بازار املاک / شرایط ثبت نام وام 200 میلیونی مستاجران

شرایط ثبت نام وام 200 میلیونی مستاجران

شرایط ثبت نام وام 200 میلیونی مستاجران

سقف وام ودیعه مسکن اعلام شده و با رعایت شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، به سامانه خودنویس مراجعه کرده و برای صفر کردن حق الزحمه‌های میلیونی پرداخت می‌کنیم. همچنین یادآور می‌شویم که در ماه خرداد سال گذشته، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ۱۱ طرح دو فوریتی کنترل و تنظیم اجاره و قیمت‌گذاری مسکونی‌ها موافقت کردند.

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳


سقف فردی تسهیلات در سال اول اجرای قانون برای شهرهای مختلف بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، در سال اول برای شهر تهران ۲ میلیارد ریال (۲۰۰ میلیون تومان)، مراکز استان‌ها ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۱۵۰ میلیون تومان)، سایر شهرها ۱ میلیارد ریال (۱۰۰ میلیون تومان) و برای روستاها ۴۰۰ میلیون ریال (۴۰ میلیون تومان) تعیین می‌شود که در سال‌های بعد متناسب با تورم نقطه به نقطه اعلامی بانک مرکزی افزایش می‌یابد. تسهیلات پرداخت‌شده توسط بانک‌های عامل، به عنوان تکلیف ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن محسوب می‌شود.


سقف این وام در سال‌ جاری تغییر نکرده و با همان ارقام تعیین‌شده در قانون، بانک‌ها موظف هستند نسبت به پرداخت آن به مستاجران واجدان شرایط اقدام کنند.


سود وام مذکور ۲۳ درصد و دوره بازپرداخت آن ۵ ساله است. بر این اساس اجاره‌نشین‌ها پس از طی کردن مراحل مربوطه می‌توانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند.


اقساط وام ودیعه برای مستاجران تهرانی ماهانه حدود ۵ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان است. کل بازپرداخت این وام طی پنج سال حدود ۳۳۸ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان است.


در واقع مستاجران در پایان دوره بازپرداخت، ۱۳۸ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان سود بابت وام ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کنند. سود وام ۱۵۰ میلیون تومانی مراکز استان‌ها نیز حدود ۱۰۴ میلیون تومان برآورد می‌شود. همچنین مستاجران در سایر شهرها حدود ۷۰ میلیون تومان بابت وام ۱۰۰ میلیون تومانی، سود پرداخت می‌کنند.


متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن که پیش‌تر و در سنوات گذشته این تسهیلات را دریافت کرده‌اند با شرط تسویه تسهیلات قبلی امکان دریافت مجدد تسهیلات را خواهند یافت.


شرط پرداخت مجدد تسهیلات مجدد ودیعه مسکن مربوط به متقاضیانی است که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کرده و تسویه تسهیلات را انجام داده اند. 

این دسته از متقاضیان با درج گزینه تسویه تسهیلات از طریق شعب بانک عامل این امکان را برای بار دوم خواهند یافت تا نسبت به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند.


گفتنی است، هم اکنون رقم تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و روستاها ۴۰ میلیون تومان است.

 همچنین سود تسهیلات ودیعه مسکن نیز ۲۳ درصد و حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۵ ساله تعیین شده است.


 در سال های اخیر، سامانه های متعددی، در رابطه با مساله املاک، از سوی دولت راه اندازی شده است که ثبت نام در برخی از آن ها، مانند سامانه املاک و اسکان، توسط مالکان و مستاجران، الزامی بوده و در برخی دیگر، مانند سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن،​ شکل اختیاری داشته است.


بنابر اعلام معاونت ساختمان و مسکن وزارت راه و شهر سازی، ثبت نام وام ودیعه مسکن سال گذشته، از ۲۶ خرداد ماه، آغاز گردید و تا ۳۰ آذر ماه، ادامه داشت.

