بازار املاک / خبر مهم خرید مسکن

خبر مهم خرید مسکن

خبر مهم خرید مسکن

هر چند تابستان امسال قیمت‌ها به طور قابل توجهی بالا نرفت، اما باید توجه داشت که در طی یک الی دو سال گذشته قیمت مسکن به شدت افزایش پیدا کرد و مردم دیگر قدرت خرید ندارند.

۲ پیش‌بینی مهم درباره قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳

با توجه به اینکه وزارت صمت سامانه مربوط به آمار و ارقام معاملات مسکن را به وزارت راه و شهرسازی واگذار کرده، مشاوران املاک به آمار دقیق از میزان معاملات دسترسی ندارند، اما بررسی‌های میدانی و شواهد بازار حاکی از آن است که معاملات بسیار کاهش پیدا کرده‌است.

 این رکود بازار مسکن در شرایطی است که افزایش قیمت‌ها در تابستان محسوس نبود و قیمت‌ها در بازار مسکن مانند یک سال گذشته افزایش انفجاری و جهشی نداشت.

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران به ۸۷.۵ میلیون تومان رسیده‌است در حالی که این عدد تا همین دو سال گذشته در کانال ۴۰ میلیون تومان بود. در شرایطی که در این مدت دستمزد و حقوق مردم افزایش قابل توجهی نداشته، طبیعی است که مردم نتوانند خانه خریداری کنند و تابستان امسال میزان معاملات به حداقل برسد.


در حال حاضر فقط تعاونی‌ها مجاز به پیش فروش مسکن است و برای غیر از تعاونی‌ها معاملات مسکن ممنوع و غیر قانونی است. 

هر چند امروز شاهد افزایش پیش فروش‌های مسکن در منطقه ۲۲ تهران هستیم، اما مردم مراقب کلاهبرداری در این مناطق هستند و توجه داشته باشند که فقط تعاونی‌ها امکان پیش فروش دارند.


در شرایطی که قدرت خرید مردم به خرید مسکن و پرداخت تمام هزینه آن به صورت یکجا کاهش یافته استقبال از پیش فروش بیشتر می‌شود، اما مردم قبل از معامله با تعاونی ضروری است که اساسنامه آن تعاونی را مورد بررسی و استعلام قرار دهند و باید بدانند که هر تعاونی هم امکان ورود به ساخت مسکن را ندارد.

 دیده شده تعاونی با مجوز باربری وارد این حوزه شده که این امکان و فعالیت قانونی نیست و تنها تعاونی‌هایی در اساسنامه آن ساخت مسکن ذکر شده می‌توانند وارد این بازار شود و پیش‌فروش داشته باشد.


 




  • واجدان وام 2میلیاردی مسکن

    واجدان وام 2میلیاردی مسکن

    چه کسانی می توانند وام مسکن ۲میلیاردی بگیرند؟ رئیس گروه بانک های تخصصی اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: سقف تسهیلات مسکن جوانان براساس افزایش قیمت و نرخ تورم دوبرابر شده و متقاضیان که امسال ثبت نام کنند قادر به دریافت سقف جدید هستند.

  • افزایش نرخ شهروندی در ترکیه

    افزایش نرخ شهروندی در ترکیه

    ترکیه مبلغ سرمایه گذاری برای خرید مسکن جهت دریافت شهروندی را به 400 هزار دلار افزایش داد دولت ترکیه مبلغ سرمایه‌گذاری افراد خارجی برای خرید مسکن جهت دریافت شهروندی را از 250 هزار دلار به 400 هزار دلار افزایش داد. گزارش خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی»، دولت ترکیه روز گذشته موضوع افزایش این مبلغ برای دریافت شهروندی ترکیه را بررسی کرد.

  • واگذاری سند مالکیت به مالکان گلستان

    واگذاری سند مالکیت به مالکان گلستان

    با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن ۳۱۰ جلد سند مالکیت روستایی به مالکان تحویل و تعداد ۳۰ قطعه زمین با کاربری مسکونی به زوج‌های جوان، مستاجران و فاقدان زمین برای ساخت مسکن مقاوم واگذار خواهد شد.پروژه های بنیاد مسکن گنبدکاووس با اعتبار بیش از ۶۸۲ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود/۶۰ درصد از واجدین شرایط طرح نهضت ملی مسکن به بانک‌ها معرفی شدند

  •  مقایسه قیمت مسکن  ۱۴۰۰تا ۹۹

    مقایسه قیمت مسکن ۱۴۰۰تا ۹۹

    گزارش مرکز آمار از مقایسه قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ نشان می‌دهد نرخ تورم سالانه اسفند ماه ١٤٠٠ املاک مسکونی شهر تهران به عدد ۳۳,۰۱ درصد رسیده است که نسبت به سال قبل (۷۹.۰۴ درصد)، ۴۶.۰۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همان‌طور که گزارش‌های میدانی «ایران» از سطح شهر و بنگاه‌های معاملات املاک، که در اسفند سال قبل و در هفته گذشته منتشر شد. حاکی از کاهش قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بود، اکنون گزارش رسمی مرکز آمار افت قیمت مسکن در شهر تهران در سال گذشته را تأیید می‌کند.

