بازار املاک / گزارشی از تزریق فایزر در برخی خانه‌های شمال شهر

گزارشی از تزریق فایزر در برخی خانه‌های شمال شهر

گزارشی از تزریق فایزر در برخی خانه‌های شمال شهر

به هر حال واکسن کرونا چیزی نیست که مثلا در لندن به داروخانه بروید و ۱۰ دوز واکسن برای خودتان و بچه‌هایتان بخرید. فروش این واکسن‌ها در مقیاس وسیع صورت می‌گیرد و ساز و کار دیگری دارد. گزارشی از تزریق فایزر در برخی خانه‌های شمال شهر



روز نو :در بازار سیاه و زیرزمینی واکسن کرونا بدون هیچ مجوز و نظارتی بین دو میلیون تا ۷۰ میلیون تومان بهفروش می‌رسد.

رادیو زمانه: تقریبا در همه جای جهان دولت‌ها برای شهروندان واکسن کرونا را رایگان فراهم می‌کنند، اما کمبود واکسن و ناکارآمدی در مدیریت سبب شده برخی به بازار سیاه در ایران روی آورند. در بازار سیاه و زیرزمینی واکسن کرونا را بدون هیچ مجوز و نظارتی بین دو میلیون تا ۷۰ میلیون تومان می‌فروشند و چه کسی می‌داند که اصلا این واکسن است یا چیز دیگری.

حدود ۱۹ ماه از زمانی که نخستین مورد بیماری کووید-۱۹ در ووهان چین گزارش شد می‌گذرد، از آن زمان تا کنون هیچ نقطه‌ای از جهان حتی قطب شمال هم از ویروس کرونا در امان نمانده است. همه‌گیری کرونا بر اساس آمار‌های رسمی در ایران حدود ۵ میلیون نفر (حدود شش درصد جمعیت ایران) را مبتلا کرده و دست‌کم ۱۰۰ هزار کشته برجای گذاشته است. ابتلا به کرونا ممکن است بین ۱۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان برای بیمار هزینه داشته باشد. هزینه‌ها از تست کرونا و آزمایشگاه گرفته تا دارو و بستری شدن در بیمارستان دولتی، خصوصی و یا حتی در خانه را شامل می‌شود.. اما این هزینه‌ها غیر از مبلغی است که امروزه برخی برای دست یافتن به واکسن در بازار سیاه واکسن کرونا می‌پردازند.

بازار عجیب واکسن در ایران
تقریبا در همه جای جهان دولت‌ها برای شهروندان واکسن کرونا را رایگان فراهم می‌کنند، اما واکسن در ایران هم بازاری عجیب و غیر معمول دارد. در بازار سیاه و زیرزمینی واکسن کرونا را بدون هیچ مجوز و نظارتی بین دو میلیون تا ۷۰ میلیون تومان می‌فروشند و چه کسی می‌داند که اصلا این واکسن است یا چیز دیگری. از قضای روزگار مردم به کسانی اعتماد کرده و از آن‌ها واکسن می‌خرند که اساس کارشان بر بی صداقتی، قانون شکنی و دزدی است.

این واکسن‌ها از کجا می‌آیند، چطور قیمت گذاشته می‌شوند و چطور به دست مصرف‌کننده می‌رسند؟

با تعدادی از کسانی که در ایران ناامید از دریافت واکسن دولتی خود دست به کار شده و برای خود یا خانواده‌شان از بازار سیاه واکسن خریده بودند گفتگو کردیم. برخی از اسامی این گزارش مستعار هستند. تبدیل ارز بر اساس دلار ۲۷ هزار تومان صورت گرفته است.

آسترازنکا در ایران
علی همراه با یکی از بستگانش در بازار سیاه واکسن آسترازنکا زده و در گفت‌وگویی به ما می‌گوید:

«برای هر دوز نفری پنج میلیون و نیم دادیم و به ما قول دادند که حدود دو ماه دیگر دوز دوم را با همین قیمت می‌زنیم و بعد به ما گواهینامه‌ای که معتبر باشد می‌دهند.» هیوا برای یک دوز واکسن استرازنکا ۲ میلیون تومان داده است.