 متقاضیان دریافت وام اجاره خانه، برای اینکه، جهت دریافت این تسهیلات، واجد شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن شناخته شوند، لازم است که دارای شرایط اعلام شده، در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir، همچون شرایط ثبت نام مسکن اولی ها باشند. 

در ادامه، در رابطه با شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، برای متقاضیان، توضیحات لازم آورده شده است.


اجاره نامه ارائه شده از سوی متقاضی وام ودیعه مسکن، می بایست به صورت رسمی تنظیم گردیده یا اینکه در سامانه ایران املاک، به ثبت رسیده و دارای کد رهگیری نیز باشد.


تاریخ اجاره نامه ارائه شده می بایست، حداکثر تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.


متقاضیانی که تسهیلات ودیعه مسکن را در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ دریافت کرده اند با شرط تسویه تسهیلات قبلی، امکان دریافت مجدد تسهیلات ودیعه مسکن را دارند.


چنانچه، ثبت نام کننده وام ودیعه مسکن، واجد شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن​ شناخته شود و جهت دریافت تسهیلات اجاره خانه به بانک معرفی گردد، لازم است که ظرف مدت دو هفته، از زمان معرفی به بانک، مدارک لازم را برای اخذ این تسهیلات، به بانک ارائه نموده و ضامنین خود را معرفی نماید، در غیر این صورت، درخواست وام ودیعه مسکن متقاضی رد خواهد شد.


شرایط وضعیت تاهل متقاضی برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳


به طور معمول، ثبت نام وام مسکن، مستلزم دارا بودن شرایط معرفی شده در آن سامانه می باشد. ثبت نام در سامانه وام ودیعه مسکن نیز از این قاعده، مستثنی نبوده و افرادی که در این سامانه، اقدام به ثبت نام می کنند، لازم است که شرایط تعیین شده از سوی دولت را داشته باشند. 


در این قسمت به شرایط وضعیت تاهل متقاضی برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ پرداخته شده است.


از سوی دیگر، با توجه به این نکته که منابع مالی دولت، جهت اعطای وام ودیعه مسکن با محدودیت مواجه بوده، پرداخت این وام، به تمامی مستاجران امکان پذیر نمی باشد. 


در نتیجه، با توجه به معیار وضعیت تاهل متقاضی، برای ثبت نام تسهیلات وام اجاره خانه ۱۴۰۳​، در میان دو قشر مستاجران مجرد و متاهل، گروه متاهلین برای ثبت نام وام ودیعه مسکن، در اولویت بوده و تسهیلات اجاره خانه به این گروه پرداخت می گردد.


بر اساس شرایط اعلام شده از سوی وزارت راه و شهر سازی، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن، همانند متقاضی ثبت نام طرح جهش تولید مسکن، می بایست متاهل بوده یا اینکه سرپرست خانوار باشد. 


بنابراین، باید گفت که تسهیلات اجاره خانه سال ۱۴۰۳ که از سوی دولت ارائه گردیده، به افراد مجردی که سرپرست خانواده نمی باشند، تعلق نمی گیرد.


با این وجود، با توجه به اطلاعیه های رسمی که از سوی وزارت راه و شهر سازی اعلام گردیده است بر این قاعده، دو استثنا وارد شده و افراد، با داشتن شرایط زیر، حتی اگر مجرد بوده و سرپرست خانوار هم نباشند، واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن می باشند.


۱-زنان مجرد بالای ۳۵ سال سن که با خانواده زندگی نکرده و در واقع، خودسرپرست می باشند.


۲-مردانی که سابقا، سرپرست خانوار بوده، اما در حال حاضر، به دلیل طلاق یا فوت همسر مجرد می باشند.


افرادی که قصد شرکت در طرح جهش تولید مسکن را دارند، می بایست ابتدا شرایط لازم برای ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن را مطالعه نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با شرایط لازم جهت ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن، به لینک زیر مراجعه نمایید.


