بازار املاک / نحوه دریافت وام اجاره بدون وثیقه

نحوه دریافت وام اجاره بدون وثیقه

نحوه دریافت وام اجاره بدون وثیقه

مبلغ وام در نظر گرفته شده توسط دولت بسته به شهر متفاوت است، به عنوان مثال برای تهران مبلغ وام و سپرده مسکن 200 میلیون تومان، برای شهرهای بزرگ 150 میلیون تومان، برای شهرها 100 میلیون تومان و برای شهرهای کوچک است. و روستاها 40 میلیون تومان.

 مبلغ وام در نظر گرفته شده توسط دولت بسته به شهر متفاوت است

مبلغ وام در نظر گرفته شده توسط دولت بسته به شهر متفاوت است، به عنوان مثال برای تهران مبلغ وام و سپرده مسکن 200 میلیون تومان، برای شهرهای بزرگ 150 میلیون تومان، برای شهرها 100 میلیون تومان و برای شهرهای کوچک است. و روستاها 40 میلیون تومان. اما مبلغ وام در نظر گرفته شده توسط شعب بانک پاد در پاسارگاد برای وام سپرده مسکن تا سقف 200 میلیون تومان است. در شعب بانک پاسارگاد پاد فرقی نمی کند که فرد از کدام شهر درخواست وام داده باشد و فقط به مبلغ اجاره بستگی دارد.


البته شایان ذکر است که میزان تسهیلات این طرح 75 درصد کل مبلغ اجاره است. یعنی هر چه اجاره بها کمتر باشد مبلغ وام کمتر می شود.


ضمناً متقاضی می تواند هنگام ثبت درخواست، مبلغ مورد نظر را ثبت کند، البته مبلغ باید کمتر از سقف تعیین شده باشد.


وام 200 میلیونی توکن سپرده مسکن بدون وثیقه از شعب پاسارگاد بانک پاد دارای شرایط زیر است:


فرد باید یک چک ماهیگیر بنفش به نام خود داشته باشد.


قرارداد اجاره دارای کد رهگیری است.


تبصره: در موارد 2 و 3 رضایت موجر الزامی است.


تسهیلات سپرده مسکن


همانطور که در قسمت شرایط گفتیم استهلاک این خط به صورت نقدی می باشد. استهلاک این وام 3 ماهه یا 6 ماهه می باشد.


انتخاب مدت بازپرداخت وام بستگی به متقاضی دارد و بانک هیچ دخالتی در این موضوع ندارد. اما شایان ذکر است که میزان سود روی آنها متفاوت است.


یعنی اگر وام سپرده مسکن 3 ماهه بدون وثیقه در شعب بانک پاد پاسارگاد بگیرید مبلغ سود آن 5.75 درصد است.


اما اگر پرداخت وام شما 6 ماهه باشد، میزان سود آن 11.5 درصد است.


شرایط ضمانت وام مسکن بانک پاسارگاد

معمولا بانک ها بر اساس رتبه اعتباری متقاضی تعیین می کنند که چه تعداد ضامن باید ارائه کند، اما بانک پاسارگاد در این طرح این شرط را حذف کرد و وام 200 میلیون تومانی را بدون وثیقه پرداخت می کند.



مراحل اخذ تسهیلات وام مسکن


برای دریافت این وام باید مراحل زیر را طی کنید:


ابتدا احراز هویت خود را در برنامه Wipod به سطح 5 ارتقا دهید.


سپس اطلاعات مستاجر، موجر و ملک را از طریق داشبورد مسکن ثبت کنید. (ثبت نام اولیه)


پس از تایید اولیه، متقاضی باید سایر مدارک خود را در این پنل بارگذاری کند.


سپس 30 درصد از مبلغ نصب را به عنوان پیش پرداخت واریز کنید و یک چک (که برای شما ساخته شده) به عنوان وثیقه ارسال کنید. (بانک برای ارسال چک با شما تماس می گیرد)


24 ساعت پس از تایید درخواست، مبلغ نصب و پیش پرداخت واریز می شود.


مزایای خط اعتباری وام مسکن بدون وثیقه


این وام مزایای متعددی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:


این طرح نیاز به ضامن ندارد.


شما 75 درصد اجاره را پرداخت می کنید.


فرآیند درخواست و بررسی کاملاً آنلاین انجام می شود.


