بازار املاک / دَرد مسکن و هزار و ۶۵ خانه خالی

دَرد مسکن و هزار و ۶۵ خانه خالی

دَرد مسکن و هزار و ۶۵ خانه خالی

دَرد مسکن و هزار و ۶۵ خانه خالی در خراسان جنوبی| ۳.۵میلیارد مالیات به مالکان تعلق گرفت بیرجند-درحالی یک هزار و ۶۵ خانه خالی در خراسان جنوبی شناسایی شده که بسیاری از مردم در زمینه تامین و اجاره مسکن با مشکل مواجه هستند و طرح مالیات برخانه های خالی هنوز گرهی از بازار مسکن باز نکرده است.

طرح مسکن مهر هر چند از بعضی از جهات شاید به نظر خوب بیاید اما مشکلات بسیاری در آن وجود داشت که یکی از آنها ساخت بیش از نیاز واحدهای مسکونی بود که سبب شد افرادی برای سرمایه گزاری تعدادی از آنها را خریداری کنند و چون خانه‌های خالی مانند سیب و سیب زمینی نیستند که بعد از مدتی از بین بروند و خراب شوند لذا صاحبان آنها به دنبال ارزش افزوده این املاک هستند تا در آینده سودی از این طریق به جیب زنند.

 با اعلام دولت دوازدهم مبنی برگرفتن مالیات از خانه‌های خالی آب به دست و پای این افراد و همچنین کسانی که با پول خود یا با تسهیلات صاحب چند خانه شده‌اند، افتاد.
وزارت راه و شهرسازی افراد را به عنوان مالکان خانه‌های خالی شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده است این وزارتخانه با تقاطع گیری سامانه‌های اطلاعاتی خود این واحدها را به عنوان خانه‌های خالی معرفی کرد. 
از سوی دیگر سامانه‌های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی نیز فعال شد تا افرادی که در این سامانه مشمول مالیات بر خانه‌های خالی شدند بتوانند گزینه عدم پذیرش را درج کنند.

با استفاده از این سامانه‌های اطلاعاتی قرار است آنهایی که عدم پذیرش را ثبت می‌کنند.
 راستی آزمایی شوند که آیا واحد مسکونی آنها خالی از سکنه است یا خیر. 
طبق ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اگر فردی ملک مسکونی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نکند به عنوان واحد مسکونی خالی شناسایی و مشمول مالیات می‌شود.
 که از این موضوع استقبالی از سوی صاحبان خانه‌های مسکونی نشد و تا این لحظه هم تعداد خانه خالی را وزارت راه و شهرسازی به طور دقیق به ادارات امور مالیاتی اعلام نکرده و هنوز پرداخت مالیاتی برای خانه‌های خالی پرداخت نشده است.

خانه‌های خالی و افزایش اجاره بهاء
یکی از همشهریان خراسان جنوبی در گفتگو با بازار اظهار کرد: با وجود این تعدادی از خانه‌های مسکن مهر و همچنین خانه‌های که انبوه سازان یا افراد احداث کرده‌اند.
خالی می‌باشد اما قیمت اجاره مسکن و خرید مسکن بسیار افزایش یافته است که این موضوع دلایل بسیاری دارد.

اگر صاحبان خانه‌های خالی مجبور شوند که خانه‌های خالی خود را وارد بازار مسکن کنند این موضوع تأثیر زیادی در کاهش قیمت مسکن خواهد داشت که یکی از مواردی که سبب می‌شود .
صاحبان این خانه‌ها آنها را وارد بازار کنند تعلق گرفتن مالیات بر این خانه‌ها می‌باشد.

مدیرکل دفتر فرآیندهای سازمان امور مالیاتی هم پیش از این اعلام کرده بود: 
شناسایی خانه‌های خالی مربوط به وزارت راه و شهرسازی و تکلیف آنهاست. سازمان امور مالیاتی تخصص و تکلیفی در این خصوص ندارد و ما نمی‌توانیم به آنها اعلام کنیم که عدم پذیرش مودیان را قبول کند یا خیر.