شرایط اجاره نامه برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳


برای اینکه ثبت نام وام ودیعه مسکن، از سوی وزارت راه و شهر سازی، مورد تایید قرار گیرد و متقاضی، برای دریافت این تسهیلات، به بانک معرفی شود، علاوه بر اینکه متقاضی تسهیلات اجاره خانه باید دارای شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن​ لازم باشد، ضروری است تا اجاره نامه ارائه شده توسط متقاضی وام نیز ویژگی های تعیین شده از سوی دولت را داشته باشد.


 مطابق اطلاعاتی که در سایت tem.mrud.ir، اعلام گردیده، اجاره نامه ای که برای دریافت وام ودیعه مسکن، در این سایت بارگذاری می شود، می بایست، یکی از خصوصیات زیر را دارا باشد و شرایط اجاره نامه برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳​ به شرح زیر است:


۱-به طور رسمی تنظیم شده باشد. (یعنی در دفتر اسناد رسمی و توسط سردفتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد.)

۲-در سامانه ایران املاک iranamlaak.ir ثبت شده و کد رهگیری از این سایت دریافت کرده باشد.



شرایط زمان قراداد اجاره برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳



شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، تنها محدود به شرایط مربوط به متقاضیان دریافت تسهیلات اجاره خانه و همچنین، نوع قرارداد اجاره نامه تنظیم شده نمی باشد، بلکه برای دریافت این تسهیلات مسکن، لازم است که شروط مربوط به زمان انعقاد قراداد اجاره نیز رعایت گردد.


بر اساس اعلام وزارت راه و شهر سازی در سال قبل، برای اینکه ثبت نام متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن، مورد موافقت قرار گیرد و وی جهت دریافت تسهیلات اجاره خانه سال ۱۴۰۳ معرفی گردد، 

لازم است که قرارداد اجاره او، حداکثر تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن، منعقد شده باشد. بنابراین، چنانچه زمان انعقاد قرار داد اجاره ارائه شده، مربوط به بعد از این بازه زمانی باشد، متقاضی واجد شرایط زمان قراداد اجاره برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ نخواهد بود.


شرایط جدید وام ودیعه مسکن مستاجران



امروزه افرادی که برای تامین هزینه اجاره مسکن خود با مشکل روبرو هستند، می توانند با مطالعه و اطلاع از شرایط جدید وام ودیعه مسکن مستاجران اقدام به دریافت و ثبت نام وام ودیعه مسکن در سایت سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به نشانی tem.mrud.ir نمایند.


شرایط وام مستاجری در سال جدید تفاوتی با سال گذشته نداشته و متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران با داشتن شرایط طبق سال گدشته می توانند اقدام به تکمیل ثبت نام کنند. شرایط وام ودیعه مسکن مستاجران عبارت است از:


متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران باید دارای اجاره نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات باشد و باید کدرهگیری اجاره نامه آنان از تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ به بعد باشد.


باید اطلاعات سکونت و مالکیت خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نمایند.


متقاضی دریافت وام اجاره مسکن ۱۴۰۳ باید متاهل و سرپرست خانواده باشد در صورتی که مجرد باشد، باید سن زنان بالای ۳۵ سال و مردان بالای ۴۵ سال باشد.


شرایط ذکر شده از مهمترین و اصلی ترین شرایط دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران است. لازم به ذکر است، متقاضیانی که در سال های گذشته وام ودیعه مسکن مستاجران دریافت نموده اند در صورتی می توانند مجددا درخواست خود را در سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران ثبت نمایند که پرداخت وام ودیعه مسکن قبلی خود را انجام داده و تسویه نموده باشند.



سامانه خودنویس برای صفر شدنِ حق الزحمه‌ های میلیونی



سامانه خودنویس توانست با راه اندازی ثبت قرارداد‌های خریدوفروش و اجاره مسکن تمامی حق الزحمه‌های نجومی را به صفر برساند.


 سامانه خودنویس از خرداد ماه سال گذشته در جهت نظارت و کنترل قیمت مسکن و ساماندهی آن و با همت وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده تا شهروندان بتوانند قراردادهای ملکی خود را به طور رایگان ایجاد و ثبت کنند 

 تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار قرارداد اجاره ثبت شده که با اضافه شدن قراردادهای خرید و فروش این تعداد رو به افزایش است.