اما قیمت واقعی آسترازنکا چقدر است؟
جدا از این که اغلب کشور‌های جهان واکسن را به صورت رایگان در اختیار شهروندانشان می‌گذارند، اما دولت‌ها این واکسن را از کارخانه‌ها و تولیدکنندگان دارویی می‌خرند. بهای واکسن بسته به این که مصرف کننده چه کسی است متفاوت است. در حالی که کشور‌های اتحادیه اروپا برای هر واحد واکسن آسترازنکا دو دلار و ۱۵ سنت (حدود ۶۰ هزار تومان) پرداخته‌اند، آفریقای جنوبی هر واحد آسترازنکا را حدود پنج دلار (حدود ۱۴۰ هزار تومان) خریده است.

به هر حال واکسن کرونا چیزی نیست که مثلا در لندن به داروخانه بروید و ۱۰ دوز واکسن برای خودتان و بچه‌هایتان بخرید. فروش این واکسن‌ها در مقیاس وسیع صورت می‌گیرد و ساز و کار دیگری دارد.

آنچه مسلم است واکسن‌های آسترازنکا در بازار سیاه ایران اگر تقلبی نباشند، دزدی هستند.

معصومه پاشایی بهرام، یک نماینده مجلس شورای اسلامی پیشتر گفته بود:«تعدادی از واکسن‌ها از زنجیره رسمی توزیع خارج شده و با مبالغ هنگفت در بازار سیاه به فروش رسیده است؛ به طوری که هر واکسن آسترازنکا در بازار سیاه تا ۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد، در حالیکه قیمت این واکسن نهایتاً ۳۰۰هزار تومان است.»

دکتر مهیار سعیدیان، پزشک و فعال صنفی در مشهد به ما گفت که واکسن آسترازنکا که عمده موجودی آن یا از سبد کوواکس یا اهدایی ژاپن بوده و همگی اهدایی است در یکی از مهدکودک‌های سعادت آباد تهران دوزی هفت و نیم میلیون تومان فروخته می‌شد.

فایزر محبوب
اولین سوالی که پس از واکسن زدن پرسیده می‌شود این نیست که حالت چطور است یا عوارضی داشت، بلکه می‌پرسند: چه واکسنی زدی؟

واکسن «فایزر»، درست یا غلط، گل سرسبد واکسن‌هاست، دلیل آن شاید اثربخشی بالای واکسن فایزر باشد که بالای ۹۵ درصد اعلام شده. اما دسترسی به واکس فایزر در بازار سیاه بسیار مشکل به نظر می‌آید. برای نگهداری واکسن فایزر نیاز به یخچال‌هایی مخصوص دارید که دمای منفی ۷۰ درجه سانتیگراد را تامین کند.

هومن ۲۵ میلیون تومن برای دو دوز واکسن فایزر داده و واکسن را از طریق آشنایی که خودش زده و تست پادتن داده بود، پیدا کرده است. هومن می‌گوید که واکسن فایزر بازار سیاه در ایران را از کردستان عراق به ایران می‌آوردند.

به هر حال واکسن فایزر را در ماشین و توی کوچه و دم در به شما نمی‌زنند، و همسان با قیمت و درجه اثرگذاری و محبوبیتش، زدن فایزر حتی در بازار سیاه نیز آدابی متفاوت دارد. مریم از تجربه اش از زدن واکسن فایزر می‌گوید:

«به ما آدرس یک خانه را دادند. یک خانه ویلایی اشرافی در شمال تهران بود. سر ساعت مقرر وارد شدم و در فاصله کوتاهی دیگران هم آمدند. مجموعا شش نفر بودیم و هیچ‌کدام همدیگر را نمی‌شناختیم. وقتی همه شش نفر جمع شدیم هر نفرمان برای یک واحد واکسن ۱۱۰۰ دلار دادیم. گفته بودند باید به دلار پرداخت کنیم و دلیلش را نگفتند. شش تا ۱۱۰۰ دلار را خیلی سریع جلویمان شمردند بعد یک محفظه یخ نشانمان دادند و گفتند که فایزر در این محفظه خنک وارد شده، بعد شخص دیگری آمد به هر شش نفر واکسن را پشت سر هم زد و بعد همگی بی‌هیچ حرفی بیرون آمدیم و رفتیم.»

این فقط برای یک دوز بوده و مریم می‌گوید برای دوز دوم هم ظاهرا همین مقدار پول را باید بدهد، اما قول داده‌اند که شش هفته دیگر دوز دوم را هم می‌زنند و ظاهرا واکسن را از عراق می‌آورند.

مریم در پاسخ به این سوال که آیا درجه حرارت یخچال مخصوص را چک کردند گفت:«همانطور که در مورد فایزر بودن واکسن به آن‌ها اعتماد کردیم در مورد درجه حرارت یخچال هم اعتماد کردیم.»

