لیست اخبار

  • دفاع می‌کنیم از حقوق ترک‌های قبرس

    دفاع می‌کنیم از حقوق ترک‌های قبرس

    چاووش‌اوغلو: از حقوق ترک‌های قبرس دفاع می‌کنیم وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا از حقوق غصب شده ترک‌های قبرس دفاع می‌ کند. مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی در دیدار ارسین تاتار، رئیس‌ جمهور جمهوری ترک قبرس شمالی در چارچوب سیزدهمین کنفرانس سفیران در آنکارا گفت: ما از حقوق غصب شده ترک‌ های قبرس دفاع می‌ کنیم. می‌ خواهیم این حقوق داده شود.

  • ترکیه لغو تحریم های تسلیحاتی قبرس را محکوم کرد

    ترکیه لغو تحریم های تسلیحاتی قبرس را...

    وزارت خارجه ترکیه از اقدام دولت آمریکا برای تمدید معافیت تحریم تسلیحاتی قبرس ابراز نارضایتی کرد. اقدام تازه آمریکا در بسط لغو تحریم های تسلیحاتی قبرس برای یک سال دیگر، با واکنش جدی دولت ترکیه همراه شد.

  • آمریکا و ترکیه در آستانه رقابت بر سر قبرس

    آمریکا و ترکیه در آستانه رقابت بر سر...

    در ادامه روند جدایی آمریکا و ترکیه- و افزایش تنش‌های فیمابین- رقابت این دو کشور به قبرس کشیده شده و این کشور زیبای اروپایی در حال تبدیل شدن به محل رقابت شدید این دو قدرت نظامی ناتوست. مقامات ترکیه به الجزیره گفته‌اند که قبرسی‌های نزدیک به ترکیه در حال افزایش توانایی و اعلام آمادگی خود برای بیرون راندن نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از پایگاه‌های خود در شمال قبرس هستند. اتفاقی که بی‌تردید باعث ایجاد یک بحران سیاسی و امنیتی جدید در این جزیره تقسیم‌شده خواهد شد.