بازار املاک / کم‌ درآمدها وام۱۵۰ میلیونی می گیرند

کم‌ درآمدها وام۱۵۰ میلیونی می گیرند

کم‌ درآمدها وام۱۵۰ میلیونی می گیرند

معاون بنیاد مسکن از تحویل ۲۵ هزار واحد مسکونی مددجویان خبر داد و گفت: ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به کم درآمدها تخصیص داده می‌شود.

تخصیص ۵۲ میلیارد تومان از منابع داخلی بنیاد برای احداث مسکن کم‌درآمدها


معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۵۲ میلیارد تومان از منابع داخلی بنیاد مسکن برای مسکن محرومان در بخش شهری تخصیص یافت، 

افزود: در تفاهم با سازمان ملی زمین و مسکن ساخت ۵۰ هزار واحد در برنامه بود که از این میزان تاکنون ۱۷ هزار واحد تعیین‌تکلیف شده و در مراحل ساخت قرار گرفته است.


تخصیص ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به واحد کم درآمدها

برای اجرای این بخش برای هر واحد بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده است که در فرآیند واگذاری از متقاضیان دریافت نمی‌شود.


برنامه احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

سهرابی از دیگر اقدامات آن بنیاد را در یک سال گذشته امضا و اجرای تفاهم‌نامه احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی عنوان کرد .

و گفت: تفاهم‌نامه‌هایی بین بنیاد مسکن با کمیته امداد امام (ره) برای احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان این کمیته و ۱۰ هزار واحد با سازمان بهزیستی به امضا رسید که هم اکنون و در مجموع از تعداد کل ۴۰ هزار واحد تفاهم شده ۲۵ هزار واحد تکمیل و تحویل مددجویان شده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا باقیمانده واحدهای تفاهم شده برای مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) نیز در زمان‌بندی توافق شده تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

  • ‍ رفع آبگرفتگی روستای در کوتاهترین زمان

    ‍ رفع آبگرفتگی روستای در کوتاهترین زمان

    ‍ رفع آبگرفتگی روستای پرسک الشتر با تلاش راهداری در کوتاهترین زمان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت : آبگرفتگی روستای پرسک شهرستان الشتر که درپی بارش های شب گذشته اتفاق افتاده بود با تلاش راهداری و دیگر دستگاه ها در کوتاه ترین زمان برطرف شد.

  • وام سهام عدالت می خواهید؟ از این ۳ بانک بگیرید

    وام سهام عدالت می خواهید؟ از این ۳ بانک...

    کف و سقف وام چقدر است ؟ از سال گذشته قرار شد سهام عدالت به‌عنوان وثیقه بانکی پذیرفته شود و دارندگان آن بتوانند از بانک وام بگیرند. تاکنون تنها سه بانک برای پرداخت وام با توثیق سهام عدالت اعلام آمادگی کرده‌اند زمان اوج بورس و زمانی که قیمت سهام عدالت روز به روز بیشتر می‌شد، حسن روحانی به مردم توصیه کرد سهام عدالت خود را نفروشند چراکه به زودی هم قیمت خانه و زمین می‌شود.

  • انتقادخرید خانه در کشورهای دیگر

    انتقادخرید خانه در کشورهای دیگر

    انتقاد نماینده مجلس از افزایش تمایل ایرانی‌ها برای خرید خانه در کشورهای دیگر مردم ما علاقه‌مند به داشتن خانه‌های بزرگ هستند، بنابراین باید به مردم زمین بدهیم تا در آن خانه بسازند. چرا باید کاری کنیم که بروند و در کشورهای دیگر خانه بخرند؟ لطف‌الله سیاهکلی شامگاه امروز در نشست با اعضای اتحادیه مشاوران املاک شهرستان قزوین که در امامزاده آمنه‌خاتون قزوین برگزار شد

  •  تعمیر رایگان خانه نیازمندان

    تعمیر رایگان خانه نیازمندان

    این جهادگران خانه نیازمندان را رایگان تعمیر می‌کنند کاهش اجاره‌خانه مستاجران کم‌درآمد به سبک جوانان فرحزادی این روزها که مشکلات اقتصادی گذران زندگی را برای خانوارهای کم‌درآمد و کم‌برخوردار را دشوار کرده، جوان‌های دلسوز و جهادگر محله فرحزاد آستین همت بالا زده‌اند. آنها چند سالی است که با تشکیل یک گروه جهادی هوای خانوارهای کم‌درآمد محله را دارند؛ از تعمیر خانه‌ نیازمندان و معلولان تا تلاش برای تامین اجاره‌بهای مستاجران کم‌درآمد و تهیه سبد ارزاق.