۱۱۰۰ دلار معادل حدودا ۳۰ میلیون تومان است و با این حساب دو دوز واکسن فایزر حدود ۶۰ میلیون تومان در بازار سیاه ایران فروخته می‌شود.

اما قیمت واکسن فایزر در بازار جهانی چقدر است؟
قیمت تمام شده هر واحد واکسن فایزر برای تولید کننده حدود ۱ دلار و ۱۵ سنت (حدود ۳۰ هزار تومان) است، اما برای مصرف کنندگان بسته به آن که از کدام کشور باشید متفاوت است. کمترین قیمت فروخته شده شش دلار و ۷۵ سنت (حدود ۱۸۰ هزار تومان) به اتحادیه آفریقا بوده است. اتحادیه اروپا ابتدا ۱۵،۵ دلار و اکنون ۱۹،۵۰ دلار (حدود نیم میلیون تومان) و اسرائیل هر دوز فایزر را ۲۸ دلار (۷۵۰ هزار تومان) می‌خرند.

در بازار سیاه همه نوع واکسنی موجود است از جانسون و جانسون گرفته تا سینوفارم و اسپوتنیک.

سازندگان واکسن اسپوتنیک وی می‌گویند که این واکسن اثربخشی بالای ۹۰ درصد دارد و هزینه آن کمتر از ده دلار (حدود ۲۵۰ هزار تومان) است. شهریار از کسانی است که در بازار سیاه واکسن اسپوتنیک زده و به ما چنین می‌گوید:

«یکی از اقوام شوهری خواهرم واکسن زده بود و خواهرم به من اطلاع داد، یک واسطه وقت را برای ما هماهنگ کرد. هزینه را به حساب واسطه واریز کردیم و حدود یک هفته بعد، یک روز مانده به تزریق واکسن، تماس گرفت. تصویر کارت ملی را گرفتند، ولی کارت ندادند. گفتند صادر خواهد شد. واسطه گفت که در واقع با پرونده‌سازی (بیماران خاص)، این کار صورت گرفته است.»

همسر شهریار ابتدا با این کار موافق نبوده، اما در نهایت موافقت می‌کند و دو میلیون برای شهریار و سه میلیون بابت یک دوز برای همسرش جداگانه به شماره کارت واسطه واریز می‌کنند.از شهریار سوال کردم که چطور اطمینان کرد. در پاسخ گفت:«اطمینان صد درصد که نبوده و نیست. فقط سوزش و درد بازو هنگام و پس از تزریق و همچنین عوارضی که برای برخی ایجاد کرد، تاحدی مطمئن مان کرد که آب‌مقطر نیست و واکسن است.»

کلکسیونی از خلاف‌ها
داستان واکسن غیر رسمی کرونا در ایران تنها به خرید واکسن از بازار سیاه با مبالغی کلان محدود نمی‌شود. زدن واکسن یک چیز است و داشتن مدرک در این باره یک چیز دیگر، مدرکی که لازم است مثلا برای مسافرت به خارج. مدرک تقلبی هم بازار خود را دارد.

این هم ممکن است که شما به صورت رسمی و قانونی واکسن برکت زده باشید، اما برای سفر به اروپا نیاز به مدرک تزریق فایزر یا آسترازنکا داشته باشید. هیچ مساله‌ای نیست. پول داشته باشید، مشکل به راحتی حل می‌شود. برکت بزن، مدرک فایزر بگیر!

واکسن تقلبی
اما دراین بازار آشفته هر کس پول خرج می‌کند لزوما در برابر ویروس کرونا ایمن نمی‌شود.

خانم جوانی به ما گفت که هفت میلیون برای یک دوز آسترازنکا داده و، ولی بعد از شش هفته وقتی آزمایش و تست پادتن داده میزانش صفر بوده و فکر می‌کند واکسنی که زده تقلبی بوده است.اردیبهشت ماه بود که شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو گفت عرضه واکسن فایزر در بازار غیر ممکن است و بازار سیاهی در خصوص واکسن فایزر در ایران نیست و شایعه است.