 در نسخه فعلی سامانه خودنویس، تمام اقلام اجاره ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در دسترس است، همچنین پنل مشاور املاک نیز در دسترس مشاورین قرار گرفته و از خرداد ماه امسال هم فروش ملک نیز در دسترس همگان قرار گرفت که‌ خود باعث استقبال بسیار گسترده بسیاری از افراد شد.


 از خرداد سال گذشته تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کدرهگیری رایگان صرفا در سامانه خودنویس ثبت شده اند

 دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس هم توسط مشاوران املاک و هم خود مردم به عنوان متعاملین به صورت رایگان امکان پذیر شده است.


بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ثبت مبایعه‌نامه نیز امسال به سامانه خودنویس منتقل شد که همبن امر هزینه های چند صد میلیونی که باید به مشاوران املاک پرداخت می کردند صفر شود و تمامی آنها در جیب خریداران و فروشندگان باقی بماند.


سامانه خودنویس جایگزین سامانه ثبت معاملات و املاک کشور شده است و مطابق با ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن، امکان تنظیم قرارداد بین موجر و مستأجر بدون هیچ گونه وجهی در این سامانه فراهم شده است.


از جمله ویژگی بارز این سامانه صرفه‌جویی در کمیسیون املاکی‌هاست، ضمن اینکه موجر و مستأجر با حذف املاکی‌ها می‌توانند به صورت رایگان درخواست و مبایعه‌نامه‌ خود را ثبت کنند.


 خدمات گوناگون سامانه خودنویس شامل ثبت قراردادهای اجاره، دریافت کد رهگیری و استعلام آن، استفاده کنید. 

 یکی از مهم ترین مزیت های این سامانه آن است که تمامی فرارهای مالیاتی که پیش از این در حوزه املاک انجام میشد گرفته می شود و تمامی واسطه ها از طریق این بخش ساماندهی و حذف شده اند که‌ این‌ امر خود نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن داشته است.



  • نه کارگران مشغول کارند، نه مسکن در حال ساخته شدن

    نه کارگران مشغول کارند، نه مسکن در حال...

    دولت سیزدهم ماموریت ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال برای چهار سال متوالی را در دستور کار قرار داده است؛ اما کارنامه یک‌ساله اجرای این برنامه، عملکرد مطلوب و موفقی را نشان نمی‌دهد. برای آنکه وزیر جدید راه و شهرسازی (وزیر مسکن) بتواند بر مشکلات موجود در این بخش غلبه کند، یک پازل پیش‌روی خود دارد که برای حل آن باید چهار حرکت اصلی انجام دهد.

  • کوچ اجاره‌نشینان به مناطق حاشیه‌ای شهر

    کوچ اجاره‌نشینان به مناطق حاشیه‌ای شهر

    ​یک کارشناس مسکن درباره وضعیت کنونی بازار اجاره می‌گوید: با توجه به این‌که قیمت مسکن افزایش پیدا کرده، گروهی که قبلا قصد خرید مسکن را داشتند، به سمت بازار اجاره رفته و به همین دلیل در فصل غیراجاره شاهد رشد اجاره‌بها هستیم. نرخ اجاره‌بها متاثر از تورم موجود در بازار مسکن روند رو به رشدی داشته است. آمارهای رسمی چنین شرایطی را تایید می‌کند؛ به طوری که آخرین گزارش بانک مرکزی که مربوط به مهرماه امسال است، نشان می‌دهد که در شهر تهران اجاره‌بها رشد ۴۰.۹ درصدی داشته است.

  • پردیس و تهرانپارس محبوب‌ترین در تهران

    پردیس و تهرانپارس محبوب‌ترین در تهران

    برای خرید خانه خصوصا در کلانشهرها، نکات بسیاری وجود دارد که باید به آن توجه کنید. برای مثال از موارد اولیه که باید درنظر داشت، تعیین محدوده جغرافیایی خانه است، چرا که هر منطقه‌ای از شهر تهران مزایا و معایب خاص خود را دارد و شما باید براساس نیاز و شرایطی که دارید منطقه مورد نظر را انتخاب کنید.