اولین شرط مشمولان خدمات ودیعه مسکن اجتماعی همانطور که از نام آن پیداست این است که متقاضی تحت پوشش سازمان هایی مانند کمیته مددکاری و رفاه اجتماعی باشد.


اولین شرط مشمولان خدمات ودیعه مسکن اجتماعی همانطور که از نام آن پیداست این است که متقاضی تحت پوشش سازمان هایی مانند کمیته مددکاری و رفاه اجتماعی باشد.


روز گذشته مدیرعامل بانک مسکن از افزایش 170 درصدی تسهیلات حمایتی بانک مسکن از مستاجران خبر داد. بر این اساس متقاضیان کمیته امداد و بهزیستی امام خمینی (ره) می توانند از وام سپرده مسکن بالاتر از سقف معمول در سال 1403 استفاده کنند اما متقاضیان چگونه می توانند برای این تسهیلات ثبت نام کنند؟


در آذرماه 1402 بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات کمکی سپرده مسکن به 20 بانک عامل ابلاغ شد. بر این اساس وام سپرده مسکن در تهران 200 میلیون تومان، مراکز استان ها 150 میلیون تومان، سایر شهرها 100 میلیون تومان و روستاها 40 میلیون تومان است.


اکنون پس از گذشت حدود سه ماه، مجدداً مدیرعامل بانک مسکن از افزایش 170 درصدی سقف حداکثری این سازوکار در قالب حمایت از نامزدهای کمیته امداد امام خمینی (ره) و متقاضیان سازمان بهزیستی خبر داد. کشور.


اولین شرط مشمولان خدمات ودیعه مسکن اجتماعی همانطور که از نام آن پیداست این است که متقاضی تحت پوشش سازمان هایی مانند کمیته مددکاری و رفاه اجتماعی باشد.


در مرحله بعد، مخاطب باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد. علاوه بر این، در صورت مجرد بودن، متقاضی باید شرایط سنی مجردانی را داشته باشد که می توانند برای وام سپرده مسکن درخواست دهند.


ضمناً فرد باید قرارداد اجاره رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک کشور داشته باشد و تاریخ عقد اجاره و تعدیل قرارداد اجاره تا پایان مدت رهن باشد ثبت وام



نحوه ثبت وام و سپرده حمایتی مسکن 1403



برای ثبت وام مسکن 1403 دو روش وجود دارد که در روش اول متقاضی می تواند درخواست خود را برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به سازمان مربوطه ارائه دهد. در این فرآیند کارشناس شرایط و مدارک مشتری را بررسی می کند.


در صورتی که مددجو درخواست خود را مستقیماً به سازمان تحت پوشش ارائه کرده باشد باید برای پیگیری درخواست به کمیته امداد و مسئول مربوطه ارجاع شود.


در راه دوم، متقاضی می تواند با دسترسی به سامانه saman.mrud.ir برای دریافت وام مسکن و ثبت درخواست خود اقدام کند.


در صورتی که متقاضی درخواست خود را برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به این شکل ثبت کرده باشد، برای پیگیری درخواست باید به سایت ودیعه مسکن مستاجران مراجعه و از طریق گزینه وضعیت درخواست از آن مطلع شود.




  • قیمت مسکن بعد از انتخابات

    قیمت مسکن بعد از انتخابات

    نتظار از دولت چهاردهم آن است که بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تامین مالی شامل پیش‌فروش و تسهیلات مسکن، دیپلماسی فعال برای توسعه خدمات مهندسی و ارتقای توان علمی صنعت ساختمان را مدنظر قرار دهد.

  • وام نهضت ملی مسکن ۸۰۰ میلیون شد

    وام نهضت ملی مسکن ۸۰۰ میلیون شد

    در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن با افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها به ۸۰۰ میلیون تومان موافقت شد.

  • مستاجران از قراردادهای زیرزمینی پرهیز کنند

    مستاجران از قراردادهای زیرزمینی پرهیز...

    نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه در حال بازار مسکن در طی ماه گذشته متوقف شده و بازار وارد دوران رکود شده است گفت: بازار مسکن به گونه ای است که خریدار و فروشنده آپارتمان طی یک ماه گذشته صبر کردند به گونه ای که نه معامله خرید انجام شده و نه معامله فروش انجام شده است.