  • خسارت بارندگی‌ها  در سیستان و بلوچستان

    خسارت بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان

    بارندگی‌ها به ۵۱ واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان از خسارت به ۵۱ واحد مسکونی استان بر اثر سامانه بارشی مونسون و سیل خبر داد. مصطفی بیک مداح مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت سامانه بارشی مونسون و سیل از روز دوشنبه تا کنون به ۵۱ واحد مسکونی این استان خسارت زده است.

  • قیمت آپارتمان در تهران؛ ۶ مرداد ۱۴۰۱

    قیمت آپارتمان در تهران؛ ۶ مرداد ۱۴۰۱

    براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش از مناطق ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۴۳ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۶۰ متر گردآوری کردیم.

  • انفجار شدید در مسکن مهر خرم آباد

    انفجار شدید در مسکن مهر خرم آباد

    موج انفجار 6 تن را راهی بیمارستان کرد. سرپرست آتش نشانی خرم‌آباد، گفت: ساعتی پیش، موج انفجار در فاز یک مسکن مهر کمالوند باعث تخریب برخی از واحدهای یکی از مجتمع‌های مسکونی و مصدومیت ۶ نفر شد.منصور میرزایی به تشریح این حادثه پرداخت و خاطر نشان کرد: ساعت ۲۱:۱۶ دقیقه چهارشنبه شب مورخ ۵مرداد ماه ۱۴۰۱ طی تماس های متعدد مردمی با سامانه ۱۲۵ مرکز کنترل و فرماندهی سازمان آتش نشانی از وقوع یک فقره حادثه‌ی انفجار در فاز ۱ مسکن مهر باخبر شده و در پی آن دو اکیپ امداد و نجات و دو ایستگاه آتش نشانی به محل حاد

  •  خسارت سیل به ۵۱ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان

    خسارت سیل به ۵۱ واحد مسکونی سیستان و...

    مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت سامانه بارشی مونسون و سیل از روز دوشنبه تا کنون به ۵۱ واحد مسکونی این استان خسارت زده است. مصطفی بیگ مداح روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آمادگی بنیاد مسکن برای امدادرسانی به سیل‌زدگان اظهارداشت: تجهیزات و ماشین‌آلات بنیاد مسکن در چهار منطقه سیستان و بلوچستان مستقر شده است.

  • قیمت آپارتمان پنجم مرداد ۱۴۰۱

    قیمت آپارتمان پنجم مرداد ۱۴۰۱

    قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید. براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش از مناطق ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کردیم.

  • قلعه‌نویی: با ۲۰ میلیارد نمی‌توان خانه خرید

    قلعه‌نویی: با ۲۰ میلیارد نمی‌توان خانه...

    سرمربی تیم فوتبال گل‌گهرسیرجان گفت: یک بازیکن ۲۰ میلیارد دستمزد می‌گیرد اما نمی‌تواند خانه بخرد. امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین گل‌گهرسیرجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه چهار بازیکن‌مان را در نقل‌وانتقالات از دست دادیم اما ۹۰ درصد بازیکنان‌مان را حفظ کردیم. شاکله اصلی تیم را حفظ کردیم. دو سه بازیکن خیلی خوب به ما اضافه شدند، بازیکن برزیلی بیاید خیلی از مشکلات ما حل می‌شود.

  • خانه 90 متری نارمک

    خانه 90 متری نارمک

    قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید. بر اساس بررسی‌های میدانی برای قیمت مسکن در تهران، مشاورین املاک سطح شهر قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را به شرح جدول زیر اعلام کردند.

  • مرداد آخرین مهلت مالیات خانه های خالی

    مرداد آخرین مهلت مالیات خانه های خالی

    پایان مرداد ماه آخرین مهلت پرداخت مالیات واحدهای مسکونی خالی مالکین واحدهای مسکونی خالی حداکثر تا پایان مردادماه ۱۴۰۱ فرصت دارند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلق اقدام نمایند.

  • قیمت مسکن روستایی ۴ تا ۵ میلیون

    قیمت مسکن روستایی ۴ تا ۵ میلیون

    رئیس بنیاد مسکن گفت: رئیس جمهور مستقیم خود دستور داده که تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای مسکن روستایی تا لحظه واریز پیگیری شود.امروز آقای اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن از آخرین وضعیت نوسازی واحدهای مسکن روستایی و نهضت ملی مسکن در جمع خبرنگاران به سوالات پاسخ داد

  •  املاک لاکشری پایتخت

    املاک لاکشری پایتخت

    در تلاطم بازار مسکن و وضعیت اقتصادی نابسامان که بسیاری از خانوارها حتی برای اجاره یک واحد ۵۰ متری در جنوب شهر با چالش روبه‌رو هستند، هنوز خانه‌های لوکس با قیمت‌های نجومی در آگهی‌های اینترنتی به چشم می‌خورد که هوش از سر آدم می‌برد.