  •  پرداخت وام مسکن روستایی

    پرداخت وام مسکن روستایی

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره تسهیلات مسکن روستایی آخرین اخبار را اعلام کرد. در خصوص وضعیت مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی، پیشرفت واحد‌های مقاوم‌سازی شده وضعیت بازسازی و نوسازی مناطق زلزله زده و سیل‌زده توضیحاتی را ارایه کرد. رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در کشور ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد

  • خطر گرانی مصالح

    خطر گرانی مصالح

    افزایش عجیب قیمت یونولیت، زمزمه گرانی سیمان، سه برابر شدن قیمت میلگرد در حالی که رکود کم سابقه ای در ساخت و ساز مسکن حاکم شده ،هزینه های ساخت مسکن هرروز بیشتر می شود! به گزارش دنیای معدن، دو روز پیش رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی از نصف شدن فروش مصالح ساختمانی در ماه‌های اخیر خبر داده و گفته بود که بازار ساخت‌وساز قفل شده است. اما نکته عجیب این است که همزمان با این رکود،برخی خبرها از افزایش عجیب ساخت و ساز حکایت دارد.

  • بازار آجر یزد

    بازار آجر یزد

    بازار آجر یزد در دست اتباع بیگانه کیفیت پایین تولید آجر باعث کاهش تقاضا و عرضه در بازار است افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن و نبود شرایط خرید آن از چالش‌های اساسی برای بسیاری از خانواده‌ها و جوانان است که علت بخشی از این گرانی هم افزایش بی‌رویه و خارج از چارچوب قیمت مصالح ساختمانی است.

  • آیا در زعفرانیه، زعفران کشت می‌شد؟

    آیا در زعفرانیه، زعفران کشت می‌شد؟

    چند روایت متفاوت درباره نامگذاری محله اعیانی تهران محله زعفرانیه را با آپارتمان‌های اعیانی و خانه‌های گرانقیمت می‌شناسیم؛ محله‌ای که چند دهه پیش، پر بود از مزارع گندم و سر و شکل روستایی داشت. درباره وجه تسمیه محله زعفرانیه هم روایت‌های مختلفی وجود دارد؛ از کشت گل زعفران تا املاکی که به نام زعفران‌باجی بود. این روایت‌ها را در ادامه بخوانید.

  • ضامن کارمند برای دریافت تسهیلات حذف شد

    ضامن کارمند برای دریافت تسهیلات حذف شد

    خرم‌آباد- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان تاکید کرد: ضامن کارمند برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی حذف و ضمانت «سفته زنجیری» جایگزین آن شد. مقاوم سازی واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در لرستان، اظهار داشت: حدود چهار هزار و ۸۰۰ واحد در این شهرها مقاوم سازی شده است.

  • اعطای تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی

    اعطای تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی

    امکان بهره مندی دارندگان گواهینامه جهاددانشگاهی از تسهیلات مشاغل خانگی دارندگان گواهینامه جهاد دانشگاهی می توانند از تسهیلات مشاغل خانگی بهره مند شوند. پذیرش مدارک و گواهینامه‌های جهاددانشگاهی به عنوان یکی از مصوبات در آخرین نشست ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی در روزهای اخیر به تصویب نهایی رسید.

  • خانه دار شدن

    خانه دار شدن

    این صندوق شما را خانه دار می کند! ساده ترین مسیر برای خانه دار شدن! با توجه به شرایط تورمی کشور سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه‌گذاری زمین و مسکن، بهترین روش برای حفظ سرمایه و ایجاد قدرت خرید برای متقاضیان خرید مسکن خواهد بود با نگاهی به اوضاع بازار مسکن و میزان قدرت خرید مردم، متاسفانه نیم قرن زمان لازم است تا با این درآمد‌ها و پس انداز‌های موجود، فردی قادر به خرید خانه باشد.

