بازار املاک / پیش‌بینی عجیب نماینده مجلس

پیش‌بینی عجیب نماینده مجلس

پیش‌بینی عجیب نماینده مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه "انتشار آمار تحولات بازار مسکن تاثیری در کسب‌وکار ندارد" گفت: بازار مسکن به سمت تعادل و عدم جهش قیمت مسکن پیش می‌رود. اقبال شاکری در خصوص وضعیت بازار مسکن و ارزیابی از اقدامات دولت و مجلس در این زمینه، اظهار کرد: به‌نظرم بازار مسکن روبه به تعادل و بهتر شدن حرکت می‌کند. با اقدامات تنظیم‌گری وزارت راه و شهرسازی در حوزه نظارت بر خانه‌های خالی، زمین‌های بایر، مشاوران املاک، سایت‌های منتشر کننده آگهی‌های املاک و… به نظرم بازار مسکن به سمت تعادل می‌رود.

مقداری قیمت مسکن کاهش یافته است البته نه به اندازه‌ای که مدنظر است. 

اگر تامین مسکن به این برنامه‌ها اضافه شود که بخشی از آن به ساخت مسکن، بافت فرسوده، پروژه‌های خودمالکی برمی‌گردد.
 هم‌ترازی انجام شود به نظر می‌رسد بازار مسکن در آینده جهش قیمت نخواهد داشت.

 تصویب قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره توسط مجلس، گفت: 


این قانون در رفت و برگشت با شورای نگهبان است که در آن یک سری قوانین تنظیم‌گری از جمله ثبت اطلاعات
ایجاد سکو‌های اطلاعاتی و … پیش‌بینی شده که کنترل بازار مسکن را به‌دنبال خواهد داشت.

خصوص اعتبارزدایی از اسناد قولنامه‌ای مسکن و تاثیر بر بازار مسکن اضافه کرد: 


این کار ریسک را به‌طور کلی از بازار مسکن حذف می‌کند و مشتاقیم زودتر تصویب شود.
 الحمدلله با حمایت رهبر معظم انقلاب وقفه به‌وجود آمده نیز برطرف شده و به‌زودی برای اصلاحات به صحن علنی مجلس می‌آید.
 با این کار نه تنها برای بخش مسکن، در خصوص کسب و کار‌ها ریسک سنگین بر بازار اقتصادی از جمله فروختن یک دارایی به چند نفر حذف می‌شود .
 این یکی از اقدامات بزرگ مجلس برای اطمینان خاطر به بازار مسکن است.

در خصوص عدم انتشار آمار تحولات بازار مسکن 

طی ۱۰ ماه اخیر و تاثیر آن بر فعالیت سازندگان و سرمایه‌گذاران بخش مسکن،
 احتمال دارد که آمار برای کار مدیریتی کاربرد داشته باشد، اما به نظرم در بازار کسب و کار تاثیری ندارد. 
انبوه‌سازان و سازندگان نیز می‌توانند از مراجع دیگر اطلاعات و آمار را دریافت کنند.

  • قیمت مسکن بعد از انتخابات

    قیمت مسکن بعد از انتخابات

    نتظار از دولت چهاردهم آن است که بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تامین مالی شامل پیش‌فروش و تسهیلات مسکن، دیپلماسی فعال برای توسعه خدمات مهندسی و ارتقای توان علمی صنعت ساختمان را مدنظر قرار دهد.

  • وام نهضت ملی مسکن ۸۰۰ میلیون شد

    وام نهضت ملی مسکن ۸۰۰ میلیون شد

    در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن با افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها به ۸۰۰ میلیون تومان موافقت شد.

  • مستاجران از قراردادهای زیرزمینی پرهیز کنند

    مستاجران از قراردادهای زیرزمینی پرهیز...

    نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه در حال بازار مسکن در طی ماه گذشته متوقف شده و بازار وارد دوران رکود شده است گفت: بازار مسکن به گونه ای است که خریدار و فروشنده آپارتمان طی یک ماه گذشته صبر کردند به گونه ای که نه معامله خرید انجام شده و نه معامله فروش انجام شده است.

  • افزایش وام نهضت ملی مسکن

    افزایش وام نهضت ملی مسکن

    یکی از روش‌های کمک به خرید خانه، که زوج‌های جوان از آن استفاده می‌کنند، دریافت تسهیلات وام مسکن است. محاسبه اقساط وام مسکن نیز موضوع مهمی است که ممکن است باعث پیش آمدن سوالات زیادی شود.