  • سوداگری به بهای جان شهر

    سوداگری به بهای جان شهر

    بالا بودن ارزش زمین در استان قزوین سبب شده تا در سال‌های اخیر شاهد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به مسکونی برای دستیابی به ارزش افزوده باشیم. یکی از این تغییر کاربری ها مربوط می شود به زمین های شهر الوند که به زمین های شلویری و گلچین معروف است . زمین های گلچین و شلویری جزو مرغوب ترین زمینهای کشاورزی شهر الوند است که در بررسی های بعمل آمده حتی تا عمق 10 متری نیز هیچ رگه ای از ماسه در این زمین ها دیده نمی شود .

  • صدور یک هفته‌ای پروانه ساخت در تهران

    صدور یک هفته‌ای پروانه ساخت در تهران

    زمان تکمیل ساخت ۳ هزار واحد مسکونی معاون شهردار تهران از صدور یک هفته‌ای پروانه ساخت و ساز در پایتخت خبر داد و گفت: کلنگ زنی ۳ هزار واحد مسکن ملی شروع شده و عملیات طراحی و پروانه آن به زودی شروع می‌شود. این واحدها سه ساله ساخته خواهند شد.

  • بحران در بازار مسکن

    بحران در بازار مسکن

    بلایی که سر مستاجران می آید | مستاجرانی که حاشیه نشین می‌شوند افزایش نرخ اجاره‌بها باعث بحران در بازار مسکن شد. مستاجران این روزها مدام در حال حساب و کتاب هستند، دنبال فرمولی می‌گردند تا کف حقوق و دستمزدهایشان را به سقفی برسانند که خانه‌ای مناسب گرفته و در آن زندگی کنند. اما مشکل اینجاست که تعیین نرخ اجاره بها توسط بنگاه‌داران و صاحب‌خانه‌ها از هیچ قاعده و قانونی تمکین نمی‌کند.

  • شرط فروش ملک مالکان

    شرط فروش ملک مالکان

    برخی فروشندگان ملک در زمان تفاهم نهایی با خریدار، خواهان درج بندی در قرارداد می‌شوند؛ بندی که در آن فروشنده بین بازه ۲۴ تا ۷۲ ساعت از خریدار وقت می‌خواهد تا در صورتی که موفق به خرید ملک جدید شد، این قرارداد جاری و نهایی خواهد شد.

  • ۴ میلیارد دلار سرمایه ایرانی در جیب ترکیه

    ۴ میلیارد دلار سرمایه ایرانی در جیب...

    ایرانی‌ها، در کمتر از سه سال سه هزار و ۹۶۰ میلیون دلار از سرمایه خود را به ترکیه منتقل کرده‌اند. چه عواملی در خروج این میزان از سرمایه موثر بوده است؟ شرایط اقتصادی اخیر در ایران باعث شده برخی تمایل داشته باشند سرمایه خود را در کشورهای همسایه به‌ویژه ترکیه درگیر کنند. در چند سال گذشته چه میزان از سرمایه ایرانی‌ها به کشور ترکیه منتقل شده است؟

  • گزارش عملکرد سازمان ملی زمین و مسکن

    گزارش عملکرد سازمان ملی زمین و مسکن

    گزارش عملکرد سازمان ملی زمین و مسکن در دولت سیزدهم؛ کمک به تکمیل۲۶ هزار و ۸۸۸ واحد مسکونی در ۱۳۷ شهر| رفع تعرض از هزار و ۳۴۱ هکتار زمین عملکرد سازمان ملی زمین و مسکن از ابتدای دولت سیزدهم تا تیرماه سال جاری حاکی از کمک به تکمیل۲۶ هزار و ۸۸۸ واحد مسکونی در ۱۳۷ شهر و رفع تعرض از یک هزار و ۳۴۱ هکتار زمین است.

  • چیدمان خانه بریتنی,سام اصغری

    چیدمان خانه بریتنی,سام اصغری

    چیدمان خانه 9 میلیون دلاری بریتنی اسپیرز و سام اصغری چگونه است؟ ماجرای عروسی بریتنی اسپیرز با سام اصغری در روزهای گذشته جزو مطالب پر بازدید شبکه های مجازی بود. حالا که این داستان کم رنگ شده یک نشریه مشهور تصاویری از خانه جدید بریتنی و سام را منتشر کرده و واکنش های زیادی را به وجود آورده است.