در ۱۸۳ کشور جهان بیش از پنج میلیارد واحد واکسن تزریق شده به طوری که میانگین تزریق واکسن در جهان حدود ۳۶ میلیون واحد در روز است. در ایران مجموعا ۲۴ میلیون واحد واکسن زده شده که ۱۷ میلیون دوز اول و هفت میلیون دوز دوم بوده است. در آمریکای شمالی، غرب اروپا و چین تقریبا دو سوم جمعیت به طور کامل واکسینه شده‌اند. در آفریقا و در اغلب کشور‌های مرکز این قاره، کمتر از یک درصد جمعیت واکسینه شده‌اند


منبع قطره

  • خروج پول از بورس و ورود به مسکن

    خروج پول از بورس و ورود به مسکن

    خروج سنگین پول از بورس و ورود به بازار مسکن در تهران و شمال مطابق گزارش اخير بانك مركزي، قيمت مسكن در تهران با افزايش ۸ درصدي روبه‌رو بوده و متوسط قيمت هر مترمربع مسكن در تهران به۳۹.۴ ميليون تومان رسيده است.اين در حالي بود كه در ارديبهشت امسال اين شاخص متري۳۶ ميليون و ۳۵۱ هزار تومان برآورد شده بود كه در خرداد امسال با رشد ماهانه ۸.۴ درصدي همراه شد. متوسط قيمت مسكن در ماه گذشته (خرداد ۱۴۰۱) نسبت به خرداد سال قبل كه هر مترمربع ۲۹ ميليون و ۶۷۳ هزار تومان بود، افزايش ۳۲.۸ درصدي داشته است.

  • حاشیه سود ۸۴ درصدی «ثامید»

    حاشیه سود ۸۴ درصدی «ثامید»

    حاشیه سود ۸۴ درصدی «ثامید» از فروش واحدهای مسکونی و تجاری «ثامید» از مزایده ۳۰ میلیارد تومان سود شناسایی کرده و حاشیه سود شرکت از محل این فروش حدود ۸۴ درصد بوده است.

  •  تعاونی‌ها به تعهدات خود عمل نمی کنند

    تعاونی‌ها به تعهدات خود عمل نمی کنند

    تعاونی‌ها به تعهدات خود در آماده.سازی محوطه شهرک‌های مسکونی عمل نمی کنند. بار مالی مضاعف تعاونی‌های مسکن بر شهرداری‌ها معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج گفت: تعاونی‌های به تعهدات خود در تسطیح و آماده‌سازی محوطه شهرک‌های مسکونی عمل نمی کنند و این مسئله بار مالی مضاعفی به شهرداری‌های تحمیل کرده است.

  • افزایش معاملات مسکونی  تهران

    افزایش معاملات مسکونی تهران

    تعداد آپارتمان های مسکونی معامله شده در شهر تهران در خردادماه سال 1401 به حدود 13.9 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب افزایش 32.3 و 171.9درصدی را نشان می دهد.

  • نظر ساعد سهیلی درباره قیمت خانه‌

    نظر ساعد سهیلی درباره قیمت خانه‌

    ساعد سهیلی با انتشار توییتی واکنش طنزی نسبت به پیامک‌های تبلیغاتی خرید خانه نشان داد. ساعد سهیلی: بازیگر سینما به تازگی توییتی را منتشر کرده و نسبت به اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی خرید خانه واکنش نشان داده است.

  •  صاحبخانه‌ها دست بالا را گرفتند

    صاحبخانه‌ها دست بالا را گرفتند

    خرداد امسال بازار مسکن شهر تهران به‌لحاظ قیمت‌های پیشنهادی با تغییر نسبت به اردیبهشت مواجه شد. داده‌های غیررسمی حاکی از آن است که متوسط قیمت‌های پیشنهادی هر مترمربع مسکن در پایتخت طی یک ماه اخیر ۳ درصد افزایش یافته است. تمایل برای خرید نیز که از بازدید آگهی‌ها استنباط می‌شود، با ۵ درصد رشد مواجه شد.

  • صاحبخانه‌ ی عروس و دامادها

    صاحبخانه‌ ی عروس و دامادها

    صاحبخانه‌ای که کام عروس و دامادها را شیرین می‌کند علی کلهر صاحبخانه‌ مهربانی است که سال نخست زندگی عروس و دامادها را با اختصاص منزل رایگان به آنان شیرین می‌کند. مهربانی و دلسوزی فقط برای روزهای خوشحالی نیست، این روزها در شرایط دشوار اقتصادی، افرادی هستند که خوبی را بی‌منت در حق دیگران تمام می‌کنند.