  • مسکن در قفس انتخابات!

    مسکن در قفس انتخابات!

    گزارش‌ های میدانی و بررسی گفته‌های مشاوران املاک نشان می‌دهد این انتخابات قریب‌الوقوع و غیرمنتظره، بازار خرید و فروش املاک را به کمایی موقت فرو برده است. فروشندگان و خریداران مسکن در فاز انتظار فرو رفتند.

  • رشد ۴۰ درصدی قیمت مسکن در یک سال

    رشد ۴۰ درصدی قیمت مسکن در یک سال

    نرخ تورم خردادماه، امروز از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. بر این اساس، مسکن در بازه ماهانه رشد قیمتی برابر با ۲.۳ درصد داشته و بازار اجاره نیز در این بازه تورمی برابر ۲.۲ درصد رشد داشته است. در این بین تورم سالانه مسکن نیز ۴۰.۷ درصد اعلام شده است.

  • اخطار به املاکی ها

    اخطار به املاکی ها

    در شرایط کنونی اگر مالکی قصد داشت اقدام به انعقاد قرارداد بیش از ۲۶ درصد کند اداره کل راه و شهرسازی ، مشاور املاک را متخلف می‌داند و با آن برخورد خواهد کرد.

  • بازار مسکن در دوره کدام دولت آرام بود؟

    بازار مسکن در دوره کدام دولت آرام بود؟

    مشاوران املاک توقف روند «خرید سرمایه‌ای ملک» را در روزهای گذشته به مراتب بیشتر از ابتدای تیر ماه توصیف می‌کنند و تا حدودی هم این «صبر» را بیش‌از «توقف روند فروش» می‌دانند که همین اثر ثبات یا کاهشی روی قیمت گذاشته است. با این حال، هنوز «داده فراگیر از نبض قیمت فروش آپارتمان در کل شهر تهران» در دسترس نیست و با این تحقیق میدانی از برخی محله‌ها و برخی مناطق، نمی‌توان «تصویر مشخص از اینکه قیمت مسکن در تیرماه نسبت به خرداد کاهش پیدا کرد یا افزایش یافت»، ارائه کرد.

  • وام قرض‌الحسنه ۷۵۰میلیونی برای اجاره‌نشینان

    وام قرض‌الحسنه ۷۵۰میلیونی برای...

    برای همه افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، تسهیلات و وام پیش بینی شده است. مقرر شد در یک ماه و طی سه نوبت به متقاضیانی که بانک‌های آنان مشخص شده، اطلاع رسانی شود و در صورتی که به بانک مراجعه نداشته باشند، در گروه افرادی لحاظ می‌شوند که از گرفتن تسهیلات منصرف شده‌اند.

  • سقف مجاز افزایش اجاره‌بها

    سقف مجاز افزایش اجاره‌بها

    با توجه به قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و تعیین نرخ تورم سقف اجاره بها با نظر شورای عالی مسکن و اعلام نهایی شورای مسکن استان تهران در جلسه صد و هشتم این شورا در محل شهرستان پردیس، افزایش ۲۶ درصدی برای سال جاری اعلام شده است، این مساله کاملاً رسمی و قانونی بوده و اتحادیه مشاوران املاک تهران نیز موضوع را رسماً اعلام کرده است.

  • نگاه کاندیداهای انتخابات ریاست‌ جمهوری به مسکن

    نگاه کاندیداهای انتخابات ریاست‌ جمهوری...

    نگاه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، به غیر از یک نفر از کاندیداها، نسبت به «یکی از مهم‌ترین مسائل اقتصادی خانوارها، یعنی تامین مسکن» از اظهارنظرهای آنها و همچنین اعضای ستادهای انتخاباتی‌شان مشخص شد. بررسی‌های دنیای‌اقتصاد از آنچه محمدباقر قالیباف، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و همچنین امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی درنظر دارند برای خانه‌اولی‌ها انجام دهند، نشان می‌دهد دو کاندیدا با مداخله مستقیم دولت در مسکن‌سازی به شیوه‌هایی که از دهه ۸۰ روی زمین‌های دولتی پیاده شد، زاویه دارند. یکی از ا

  • واکنش بازار به قیمت‌گذاری دولتی مسکن

    واکنش بازار به قیمت‌گذاری دولتی مسکن

    یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه اعلام سقف اجاره‌بها براساس نرخ تورم موضوع جدیدی در بازار مسکن نیست، گفت: در بحث خرید‌و‌فروش مسکن قیمت‌گذاری برای یک کالای ناهمگن از سوی دولت یک شوخی است.