  • افزایش وام نهضت ملی مسکن

    افزایش وام نهضت ملی مسکن

    یکی از روش‌های کمک به خرید خانه، که زوج‌های جوان از آن استفاده می‌کنند، دریافت تسهیلات وام مسکن است. محاسبه اقساط وام مسکن نیز موضوع مهمی است که ممکن است باعث پیش آمدن سوالات زیادی شود.

  • مسکن در قفس انتخابات!

    مسکن در قفس انتخابات!

    گزارش‌ های میدانی و بررسی گفته‌های مشاوران املاک نشان می‌دهد این انتخابات قریب‌الوقوع و غیرمنتظره، بازار خرید و فروش املاک را به کمایی موقت فرو برده است. فروشندگان و خریداران مسکن در فاز انتظار فرو رفتند.

  • رشد ۴۰ درصدی قیمت مسکن در یک سال

    رشد ۴۰ درصدی قیمت مسکن در یک سال

    نرخ تورم خردادماه، امروز از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. بر این اساس، مسکن در بازه ماهانه رشد قیمتی برابر با ۲.۳ درصد داشته و بازار اجاره نیز در این بازه تورمی برابر ۲.۲ درصد رشد داشته است. در این بین تورم سالانه مسکن نیز ۴۰.۷ درصد اعلام شده است.

  • اخطار به املاکی ها

    اخطار به املاکی ها

    در شرایط کنونی اگر مالکی قصد داشت اقدام به انعقاد قرارداد بیش از ۲۶ درصد کند اداره کل راه و شهرسازی ، مشاور املاک را متخلف می‌داند و با آن برخورد خواهد کرد.

  • بازار مسکن در دوره کدام دولت آرام بود؟

    بازار مسکن در دوره کدام دولت آرام بود؟

    مشاوران املاک توقف روند «خرید سرمایه‌ای ملک» را در روزهای گذشته به مراتب بیشتر از ابتدای تیر ماه توصیف می‌کنند و تا حدودی هم این «صبر» را بیش‌از «توقف روند فروش» می‌دانند که همین اثر ثبات یا کاهشی روی قیمت گذاشته است. با این حال، هنوز «داده فراگیر از نبض قیمت فروش آپارتمان در کل شهر تهران» در دسترس نیست و با این تحقیق میدانی از برخی محله‌ها و برخی مناطق، نمی‌توان «تصویر مشخص از اینکه قیمت مسکن در تیرماه نسبت به خرداد کاهش پیدا کرد یا افزایش یافت»، ارائه کرد.

  • وام قرض‌الحسنه ۷۵۰میلیونی برای اجاره‌نشینان

    وام قرض‌الحسنه ۷۵۰میلیونی برای...

    برای همه افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، تسهیلات و وام پیش بینی شده است. مقرر شد در یک ماه و طی سه نوبت به متقاضیانی که بانک‌های آنان مشخص شده، اطلاع رسانی شود و در صورتی که به بانک مراجعه نداشته باشند، در گروه افرادی لحاظ می‌شوند که از گرفتن تسهیلات منصرف شده‌اند.

  • سقف مجاز افزایش اجاره‌بها

    سقف مجاز افزایش اجاره‌بها

    با توجه به قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و تعیین نرخ تورم سقف اجاره بها با نظر شورای عالی مسکن و اعلام نهایی شورای مسکن استان تهران در جلسه صد و هشتم این شورا در محل شهرستان پردیس، افزایش ۲۶ درصدی برای سال جاری اعلام شده است، این مساله کاملاً رسمی و قانونی بوده و اتحادیه مشاوران املاک تهران نیز موضوع را رسماً اعلام کرده است.

  • نگاه کاندیداهای انتخابات ریاست‌ جمهوری به مسکن

    نگاه کاندیداهای انتخابات ریاست‌ جمهوری...

    نگاه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، به غیر از یک نفر از کاندیداها، نسبت به «یکی از مهم‌ترین مسائل اقتصادی خانوارها، یعنی تامین مسکن» از اظهارنظرهای آنها و همچنین اعضای ستادهای انتخاباتی‌شان مشخص شد. بررسی‌های دنیای‌اقتصاد از آنچه محمدباقر قالیباف، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و همچنین امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی درنظر دارند برای خانه‌اولی‌ها انجام دهند، نشان می‌دهد دو کاندیدا با مداخله مستقیم دولت در مسکن‌سازی به شیوه‌هایی که از دهه ۸۰ روی زمین‌های دولتی پیاده شد، زاویه دارند. یکی از ا

  • واکنش بازار به قیمت‌گذاری دولتی مسکن

    واکنش بازار به قیمت‌گذاری دولتی مسکن

    یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه اعلام سقف اجاره‌بها براساس نرخ تورم موضوع جدیدی در بازار مسکن نیست، گفت: در بحث خرید‌و‌فروش مسکن قیمت‌گذاری برای یک کالای ناهمگن از سوی دولت یک شوخی است.

