاون وزیر بازدید‌هایی انجام شد. همچنین جلسه هیات مدیره برگزار و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.


وی افزود: در خصوص طرح ملی نهضت ملی مسکن، ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین شناسایی شده که ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار در داخل محدوده شهر‌ها بوده و آماده‌سازی دو هزار و ۱۰۰ هکتار در کمیسیون‌های مربوطه انجام شده است و در این زمینه حدود ۸۰ هزار واحد مسکونی در مرحله عملیات اجرایی هستند.


مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: متقاضیان واجد شرایطی که تاکنون احصا شده‌اند حدود ۴۳هزار نفر هستند که ۲۱ هزار واحد به متقاضیان تخصیص داده شده است. باقی مانده متقاضیان باید آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی را واریز کنند تا متقاضی نهایی شوند.


بیات منش گفت: همچنین دو هزار خانواده واریز اولیه داشته‌اند. ۲۰ هزار نفر هم تایید اولیه شده‌اند، اما واریز صورت نگرفته است. به اندازه کافی زمین وجود دارد و در صورت واریز وجه، پروژه‌هایی در قالب واگذاری زمین گروه ساخت به صورت ۹۹ ساله یا انبوه ساخت به درخواست متقاضی تعریف خواهد شد.


 




  • طاهرخانی خبر داد: وام ملی مسکن ۲۵۰ میلیون تومان شد

    طاهرخانی خبر داد: وام ملی مسکن ۲۵۰...

    معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش وام طرح ملی مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: این تسهیلات با توجه به هزینه ساخت هر متر مربع چهار میلیون تومان، حدود ۵۰ درصد هزینه‌های ساخت واحدهای طرح مذکور را تامین می‌کند.

  • مالیات مصوب بر خانه های خالی از سکنه

    مالیات مصوب بر خانه های خالی از سکنه

    طی دو مرحله از قانون تصویب شده‌ی مجلس، در ارتباط با خانه‌های خالی از سکنه هم‌اکنون خبری که پیش روی شماست به گزارش ملک هفت و به نقل از اقتصاد آنلاین و تسنیم از تایید طرح نهایی چگونگی برخورداری مالیات خانه‌های خالی از سکنه توسط شورای نگهبان خبر می‌دهد

  • تورم 22 درصدی سال 1400 چه بر سر بازار مسکن ایران می آورد؟

    تورم 22 درصدی سال 1400 چه بر سر بازار...

    بانک مرکزی طی بیانیه‌ای، چارچوب هدف‌گذاری نرخ تورم را اعلام و هدف نرخ تورم را برای یک‌سال آینده ۲۲ درصد، با دامنه مثبت و منفی دو واحد درصد تعیین کرد یس کل بانک مرکزی از آمادگی این بانک برای اجرای هدف‌گذاری نرخ تورم خبر داد. در قالب این هدف‌گذاری، قطب نمای اصلی سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی، "تورم هدف" خواهد بود و برای تحقق آن، از ابزار مدیریت نرخ سود در بازار باز استفاده خواهد شد.

  • شرایط و نحوه ثبت نام دومین مرحله طرح ملی مسکن سال 1400

    شرایط و نحوه ثبت نام دومین مرحله طرح...

    ثبت نام طرح ملی مسکن 1400,ثبت نام طرح ملی مسکن تهران,ثبت نام طرح ملی مسکن چابهار,ثبت نام طرح ملی مسکن کرمانشاه,ثبت نام طرح ملی مسکن اصفهان,ثبت نام طرح ملی مسکن مشهد,ثبت نام طرح ملی مسکن بم,ثبت نام طرح ملی مسکن زاهدان,ثبت نام,طرح ملی مسکن کارگران در سال 1400,شرایط ثبت نام طرح ملی مسکن,پیگیری ثبت نام مسکن ملی,ثبت نام سری دوم مسکن ملی,سامانه ثبت نام طرح ملی مسکن 1400,ثبت نام طرح ملی مسکن تهران سایت,قبول شدگان طرح ملی مسکن,مرحله چهارم ثبت نام مسکن ملی,نتیجه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن

  • یک پیش بینی متفاوت از قیمت مسکن در سال 1400

    یک پیش بینی متفاوت از قیمت مسکن در سال...

    اقتصادنیوز : رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور گفت: ما معتقدیم که قیمت ملک حداقل باید 30 درصد کاهش پیدا کند اما بعضی بساز و بفروش ها نمی خواهند باور کنند که قیمت ملک روندی کاهش دارد.

  • سقف افزایش اجاره‌بها در سال ۱۴۰۰ اعلام شد

    سقف افزایش اجاره‌بها در سال ۱۴۰۰ اعلام...

    معاون دفتر اقتصادی وزارت راه و شهرسازی در خصوص تمدید خودکار اجاره‌نامه‌ها و سقف افزایش اجاره‌بها توضیحاتی داد.

  • هفت راه برای خریدن خانه ارزان

    هفت راه برای خریدن خانه ارزان

    خانه دار شدن و خریدن خانه یکی از معضلات جوانان امروزی است. اگر شما هم به دنبال راه هایی برای خریدن خانه هستید به شما راه های زیر را پیشنهاد می کنیم

  • پیش بینی های جدید از افزایش قیمت مسکن در تابستان

    پیش بینی های جدید از افزایش قیمت مسکن...

    به گزارش رکنا، بانک مرکزی چند روز پیش گزارش وضعیت بازار مسکن در فروردین امسال را منتشر کرد که حکایت از آن داشت که در فروردین امسال متوسط قیمت مسکن که در اسفند ماه سال گذشته برای نخستین بار به بالای ۳۰ میلیون تومان رسیده بود، به زیر ۳۰ میلیون تومان بازگشته و کاهش ۳.۱ درصدی متوسط قیمت مسکن ثبت شده است

  •  پیش‌بینی کاشناسان از قیمت مسکن در آینده

    پیش‌بینی کاشناسان از قیمت مسکن در...

    برخی کارشناسان اقتصاد مسکن معتقدند: کاهش ۳ درصدی متوسط قیمت مسکن در فروردین ماه امسال، می تواند سرآغاز توقف رشد جهش گونه قیمت مسکن در سال جاری باشد. بانک مرکزی چند روز پیش گزارش وضعیت بازار مسکن در فروردین امسال را منتشر کرد که حکایت از آن داشت که در فرودین امسال متوسط قیمت مسکن که در اسفند ماه سال گذشته برای نخستین بار به بالای ۳۰ میلیون تومان رسیده بود، به زیر ۳۰ میلیون تومان بازگشته و کاهش ۳.۱ درصدی متوسط قیمت مسکن ثبت شده است