  • درآمد عملیاتی شش ماهه فولاد

    درآمد عملیاتی شش ماهه فولاد

    اکسین خوزستان نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافت احمد صادقیان مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان درخصوص درآمد عملیاتی کارخانه در شش ماهه اول سال جاری گفت: بر اساس بودجه پیش بینی شده شرکت و شرایط بازار نسبت به خرید مواد اولیه مورد نیاز و همچنین فروش محصولات فولادی برنامه ریزی های لازم صورت گرفت که علی رغم کاهش جهانی قیمت محصولات فولادی، قطعی برق کارخانه در تابستان و کاهش ساعت تولید

  •  اوراق ارزی، مسکن موقتی است؟

    اوراق ارزی، مسکن موقتی است؟

    پیش‌بینی تازه از آینده قیمت دلار امکان کنترل نرخ ارز با تورم ۴۰ درصدی وجود دارد؟ ​از نگاه کارشناسان، ابزار جدید بانک مرکزی برای مهار بازار ارز و انتشار اوراق ارزی، تنها جنبه مسکنی برای بازار ارز دارد و به طور موقت می‌تواند جلوی رشد قیمت دلار را بگیرد این برای دومین بار در کمتر از ۱۰ روز است که بانک مرکزی با رونمایی از ابزار و سیاست جدیدی، در جهت مهار و کنترل نرخ قیمتی در بازارها برمی‌آید.

  • طرح نهضت ملی مسکن البرز

    طرح نهضت ملی مسکن البرز

    استان مهاجر پذیر البرز با گستره ای حدود پنج هزارو ۸۰۰ کیلومتر مربع سالانه بین ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت آن افزوده می شود که به همین دلیل در کنار توسعه زیر ساخت ها ، تامین سرپناه یکی از مهمترین دغدغه های مردم و مسوولان در این استان است. عدم تناسب رشد جمعیت و واحد های مسکونی در پرتراکم ترین استان کشور یعنی البرز سبب شده تا طرح مسکن مهر دولت های نهم و دهم و اقدام ملی دولت های یازدهم و دوازدهم نتواند پاسخگوی جمعیت متقاضی مسکن در البرز باشد، طرح هایی که تکمیل بخشی از بناها و زیر ساخت های

  • کیفیت در برنامه‌های خانه‌های هلال احمر

    کیفیت در برنامه‌های خانه‌های هلال احمر

    زنجان-نماینده دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: به دنبال ارتقای کیفیت در برنامه‌های خانه‌های هلال هستیم تا آموزش‌ها را توسعه داده و مهارت آموزی مردم محقق شود. حسن فراهانی شامگاه دوشنبه در حاشیه اجرای مانور زلزله تخلیه و اسکان اضطراری در مجتمع مسکونی رضوان به مناسبت سالروز زلزله کرمانشاه با محوریت خانه هلال طی سال جاری به دنبال ارتقای کیفیت در برنامه‌های خانه‌های هلال هستیم تا آموزش‌ها افزایش یابد.

  • قیمت آپارتمان در محله اکباتان تهران

    قیمت آپارتمان در محله اکباتان تهران

    قیمت های متنوع خانه ها در محله اکباتان چقدر است؟ می گفتند روزانه ۶ تا ۷ هزار تماس برای تغییر نام اکباتان به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران شده اما مردم این شهرک هم به نام شهرک خود علاقمند هستند و هم به مکان زندگی شان . عمر سکونت در این شهرک بالاست و معمولا کم تر ساکنان این شهرک به نقاط دیگر تهران کوچ می کنند .یکی از دلایل آن امکانات این شهرک است و معمولا ساکنان آن برای رفع نیازهای روزمره ، تفریحی، آموزشی و درمانی و... نیازی به خروج از شهرک ندارند ، آپارتمان های آن مقاوم هستند و فضای سب

  • رکود بیش از 900 واحد مسکن مهر

    رکود بیش از 900 واحد مسکن مهر

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی: بیش از 900 واحد مسکن مهر در آذربایجان‌غربی راکد مانده است ۶۰۰ واحد مسکن مهر آذربایجان‌غربی به دلیل مشکل حقوقی و ۳۷۸ واحد نیز به دلیل عدم تمایل شرکت مجری به اتمام طرح، راکد مانده است.