  • ثبت نام وام ودیعه مسکن

    ثبت نام وام ودیعه مسکن

    به دلیل اینکه وارد فصل تغییر خانه شده ایم تمامی مستاجر ها در فکر افزایش پول پیش هستند و برای همین به دریافت وام ودیعه مسکن فکر میکنند. وام ودیعه مسکن به دلیل سود زیادی که دارد خیلی از افراد را از دریافت آن منصرف میکند چرا که بازپرداختش برای مستاجران سنگین میشود.

  • ساخت مسکن ۲۵ متری آغاز شد

    ساخت مسکن ۲۵ متری آغاز شد

    در طرح مسکن اقتصادی، قیمت زمین صفر در نظر گرفته شده است. با توجه به طراحی این پروژه به صورت مجتمع اقامتی و تجاری از طریق الحاقات زمین، هزینه برای متقاضیان صفر شده است.

  • سقف افزایش اجاره خانه در تهران ۲۶ درصد شد

    سقف افزایش اجاره خانه در تهران ۲۶ درصد...

    در جلسۀ شورای مسکن میزان افزایش اجاره‌ مسکن در سال ۱۴۰۳ برای شهر تهران ۲۶ و برای شهرهای استان ۲۴ درصد نسبت به سال گذشته تعیین شد.

  • حداقل واریزی مسکن ملی کاهش می یابد؟

    حداقل واریزی مسکن ملی کاهش می یابد؟

    ایرج رهبر با اشاره به آغاز ساخت پروژه‌های طرح اقدام ملی در زمان حضور محمد اسلامی وزیر اسبق راه و شهرسازی، اظهار کرد: همان دوره بارها اعلام کردیم با توجه به تجربه مسکن مهر که گروه هدف آن متقاضیان کم‌توان بود در طرح اقدام ملی تجربه ما می‌گوید آورده متقاضیان زیاد است و آنها توان پرداخت این مبالغ را ندارند.

  • خانه بخریم یا فعلا صبر کنیم؟!

    خانه بخریم یا فعلا صبر کنیم؟!

    کاهش چشمگیر تعداد معاملات مسکن و شکاف بین قیمت پیشنهادی مالکان با قیمت واقعی املاک، اصلی‌ترین چالش‌هایی‌ست که در حال حاضر بازار مسکن با آنها دست و پنجه نرم می‌کند.

  • بازار مسکن همچنان راکد

    بازار مسکن همچنان راکد

    به گفته واسطه‌گران ملکی ، بازار مسکن هم‌اکنون راکد است اما به دلیل اینکه اکثر مشتریان سرمایه‌گذار هستند اغلب خریدوفروش صورت می‌گیرد هرچند کم باشد.

  • فرصت خانه‌دار شدن محرومین با وام ۴۰۰ میلیونی

    فرصت خانه‌دار شدن محرومین با وام ۴۰۰...

    دولت در راستای تحقق عدالت مسکن وام‌های ۴۰۰ میلیونی با نرخ سود کم را به دهک‌های کم‌درآمد اختصاص داد.طبق تبصره ماده ۱۳ قانون بودجه ۱۴۰۳ بنا شده ۲۰۰ همت به تسهیلات ویژه مسکن محرومین، وام ازدواج و تسهیلات فرزندآوری اختصاص پیدا کند.

  • افغانستانی ها عامل افزایش اجاره در ایران هستند؟

    افغانستانی ها عامل افزایش اجاره در...

    به عقیده کارشناسان یکی از عوامل افزایش اجاره در بازار مسکن، تقاضای گسترده اتباع خارجی به خصوص افغان ها برای اسکان در خانه‌های ارزان‌قیمت است.

  • دلیل ترمز ناگهانی بازار مسکن

    دلیل ترمز ناگهانی بازار مسکن

    بررسی فایلهای فروش آپارتمان نشان می دهد که تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران شده درحالی که در ماه های گذشته با کاهش قیمت ها تعدادخریداران در بازار بیشتر شده بود .