 تاکنون ۴۹ هزار نفر عدم پذیرش مالیات تعیین شده برای خانه‌های خالی را ثبت کرده‌اند و ما این اطلاعات را به وزارت راه و شهرسازی دادیم و قرار است ظرف هفته‌های آینده اطلاعات راستی آزمایی شده را به ما بازگردانند.
تاکنون حدود هزار نفر مالیات بر خانه‌های خالی را واریز کردند و برخی نیز آن را پذیرفتند اما هنوز واریزی نداشتند.

به گفته این مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی رقم پیش بینی شده برای درآمدهای مالیاتی از محل خانه‌های خالی در قانون بودجه سال جاری دو هزار میلیارد تومان است اما تاکنون یک میلیارد تومان به عنوان این پایه مالیاتی واریز شده است.
 همچنین ۷۶ میلیارد تومان نیز مالیات خانه‌های خالی اشخاص حقوقی شناسایی شده است.
دَرد مسکن و هزار و ۶۵ خانه خالی در خراسان جنوبی| ۳.۵میلیارد مالیات به مالکان تعلق گرفت

ضرایب پرداخت مالیات بر واحدهای مسکونی خالی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی در گفتگو با بازار بیان کرد: موضوع مالیات بر خانه‌های خالی برای اولین بار در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۳۹۴ در قالب ماده ۵۴ مکرر به تصویب مجلس محترم شورای اسلامی رسید و مطابق این ماده قرار بر این بود واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور (موضوع تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر این قانون) به‌عنوان «واحد خالی» شناسایی شوند، از سال دوم اجرای قانون یعنی سال ۱۳۹۶ به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره شوند.

وی در خصوص شرح این مالیات ها بیان داشت: سال دوم- معادل یک دوم مالیات متعلقه، سال سوم- معادل مالیات متعلقه، سال چهارم و به بعد- معادل یک و نیم ۱.۵ برابر مالیات متعلقه باید پرداخت شود.

اما با توجه به اینکه پیش نیاز مطالبه مالیات از خانه‌های خالی، تکمیل اطلاعات و شناسایی خانه‌ها بر اساس سامانه ملی املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی بود و این سامانه در مهلت مقرر قانونی به بهره برداری نرسید لذا مطالبه مالیات از خانه‌های خالی عملاً محقق نشد.
در سال ۱۳۹۹ مجدد اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در دستور کار مجلس محترم شورای اسلامی قرار گرفت و در جلسه علنی مورخ ۰۵/‏۰۹/‏۱۳۹۹‬ متن ماده صدرالاشاره اصلاح شد.

وی ادامه داد: بر اساس این اصلاحیه " هر واحد مسکونی واقع در کلیه شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر این قانون، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از ۱۲۰ روز ساکن یا کاربر نداشته باشد به عنوان خانه خالی شناسایی شده و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، بدون لحاظ معافیت‌های تبصره ۱۱ ماده ۵۳ این قانون، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره می شود.

وی در خصوص ضرایب این مالیات ها هم گفت: سال اول- معادل شش برابر مالیات متعلقه، سال دوم- معادل دوازده برابر مالیات متعلقه، سال سوم به بعد- معادل هجده برابر مالیات متعلقه باید پرداخت شود.
 همچنین مطابق تبصره ۸ الحاقی به ماده ۱۶۹ مکرر ق. م. م در سال ۱۳۹۹ وزارت راه و شهرسازی مکلف به تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه ثبت اطلاعات املاک در سامانه ملی املاک و اسکان گردید و مالکان واحدهای مسکونی شهری و روستایی نیز موظف به ثبت اطلاعات کلیه املاک تحت تملک اقدام کنند.

دَرد مسکن و هزار و ۶۵ خانه خالی در خراسان جنوبی| ۳.۵میلیارد مالیات به مالکان تعلق گرفت

شناسایی هزارو ۶۲ خانه خالی در بیرجند

مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی به خبرنگار بازار گفت: از ابتدای اسفند سال ۱۴۰۰ تا پایان فروردین ماه سال جاری تعداد ۱۰۶۲ ملک خالی از سکنه به عنوان واحد خالی تحت تملک ۹۶۵ مودی در خراسان جنوبی شناسایی شده اند که برای مالکان آنها پیامک ارسال شده است.