  • تورم 700 درصدی بخش مسکن به دولت رئیسی

    تورم 700 درصدی بخش مسکن به دولت رئیسی

    روزنامه کیهان نوشت: ارگان مطبوعاتی حزب کارگزاران ادعا کرد دولت در بخش مسکن تورم درست می‌کند و بعد مانند سوپرمن وارد می‌شود تا قیمت‌ها را دستوری کاهش دهد. روزنامه سازندگی در گزارشی با عنوان «بنگاه املاک دولت» نوشت: این روزها مستاجران روزهای سختی را بـرای اجاره کردن خانــه دارند.

  • قیمت اوراق مسکن رشد کرد

    قیمت اوراق مسکن رشد کرد

    قیمت اوراق مسکن در ماه های ابتدایی سال گذشته افزایش داشته است. به طوریکه هر برگ این اوراق در فروردین سال ۱۴۰۰، ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ و تسه سال ۱۴۰۱؛ ۱۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد. هزینه اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته قبل اندکی رشد داشته و بر این اساس متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه این اوراق باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند. بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن در فروردین و اردیبهشت و خرداد سال گذشته

  • پشت پرده افزایش قیمت مسکن

    پشت پرده افزایش قیمت مسکن

    در حالی بازار مسکن در یک آرامش نسبی به سر می‌برد که برخی سایت‌های ارائه دهنده خدمات این بخش، با اتکا به اطلاعات آگهی‌های خود از افزایش قیمت مسکن خبر می‌دهند. احتمالا طی روزهای آینده، بانک مرکزی جدیدترین گزارش تحولات بازار مسکن تهران را منتشر می‌کند. پیش بینی می‌شود در این ماه شاهد افزایش قیمت مسکن زیادی نباشیم. مطابق آمار بانک مرکزی در اردیبهشت سال 1401، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 36 میلیون و 350 هزار تومان بود.

  • واگذاری ۱۲۲ قطعه زمین مسکونی

    واگذاری ۱۲۲ قطعه زمین مسکونی

    ۱۲۲ قطعه زمین در سه ماه ابتدای امسال، به منظور احداث مسکن به متقاضیان در ۱۶ روستای شهرستان خواف واگذار شد. رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواف گفت: سهمیه ابلاغی این شهرستان در سالواگذاری ۱۲۲ قطعه زمین مسکونی در مناطق روستایی خواف ۱۴۰۱،

  •  وعده دادیم ۴میلیون مسکن می سازیم اما...

    وعده دادیم ۴میلیون مسکن می سازیم...

    وزارت راه و شهرسازی : وعده دادیم ۴میلیون مسکن می سازیم،اما گفتیم در دو مرحله و هرمرحله ۲میلیون / ۳۸۰۰ واحد را هم شروع کرده ایم وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بر اساس وعده داده شده دولت که بارها بر اجرای آن تاکید شده است ساخت ۴ میلیون واحد در دو مرحله و طی ۴ سال انجام می‌شود که به زودی آغاز ساخت ۲ میلیون واحد مرحله اول تکمیل می‌شود.

  •  اعلام مبلغ اقساط وام ودیعه مسکن

    اعلام مبلغ اقساط وام ودیعه مسکن

    اعلام مبلغ اقساط وام ودیعه مسکن با نرخ سود ۱۳ درصد رئیس کل بانک مرکزی چهارشنبه هفته گذشته در حاشیه نشست هیئت دولت از تصویب اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومانی اعطای تسهیلات ودیعه مسکن خبر داد. یکی از برنامه‌های مصوب در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در نشست ۳۰ خرداد امسال به ریاست رئیس جمهور با موضوع ساماندهی بازار اجاره مسکن، اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستأجران بود.

  • پیگیری تخلف موجران

    پیگیری تخلف موجران

    پیگیری تخلف موجران در صورت عدم رعایت سقف ۲۵ درصدی نرخ اجاره مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: موجران تنها در صورت ارائه مدرکی مبنی بر ازدواج فرزند و یا تخریب و نوسازی می توانند از مستاجران بخواهند که تخلیه کنند.

  • تورم ماهیانه مسکن ۸ درصد افت کرد

    تورم ماهیانه مسکن ۸ درصد افت کرد

    جزئیات تغییر قیمت در بازار مسکن افزایش قیمت مسکن برای خانوارهای ایرانی در خرداد امسال در مقایسه با خرداد سال گذشته نزدیک به ۳۲ درصد بوده است و در مقایسه با یک ماه گذشته نیز ۲.۳ درسرصد افزایش داشته است. این آمار نشان می‌دهد تورم ماهیانه مسکن ۸ درصد افت داشته است.