  •  ظرفيت ساخت دو ميليون مسکن در سال

    ظرفيت ساخت دو ميليون مسکن در سال

    مشاور وزیر مسکن در دولت نهم و دهم می‌گوید ظرفیت ساخت دو میلیون مسکن در سال وجود دارد. مهندس مقداد همتی مشاور وزیر مسکن در دولت نهم و دهم در برنامه عیار شبکه افق سیما گفت: در دولت نهم و دهم ساخت حداقل 700 الی 800 هزار مسکن در سال در بخش شهری و روستایی تجربه شده است.

  • انتقاد از اجاره بهای نجومی

    انتقاد از اجاره بهای نجومی

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس به افزایش سرسام آور اجاره بها مسکن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بخش عظیمی از جوانان بعد از ازدواج به دنبال اجاره مسکن بوده که با چنین قیمت هایی به شدت دچار مشکل هستند.

  • حذف ارز یارانه‌ای بازار مسکن را متلاطم می‌کند

    حذف ارز یارانه‌ای بازار مسکن را متلاطم...

    گرگان- رسایی، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت که رشد نرخ مصالح ساختمانی پس از حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی موجب جهش مشهود قیمت تمام شده مسکن و تلاطم بازار می شود. با حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برخی مصالح مانند سیمان و فولاد دچار افزایش چشمگیر قیمت می شوند که به صورت مستقیم بازار مسکن را متلاطم خواهد کرد.

  • شیرین شدن کام مستاجران با این خبر خوش

    شیرین شدن کام مستاجران با این خبر خوش

    وعده‌های جدید داده شد سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت نوشت: دولت مردمی با «نهضت ملی مسکن» و وعده ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال درصدد است بخشی از مشکلات موجود در حوزه مسکن را برطرف کند.

  • هزینه اجاره خانه در تهران ویلا

    هزینه اجاره خانه در تهران ویلا

    در جدول زیر، قیمت رهن و اجاره امروز آپارتمان در منطقه تهران ویلا گردآوری شده است. فهرست رهن و اجاره آپارتمان در منطقه تهران ویلا به شرح زیر است: توجه کنید که قیمت‌ها بر حسب مترمربع به تومان بوده و تقریبی است. چراکه قیمت اجاره مسکن با توجه به نوع ساختمان، امکانات، خیابان و یا نظر مالک تغییر می‌کند.

  • ثبت یک رکود در بازار مسکن

    ثبت یک رکود در بازار مسکن

    بررسی آمارهای ثبت شده در تعداد معاملات مسکن در اسفند سال گذشته حکایت از رکودی کم سابقه در دهه 90 دارد. تعداد معاملات اسفند ماه همچنین 19 درصد از ماه قبل از خود کمتر شده است.قیمت مسکن و سایر داده های آماری منتشر شده در خصوص این مقوله در اسفند ماه 140 حاوی نکات مهمی بود. یکی از مهم ترین رویدادهای ثبت شده در این خصوص به کمترین میزان معماملات اسفند در سال های اخیر اشاره داشته است.

  • وام برای مجردهای تهرانی

    وام برای مجردهای تهرانی

    دو اتفاق مهم برای هزینه وام مسکن . سرنوشت هزینه وام مسکن در سال جدید دستخوش دو تغییر مهم بود. نخست آنکه تخفیفی که برای آن اعمال شده بود متوقف شده و دوم آنکه قیمت هر برگ از این اوراق پس از مدت ها به زیر ۱۰۰ هزار تومان رسید.

  • امیدبه سقوط قیمت مسکن

    امیدبه سقوط قیمت مسکن

    یک کارشناس بازار مسکن معتقد است افزایش قیمت خانه در اسفندماه ناشی از انتظارات تورمی بوده که در ماه‌های آینده تعدیل می‌شود و بازار به آرامش خواهد رسید، اما کاهش قیمت اتفاق نمی‌افتد.افزایش قیمت مسکن در سال گذشته چندان قابل ملاحظه نبود، اما این‌که در اسفندماه شاهد رشد شش درصدی در تهران بودیم به تصور عمومی از وضعیت اقتصاد در سال آینده برمی‌گردد.

  •  در بازار بی صاحب مسکن مافیا می‌تازد

    در بازار بی صاحب مسکن مافیا می‌تازد

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بازار مسکن در حال حاضر بی صاحب است که با رشد ۱۶ درصدی آن نسبت به سال گذشته روبرو هستیم، متاسفانه هر کسی در هر جایگاهی خودجوش وارد این میدان شده و می‌تازد.افزایش چندین برابری قیمت مسکن و تاثیر آن در ازدواج جوانان در حال حاضر بی صاحب است که با رشد ۱۶ درصدی آن نسبت به سال گذشته روبرو هستیم.