 میزان مالیات مربوط به املاک خالی حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که مالکان پس از ارسال پیامک و ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی می توانند نسبت به مشاهده املاک و میزان مالیات متعلقه اقدام و در صورت پذیرش برگ مطالبه، مالیات را پرداخت و در صورتی که نسبت به آن معترض باشند باید نسبت به ثبت عدم پذیرش و اعتراض مبادرت کنند.

اجرای این قانون در بین شهرهای خراسان جنوبی فقط در بیرجند مصداق دارد و با توجه به اینکه اوراق مطالبه مالیات صادره در مراحل اعتراض و دادرسی می باشند و به قطعیت نرسیده اند تا کنون از این محل مالیاتی پرداخت نشده است
با توجه به اینکه مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم (اصلاحیه ۱۳۹۹) هر واحد مسکونی واقع در شهرهای بالای یکصدهزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع تبصره ۷ ماده ۱۶۹مکرر قانون مالیات های مستقیم، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از ۱۲۰ روز ساکن یا کاربر نداشته باشد، شامل می شود .

اجرای این قانون در بین شهرهای خراسان جنوبی فقط در بیرجند مصداق دارد و با توجه به اینکه اوراق مطالبه مالیات صادره در مراحل اعتراض و دادرسی می باشند و به قطعیت نرسیده اند تا کنون از این محل مالیاتی پرداخت نشده است.
احسانی مهر تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم افزایش درآمدهای مالیاتی نیست و دولت با اجرای این قانون به دنبال شناسایی املاک خالی از سکونت و کنترل نرخ اجاره بها و جلوگیری از افزایش بی رویه آن است تا با مدیریت عرضه مسکن ایجاد ثبات در بازار مسکن را شاهد باشیم.

قطعاً مالیات بر خانه‌های خالی راهکاری مؤثر جهت بهبود شرایط بازار مسکن خواهد بود، اما باید به این نکته توجه داشت که باوجود مزایای اجرای قانون مالیات از خانه‌های خالی هنوز در استان گرهی از مشکلات مردم در بازار مسکن باز نشده است.

  • نوسانات بازار مسکن با دلار

    نوسانات بازار مسکن با دلار

    در حالی که بازار ارز کشور در چند وقت اخیر با رشد قیمتی روبرو بوده است که بازار مسکن به ویژه مصالح ساختمانی از این بازار تاثیر ۱۰۰ درصدی گرفته است. ارزیابی‌های صورت گرفته در ماه گذشته در بازار مسکن حاکی از آن است . که بازار مسکن همزمان با افزایش قیمت دلار شاهد نوسانات جدیدی در حوزه قیمت گذاری شده . همین امر خود در کاهش حجم تقاضا و همچنین وارد شدن این بازار به جریان رکود تورمی اثر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

  • نه کارگران مشغول کارند، نه مسکن در حال ساخته شدن

    نه کارگران مشغول کارند، نه مسکن در حال...

    دولت سیزدهم ماموریت ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال برای چهار سال متوالی را در دستور کار قرار داده است؛ اما کارنامه یک‌ساله اجرای این برنامه، عملکرد مطلوب و موفقی را نشان نمی‌دهد. برای آنکه وزیر جدید راه و شهرسازی (وزیر مسکن) بتواند بر مشکلات موجود در این بخش غلبه کند، یک پازل پیش‌روی خود دارد که برای حل آن باید چهار حرکت اصلی انجام دهد.