  • جزئیات تغییر قیمت در بازار مسکن

    جزئیات تغییر قیمت در بازار مسکن

    افزایش قیمت مسکن در خرداد امسال در مقایسه با خرداد سال گذشته برای خانوارهای ایرانی نزدیک به ۳۲ درصد و در یک ماه گذشته ۲.۳ درصد بود که البته آمار از افت ۸ درصدی شتاب تورم ماهیانه این بخش حکایت دارد. بازار مسکن در کل کشور، سومین ماه از سال جاری را با رشد ۲.۳ درصدی قیمت نسبت به ماه گذشته پشت سر گذاشت. طبق اعلام مرکز آمار از شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور، تورم سالیانه مسکن (دوازده ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۱) کل کشور به ۲۷.۵ درصد رسید.

  • نمايشگاه بين المللي تجهيزات ساختماني

    نمايشگاه بين المللي تجهيزات ساختماني

    آغاز بکار چهاردهمين نمايشگاه بين المللي در و پنجره و تجهيزات ساختماني در هشت سالن نمایشگاه بین المللی تهران با حضور صد‌ها شرکت ساختمانی آغاز بکار کرد. نمایشگاه صنعت در و پنجره و تجهیزات ساختمانی از امروز صبح با حضور شرکت‌های ساختمانی

  • ساخت‌ و سازهای غیرمجاز شهرکرد

    ساخت‌ و سازهای غیرمجاز شهرکرد

    ساخت‌ و سازهای غیرمجاز شهرکرد زیر ذره‌بین کارگروهی ویژه معاون عمرانی فرمانداری شهرکرد گفت: با تشکیل کارگروه ویژه «برخورد با ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز» از هفته گذشته ساخت‌ و سازهای غیراصولی ویژه و تخصصی‌تر بررسی می‌شود. ساخت و سازهای غیرمجاز با کاربری‌های مختلف اعم از مسکونی، تجاری و یا دامداری، تغییر کاربری‌های غیرمجاز و یا موضوعاتی مانند دست‌درازی به اراضی ملی و ساخت و سازهای غیراصولی در داخل شهرکرد و محدوده شهری مواردی هستند که مورد بررسی قرار می‌گیرند.

  • مالیات خانه‌های لوکس فقط ۲۷ میلیون ....!

    مالیات خانه‌های لوکس فقط ۲۷ میلیون...

    وزیر اقتصاد موانع اخذ مالیات از خانه‌های لوکس را نبود ضمانت اجرایی در روند این زمینه می‌داند. عملکرد دو ماهه سازمان مالیاتی در سال جاری نشان می‌دهد که فقط ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از خانه‌های گران قیمت مالیات گرفته شده است.مالیات از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهایی که ارزش آنها با احتساب عرصه و اعیان بیش از ۱۰ میلیارد تومان باشد، از سال گذشته عضوی از خانواده پایه‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی شد و در آن سال، بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی لوکس شناسایی شد.

  • ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای کشور

    ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای کشور

    این ۵ شهر ایران گرانترین خانه‌ها را دارند بررسی گزارش مرکز آمار از قیمت مسکن در شهرهای منتخب کشور نشان می دهد که ۵ شهر تهران، اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد گران ترین شهرهای کشور در حوزه مسکن در بهار ۱۴۰۰ بوده اند.اگر چه قیمت مسکن در شهرهای مختلف کشور طی سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است اما در این میان برخی شهرهای کشور، رقم های عجیب و غریبی را در قیمت مسکن ثبت کرده اند و در این میان تهران به عنوان پایتخت کشور از رقبای خود به حد چشمگیری جلوتر است.

  • تمدید قرارداد‌ اجاره مسکن حکم تخلیه برای مستأجران

    تمدید قرارداد‌ اجاره مسکن حکم تخلیه...

    جزئیات تمدید یکساله قرارداد‌های اجاره مسکن و صدور حکم تخلیه برای مستأجران شهر تهران و سایر کلانشهرها 25 درصد، سایر نقاط شهری 20 درصد که در تبصره این ماده نیز آمده است که توافق مالک و مستأجر با نرخ‌های کمتر از موارد فوق بلامانع است. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای بسته پیشنهادی وزارت راه برای حمایت از مستأجران،‌گفت: تا آخر کنار مردم می‌مانیم.