  •  طرح نهضت ملی مسکن صنعتی سازی شد

    طرح نهضت ملی مسکن صنعتی سازی شد

    استاندار سیستان و بلوچستان بر صنعتی سازی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان با هدف ارتقای کیفیت، کاهش هزینه ساخت و مدت زمان اتمام پروژه ها تاکید کرد. حسین مدرس خیابانی در ششمین جلسه شورای تامین مسکن استان که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار گردید شرکت های دانش بنیان در رونق تولید نهضت ملی مسکن نقش مهمی را می توانند ایفا نمایند. از آنجایی که یکی از نیازهای کنونی برای مدیریت نیاز مسکن در جامعه وارد کردن فناوری به عرصه ساخت و ساز برای شتاب بخشیدن به اجرای پروژه هاست ضروری است کارخانه س

  • متوسط قیمت مسکن در تهران

    متوسط قیمت مسکن در تهران

    علت افزایش قیمت مسکن شهر تهران در اسفندماه تقاضای انباشته‌ای بود که به قصد ارزانی یک سال منتظر مانده بود و با توجه به احتمال تورم ۳۰ درصدی کالاها و خدمات، کسانی که خرید کردند برنده شدند.مردم از آن‌جا که دیدند برجام فعلا به نتیجه نرسیده و قیمت دلار کاهش چشمگیری نیافته، مقداری نگران شدند و برای مصون ماندن از تورم احتمالی سال بعد اقدام به خرید مسکن کردند. اصلی‌ترین دلیل رشد ۶ درصدی قیمت مسکن شهر تهران در اسفندماه، انجام خریدهایی بود که طی یک سال به امید ارزانی جمع شده بود.

  • دولت کانادا خرید مسکن برای خارجی‌های غیرمقیم ممنوع کرد

    دولت کانادا خرید مسکن برای خارجی‌های...

    دولت جاستین ترودو، نخست وزیر لیبرال کانادا قصد دارد سرمایه گذاران خارجی که مقیم کانادا نیستند را به مدت دست کم دو سال از خرید ملک در کانادا منع کند.کریستیا فری لند، وزیر اقتصاد کانادا دلیل آنرا کاهش تورم بی سابقه دراین بازار را در کانادا عنوان کرد. دولت جاستین ترودو، نخست وزیر لیبرال کانادا قصد دارد سرمایه گذاران خارجی که مقیم کانادا نیستند را به مدت دست کم دو سال از خرید ملک در کانادا منع کند.

  • هزینه رهن و اجاره خانه در منطقه استخر تهران

    هزینه رهن و اجاره خانه در منطقه استخر...

    برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۶۰ متری در منطقۀ استخر به سرمایه ۲۵۰ میلیون تومانی نیاز است. به طور معمول برای محاسبه قیمت رهن کامل هر خانه باید قیمت هر متر مربع از ملک را در متراژ خانه ضرب کرد و سپس با توجه به سن بنا قیمت کل ملک را تقسیم بر ۴ یا ۶ کرد به طوریکه اگر خانه نوساز باشد یک چهارم و هرچه که عمر خانه بالاتر رود این ضریب به یک ششم نزدیک می‎ شود.

  • قیمت آپارتمان امروز پنج‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱

    قیمت آپارتمان امروز پنج‌شنبه ۱۸ فروردین...

    قیمت آپارتمان در تهران با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید. براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش سعی کردیم از هر منطقه ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کنیم.

  • قیمت خانه در کدام مناطق تهران ارزان شد

    قیمت خانه در کدام مناطق تهران ارزان شد

    در اسفند ماه سال گذشته در مناطق ۱ و ۱۸ تهران به ترتیب معادل ۳۷۴ و ۱۵۲ فقره خانه معامله شده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۱۶.۱ و ۶۶.۴ درصد با کاهش مواجه شده است.در حالی آخرین آمار منتشر شده از متوسط قیمت هر متر خانه در تهران حاکی از ثبت مبلغ ۳۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان در آخر سال گذشته است، بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد که در این ماه قیمت خانه فقط در دو منطقه تهران کاهشی و در ۲۰ منطقه دیگر افزایشی بوده است.

  •  رهن و اجاره آپارتمان در جمال‌زاده

    رهن و اجاره آپارتمان در جمال‌زاده

    برای رهن یک واحد آپارتمان ۷۲ متری در منطقۀ جمال‌زاده به سرمایه ۵۵۰ میلیون تومانی نیاز است. به طور معمول برای محاسبه قیمت رهن کامل هر خانه باید قیمت هر متر مربع از ملک را در متراژ خانه ضرب کرد و سپس با توجه به سن بنا قیمت کل ملک را تقسیم بر ۴ یا ۶ کرد به طوریکه اگر خانه نوساز باشد یک چهارم و هرچه که عمر خانه بالاتر رود این ضریب به یک ششم نزدیک می‎ شود.

  • نرخ‌ ساخت مسکن اعلام شد

    نرخ‌ ساخت مسکن اعلام شد

    در حالی که رئیس پیشین نظام مهندسی کشور نرخ‌های ساخت مسکن برای امسال را اعلام کرده بود، سرپرست جدید این سازمان با کاهش ۴۰ درصدی هزینه ها، نرخ نامه جدید را ابلاغ کرد.حمزه شکیب سرپرست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور قیمت تمام شده ساخت هر متر مربع واحد مسکونی را که در ۲۸ اسفند سال گذشته و برای سال ۱۴۰۱ تعیین شد.