  • کوچ اجاره‌نشینان به مناطق حاشیه‌ای شهر

    کوچ اجاره‌نشینان به مناطق حاشیه‌ای شهر

    ​یک کارشناس مسکن درباره وضعیت کنونی بازار اجاره می‌گوید: با توجه به این‌که قیمت مسکن افزایش پیدا کرده، گروهی که قبلا قصد خرید مسکن را داشتند، به سمت بازار اجاره رفته و به همین دلیل در فصل غیراجاره شاهد رشد اجاره‌بها هستیم. نرخ اجاره‌بها متاثر از تورم موجود در بازار مسکن روند رو به رشدی داشته است. آمارهای رسمی چنین شرایطی را تایید می‌کند؛ به طوری که آخرین گزارش بانک مرکزی که مربوط به مهرماه امسال است، نشان می‌دهد که در شهر تهران اجاره‌بها رشد ۴۰.۹ درصدی داشته است.

  • پردیس و تهرانپارس محبوب‌ترین در تهران

    پردیس و تهرانپارس محبوب‌ترین در تهران

    برای خرید خانه خصوصا در کلانشهرها، نکات بسیاری وجود دارد که باید به آن توجه کنید. برای مثال از موارد اولیه که باید درنظر داشت، تعیین محدوده جغرافیایی خانه است، چرا که هر منطقه‌ای از شهر تهران مزایا و معایب خاص خود را دارد و شما باید براساس نیاز و شرایطی که دارید منطقه مورد نظر را انتخاب کنید.

  •  پرداخت وام مسکن روستایی

    پرداخت وام مسکن روستایی

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره تسهیلات مسکن روستایی آخرین اخبار را اعلام کرد. در خصوص وضعیت مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی، پیشرفت واحد‌های مقاوم‌سازی شده وضعیت بازسازی و نوسازی مناطق زلزله زده و سیل‌زده توضیحاتی را ارایه کرد. رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در کشور ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد

  • خطر گرانی مصالح

    خطر گرانی مصالح

    افزایش عجیب قیمت یونولیت، زمزمه گرانی سیمان، سه برابر شدن قیمت میلگرد در حالی که رکود کم سابقه ای در ساخت و ساز مسکن حاکم شده ،هزینه های ساخت مسکن هرروز بیشتر می شود! به گزارش دنیای معدن، دو روز پیش رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی از نصف شدن فروش مصالح ساختمانی در ماه‌های اخیر خبر داده و گفته بود که بازار ساخت‌وساز قفل شده است. اما نکته عجیب این است که همزمان با این رکود،برخی خبرها از افزایش عجیب ساخت و ساز حکایت دارد.

  • بازار آجر یزد

    بازار آجر یزد

    بازار آجر یزد در دست اتباع بیگانه کیفیت پایین تولید آجر باعث کاهش تقاضا و عرضه در بازار است افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن و نبود شرایط خرید آن از چالش‌های اساسی برای بسیاری از خانواده‌ها و جوانان است که علت بخشی از این گرانی هم افزایش بی‌رویه و خارج از چارچوب قیمت مصالح ساختمانی است.

  • آیا در زعفرانیه، زعفران کشت می‌شد؟

    آیا در زعفرانیه، زعفران کشت می‌شد؟

    چند روایت متفاوت درباره نامگذاری محله اعیانی تهران محله زعفرانیه را با آپارتمان‌های اعیانی و خانه‌های گرانقیمت می‌شناسیم؛ محله‌ای که چند دهه پیش، پر بود از مزارع گندم و سر و شکل روستایی داشت. درباره وجه تسمیه محله زعفرانیه هم روایت‌های مختلفی وجود دارد؛ از کشت گل زعفران تا املاکی که به نام زعفران‌باجی بود. این روایت‌ها را در ادامه بخوانید.

  • ضامن کارمند برای دریافت تسهیلات حذف شد

    ضامن کارمند برای دریافت تسهیلات حذف شد

    خرم‌آباد- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان تاکید کرد: ضامن کارمند برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی حذف و ضمانت «سفته زنجیری» جایگزین آن شد. مقاوم سازی واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در لرستان، اظهار داشت: حدود چهار هزار و ۸۰۰ واحد در این شهرها مقاوم سازی شده است.