  • بازار سیاه خرید مسکن

    بازار سیاه خرید مسکن

    تاریخ در حال تکرار شدن است و نهضت ملی مسکن که قرار بود جایگزین بهینه‌ای برای طرح مسکن مهر باشد، در همین ابتدای مسیر با چالش‌های متعددی روبه‌رو شده است.کمبود زمین و پول، کار را به‌جایی رسانده که مدتی است متقاضیان اولیه نهضت ملی مسکن دنبال فرصتی برای خروج از این طرح هستند و چه بهتر که بتوانند در مسیر فرار از این مخمصه سودی هم ببرند.

  • آواربرداری واحدهای مسکونی سیل‌زده

    آواربرداری واحدهای مسکونی سیل‌زده

    تعدادی از واحدهای مسکونی سیل‌زده روستای بارده چهارمحال و بختیاری آواربرداری شد اگر چه هنوز تسهیلات مصوب در هیات دولت برای جبران خسارت سیل روستای بارده ابلاغ نشده است. اما با همکاری مردم تعداد ۷۵ واحد مسکونی تاکنون آواربرداری شده است. با توجه به اینکه اعتبارات جبران خسارت سیل در هیات دولت به تازگی مصوب شده است . هنوز اختصاص پیدا نکرده، از همین رو امکان ساخت و ساز واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیلاب تابستان امسال، فراهم نشد.

  •  قیمت پایین چاهی تاریک برای خریداران

    قیمت پایین چاهی تاریک برای خریداران

    خرید ملک در حالت پیش‌فروش نیازمند بررسی‌های دقیق‌تر در پیش‌فروش املاک، مخصوصا ملک‌هایی که چند شریک دارند، باید اسناد مربوط به آن مثل قرارداد مشارکت بررسی شود. قیمت ملک‌های پیش‌فروش غالبا زیر قیمت بازار است و خریدار باید از تله‌هایی که قیمت کم می‌تواند ایجاد کند، خود را تا حد ممکن دور کند. فرض کنید فردی تمام سرمایه و پس‌انداز خود را برای خرید خانه کنار گذاشته است. خانه‌ای که محل سکونت اوست یا به چشم یک سرمایه به آن نگاه می‌کند.

  •  خطر تخریب منازل ‌جان اهالی

    خطر تخریب منازل ‌جان اهالی

    سال‌هاست مردم منطقه "اَمیرده" پل‌سفید با بحران "رانش‌ و لغزش" زمین روبه‌رو شده‌اند به‌نحوی که خطر تخریب منازل مسکونی را تهدید می‌کند و جان اهالی در خطر است. بحران‌ها گاهی بر اثر حوادث غیرمترقبه که عوامل انسانی نقشی در آن ندارند. به وجود می‌آیند اما از سویی نقش انسان در به وجود آمدن بسیاری از بحران‌ها را نیز نمی‌توان نادیده گرفت

  • پیامک به ۵۱۵ هزار مالک

    پیامک به ۵۱۵ هزار مالک

    مالیات بر خانه‌های خالی با جدیت دولت سیزدهم و برای جلوگیری از سوداگری در بازار مسکن و اجاره‌بها در حال اجراست. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تیرماه سال ۱۳۹۹ کلیات طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم (اعمال مالیات بر خانه‌های خالی) را تصویب کردند همچنین دولت سیزدهم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مبلغی را به عنوان سهم دولت از مالیات بر خانه‌های خالی در تعیین کرد. مالیات بر خانه‌های خالی از سوی دولت به خانه‌هایی تعلق می‌گیرد که مالکان نه قصد فروش خانه و نه اجاره آن را دارند.