  • ثبت نام وام ودیعه مسکن

    ثبت نام وام ودیعه مسکن

    به دلیل اینکه وارد فصل تغییر خانه شده ایم تمامی مستاجر ها در فکر افزایش پول پیش هستند و برای همین به دریافت وام ودیعه مسکن فکر میکنند. وام ودیعه مسکن به دلیل سود زیادی که دارد خیلی از افراد را از دریافت آن منصرف میکند چرا که بازپرداختش برای مستاجران سنگین میشود.

  • ساخت مسکن ۲۵ متری آغاز شد

    ساخت مسکن ۲۵ متری آغاز شد

    در طرح مسکن اقتصادی، قیمت زمین صفر در نظر گرفته شده است. با توجه به طراحی این پروژه به صورت مجتمع اقامتی و تجاری از طریق الحاقات زمین، هزینه برای متقاضیان صفر شده است.

  • سقف افزایش اجاره خانه در تهران ۲۶ درصد شد

    سقف افزایش اجاره خانه در تهران ۲۶ درصد...

    در جلسۀ شورای مسکن میزان افزایش اجاره‌ مسکن در سال ۱۴۰۳ برای شهر تهران ۲۶ و برای شهرهای استان ۲۴ درصد نسبت به سال گذشته تعیین شد.

  • حداقل واریزی مسکن ملی کاهش می یابد؟

    حداقل واریزی مسکن ملی کاهش می یابد؟

    ایرج رهبر با اشاره به آغاز ساخت پروژه‌های طرح اقدام ملی در زمان حضور محمد اسلامی وزیر اسبق راه و شهرسازی، اظهار کرد: همان دوره بارها اعلام کردیم با توجه به تجربه مسکن مهر که گروه هدف آن متقاضیان کم‌توان بود در طرح اقدام ملی تجربه ما می‌گوید آورده متقاضیان زیاد است و آنها توان پرداخت این مبالغ را ندارند.

  • خانه بخریم یا فعلا صبر کنیم؟!

    خانه بخریم یا فعلا صبر کنیم؟!

    کاهش چشمگیر تعداد معاملات مسکن و شکاف بین قیمت پیشنهادی مالکان با قیمت واقعی املاک، اصلی‌ترین چالش‌هایی‌ست که در حال حاضر بازار مسکن با آنها دست و پنجه نرم می‌کند.

  • بازار مسکن همچنان راکد

    بازار مسکن همچنان راکد

    به گفته واسطه‌گران ملکی ، بازار مسکن هم‌اکنون راکد است اما به دلیل اینکه اکثر مشتریان سرمایه‌گذار هستند اغلب خریدوفروش صورت می‌گیرد هرچند کم باشد.

  • فرصت خانه‌دار شدن محرومین با وام ۴۰۰ میلیونی

    فرصت خانه‌دار شدن محرومین با وام ۴۰۰...

    دولت در راستای تحقق عدالت مسکن وام‌های ۴۰۰ میلیونی با نرخ سود کم را به دهک‌های کم‌درآمد اختصاص داد.طبق تبصره ماده ۱۳ قانون بودجه ۱۴۰۳ بنا شده ۲۰۰ همت به تسهیلات ویژه مسکن محرومین، وام ازدواج و تسهیلات فرزندآوری اختصاص پیدا کند.

  • افغانستانی ها عامل افزایش اجاره در ایران هستند؟

    افغانستانی ها عامل افزایش اجاره در...

    به عقیده کارشناسان یکی از عوامل افزایش اجاره در بازار مسکن، تقاضای گسترده اتباع خارجی به خصوص افغان ها برای اسکان در خانه‌های ارزان‌قیمت است.

  • دلیل ترمز ناگهانی بازار مسکن

    دلیل ترمز ناگهانی بازار مسکن

    بررسی فایلهای فروش آپارتمان نشان می دهد که تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران شده درحالی که در ماه های گذشته با کاهش قیمت ها تعدادخریداران در بازار بیشتر شده بود .