  • اعطای تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی

    اعطای تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی

    امکان بهره مندی دارندگان گواهینامه جهاددانشگاهی از تسهیلات مشاغل خانگی دارندگان گواهینامه جهاد دانشگاهی می توانند از تسهیلات مشاغل خانگی بهره مند شوند. پذیرش مدارک و گواهینامه‌های جهاددانشگاهی به عنوان یکی از مصوبات در آخرین نشست ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی در روزهای اخیر به تصویب نهایی رسید.

  • خانه دار شدن

    خانه دار شدن

    این صندوق شما را خانه دار می کند! ساده ترین مسیر برای خانه دار شدن! با توجه به شرایط تورمی کشور سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه‌گذاری زمین و مسکن، بهترین روش برای حفظ سرمایه و ایجاد قدرت خرید برای متقاضیان خرید مسکن خواهد بود با نگاهی به اوضاع بازار مسکن و میزان قدرت خرید مردم، متاسفانه نیم قرن زمان لازم است تا با این درآمد‌ها و پس انداز‌های موجود، فردی قادر به خرید خانه باشد.

  • درآمد عملیاتی شش ماهه فولاد

    درآمد عملیاتی شش ماهه فولاد

    اکسین خوزستان نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافت احمد صادقیان مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان درخصوص درآمد عملیاتی کارخانه در شش ماهه اول سال جاری گفت: بر اساس بودجه پیش بینی شده شرکت و شرایط بازار نسبت به خرید مواد اولیه مورد نیاز و همچنین فروش محصولات فولادی برنامه ریزی های لازم صورت گرفت که علی رغم کاهش جهانی قیمت محصولات فولادی، قطعی برق کارخانه در تابستان و کاهش ساعت تولید

  •  اوراق ارزی، مسکن موقتی است؟

    اوراق ارزی، مسکن موقتی است؟

    پیش‌بینی تازه از آینده قیمت دلار امکان کنترل نرخ ارز با تورم ۴۰ درصدی وجود دارد؟ ​از نگاه کارشناسان، ابزار جدید بانک مرکزی برای مهار بازار ارز و انتشار اوراق ارزی، تنها جنبه مسکنی برای بازار ارز دارد و به طور موقت می‌تواند جلوی رشد قیمت دلار را بگیرد این برای دومین بار در کمتر از ۱۰ روز است که بانک مرکزی با رونمایی از ابزار و سیاست جدیدی، در جهت مهار و کنترل نرخ قیمتی در بازارها برمی‌آید.

  • طرح نهضت ملی مسکن البرز

    طرح نهضت ملی مسکن البرز

    استان مهاجر پذیر البرز با گستره ای حدود پنج هزارو ۸۰۰ کیلومتر مربع سالانه بین ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت آن افزوده می شود که به همین دلیل در کنار توسعه زیر ساخت ها ، تامین سرپناه یکی از مهمترین دغدغه های مردم و مسوولان در این استان است. عدم تناسب رشد جمعیت و واحد های مسکونی در پرتراکم ترین استان کشور یعنی البرز سبب شده تا طرح مسکن مهر دولت های نهم و دهم و اقدام ملی دولت های یازدهم و دوازدهم نتواند پاسخگوی جمعیت متقاضی مسکن در البرز باشد، طرح هایی که تکمیل بخشی از بناها و زیر ساخت های

  • کیفیت در برنامه‌های خانه‌های هلال احمر

    کیفیت در برنامه‌های خانه‌های هلال احمر

    زنجان-نماینده دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: به دنبال ارتقای کیفیت در برنامه‌های خانه‌های هلال هستیم تا آموزش‌ها را توسعه داده و مهارت آموزی مردم محقق شود. حسن فراهانی شامگاه دوشنبه در حاشیه اجرای مانور زلزله تخلیه و اسکان اضطراری در مجتمع مسکونی رضوان به مناسبت سالروز زلزله کرمانشاه با محوریت خانه هلال طی سال جاری به دنبال ارتقای کیفیت در برنامه‌های خانه‌های هلال هستیم تا آموزش‌ها افزایش یابد.

  • قیمت آپارتمان در محله اکباتان تهران

    قیمت آپارتمان در محله اکباتان تهران

    قیمت های متنوع خانه ها در محله اکباتان چقدر است؟ می گفتند روزانه ۶ تا ۷ هزار تماس برای تغییر نام اکباتان به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران شده اما مردم این شهرک هم به نام شهرک خود علاقمند هستند و هم به مکان زندگی شان . عمر سکونت در این شهرک بالاست و معمولا کم تر ساکنان این شهرک به نقاط دیگر تهران کوچ می کنند .یکی از دلایل آن امکانات این شهرک است و معمولا ساکنان آن برای رفع نیازهای روزمره ، تفریحی، آموزشی و درمانی و... نیازی به خروج از شهرک ندارند ، آپارتمان های آن مقاوم هستند و فضای سب

  • رکود بیش از 900 واحد مسکن مهر

    رکود بیش از 900 واحد مسکن مهر

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی: بیش از 900 واحد مسکن مهر در آذربایجان‌غربی راکد مانده است ۶۰۰ واحد مسکن مهر آذربایجان‌غربی به دلیل مشکل حقوقی و ۳۷۸ واحد نیز به دلیل عدم تمایل شرکت مجری به اتمام طرح، راکد مانده است.

  • بازار سیاه خرید مسکن

    بازار سیاه خرید مسکن

    تاریخ در حال تکرار شدن است و نهضت ملی مسکن که قرار بود جایگزین بهینه‌ای برای طرح مسکن مهر باشد، در همین ابتدای مسیر با چالش‌های متعددی روبه‌رو شده است.کمبود زمین و پول، کار را به‌جایی رسانده که مدتی است متقاضیان اولیه نهضت ملی مسکن دنبال فرصتی برای خروج از این طرح هستند و چه بهتر که بتوانند در مسیر فرار از این مخمصه سودی هم ببرند.

  • آواربرداری واحدهای مسکونی سیل‌زده

    آواربرداری واحدهای مسکونی سیل‌زده

    تعدادی از واحدهای مسکونی سیل‌زده روستای بارده چهارمحال و بختیاری آواربرداری شد اگر چه هنوز تسهیلات مصوب در هیات دولت برای جبران خسارت سیل روستای بارده ابلاغ نشده است. اما با همکاری مردم تعداد ۷۵ واحد مسکونی تاکنون آواربرداری شده است. با توجه به اینکه اعتبارات جبران خسارت سیل در هیات دولت به تازگی مصوب شده است . هنوز اختصاص پیدا نکرده، از همین رو امکان ساخت و ساز واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیلاب تابستان امسال، فراهم نشد.

  •  قیمت پایین چاهی تاریک برای خریداران

    قیمت پایین چاهی تاریک برای خریداران

    خرید ملک در حالت پیش‌فروش نیازمند بررسی‌های دقیق‌تر در پیش‌فروش املاک، مخصوصا ملک‌هایی که چند شریک دارند، باید اسناد مربوط به آن مثل قرارداد مشارکت بررسی شود. قیمت ملک‌های پیش‌فروش غالبا زیر قیمت بازار است و خریدار باید از تله‌هایی که قیمت کم می‌تواند ایجاد کند، خود را تا حد ممکن دور کند. فرض کنید فردی تمام سرمایه و پس‌انداز خود را برای خرید خانه کنار گذاشته است. خانه‌ای که محل سکونت اوست یا به چشم یک سرمایه به آن نگاه می‌کند.

  •  خطر تخریب منازل ‌جان اهالی

    خطر تخریب منازل ‌جان اهالی

    سال‌هاست مردم منطقه "اَمیرده" پل‌سفید با بحران "رانش‌ و لغزش" زمین روبه‌رو شده‌اند به‌نحوی که خطر تخریب منازل مسکونی را تهدید می‌کند و جان اهالی در خطر است. بحران‌ها گاهی بر اثر حوادث غیرمترقبه که عوامل انسانی نقشی در آن ندارند. به وجود می‌آیند اما از سویی نقش انسان در به وجود آمدن بسیاری از بحران‌ها را نیز نمی‌توان نادیده گرفت